روايات

رواية احببت ابيه الفصل الثالث 3 بقلم نورهان حامد

رواية احببت ابيه الفصل الثالث 3 بقلم نورهان حامد

رواية احببت ابيه الجزء الثالث

رواية احببت ابيه البارت الثالث

رواية احببت ابيه الحلقة الثالثة

يمسك هاتفه لكي يتصل على صديقه ليتأكد من صحه ما سمعه اخته تحب صديقه المقرب دون علمه

نوح:عمار انت فين

عمار باستغراب: في الشغل ي نوح في اي

نوح :تمام عندك حاجه بعد الشغل

عمار: لا اجيلك

نوح :لا خليك انا هعدي عليك

عمار بقلق :ربنا يستر ممكن يكون عرف

في بيت نوح

تنزل ريهام في كامل اناقتها وتتحدث برقه

ريهام:صباح الخير

ينظر لها نوح ليرد ليتفاجئ من ملابسها

نوح بصرامه: عاوزه تعرفيني انك هتخرجي كدا

ريهام ببرائه مصطنعه :لا طبعا ي ابيه

ثم تابعت بخبث هقلع الجاكت حاسه اني مش عارفه اتحرك بيه

نوح بجنون:هعد من واحد ل تلاته لو مسكتك متلومنيش علي اللي هيحصل فيكي

ريهام:طب انا جعانه

نوح بيعد :1,2 هقول 3 وانتي حره

ريهام ببرطمه:طب والله كدا ظلم

ثم يتجه نوح الي غرفه اخته

نوح بابتسامة:صباح الخير علي اجمل بنوته في الدنيا

صباح الخير ي احلي ابيه

تابعت باين عليك رايق

نوح: اقلب علي الوش التاني

ساره بضحك :وعلي اي الطيب احسن

نوح بهدوء:هسالك سؤال واتمني انك تجاوبي لو مجاوبتيش هحترم أنك مش عاوزه تتكلمي

ساره بتوتر:اي السؤال ي ابيه

نوح:عاوزك تفكري قبل ما تجاوبي

تابع بتحبي عمار

تنظر له ساره بصدمه من أين ومتي علم أخيها لكن التي تعلمه الآن أن الكذب لم ينفعها بشئ

ساره بلغبطه:ب بص بصراحة اهه بحبه

نوح بهدوء: طب وبعد ما حبيته اي اللي حصل

ساره بعدم فهم: مش فاهمه قصدك ي ابيه

نوح بتعقل :اقصد انه مخدش خطوه جد علي الاقل كان عرفني

ساره :مش عارفه

نوح :هو اي اللي مش عارفه

تابع انا بسالك هو لي مجاش قلي انا عارف ومن زمان

بس اللي مستغربه أن انتي اختي وحبيبتي مجتيش عرفتيني وهو صحابي ومجاش عرفني

تابع بس انا اقدم لك عذر لي مش عارف بس هقدمه عشان مزعلش منك

بس فيه حاجه انا هقابله لو متكلمش في موضوعكم النهاردة انا هعتبر الموضوع إتلغي نهائي

ساره انا بعمل كده لمصلحتك واكيد لو اتكلم وطلبك انا هوافق انا مستحيل اقف قدام سعادتك بس في الأمان

ساره بفرحة عارمه :بتتكلم جد ي ابيه

نوح بصرامه :دا في حاله انه اتكلم غير كده فركش

ساره تقف وتحتضنه: كلامك صح ي ابيه

ثم تابعت في نفسها ي رب يتكلم مع ابيه في موضوعنا

يمسك نوح المقبض ليفتح الباب مستدير متذكرا

نوح :يلا عشان الفطار واندهي ريمو

ساره بخبث واضح : طب ما تروح انت

نوح ببرود :انتي سمعتيني بسرعه متتاخروش

ساره: ربع بردوك ومحدش هيعرف يعصبني

نوح: سامعك علي فكره

ساره بضحك: بكح ي ابيه

يتجه الغرفه والدته

صباح الخير ي ماما عامله اى ي حبيبتي

ميرفت: الحمدلله ي حبيبي

عملت اي في موضوعك مع ريهام

نوح: ماما انا مش عاوز حاجه تنكد عليه دلوقتي

ميرفت: متزعلش مني ي حبيبي انا راجعت نفسي ولقيت ان عندك حق

نوح بعدم فهم: وضحي بعد اذنك ي ماما

انا مش ناقص لغبطه

ميرفت: مالك ي حبيبي في اي

نوح: هبقي كويس ي امي والله بس لما تقولي في اي

ميرفت بحنان: انا موافقه علي جوازك انت وريهام

ينظر لها بفرحه عارمه ثم يتخيل بوجود خيال خلف الباب

ينظر نوح علي التي تستمع اليهم خلف الباب

نوح ببرود: بس انا مش موافق ي ماما

ميرفت بعدم فهم: انا مبقتش فهمالك حاجة اوافق مش عاجب موافقش مش عاجب اعمل معاك اي تاني

يتحدث نوح بصوت منخفض حتي لا تستمع لهم ريهام

نوح: ريهام بتتصنت

ميرفت بدهشه: دي محتاجه اعاده تربيه

نوح بإبتسامة خبيثه: علي ايدي ان شاءلله

خلف الباب

ريهام: اههه ي كداب بقي بيوقعني ويضحك عليه

ياتي نوح من خلفها

نوح بعبث: نفسي يوم اشوفك مبتبرطميش

ريهام بغرور: متتعبش نفسك هفضل ابرطم

تابعت وبعدين انا مليش كلام معاك

نوح برفع حاجبه: لي

ريهام: كده

نوح: هنستعبط

ريهام بحزن: عشان انت مش بتحبني عشان ماما ميرفت قالت انها موافقه وانت قولت لا مش موافق

نوح بضحك: دا انتي واقفه من بدري بقا

عموما انا شوفتك وقولت ارخم عليكي

ريهام بإبتسامة: بيجاد

نوح يقترب منها: طب ما تعترفي بقا

ريهام بعناد: دا بُعدك ي ابيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ابيه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى