روايات

رواية دنجوان الداخليه الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه الجزء الرابع

رواية دنجوان الداخليه البارت الرابع

رواية دنجوان الداخليه الحلقة الرابعة

في معسكر الشباب .
اتجمعوا كل المعسكر علي صوت غضب الدنجوان وقفوا ادم وذياد قصاد بعض بحده وتحدي .
ذياد بحده/خير فيه ايه.
ادم لكمه لكمه قويه جدا واتكلم بغضب .
/ايدك دي متتمدش علي واحده من المعسكر عندي لاني هقطعها لو اتكرررت تاني أنت فاهم .
ذياد بحده وغضب /انت اتجننت ازي تعمل كده انا هوديك في ستين داهيه.
ادم بغضب /أعلا مافي خيلك اركبه ولا هتقدر تعمل حاجه انت حشره افعصها تحت رجلي وايك تتعرض لأي حد من عندي انت فاهم .
ذياد بغضب وصوت عالي/كل ده علشان تتداري علي فشلك وتتداري علي البنات الصيع الي عندك الي قفشتهم بنفسي قاعدين مع الشباب ضحك واخر روقان انت الي مش قد المسؤوليه ي ادم وافتكر أن طارنا القديم لسه مخلصش ي دنجوان .
ادم بحده /طارنا انتهاء من زمان من يوم ما سلمي ماتت .

 

ذياد بحده ووجع/عمري مهنساه انك رفضت تجوزهالي ونكون مع بعض يمكن ساعتها كنت هحميها ساعتها كنت هكون معاها زي ضلها حتي لو كنت موت مكانها مكنش هيهمني هفضل احملك طول عمري سبب موتها ي ادم .
ادم بسخرية ووجع/انت عارف كويس اوي انت ايه وانا مستحيل كنت هجوزك اختي مهما حصل .
ذياد بحده /اها راحت مننا احنا الاتنين .
ادم بحده وتحزير /خليك بعيد عن أي حاجه تخصني ي ذياد والي قولته علي البنات دول هدفعك تمنه .
ليرحل الدنجوان ويبقي ذياد في قمه غضبه ليصرخ ذياد بحده وغيظ.
/انتوا واقفين عندكم بتعملوا ايه يلا غوروا جوه يالاا ماشي ي ادم.
******************.
في معسكر البنات …
في غرفتهم ..
كانوا قاعدين برعب وقلق من غضب الدنجوان.
نور بغيظ شديد/ي عني مكنتيش عارفه تقوليليه اي حاجه ي سماح .
سماح بدموع وانهيار /اعمل ايه ي نور انتي عارفه اني مبعرفش اكدب وانا كنت محتاجه أقوله بصراحه .
صابحه بقلق بالغ/ربنا يستر .

 

مروه بابتسامه/هيستر أن شاء الله مفيش في حنيه قلب الدنجوان .
فجاه الباب خبط فتحت مروه ودخل ادم فوقفوا جنب بعض باحراج وقلق .
ادم بحده /انا مش هتعامل معاكم علي اني القائد ادم الجوهري انا هعاتبكم كاخ ليه عملتوه كده وإذا قدرتوا تقعدوا مع شباب غرب متعرفهومش وحتي لو تعرفوهم.
نور بندم واسف /احنا اسفين ي دنجوان احنا غلطنا .
سماح بدموع /ارجوك ي دنجوان تسامحنا .
صابحه بأسف /انت قلبك كبير ي دنجوان.
مروه بابتسامه/واحنا اخواتك زي ما بتقول الي حصل عمره مهيتكرر تاني ابدا وعد .
ادم بجديه /تمام بس اعملوا حسابكم أني دائما عيني عليكم فاهمين.
البنات معا بابتسامه /فاهمين ي دنجوان .
ادم بابتسامه/بت ي سماح ولا تزعلي نفسك خاتلك حقك تالت ومتلت .
سماح بابتسامه وسعاده/ربنا ما يحرمنا منك ي دنجوان.
*************.

 

في الخارج .
كانت واقفه تمارا وهي بتتلفت شافته وهو طالع من غرفه البنات وعلي وجه ابتسامه فتذكر أخته سلمي كم كانت تفتعل من مشاكل ودائما يقنع ذاته أنه سيعاقبها لكن عندما يرا ضحكتتها يذهب كل ذلك .
تمارا باستغراب /فيه حاجه ي ادم .
ادم بابتسامه ساحره /ابدا مفيش حاجه مشكله كده وخلاص خلصت .
تمارا بابتسامه/تمام قولي عجبتك الهديه بتاعتك الي بعتهالك امنبارح .
طبعا سمر معرفتش ادم بموضوع الهديه بس هو فهم أنها اكيد وقعت في أيدها بس طبعا محبش يبين قدام تمارا .
/اه طبعا عجبتني كانت تحفه تسلمي لزوقك .
تمارا بابتسامه /ميرسي يلا لأن اللواء محسن عايزنا ضروري .
فتحيه بغيظ /حمد الله على السلامه اوعا تقويلي انك معملتش حسابي في التورته .
ادم بابتسامه/ازي بس ي توحه عندك في الاوضه واتا اقدر برضه .
**************.

 

في مكتب اللواء محسن ..
محسن بجديه /اسمعوا بقا لأنها قضيه صعبه أندروا ديفيد.
ادم بجديه /متهيالي أن سمعت الاسم ده قبل كده .
تمارا بتأكيد /وانا كمان .
اللواء محسن بجديه /ده اشهر تاجر سلاح في الشرق الأوسط بس للاسف مفيش حد قادر يمسك عليه حاجه عرفنا أنه في تركيا لتخليص في اكبر صفقه سلاح ودي بقا هتكون مهمتكم انتوا لازم تسافروا وترجعوا بالرجال ده ومتقلقوش علي المعسكر بس انتوا بالنسبه اله وجوه جديده كل حاجه هتلاقوها في الملف ده .
*******************.
في معسكر الشباب ..
كانوا قاعدين وهما بيضحكوا واخيرا فشوا غلوهم في ذيااد.
ايان بضحك /ههههه واخيرررا مش قولتلكم مفيش زي الدنجوان ابدا .
حسن بابتسامه حالمه /اقولكم حاجه غريبه بس متتضحكوش عليا اها انا صعيدي وخلقي ضيق .
احمد بضحك /قول ي متقال محدش هيتضحك وعد .
حسن بغيظ شديد/لا ي راجل ده انا روحك هتتطلع من الضحك .
علي بابتسامه/سيبك منه ي حسن مانت عارفه قول بقى .
حسن بابتسامه /البت صابحه اتوحشتها جوي جوي خطفتني بطوله لسانها من ساعه متحدد معاها مش عارفه أخرجها من دماغي ابدا .

 

ايان بابتسامه/ومين سمعك شرحه البت سماح وحشاني اوي كان هاين عليا وهي بتبكي اخدها في حضني وانسيها كل حاجه.
احمد بابتسامه وضحك /هههههه ده مش احنا لوحدنا ي علي .
ايان بابتسامه/قصدكم ايه .
علي بابتسامه/اصل انا وأحمد كنا لسه بنتكلم في الموضوع ده بصراحه البنات أثروا فينا اوي .
حسن بحده /بقولكم ايه احنا عندنا اخوات بنات خليكم فاكرين كده زين .
ايان بجديه /طبعا ي حسن احنا لو عايزين البنات دول يبقا في الحلال وبس انت تعرف عننا كده برضه .
ايان بابتسامه وسعاده /المهم أن قلبنا انفتح ليهم وده المهم .
*********************.
في المعسكر ..
كانوا ادم وتمارا بيتمشوا سواء .
ادم بابتسامه/ايه خايفه مهمه تخوف مش كده .
تمارا بارتباك وقلق /اكيد تخوف ي ادم اخاف يحصلي حاجه بابا مش هيستحمل .
ادم بابتسامه/بعد الشر عليكي أن شاء الله هترجعي بالسلامه متخافيش علي نفسك ده انتي مع الدنجوان انا هحميكي بروحي .
تمارا بابتسامه امل /بجد ي ادم .
ادم بنظره ثاقبه /طبعا بجد وجد جدا كمان يلا علشان منتاخرش علي الطائره .
**********************.

 

في معسكر الرجال ..
في غرفه ذياااد ..
كان يقف بغضب جحيمي.
/انا مش باعتلك من ساعه اتاخرتي ليه سعادتك .
تمارا بغيظ شديد/الله مش لما عرفت اهرب من أدم .
ذياااد بحده /طب واخرتها ايه نظامك مش عارفه تنفذي الي قولتلك عليه مش عارفه تحطويله اي حاجه تموتيه وتخلصينا منه خلينا نشوف مصالحنا.
تمارا بحده /انت فاكرني قتله قتله زيك ده انت قتلت البنت الي كنت هتموت وتتجوزها ولا ايه انا مستحيل اعمل كده .
ذيااد بحده /والله الي تزور تعمل اي حاجه علشان مصلحتها ومتنسيش ان روحك في أيدي ولا ناسيه انك مزوره شهاده الثانويه العامه في ملفك تفتكري لو حاجه زي دي اتعرفت ي سياده المقدم ساعتها هتروحي في ستين داهيه ولا ايه اه لو كان كان ضبرتله حادثه مش عارف طلع منها سليم ازي المهم خلصيني.
تمارا بغضب /قولتلك اعمل اي حاجه الا اني اقتل .
ذيااد بحده/انتي طبعا عارفه انتي هتعملي ايه في السفريه دي مستحيل أندروا يتقبض عليه ده اهم عميل معايا فاهمه ولا مش فاهمه .
تمارا بقرف شديد/فاهمه فاهمه .
********************.

 

في فيلا ما …
كان يجلس علي كرسيه المتحرك وهو يستمع إلي ذلك التسجيل بغيظ شديد وتوعد .
/كنت متاكد انه هو الي عمل كده وضبرلي الحادثه وخلاني مشلول طول حياتي وقتل اختي .
كادر وهو بيشرب /قصدك اختنا ولا ناسي أن احنا تؤام .
ادم بابتسامه حزينه /اكيد لا ي كادر بس متنساش انك سافرت المانيا من زمان وسبتنا لحد مابوك امك بقوا يحسوا أنهم مخلفوش غيري بسةاهوه اول محصلي الي حصل كنت اول واحد أجري عليه بس كفايه عليك اوي كده انت طول مانت مكاني هناك انا هفضل مرعوب عليك .
كادر بسخريه /لا ي شيخ انا اشطر منك ي دنجوان الداخليه يالي ماكنتش فالح غير انك كل يوم تنام مع واحده شكل .
ادم بضحكه /هههههههه انت مش هتنسا بقا الموضوع ده توبت ل ربنا والحمد لله ربنا هيغفرلي المهم لارا كويسه وسمر وبابا.
كادر بابتسامه /متقلقش كويسين انا مش هرتاح غير لما انتقم منهم انتقام يشفي غليلي ويندمهم علي كل الي عملوه معانا ووعد مني مش هرتاح غير لما تقوم علي رجلك وترجع الدنجوان ادم الجوهري مره تانيه وارجع انا بقا رجل الأعمال كادر الجوهري .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دنجوان الداخليه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى