روايات

رواية دهب وفهد الفصل الخامس 5 بقلم وردة البنفسج

رواية دهب وفهد الفصل الخامس 5 بقلم وردة البنفسج

رواية دهب وفهد الجزء الخامس

رواية دهب وفهد البارت الخامس

رواية دهب وفهد الحلقة الخامسة

وقفنا المره اللي فاتت لما مراد شاف ست كبيره نازله من على السلم واتصدم وجات له الذكرى في دماغه كان بيكلم مامته بيقول لها ما تسيبنيش انت جايباني هنا ليه يا ماما استني ما تسيبنيش وهي قالت له مش هينفع وزقته وركبت العربيه ومشيت فاء من ذكرياته على الشاب وهو بيقول له في حاجه ولا ايه فمراد بيقول لها ما فيش ما فيش انا لازم انا امشي وبيمشي مراد بسرعه وبتقول الست للشاب في حاجه ولا ايه يا ليث فبيقول لها ده واحد وقع قدام الباب الفيلا وانا جبته وجبت له الدكتور فبتقول له ماشي فبيقول لها انتي رايحه فين فبتقول له طالعه اوضتي اصل مش قادره اقعد فبيقول لها ماشي فبتيجي تمشي بترجع له تاني وبتقول له دورت على اخوك يا ليث فبيسكت ليث شويه وبيقول لها دورت بس زي ما تقولي الارض انشقت وبلعته فبتحزن جدا الام وبتقول له دور تاني وبتعيط وبتقول له ما كانش قصدي ما كانش قصدي اللي انا اسيبه
نيجي عند مراد وهو خارج من الفيلا وبيفتكر اللي هو ازاي يتعمل في دار الايتام وحش وكانوا بيعذبوه ما بيخليهوش ياكل ولا يشرب لحد ما اجت اسره اتبنته وعملته كانه ابنهم واخدوه سافروا وعاش معاهم لحد ما هم ماتوا فاءمن شرود على التليفون وهو بيرن وبيلاقيها دهب اول مره ما بيردش لكن تاني مره بيرد وبيقول لها عايزه ايه فبتقول انت فين قاعده برن عليك ما بتردش قال لها وانتي مالك قالت لي هو ايه الي انتي مالك من ساعه ما قلت ان انا هقعد وانت ما انتاش طايق لي كلمه بيقول لها ما فيش انا مشغول لازم اقفل فبتقولوا طب هتيجي بكره قال لها اما اشوف ان شاء الله وبيقفل قبل ما هي ترد عليه وبيفضل يمشي لحد ما بيلاقي فندق بيحجز الغرفه وبيطلع بيرمي نفسه على السرير وبيذهب في ثبات عميق
نيجي عند دهب وهي قاعده على السرير شويه واستغربت من تغير مراد معاها قطع شرودها فهد وهو بيقول لها ايه اللي مقعدك هنا تعالي اقعدي معانا في الجنينه شويه فبتوافق وبتنزل معاه وبيتكلموا شويه ويهزروا وبعد شويه بيجي لهم قمر تقعد معاهم ويهزروا ويضحك ويتكلموا اللي هي ازاي كانت عايشه بره وكده لحد ما الجد بينادي على فهد وبيقول له تعالى يا فهد عايزك فبيقول لي حاضر وبيقوم وبعد كده قمر بتقول لدهب الا قولي لي يا دهب هو مراد مش هيجي تاني فبتستغرب دهب وبتضايق شويه اللي هي بتسال وبتقول لها لا انا كلمته وقال اللي هو جاي بكره فبتسكت قمر شويه وبتتكلم بتردد وبتقول لها هو انت ممكن تديني رقمو بتسكت شويه دهب وبص لها وهي متضايقه بس ما بتبينش وبتقول لها اه طبعا يا حبيبتي خدي تديه لها وبتقول لها شكرا وبتسيبها وتقوم فبيجي فهد بعد ما اخلص مع الجد ويقول لها انتي قاعده لوحدك ليه امال فين قمر فبتقول له اللي هي طلعت اوضتها بيقول لها ماشي فبتقول له عن اذنك انا لازم انا كمان اطلع عشان تعبت من القاعده فبيقول لها ماشي اتفضلي وانا كمان هطلع انام
نيجي عند قمر وهي بتبص على رقم مراد و متردده ترن عليه ولا لا وبعد كده بتشجع نفسها وترن عليها بترن عليا اول مره ما بيردش تاني مره ما بيردش ثلاث مره بيرد وهو نعسان وبيقول ايوه مين فبتقول له الو مراد معايا فبيقول لها ايوه مين فبتقول له انا قمر بيقول لها قمر مين يعني فبتقول له قمر بنت خال دهب فبيقوم مراد مخضوض بسرعه وبيقول لها دهب هي فيها حاجه قالت لي لا لا ايه ده انا بس بكلمك عشان كنت عايز اقول لك على حاجه فبيتنرفز وبيقول لها حاجه ايه فبتقول له مش هينفع في التليفون ممكن نتقابل فبينفخ مراد وبيقول لها ماشي نتقابل فين فبتدي له عنوان الكافيه وبتقول له بكره على الساعه ١٢ نتقابل هناك فبيوافق مراد
بيقول لها ماشي وبيقفل معاها وبتقوم قمر تتنطط على السرير من الفرحه وبتقول له لازم اوقعك في حبي زي ما انت وقعتني من اول ما شوفتك
وبنيجي تاني يوم وبتصحى قمر وتجهز نفسها على نزله دهب هي كمان على السلم فبتقول لها ذهب ايه الشياكه دي شكلك خارجه رايحه فين على الصبح فبتقول لها هقول لك لما ارجع وبتسيبها وتخرج فبتستغرب قوي دهب وبتقول يا ترى هي رايحه فين بتدخل دهب غرفه السفره وبتقعد عشان تفطر فبيسالها الجد عامله ايه النهارده يا دهب فبتقول له الحمد لله انا كويسه انت عامل ايه بيقول لها الحمد لله بينزل فهد وبيقول لها ازيك يا دهب تقول له الحمد لله وبيقعدوا يفطروا وبعد كده فهد بيقول لهم اللي هو خارج عشان عنده شغل وبيخرج وبعد اما بتخلص الدهب بتطلع اوضتها وبترن على مراد ما بيردش عليها وفي الوقت ده مراد بيبقى بيجهز نفسه وعامل التليفون سايلنت عشان هينزل يقابل قمر وما بيشوفش التليفون وهو بيرن وبينزل يركب تاكسي وبيروح على عنوان الكافيه
نيجي عند قمر لما وصلت الكافيه وكل شويه تبصي في الساعه لان مراد اتاخر عليها وتنفخ وبعد كده بتبص تلاقيه داخل فبتقوم وتسلم عليه فهو ما بيرضاش يحرجها وبيسلم عليها وبيقول لها عايزه ايه فبتقول له طب اقعد اشرب حاجه فبينفخ مراد ويقعد وبتقول له تشرب ايه قال لها قهوه فبتنادي للوتر وبتقول له واحد قهوه وواحد عصير فبياخد طلباتهم وبيمشي وبيقول لها ما قلتليش عايزه ايه بتقول له مراد هو انت مرتبط فبيبص لها مراد وبيبرق شويه وبيقول لها وانت جايباني المسافه دي كلها وتقولي لي انا مرتبط ولا لا قالت له قمر رد بس قال لها لا مش مرتبطه عايزه ايه ثاني قالت له هو احنا ما ينفعش نرتبط فبيتصدم من جراءتها وبيقول لها انت بتقولي ايه انتي اتجننتي فبتقول له مراد انا معجبه بيك فبيقول لها وانا مالي فبتقول له جرب مش هتخسر حاجه فا بيقول لها انت الظاهر اتجننتي انا عمري ما شفت بنت بتعرض على ولا اللي هو يرتبط بيها فبتقول له عادي فبيقوم مراد وكان لسه هيمشي بتقول له انت رايح فين قال لها وانت مالك وبيسيبها مراد ولسه هيمشي فبتقول له على فكره دهب شكلها معجبه بفهد فبيقف شويه كده مراد ويقول لها وانا مالي بس هو من جواه حاسس اللي فيه خنجر دب في قلبه وبيسيبها ويمشي وبيركب التاكسي وبيقول له وديني على معرض عربيات بيوديه سواق التاكسي وبينزل مراد وبيدخل وبيشتري عربيه وبياخدها ويروح عند دهب على دخله قمر فبتنادي له تاني فبينفخ وبيقول لها يا بنتي سيبيني في حالي فكان لسه هيمشي فبتمثل اللي هي كانت هتقع فبيساعدها ومرضه وبيقول لها مالك حصل لك حاجه بتقول له رجلي مش قادره ادوس عليها فبيقول لها طب تعالى اساعدك فبتقول له مش قادره امشي فبيسندها مراد وبيخش القصر وبيقعدها وبيشوف لها رجلها بتوجعها وبيقول لها الحته دي بتوجعك فبتمثل اللي هي بتوجعها وبتقول لي ايوه يا مراد الحته دي بتوجعني على نزله دهب وبتقول هو في ايه فبيقول لها تعالي شوفي بنت خالك رجليها شكلها اتلوت فبتقول له شكلها تلوت اه طب تعالي يا قمر يا حبيبتي لما اسندك واطلعك على الاوضه بتاعتك فبتتغاز قمر بس ما بتبينش بتقول لها ماشي وبتقول دهب نازله لك اه يا مراد فبيهز مراد دماغه بيقول لها ماشي وبتطلعها اوضتها وبتسيبها وتنزل لمراد وبيقول لها عامله ايه النهارده تقول له الحمد لله بيقول لها لسه تعبانه تقول له لا انا بقيت كويسه فبتقول له انا كنت برن عليك ما بتردش ليه مراد فبيقول لها مراد ببرود وانا مش هرد عليكي ليه فبتقول له هو في ايه انتي بتكلمني ببرود ليه قال لها ما انا بكلمك على طول كده تقول له لا انت شكلك متغير فبيتوه في الكلام وبيقول لها امال ماما ساره فين فبتقول له ما اعرفش استنى فبتروح تنادي مامتها وبتسيب مراد قاعد وبعدشويه ساره بتيجي وبتسلم على مراد عشان هو بيعتبرها مامته وبيقعدوا يتكلموا شويه وهو مطنش دهب طيب انا همشي انا بقى وبيقوم وبيسلم علي ساره فبتقول دهب استنى هوصلك لحد الباب وبتوصلوا دهب وبتقول له ما تزعلش مني انا اول مره اكسر كلامك بس هو ما كانش قصدي واديك شايف جدو فبيقول لها جدو طيب فبتقول له امال يعني هبقى قاعده لمين قال لها هو انت نسيت اللي هو عمل فيكي اتعصبت الدهب وقالت لي لا ما نستش عارف ان انتي كنتي بتحبيه وهو كان بيعاملك بطريقه وحشه قالت له خلاص مش كل شويه تفكرني انا ما نسيتش اتعصب وقال لها لا هفكرك يا دهب واضح ان انت نسيتي قامت رايحه مزعقه فيه وقالت له مراد ما تتدخلش في اللي ما لكش فيه فبيزعل مراد اللي هي اول مره تزعق عليه بيقول لها ماشي انا ما عدتش هتدخل في اللي ما ليش فيه ولا عدتي هتشوفيه وش تاني واعتبري لصداقتنا انتهت وبيخرج مراد بسرعه فبتطلع تجري ورا دهب وبتقول له مراد انا اسفه طب استنى رد عليا طيب اسمعني ما كانش قصدي انت عارف لما بتعصب بقول اي كلام بيسيبها ويمشي ويركب العربيه وبيمشي على اكبر سرعه فبتدخل دهب القصر وهي بتعيط فساره بتبص لها وتقول لها مالك يا دهب بتعيطي ليه فبتحكي لها دهب على اللي هي زعقت علي مراد و هو زعل وقالت له كمان ما لكش دعوه بحياتي بس ما جابتش سيره فهد ولا اي حاجه فبتقوم ساره مزعق لها وبتقول لها انتي ازاي تكلمي مراد كده يا خساره تربيتي فيك وبتزقها وتسيبها وتمشي فبتطلع ذهب اوضتها وبترن على مراد ما بيردش عليها
نجي عنده مراد وهو سايق العربيه على اقصى سرعه وبيفتكر الي دهب عملته واللي مامته سابته في الملجا وسابته ومشيت وبيفتكر اللي كانوا بيعملوا ازاي في الملجا وبيحس اللي هو مرفوض واللي ما حدش بيحبه وهو سرحان بتيجي عربيه من العدم وهو ما بياخدش باله فبيقوم داخل فيها وبتتقلب العربيه كذا مره والناس بتتجمع عليها وبيطلعوا عشان يودوه المستشفى فبيلاقي راجل تليفون بينور بيلاقي وحده اسمها دهب بتتصل بيه فبيرد وبيقول لها الو فدهب بتستغرب من الصوت الغريب وبتقول له مش ده تليفون مراد قال لها ايوه بس صاحب العربيه عمل حادثه بتتصدم وتصوت فا بيطلعوا لها كل اللي في البيت وبيقولوا لها في ايه فبتقول لها ساره في ايه فبتقول لها مراد يا ماما فبتقول لها مراد ماله بتقول لها عمل حادثه فبتقول لها ايه فبتمسك التليفون بسرعه اللي وقع من ايد ده وبتقول الو فبيقول لها حضرتك صاحب التليفون ده عمل حادثه واحنا مودينه المستشفى
فبتقول له ساره مستشفى ايه فبيقول لها مستشفى…..
طب تقفل ساره بسرعه وبتقول احنا لازما نروح يا جماعه نقف مع مراد فبيجهزوا كل اللي في البيت بسرعه وبيروحوا على المستشفى وبيسالوا الاستقبال عن اللي فيه حادثه اجت فبتقول لهم ايوه هو في العمليات الدور الثالث فبيطلعوا بسرعه على خرجت الدكتور بتجري عليه دهب وساره وبيقولوا له مراد كويس يا دكتور فبيقول انتو تبع الحاله اللي جوه فبيقولوا له اه فبيقول لهم للاسف……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب وفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى