روايات

رواية دهب الفصل السابع 7 بقلم شروق السيد

رواية دهب الفصل السابع 7 بقلم شروق السيد

رواية دهب الجزء السابع

رواية دهب البارت السابع

رواية دهب
رواية دهب

رواية دهب الحلقة السابعة

ياسين بصدمة: دهب
دهب: عايز تعرف اية عن العرش
ياسين بصدمة: دهب انتي هنا
دهب: مش بكرر سؤالي مرتين عايز تعرف اية عن العرش
ياسين: انتي عرفتي موضوع العرش
دهب بجمود: انا لا ساذجة ولاعبيطة علشان مفهمش الموضوع انت فاكرني مش عارفة ان الحكاية اللي حكتهالي وانا صغيرة كانت حكايتك
ياسين: يعني انتي عارفة مبقتش قادر اتصدم والله وياترا بقا حمزة باشا قالك اية تاني
دهب ببرود: كل اللي حضرتك عايز تعرفة
ياسين: وياترا اية بقا اللي عايز اعرفة
دهب: ممم مثلا عايز تعرف مين شراكون دا واية حكاية العرش
ياسين:لا رد
دهب: طيب متردش بس انا هحكيلك بابا حكالي كل حاجه علي ان في واحد كان عامل حادث علي الطريق ودالة كتاب ودا اللي تعرفة ودا نص الحقيقة الكتاب دا محدش يقدر يحرر الخادم بتاعة غير بإسم الساحر ودا اللي الراجل قاله لبابا وبابا لما فتح الكتاب لاقي فية عنوان ولم راح العنوان دا كان بيت الساحر وكان كاتب كلمة علي الحطان بس حامل الكتاب اللي بيقدر يقراءها ومش اي حد بيشوفها وطبعا بابا قرأءها وخادم الكتاب او الجني دا خرج منه وبقا الكتاب عادي جد وطبعا الجن بقا الخادم بتاع بابا وبابا كان خارج من البيت قابل شخص هناك واتعرف علية وبابا عرف ان هو اخو الساحر اللي قابلة والشخص دا هو شراكون بابا كان مستغرب من الاسم بس عدي وبقي شراكون دا صديق بابا وبابا كان بيقعد يكلمة علي الكتاب واللي خرج منه وان هو يقدر يعمل اي حاجة هو عايزها وفي يوم بابا كان خارج يسهر مع صحابة وشراكون دا طلب منه يجيب الكتاب وبابا اخده ومع الاسف شراكون دا خدعة واخد الكتاب وهو ميعرفش إن خادم الكتاب خرج منه يعني الكتاب كان عبارة عن معلومات بس شراكون دا خدع بابا واخد الكتاب وللاسف موضوع العرش دا كان من ضمن معلومات الكتاب العرش دا كان لملك قديييم اووي وكان بيشتغل في اعمال السحر

 

 

والعرش دا اللي بيوصلة مبيكونش شخص عادي ابدا وشراكون وصل وبقا هو ملك العالم التاني من خلال العرش دا وبابا وقتها كان هيتجنن وازاي هو معرفش حاجة عن العرش واكان بيحاول بإقصي جهدة للوصول للعرش وشراكون دا عرف وربط العرش بلع”نة قويية جدا واللي بيقرب من العرش بتصيبة بالضبط زي محصل معاك حتي بابا وخادم الكتاب فشل ان هما يفكوا اللع”نة دي
وشراكون طبعا بيدور علي وريث للعرش وطبعا مقداموش غيري لانه بالطريقة دي هيدمر بابا ويحرق قلبة عليا
ياسين بستغراب: يحرق قلبة ازاي
دهب: لان انا لو وصلت للعرش دا بخرج براا العالم نهائي انا اخري العالم التاني ولو احولت اخرج برة العالم بتاعهم هموت
ياسين: ممممم فهمت يادهب وابوكي كان عايز العرش
دهب: اه العرش دا مع الخادم بيخليك علي إطلاع بالعالم التاني (السفلي) وعالمنا يعني بابا يقدر يبقا في العالمين انما انا لا علشان كدا بابا لما بيغضب بيظهر لة انياب والانياب دي اللي بتساعده في مواجهة العالم التاني وبتخلية يقدر يقرب من العرش
ياسين بتفكير : مممم علي العموم حمدالله علي السلامة
دهب: الله يسلمك انا عايزة اعترفلك بحاجة
ياسين بسخرية: اية لسة الحدوتة مخلصتش
دهب: ياسين اسمعني انا بتكلم بجد
ياسين بجمود: عايزة تقولي اية يادهب
دهب: خلاص مش عايزة انا هرجع البيت
ياسين ببرود: واية اللي جابك هنا
دهب: انت اتغيرت لية كدا فين ياسين بتاع زمان

 

 

ياسين بسخرية: ياسين بتاع زمان اااه فكرتيني بية مات من زمان واللي قتله ابوكي اي خدمة تانية ياهانم
دهب بصدمة: ياسين انا دهب مالك
ياسين بجمود : ايوة يعني دهب عايزة اية
دهب بدموع: يعني اللي سمعتة بجد وانت هتتجوز زي ما بابا قال
ياسين بسخرية: اية مش من حقي
دهب بدموع: طب وانا
ياسين: انتي اية
دهب: انا انا اانت بتحبني صح قول إنك بتحبني
ياسين: لا انا………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى