روايات

رواية دواء قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى عبدالجليل

رواية دواء قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى عبدالجليل

رواية دواء قلبي الجزء الحادي عشر

رواية دواء قلبي البارت الحادي عشر

رواية دواء قلبي الحلقة الحادية عشر

سيف راح عشان يصالح ندى خبط مردتش فتح لقاها نايمه ع السرير عماله تعيط
ندى بعيااط : مكنش لازم اجي هو بيحبها هي مهما اعمل مش هقدر اخليه ينساها طب طب انا ليه قلبي واجعني كدا انا غلطت لما اتجوزته بس هو قال عشان مش هينفع نعيش سوا ياريتني م سمعت كلامهم وجيت اعالجه انا لي قلبي تاعبني اوي كدا
سيف راحلها وقومها واخدها ف حضنه وفضل يطبط عليها
سيف: اهدي ي ندى انا اسف هي كانت بتهزر بس انا والله زعقتلها
ندى بعياط : هي لسه بتحبك وانت لسه بتحبها انا اه جيت عشان اعالجك بس ع الاقل هي يكون في حدود معايا وبعدين انت الي حضنتني مش انا الي كنت حضناك هي ليه قالت كدا
سيف : انا اسف والله انا بس حبيت اعرفهم اننا زوجين كويسين مع بعض مش اكتر عشان ميشكوش ف حاجه
ندى خرجت من حضنه ومسحت دموعها : تمام عن اذنك هعمل الغدا
سيف مسكها من ايديها بصتله وعينيها رجعت فيها دموع تاني والمره دي هي الي دخلت ف حضنه وفضلت تعيط كتيير اوي وهو كان عمال بيهديها
سيف : طب انتي بتعيطي كدا ليه كل دا عشان الي قالته

 

ندى وشهقاتها بتزيد م العياط: ااانا من وانا صغيره مليش اهل اتربيت ف ملجأ ولما كبرت اتعملي بطاقه باسم راجل انا معرفوش بس هما قالولي ان دا اسم ابويا فضلت الف عليه واسال محدش اداني عقاد نافع بقيت ماشيه ببطاقتي وانا مش عارفه مين الشخص دا وكل الي يسالني اقولهم اني بابايا اتوفى كان في راجل طيب اوي بييجي يهتم بيا هناك وييعتبرني بنته لما وصلت 18 سنه طلعت اشتغلت بجانب دراستي والراجل الطيب جابلي شقه قديمه كانت بتاعته وبق كل يوم والتاني ييجي يطل عليا دخلت كليتي وهو كان ع طول بيكلمني الوحيد الي حسيت معاه بالامان والي حسيت انه ابويا بجد وانا دلوقتي بحس معاك بالامان ي سيف
ف الوقت دا سيف رفع وشها ليه وبصلها باستغراب
ندى : اه انا عارفاك من قبل الموضوع دا وكنت بشوف صورك دايما وكنت متابعه كل اخبارك ع السوشيال ميديا كنت بقول ان دا اهتمام مش اكتر ولما جيت المستشفى وشوفتك قولت انا الي هراعيك لاني اكتشفت اني بحبك ي سيف اه متبصليش بصدمه بحبك من زمان اوي بس انا مكنتش اعرف اني بحبك خوفي عليك وقت م انت جيت المستشفى اكدلي دا وعارف كنت بكابر واقول دا مجرد مريض عندي ولازم اكون جنبه بس للاسف ي سيف بحبك وانت بتحب سچا وافقت ع جوازي منك عشان اقرب منك اكتر وتحبني زي م انا بحبك انا بحبك اوي ي سيف انت السند والضهر الي ليا ف الدنيا دي. بعد ربنا انا بحبك اوي اوي ي سيف
سيف :وانا حبيتك اوي ي ندى من يوم م جالي الكابوس وحضنتك وهديت وانا قلبي مال ليكي اويي والحرف الي ع قلبي دا عشانك انتي انا بحبك اوي

 

ندى : بجد ي سيف بتحبني زي م بحبك
سيف : واكتر كمان
وهنا فاقت ندى من شرودها وهما بيتكلموا فيديو ع صوت سچا وهي بتقول : ي بنتيييييي انتي ي حجه روحتي فيين واي الدموع دي
سيف بصلها ومسح دموعها وقال : مالك ي ندى في اي
ندى : مفيش بس افتكرت وحاجه دايقتني وبعدها ضحكت وبصت لسچا وقالت : هننزل نظبط نفسنا امتى فرحنا كمان شهر
سچا : احمم بعدين هااا بعدين مش واخده بالك
ندى بضحك : اسفين ي باشا
سيف شال ايديه من ع ندى وقالها يلا نقوم عشان نجهز الغدا سوا ي حبيبتي
ندى : اوكي يلا باي ي سوسو باي ي عمور باي ي طنط باي ي عمو سلام وقام سيف قافل المكالمه
سيف بشك : اي الي سرحتي فيه اول م حضنتك ي ندى وخلاكي تعيطي
ندى: ولا حاجه بس افتكرت ان مليش اهل ولا اي حد معايا وكدا يعني فكك فكك ي صديقي يللا هنعمل اكل اي ي بروو
سيف بتمثيل القرف : بروو وصديقييي يععع
ندى : لا فوق ي عسسل دي الفاظ روشه كله بيقولها
سيف بضحك : اموت ف الروش وضحكوا سوا وبعدها دخلوا يجهزوا الاكل
عند محمد ومنى
محمد: اي ي عمرو ماشي ليه

 

عمرو : الشركه ي عمي مش هينفع اسيبها لوحدها كدا بق كفايه الفتره الي فاتت الحمل كان زايد اوي ع الي هناك
محمد : ماشي ي ابني ربنا يصلح حالك يارب
عمرو : يارب عن اذنكوا وسابهم ومشي
سچا : حاسه ان ندى وسيف حبوا بعض كانو قاعدين كدا جنب بعض شكلهم حلو اوي
منى : وانا وااله ي سچا قلبي حاسس كدا انها زوجه صالحه لابني وهيحبوا بعض ان شاء الله
محمد : ربنا يهدي سرهم يارب
منى وسچا : يارب
في مكان اخرر
مجهول ١ : يعني اي اتكتب كتابه
مجهول ٢ : زي م قولتلك كدا كتبوا كتباهم عمرو ع البت سچا حبيبه الاستاذ وسي سيف ع بت شوارعيه من بتوع الملاجئ الي ملهمش اهل دول
مجهول ١: وانت عرفت دا منين
مجهول٢:ملكش فيه بق انا بس بعرفك الاخبار دلوقتي هو بق ليه نقطه ضعف وهي مراته مش حبيبه القلب التانيه ولا اقولك هما الاتنين نقطه ضعفه وكمان عمرو يعني عمرو دا الي عسل يعني نحرق قلوبهم هما الاتنين وكمان نحرق قلب محمد الزفت دا

 

مجهول١: بص احنا مش هينفع نروحلهم البيت ونخطفهم احنا نستناهم كدا لحد م ييجوا يخرجوا وهنفضل مراقبين البيت واول م يخرجوا نفذ ع طول واخطفهم ونجيبهم هنا بق ونعمل الي احنا عاوزينه
مجهول٢: كدا فل اوييي سلام انت بق
عند سيف وندى
ندى بانبهار : وااو. ي سيفي اي القمر دا واي الطبخ العسل دا
سيف بتعجب : سيفك ؟
ندى : بص انا بحب انادي صحابي بياء ملكيه فاهم يعني كدلع كدا
سيف : اه اوكي
ندى : قولي بق اتعلمت الطبخ دا فيين
سيف : اليوتيوب مسابش حاجه الا وعملها وانا لما سافرت كنت انا وعمرو واكيد مش هنفضل نطلب اكل من بره ف اتعملت الطبخ اناووهو وبقينا نطبخ اكلات متنوعه بق
ندى : واااو لا بس طباخ ماهر ماشاء الله احمم في حاجه كدا عايزه اعرفها
سيف : تعالي احكيلك كل حاجه بره ي فضوليه
سابو الاكل عشان يستوي وطلعوا قعدوا ف الصاله

 

سيف : بصي ي ستي انا مهندس وعندي 24سنه ماسك سلسله شركات الالفي الي هي بتاع بابا انا وعمرو كنا بشتغل فيها ايام دراستنا وعملنا شغل كويس اوي فيها بقينا فاهمين كل تفصيله فيها بابا بييجي يطمن ع الشغل بس مش اكتر انما انا وعمرو الي مهتمين بكل حاجه فيها بابا تعب اوي معايا وف تربيتي ولازم اردله دا ف دا شغلي ي ستي وبالنسبه لسفري احنا كنا بنظبك الفروع التانيه الي ف المانيا ف قعدنا هناك ست شهور وبعدين رجعنا وبقينا كل فتره نسافر هناك سوا وبنسيب هنا محمود وواسر وادهم وعمر يهتموا بالشغل الي هنا وبابا بيكون موجود طبعا ولما الشغل الي هناك بيتظبط بنيجي احنا بق وبنودي محمود وعمر هناك وهكذا بق كل فتره حد بيروح يطمن وغير الي هناك اساسا احنا بنروح نظبط الدنيا هناك بس مش اكتر
ندى : يعني سلسله شركات الالفي دي بتاعكوا
سيف : اهاا
ندى : وااو بجد ربنا يحفظكوا يارب
سيف : يارب انتي بق اي
ندى باستغراب : اي
سيف : يعني اي حكايتك
ندى : لا ولا حكايه ولا حاجه انا زي م قولتلك قبل كدا ان انا كنت متربيه ف ملجأ ولما كبرت راجل محترم اداني شقته القديمه وعشت فيها واتعلمت وزي م انت شايف اهو

 

سيف : مين الراجل دا واي الي خلاه ميحضرش جوازنا
ندى : هو مش موجود دلوقتي
سيف : طب ليه مخلتنيش اكلمه يعني واخد رايه وكدا
ندى : م م اصل م هو مش وقته اي دا ريحه شيااط الاكل ي سيف وراحت جري ع المطبخ
سيف راح وراها ولقاها طفت ع الاكل جهزوه وقعدوا ياكلوا
سيف : ايوه بردو مجاوبتنيش ع سؤالي
ندى : هتعرفه بعدين ي سيف
سيف : اوكي هتنزلي انتي وسچا امتى تجيبوا حاجه الفرح
ندى: انا مش هجيب حاجه زي م اتفقنا انت هتطلقني
سيف : ربنا يسهل المهم هتنزلوا امتى
ندى : انهارده بعد الغدا

 

سيف : تمام وخرج الفيزا واداهالها وقالها اشتري الي انتي عايزاه والباسوورد ****
ندى : ملوش لازمه انا كدا كدا مش هشتري حاجه
سيف :اشتري كل حاجه ي ندى انتي عايزاها وخدي الي انتي عايزاه م الفلوس
ندى : ي سيف
سيف : الي سمعتيه نفذيه ي ندى واه صحيح قوليلي ي سيفي احلي من سيف ع فكره
وكملوا اكل وندى ف ذهول م الي بيحصل
قامت غسلت مكان الاكل ودخلت لبست دريس احمر ف اسود وطرحه حمره وطلعت
سيف صفر : اي ي صديقي الجمدان دا
ندى بضحك : صاحبك جامد عيب عليك
سيف : استني ابخرك
ندى : بخرني يلا بسرعه الناس هيحسدونااااي
سيف ضحك ع جنانها
ندى : خد علاجك بتاع الساعه ٨ عشان لو اتاخرنا احنا هننزل المول واحتمال نتاخر ف خد علاجك واقعد تحت مع عمو متقعدش هنا لوحدك عشان متزهقش
سيف : متقلقيش فاكر علاجي يلا عشان متتاخريش

 

ندى : اوكي باي
سيف : باي
سچا طلعت وكانت لابسه دريس ازرق بلون السما وطرحه اوف وايت
سچا : اوبا اوبا اي الحلاوه دي ي ندوشه
ندى: حبيبتي انتي الي عينيكي حلوه بس اي االقمر دا
سچا بضحك : بس بتكسف
ندى : لا بجد حلو اوي ماشاء الله
سچا : تسلميلي يارب ي دودو يلا؟
ندى : يلا
نزلوا وسچا ركبت عربيتها وندى قعدت جنبها وشغلوا اغنيه اختياراتي وفضلوا يدندنوا
هو انا مكتوب ع وشي تعالي اجرحني وامشي طب اكلم مين يلحقني واصرفها منين معلش
اختياراتي مدمره حياتي حياتي اختياراتي مدمره حياتي كدا ليه وفضلوا يضحكوا
سچا : في عربيه بتراقبنا ورا وماشيه ورانا
ندى : ايوه السوده الي ورانا دي طب بصي احودي كدا لو حودت يبقى فعلا ماشيه ورانا
سچا حودت وهما مشيوا وراها
سچا مشت بسرعه اكبر وهما كما سرعوا وابتدوا يضربوا رصاص سچا كانت بتبص وراها
ندى : حاسبييييي
ي ترى مين الناس دي ؟
واي حكايه حرف ال N دا
كل دا هنعرفه ف البارتس الجايه ان شاء الله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دواء قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى