روايات

رواية دهب الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية دهب الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية دهب الجزء الأول

رواية دهب البارت الأول

رواية دهب
رواية دهب

رواية دهب الحلقة الأولى

 

عمو محمد ياعمو محمد

محمد بإبتسامة: نعم ياست دهب

دهب: انا زعلانة منك ومتكلمش دهب تاني ابدا

محمد بحنية: لية بس ياست البنات

دهب بطفولة: علشان مخلتنيش اروح مع ياسين المدرسة

محمد بضحك: بس ياسين كبير وبيروح الجامعة مش المدرسة

دهب بتذمر: لا مليش دعوة انا عايزة اروح معاه المدرسة بتاعته

……..: اية دا اية اللي بيحصل هنا

دهب بفرحة: بابي هييية وحشتني اوووي

حمزة: قلب بابي بتعملي اية هنا

دهب بزعل: شوفت يابابي عمو محمد عمل فيا اية

حمزة بغضب: محمد انت عملت ايية في البنت انت نسيت نفسك ولااا اية انت حتة خدام هنا ازاي تسمح لنفسك تزعل بنتي

محمد بحزن: منستش نفسي يابة انا اسف ياهانم

حمزة بغضب: اخفي من قدامي دلوقتي

دهب بدموع: لا ياعمو محمد متروحش انا عايزة العب معاك انا بحبك

حمزة بعصبية: دهب انتي سمعتيني قولت اية

دهب بعناد: لا مسمعتش انا عايزة اروح مع عمو محمد انت زعلته لييية انا كنت زعلانه منة علشان مخلاش ياسين ياخدني معاه المدرسة

دهب بدموع: انت زعلان من دهب ياعمو محمد

محمد بطيبة: مقدرش ياست دهب

دهب: تعالي افطر معايا علشان انا جعانه

حمزة بعضب: دهببببب انتي عارفة انتي بتقولي ايييية والله عال مبقاش غيييير الخدامين يقعدوا معانا علي سفرة واحدة

دهب بصوت عالي: متقلللش علي عمووو محمد كدا يابابااا عمو محمد معملش حاجة انا اللي عااايزة اقعد معاااه ومالهم الخدامين هما مش زينا يعنيييي

حمزة بغضب وهو يصفعها علي وجها: والله عااال مبقاش غير حتة عيلة مكملتش 12 سنة تعلي صوتها عليا علشان خاطر خدام

دهب بدموع ركضت لغرفتهاا واغلقت الباب خلفها

حمزة بزعيق: دهببب تعاليي هنا انا بكلمك دهببب ودلف خلفهاا

حمزة: دهببب افتحي الباب دهبب ردي متعصبنيش يلااا افتحي الباب

بالداخل

دهب بدموع تمسك صورة بيدها وتتحدث معها

دهب بدموع: وحشتيني اووي ياماما تعالي خوديني معاكي انا مش عايزة اعيش مع بابا تاني تعالي ياماما

تعرفي عمو محمد دا احسن من بابا وكمان مش بيزعقلي ولا يضربني زي بابا انا عايزاه هو يكون بابا لية مش هو بابا ياماما طيب انتي ليية سبتيني عارفة بابا عايز يتجوز طنط ريم بس هي شريرة اووي وكانت بتزعق لياسين كتيير انا مش عيزاها عايزاكي تيجي تاخديني معاكي

بالخارج

حمزة بعصبية: دهببببب يلااااا افتحي وإلا هكسر الباب ده دهبببب

فتحت دهب الباب ورأي والدها عيونها المنتفخة اثر البكاء

دهب بحزن: نعم يابابا

حمزة بحزن عليها: انتي زعلانه من بابا

دهب بحزن: لا انا عايزة اروح لماما مش عايزة اعيش هنا

حمزة بحزن ضمها إليه: سامحيني ياروحي تتق”طعي إيدي قبل متتمد عليكي بس متقوليش هتسبيني دهب دهب حببتي إنتي نمتي

حمزة بصدمة: دهب د دهب ردي علياااا ددددم ذمباااااااااا

ظهر امامه بهيئتة غير البشرية

ذمبا: مولاي

حمزة بغضب: اية اللي حصلها انت مش المفروض معاها زي ضلهااا انطق اية اللي حصل

ذمبا: مولاي لم يحدث معها شئ بالداخل فقد كانت تتحدث مع تلك الصورة

حمزة بغضب: اخفي من وشي دلوقتي ومتظهرش بالهيئة دي تانييي مفهوم ونادي بأعلي صوتة علي محمد الذي لبي نداءه علي الفور

حمزة بغضب: محمممممد

محمد بسرعة: ايوا يابية وتحول لصدمة عندما رأي تلك التي بين يديه ست دهب مالها يابية

حمزة بعصبية: طلع العربية بسرعة مفيش وقت لازم ننقلها المستشفي فورا

في المستشفي

حمزة بغضب: انتو يابهايم ياللي هنا بسرعة حد يشوف بنتي حصلها اية

الدكتور: حمزة بية اتفضل ياباشا ونقلوها لغرفة الفحص

بعد مرور بعض الوقت

حمزة بلهفة: طمني بنتي فيها إية

الدكتور بحزن: للاسف بنت حضرتك……..

حمزة بصدمة: مستحييل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!