روايات

رواية دهب وفهد الفصل الرابع 4 بقلم وردة البنفسج

رواية دهب وفهد الفصل الرابع 4 بقلم وردة البنفسج

رواية دهب وفهد الجزء الرابع

رواية دهب وفهد البارت الرابع

رواية دهب وفهد الحلقة الرابعة

وقفنا المره اللي فاتت لما فهد دخل ولقى مراد بيعدل المخده واستغرب كمان ان هي بتهزر وتضحك مع مراد واتعصب اوي
ان هي بيتعاملوا وحش شافته ساره وقالت له ادخل يا فهد فبيدخل فهد بعد ما كانت بتضحك دلوقتي مكشره وبصله بقرف انا و قام قايل لها انا اسف ما كانش لازم امد ايدي عليكي اول لما سمع مراد اللي هو مد ايده على دهب راح ماشي بسرعه رايح ماسكه وفضل ي ض ربه بالب وك سا ت وشه اللي اتملى د.. فضلت ساره تشد فيه وتقول له خلاص يا مراد جت دهب تقوم كانت هتقع لحقها الجد بسرعه قبل ما تقع وهو بيقول لها حسبي يادهب وسنده قعدت تاني بص لها مراد راح لها وقال لها انتي كويسه يا دهب قالت له ايوه بس انا مش بحبك تتشاكل قال لها حاضر لما قمر شافت وش اخوها اتعصبت قوي وفضلت تزعق على مراد مراد قال لها انا مش هرد عليكي عشان انتي بنت قالت دهب خلاص يا مراد بص لها مراد وقال لها انتي كويسه متاكده اتعصبت قمر جدا وقالت لها كل ده بسببك قالت ساره لا ما فيش داعي للكلام ده ياقمر لحظي ان هي بنت عمتك تسكت قمر وبتقول لها انا اسفه يا عمتو بس ده فهد انت عارفه فهد عندي عامل ازاي كل ده وفهد بيبص لدهب ومراد واستغرب قرب منها وان هو بعد ما كانت خايفه قعد يضحكها وهي ضحكت بصوت عالي فالكل بصلها فقال مراد ايه يا بنتي ده بتضحكي على ايه فبتسكت دهب وهو بتبص له بقرف فبيضحك مراد كل ده وفهد وقمر والجد بيبص ومستغربين هم ليه قريبين من بعض قوي كده بعد كده قال الجد انا سالت الدكتور وقال ممكن تخرج دلوقتي فقال مراد كويس انا هحجز تذاكر الطياره قال الجد هو مين اللي مسافر قال مراد انا هاخد دهب وهنسافر قال لي الجد لا هي مش هتسافر انا ما صدقت اللي هي نزلت قالت دهب معلش يا جدو سيبني انا مش مرتاحه قال لها بس قومي بس غير هدومك ونتكلم في البيت كان لسه مراد هيتكلم قالت له خلاص يا مراد لما نروح بعد كده الجد قال خلاص احنا هنستناكم بره عقبال ما تجهزيها يا ساره مراد لو عزتي حاجه يا دهب نادي لي قالت لي حاضر وخرجوا وبعد شويه ساره مسنده دهب كان لسه فهد هيروح عليها قام رايح مراد بعدو وراح سندها لحد باب المستشفى قال له الجد العربيه اهي ركبها العربيه وكان لسه هيمشي قالت دهب انت رايح فين يا مراد قال لها روحوا وانا هركب تاكسي واجي وراكم كل ده وقمر بصله باعجاب قالت قمر بسرعه لا عمته وجده هيركبوا مع بعض وفهد وانت سوق عربيه جدو وانا هركب معاكم وطبعا مراد كان مركب دهب الكرسي اللي ورا عشان تبقى مرتاحه فعلا وعملوا زي ما قالت قمر وراحت قمر ركبه جنب مراد وكل ده دهب مركزه وبص لقمر بطريقه غريبه بعد شويه وصله ونزل مراد ونزل دهب اتغاظت قوي قمر وعملت اللي هي معديه وداست على رجليها صوتت دهب من رجليه فبص مراد لقمر وقال متحسبي قالت ما اخدتش بالي وطه مراد وماسك رجل دهب وادعكها لها قالت له خلاص يا مراد بقت كويسه فقام مراد و
دخل القصر قعد دهب على الكرسي فرح عندها فهد ومسك ايديها وقال لها انا اسف ما كنتش اقصد في اللي انا ازعق لك او اضربك قالت له خلاص يا فهد ما حصلش حاجه فرح فهد وقال لها ممكن نبقى اصحاب كل ده ودهب مش طايقه بس في خطه في دماغها ولازما تنفذها موافقه طبعا قال لها طيب يعني مش هتمشي قالت له لا مش همشي اتصدم مراد اللي هي اول مره تكسر كلامه وقال لهم عن اذنكم يا جماعه قالت دهب انت رايح فين يا مراد طنشها مراد وقال لساره ماما ساره انا رايح اقعد في فندق لا يا ابني انت تقعد معانا هنا قال له معلش سيبوني براحتي وسيبهم ومشي مشيت ورا قمر من غير ما حد يشوفها ووقفته بره وقالت له مراد فبيبص مراد عشان يشوف مين اللي بينادي لا قمر قاله لها نعم قالت لي ممكن نبقى اصحاب قال مراد والله وانا اصاحبك كده وانا عارفك اتنرفزيت قمر وكانت لسه هترد على مراد سبه ومشي فدخلت فشافها الجد وقال كنت فين يا قمر كنت بره بشوف حاجه فتضايقت قوي دهب عشان هي شفته و هي خرجه ورا مراد بس ما بينتش وقطع تفكيرها فهد قال تعالي اطلعك اوضتك فوافقت وطلعت ساعدها تقعد وغطاها وقال لها استريحي وانا هنزل قالت له ماشي ورنت على مراد كنسل عليها ورنت التاني قفل التليفون فقالت اللي هي هتنام وي لما تصحى هترن علي تاني
نيجي عند مراد كان ماشي في الشارع مش عارفه هو رايح فين مشي من قدام فيلا حس اللي في حاجه بتشد ليه وجاله ذكرى في دماغه ونفسه داء وما كانش قادر ياخد نفسه فوقع قدام الفيلا مع طلعت واحد بالعربيه وشافوا وهو بيغمى عليه ونزل بسرعه ولحق ودخله الفيلا وندى الخدم وقال لهم كوبايه ميه بسرعه ورن على الدكتور واجه الدكتور وكشف على مراد قال الشاب ماله يا دكتور قال الدكتور حصلت له صدمه او هو كان خايف من حاجه فقال له شكرا يا دكتور هو هيفوق امتى قال له كمان شويه استنى الشاب شويه لحد اما مراد فتح عينه واقفلها لحد لحد ما عينه اخدت على النور قال الشاب حمد لله على السلامه المراد الله يسلمك انت مين قال له انا شفتك وانت بتفقد الوعي قدام فيلتنا فلحقتك وجبت لك الدكتور فا قام مراد بسرعه وقال لي شكرا بشكرك جدا انا لازم امشي ولسه مراد هيتحرك شاف ست كبيره نزله من على السلم و اتصدم و……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب وفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى