روايات

رواية دوار العمدة الفصل الأول 1 بقلم إنجي محمود

رواية دوار العمدة الفصل الأول 1 بقلم إنجي محمود

رواية دوار العمدة الجزء الأول

رواية دوار العمدة البارت الأول

رواية دوار العمدة
رواية دوار العمدة

رواية دوار العمدة الحلقة الأولى

جاسر.يعني ايه يا أبوي عايز تجوزني واحده من البندر

جلال.اللى سمعته يا ولدي البنيه غلبانه ولازم نساعدها وماتنساش إن هي بت صاحبي الوحيد ولازم نحافظ على ورثها من بعده

جاسر.لو عايز تحافظ على ورثها أنا ماعنديش مشكله إني اجبلها حقها تالت ومتلت إنما جواز لا وكمان نسيت بنت خالى إني واعدها بالجواز

جلال.مالكش انتي دعوه بالموضوع ده أنا هتصرف مع زهره وكمان مع امك

جاسر بنرفزه.الله أما طولك يا روح والبت دي جايه امتي ولا هتتهبب امتي

جلال.بعد يومين هتسافر تجبها وتعاود عالطول

جاسر.كمان أسافر واجبها ليه خدامها أنا

جلال.لا بس جوزها ومش هتأمن تيجي مع حد غيرك

جاسر.لا والله مأمن عارف يا ابوي امن على أي حد إلا أنا أنا ممكن اقتلها

جلال.يلا على شغلك ولما تفكر في الموضوع ابقي كلمني يلا بينا

زينب.وه كيف يا حاج يعني إنه يتجوز غير زهره احنا واعدين الناس ومايصحش كده

جلال بزعيق.زينب انتي اللى هتقولى ايه يصح ومايصحش لا مش هيتجوز إلا داليدا وخلصنا وكلامي خلص

جاسر.خلاص يا أما الموضوع خلص

جلال.كده الكلام يلا على الشغل مش عايزين نتأخر

زينب.السلام عليكم ألو يا زهره تعالى الدوار بسرعه لا موضوع مش هيستحمل التأخير تعالى طوالى

في مكان اخر

داليدا بدموع.لا مش ممكن النهايه تكون كده شايفه سونجول ماتت المسلسل حزين أوي

نور.هههه يا صغيره طب انتي عارفه إني هي هتموت مسلسل حزين من الجزء الأول جايه تعيطي دلوقتى وبعدين يلا نجهز الشنط علشان فرحك يا قمر

داليدا.مش هتجوز إلا لما سونجول تعدي الاربعين أو الذكري السنويه الاولى

نور.انتي هتجننيني يا بت انتي ده تمثيل يلا قومي بقي وجذبتها من ذراعها ودخلوا الغرفه

عند زينب

زهره.ايه يا عمتي مالك في ايه

زينب.علشان انتي نايمه على دماغك جاسر هيتجوز وانتي قاعده

زهره بصراخ.بتقولى ايه يتجوز مين طب وأنا مين هي البت وأنا وحياه جاسر عندي لقتلها

زينب.اهدي كده لأن جاسر مش رايدها هو العمده بس اللى عايزاها لابنه ولو شغلنا دماغنا هنطفشها من غير قتل ولا حاجه

زهره.نصبر ونشوف الحلوه لما تيجي نعمل فيها ايه

بعد مرور يومان

جلال.يلا روح هاتها من المطار لأنها جت في الطياره ومارضيتش إنك تجبها بالعربيه

جاسر.فيها الخير والله طب أنا هروح علشان اعاود بسرعه

جاسر في سره.نورتي مملكتي يا بنت البندر

داليدا.انا وصلت اهو وماحدش جه هفضل مستنيه كتير

نور.لا اهدي كده بصي انتي هتعرفيه ازاي اصلا

داليدا.اسمه جاسر

نور.لا والله ايه الحلاوه دي يا بت نمسك مايك احنا بقي وننده عليه

داليدا.طب اعمل ايه

نور.هاتي ورقه وقلم من الشنطه

داليدا.امسكي واكتبي جاسر قلب داليدا

نور.قلب ايه يا حبيبتي انتي تعرفيه

داليدا.لا بس مش هيبقي جوزي

نور.لما بقي افرضي طلع شبه القنفذ

داليدا.لا يارب يطلع شبه على اللى في الازهار الحزينه

نور بنفاذ صبر.صبرني يا رب وفي الاخر هيبقي زي كمال

داليدا.والله بالله افتراء

نور ودليدا.هههههههه

في تلك الأثناء

دخل جاسر واخذ ينظر حوله

جاسر.طب أنا هعرفها ازاي دلوقت ثم أخرج هاتفه

الو يا بوي اديني رقمها كده

رن عليها

داليدا.رقم غريب مين ده

نور.شوفي ليكون جاسر

داليدا.قره عيني احم قصدي يمكن هو

الو

جاسر.الو أنا جاسر انتي داليدا

داليدا .ايوه انت فين

جاسر.انا في المطار انتي اللى فين اعرفك إزاي

داليدا.انا معايا ورقه عليها اسمك وممكن ارفع ايدي كمان

جاسر.طب ارفعي

رفعت داليدا يديها

جاسر.يا بوي ايه الجمال ده

داليدا.واااااو ده طلع احسن من على بكتير أنا موافقه خلاص

جاسر.ازيك يا حلوه يلا بينا علشان مانتأخرش

داليدا.ايه قله الذوق دي احترم وجود نور حتي

جاسر.مين نور اه الاوزعه دي ازيك يا نور

نور.مع إنك هزقتني بس مش مشكله انت تعمل اللي انت عايزه يا برنس

جاسر بضيق.مش هنخلص من الهطل ده وبعدين ايه اللبس ده هتنزلوا البلد إزاي بالمنظر ده

نور وداليدا.هننزل من العربيه ههههه

جاسر.صبرني يارب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى