روايات

رواية دنجوان الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد

رواية دنجوان الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد

رواية دنجوان الصعيد الجزء الحادي عشر

رواية دنجوان الصعيد البارت الحادي عشر

رواية دنجوان الصعيد
رواية دنجوان الصعيد

رواية دنجوان الصعيد الحلقة الحادية عشر

يفتح باب غرفه مهره ويدخل ماهر والغض”ب عنوانه عندما وجدت اكرم قريب من اخته وممسك بيدها يجن جنانه….
ماهر:مين الزفت الا جابنك ده يا هانم عشيقك…
تدمع عيون مهره لكنها لا تصدر اي صوت لي شدت ضعفها…
يغض”ب اكرم بل يجن جنانه ويذهب نحو ماهر ويقف امامه وهو يغلي من الغ”ضب والغيظ…وينظر اليه بحده ويجذبه من لياقه قميصه بقوه…
اكرم:انا مسمحش لك انك تغلط في ست البت واطهرهم وانت عارف كده كويس….
كان رد ماهر قاسي وغير متوقع فقد لك’م اكرم بقوه اسقطه ارضا و وتسبب في جرح فمه….
ماهر بسخريه: بقي انت هتعلمني ازاي اعامل اختي يا ابن المنصوري اظاهر انك نسيت نفسك …ونسيت ازاي تكلم اسيادك…
لم يتمالك اكرم نفسه وانقض عليه وانهال عليه بضر”ب….
اكرم:مهره دي مراتي ومحدش هياخدها مني ….
يدفعه ماهر بصدمه وغير مصدق لم يسمعه
ماهر: انت كداب مهره اختي وهتخرج من هنا غصب عن اي حد

 

 

في احدي غرف المستشفي
حوريه بفزع:منك لله يا حاتم انت مسيرك هتموتن”ي بجلته بسبب ظهورك المفاجى المرعب ده…
يحاصرها حاتم في الحائط وينظر لها بوقاحه….فتتوتر حوريه ويحمر خدها خجلا… وتحاول ابعاده عنها
ويقرب منها ويهمس لها
حاتم:اصلك وحشاني اوي اوي اوي
انا ايه مش وحشك
حوريه بتوتر: وحشني بس ابعد عني قربك كده غلط علي فكره….
حاتم بعناد:لا لا مش بعاد غير ام تجيبي بوسه…
تغض”ب حوريه:علي فكره انت ساف”ل وميت مره قولتك بلاش الاسلوب ده
حاتم بمشاكسه:لا مش باعد وهاخد البوسه….
حوريه في نفسها: ده مش هسيبني غير ام ينفذ الا في راسه انا عارفها دماغه جزمه اديمه زي اخته اعمل ايه بس ياربي فخطرت علي بالها فكره شر”يره…..
حوريه بمك”ر: طيب يا حبي هديك الا انت عوزه بس غمض عينك الاوله وابعد حبه عشان انا مكسوفه…..
حاتم بشك:انا مش مرتاح لكي بس ام نشوف اخيرتها معاكي…وبعد شويه وغمض عينه فتسللت حوريه وخرجت خارج الغرفه وجرت واثناء جريها والتفافها خلفها حتي تري اذ كان يلحقها ام لا تصطدم بماهر الذي كان خارج من غرفه مهره يلعنه وسيبه ويتوعد اليه
فيسقطاه فوق بعض …
ماهر بضيق:مش تحاسبي يا غبيه ايه مش بتشوفي ادامك…
حوريه بغرور وحده:البعيد الا اعمي وغبي كمان وحم”ار وتركته وذهبت
ماهر بعصبيه وتحدي:بقي كده طيب انا هوريكي انا اعمي ولا
وجرت علي غرفه شمس…..
يتعصب حاتم بقي كده يا حوريه طيب هتروحي مني فين….
يخرجوا جميعا ويذهبوا لي بيت العيله….
لي يجدوا هارون ضمم ناديه اليه ويقبلها…. فتغتاظ شمس وفوقيه وتخجل حوريه وتبتسم ياسمين بمك”ر
ياسمين:ايه يا هارون ارحم نفسك يا ابني انت لسه قام من عيه وبعدين لكم اوضه تلموكم عشان العين بس…..
تخجل ناديه وتجري علي غرفتها…
يغمز هارون لي امه بشقاوه ويهمس لها عريس بقي يا ست الكل ولا الحج ما كنش بيقولك…
ياسمين بخجل:اختشي يا ولد…
هارون بضحك: طيب يا ست الكل
ام الحق اكمل بقي…وجري علي غرفته ..
الكل ذهب لي غرفته…

 

 

فوقيه بش”ر:البت دي زودتدها ان خلص جبت اخري منها ولازم نشوف لها صرفه…
شمس بغيظ:ايواه يا ماما فكري وانتقمي ليه ولكي
فوقيه بش”ر:بليل هنشوف صرفه
وفي المساء بعد ما الكل نام تتسلل فوقيه هي وشمس فتراهم ناديه التي عجزت عن النوم فخرجت لي الشرفه تتنشق بعض الهواء
ناديه بفضول:اكيد العقار”ب دول بيدبروا لي مصيبه ام الحقهم..
فخرجت ورائهم لي تراهم يقبلوا امينه وبنتها
ناديه بصعقه:يا نهار ابيض دي العقا”رب كلها اتجمعت امينه مرات عمي وبنتها اتجمعوا مع فوقيه وشمس يا تري بيخططوا لي ايه ام اقرب شويه…عشان اسمع…
فوقيه بغض”ب:اسمعني يا امينه وبطلي ام الغباء الا فيكي ده انتي لازم تفتشي وري اكرم وجوزك عشان تعرفي فين الورق بتاع الثروه انتي عارفه لو هارون عرف بلي حصل زمان لي عمته سلمي ام حاتم الدنيا هتنقلب مش هتنعدل تاني واظن انك اول المتضررين

 

 

امينه بخب”ث:متخفيش محدش هيعرف بلي حصل زمان لي سلمي ام اتجوزت اكمل ابو ناديه وانك سلطي عليه عشان يتق”ل لانه طنشك وفضل عليكي سلمي رغم انه عارف بحبك ليه….
تصعق ناديه بل تصدم وتبكي حين تتذكر مشهد مق”تل ابوها امام عيناها….فتصرخ وتسقط ارضا
فيروها ….ويتجمعوا حولها بفزع ورعب…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دنجوان الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى