رواية دم الشرف الفصل الخامس 5 بقلم علي أبو الدهب
رواية دم الشرف البارت الخامس
رواية دم الشرف الجزء الخامس
رواية دم الشرف الحلقة الخامسة
وقال لو طلعت معيوبه هفرغ السلاح كله فيها
وبدأ يقطع هدومها وهي ياعيني مغمي عليها بطريقه وحشيه
أصبحت أمامه عاريه
وخلع هدومه وانقض عليها
مثل الأسد وهو ينقض على فريسته
#دم___الشرف
#علي__ابو_الدهب
ياعيني بازهره وعلى الا هيحصلك من سلطان
سلطان عمل داخله جديده علشان هو كده اتأكد أن الداخله الا فاتت مكنتش داخله انصحك عليه فيها
😲😲😲😲😲
في الأسفل
الحاجه والحاج وستوته
سكينه… انتي يامرا اجننتي الفلوس غمت عينك متعرفيش انتي بلعبي مع مين
ستوته. بعيط سامحني ونبي باحجه ابوس ايدك احب على رجلك انا غلبانه مليش ذنب هي إلا هددتني مرات ابنك وقالتلي لو فتحتي حنكك هقطعلك لسانك
انا خفت ياحاجه سكت
سكينه.. سكت حسك واختفي اسمك دي حاجه يسكت عليها يامرا دا شرف دا يطير فيها رقاب
الحاج… اهدي ياحاجه الحيطان لها ودان ياادي الفضيحه يادي المصايب
الحاجه سكينه.. فضيحه ليه باعواد هو انت النك معيوب خايفه من الفضيحه الفضيحه فضحتهم هما والعار عارهم بس ابني هو إلا يقتلها هي ووش الفقر دي وهي بتشاور على ستوته
😲😲😲😲
ستوته.. بدموع. والله مليش ذنب ياحاج خالوني امشي وانا مش هقول لحد
الحاجه.. ليه فاكرانه عيال قدامك نسيبك نمشي تفضحنا في البلد. وندات على الغفير
خد الاوليه الخرفانه دي ارميها او اربطها مع البهايم لما اشوف هعمل فيها ايه
وحسك عينك حد بعرف بالكلام دا
الغفير… انتي تؤمري ياحاجه
ستوته.. لا ونبي باحاج ارحمني ياحاجه انا غلطانه انا مليش ذنب الذنب ذنب مرات ابنك انا مالي
😞😞
وبالفعل الغفير خدها
الحاج…. وبعدين باحاجه ايه العمل
الحاجه… قربت على ودانه وضحكت وقالت دا خير ياحاج دا انا فرحانه ومبسوطه وهدبح حاجه لله علشان البت طلعت معيوبه
الحاج.. انتي اجننتي ياحاجه انتي بتقولي ايه
الحاجه.. هفهك قصدي استنى دا منفعه لينا كلنا
الحاج… فاهمني قصدك ايه
الحاجه سكينه ان سلطان
اسمع ياحج
الحاج.. قولي
الحاجه… انت دلوك عايز تاخد الفدان بتاع مقصوفه الرقبه زهره علشان يبقى الناحيه الغربيه كلها تحت ايدك حصل
الحاج… حصل ياحاجه وياريت كنت لسه بكلم سلطان في كده
الحاجه… دلوك احنا هتبعت نجيب أهلها هنا ونقعد وناتامر عليهم كلك
ونحط صوابعنا في عينهم بنتهم طلعت معيوبه يعني ميقدرش يتكلموا نص كلمه
الحاج……. وبعدين
الحاجه… استنى ياحاج اصبر علي رزقك
وعلشان منفصحهمش في البلد يكتبوا الفدان لسلطان او ليك ويتنازلوا عن كل حاجه لينا
وياخدوا بنتهم يقتلوا هما ويوصلوا فيها هما ملناش دعوه
وسلطان يرمي عليها يمين للطلاق
ونرتاح
ويبقى ابنك قدام الناس كان عارف انها معيوبه بس ستر عليها يوم دخلتها علشان الفضيحه يعني نضرب عصفورين بحجر واحد
الحاج. ضحكه صفراء تصدقي عندك حق
طاب والنرا الا اسمها ستوته دي هعتملي معاها ايه.
الحاجه… مش هغلب بيها هخلص منها
الحاج.. هتقتلها
الحاجه. لا ياحاج انا هقع لسانها علشان تحرم تنطق سيره العائلة قدام حد
الحاج… كده يبقى كله تمام انا هبعت الغفير بنادي لاخوتها وجدها علشان نقولهم على فصيحة بنتهم
الحاجه. وماله وانا هروح أتصرف مع ستوته لحد مابجوا
😲😲😲😲😲
بس الأحصل مكنش على البال والا الخاطر
سمعوا صوت ضرب نار جاي من اوضه سلطان وزهره
الحاجه طلعت جري هي والحاج
والحاجه تلطم وتصوت. وتقول ليه بس يابني ليه بس تضيع نفسك علشان واحده رخيصه زي دي
وفتحوا الاوضه
لقوا الأرض عباره عن دم
يالهوي وكانت المصيبه. 😲😲😲😲😲
#دم الشرف
#علي ابو الدهب
ولسه الاجاي أقوى تفاعل نار وجابر علشان انزل الجديد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دم الشرف)