رواية دموع معاقة الفصل السادس 6 بقلم صباح عبدالله
رواية دموع معاقة الجزء السادس
رواية دموع معاقة البارت السادس
رواية دموع معاقة الحلقة السادسة
جنات واقفه وخايفه قدام شقه يوسف واهلو
الهام. متخفيش ياجنات.
جنات. تبصلها ودموعها في عينها
يوسف. يرن الجرس
ياسمين. ايوا جايه وتفتح الباب وتتفجاة من وجود جنات وانس مع يوسف وامها
ياسمين. هي البت دي بتعمل ايه معكم
جنات. تمسك في انس جامد وتخاف من نبرت كلام ياسمين
الهام. تحس ان جنات خافت من نبرت ياسمين في الكلام
الهام. اي يابت ياسمين مش بتعرفي تتكلمي كويس عن كدا
وتبص على جنات وبحنان وتمشي ايديها على شعر جنات
تعالى ياجنات متخفيش ياسمين مش قصده حاجه ياحبيبتي متخفيش منها هي غبيه في كلامه شوية بس هبله وقلبها ابيض
يوسف. يمسك ايدي جنات ويدخلها البيت
جنات. تبص على يوسف وهو مسكلها ايديها تجي شده ايديها من أيدي يوسف جامد
يوسف. يافاهم ان جنات زعلان منو
ياسمين. لسه برضو مفيش حد هايقول جنات هنا ليه وتبص على جنات اللي دموعها على وشها تصعب عليها وتروح عندها وبحنان مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه كدا حصلك حاجه متخفيش مني انا والله مش قصدي اخوفك بس انا مستغربه وجودك هنا انتي عمرك ماجتي ولا مره علشآان كدا بسال بس
ريتاج. من ورهم جنات وانس وتجري على جنات
ريتاج. جنات حبيبتي مالك بتعطي ليه كدا
جنات. هي خلاص مبقتش قادر تمسك نفسها اكتر من كدا وتجي حضنها ريتاج جامد وتنهار من العيط على كتف ريتاج
ريتاج. بدموع على حالت صديقة عمرها. مالك ياجنات وليه بتعيطي بشكل ده
جنات. انا خلاص انتهيت ياريتاج. اخوكي دمرين ياريتاج
ريتاج وياسمين يبصو على يوسف َويفكرو انوا عمل حاجة في جنات
ياسمين. من غيره واعي دمرك ازي هو يوسف عمل اي فيكي
الهام. بس ياغبيه اسكتي يوسف معملش حاجه بس جنات زعلان علشآان يوسف اتجوزه غصب عنها
ياسمين وريتاج. في صوت واحد اتجوزه ازي
ياسمين. بعصبيها وزعل على حالت جنات هي بنت حسها ب جنات ويعني اي واحده تجوز من غصب عنها. انتي بتقولي اي يأماما اتجوزه ازي ومن غصب عنها وتقولي ماعملش حاجه
الهام. بنفس انبره امل كونتي عايزه يسبها للي الواليه الفتريه دي تموتها عارفه ان جنات مش هاتفهم دلوقتي ان يوسف مش عايز غير مصلحته وَتبص على جنات صدقيني يابنتي يوسف عمل كدا علشانك وعلشان خاف عليكي
جنات. لاء. وتبص على يوسف هو عمل كدا علشان مصلحتوا و نيتو مش كويس هو قال بت معاقه ومالهش حد وفي معها فلوس ام اتجوزه واستنفع منها بقرشان وكمان حلوها استمتع َمعها شوية وبعد كدا ارميها ولا اخليها خدمه تخدمني صح ولا اي يااستاذ يوسف بارفوا عليك عرفت تلعبها صح عملت فيها صديق واخ حناين ولم جاتلك الفرصة قولت استغلاله و ماحسيتش غير ويوسف على اخر ماعندو ويجي ضرابه بالقلم
يوسف. يمسك ايد جنات جامد ويشده وراء
ام يوسف. وخدها على فين يابني اهدي هي عياله ومش عارفه هي بتقول اي
يوسف. يشور بي ايدي بمعنا مفيش حد يدخل ويخد جنات على الأوضه بتاعتو
يوسف. يذق جنات على السرير ويقفل الباب بكل عصبيها هو فعلاً اضيق من كلام جنات هو عارف انها زعلانه وهو كسر الثقة اللي بنهم بس هي غلطاط في الكلام هو عمل ده كل علشان يحميها من افتراء مرات ابوها وهي تتهموا بانو بيستغلاله وانو نيتو من كويسة وانو عايز يستمع بيها ومنين مايزهق منها يرميها لا ياجنات لاء انتي غلطي كتير اوي في حقي بكلامك ده
يوسف. يبص لجنات نظرات كلها غضب لدرجة ان جنات خافت من نظراتو
جنات. تحط راسها على درعها على اول السرير وتفضل تعيط على آخر ماعنده هي زعلانه الانها مش هاتكمل علام وخايفه من يوسف وحياة الجديدة هي اها مكنتش مرتاح مع مرات ابوها بس كانت بتلاقى كل حاجه هي عايزه و َانس اخوه كان مرتاح اما هنا هي هتعمل اي وهاتقدر تجيب كل حاجه انس هايعزها وهو هايستحمل العيشه دي ده كلو جنات خايفه منو
يوسف. يروح عند جنات بخطوات كله غضب هو من كتر غضبو بيتمني انو مايوصلش لجنات خايف يعمل فيها حاجه وهو مش قادر يسيطر على غضبوا يوسف يروح ويقعد جمبا جنات هو اها زهقان ومضيق منها بس الازم يستحملها ويقدر ظروفها هو اتجوزه علشان يحميها مش علشآان يبهدلها واخد قرار ولازم يكون قد المسؤلية
يوسف. يهدي نفسو ويقوم ويمسك جنان ويقاعده على السرير ويقوم ويجبلها كوب ماء ويدهولها
جنات. تبص على لارض وتذق ايدي يوسف اللي مسك بيها الماء ومن غير ماتبصلو مش عايزه منك حاجه كفي لحد كدا تمثيل 🎭
يوسف. واقف ويغضب اكتر من كلمة جنات يوسف بكل غضب ويجي كسر الكوبية
جنات. تخاف ودموعها تزيد على وشها وترجع لاوراء
يوسف يمسك جنات من شهره ويحط رجليها على السرير ويكتب انتي غبيها مش بتفهمي اذا كونتي مش قادره تفهمني انا عملت كدا ليه يابقا تسكتي وماتتكلامش واسمعي انا هقولك ايَ ياجنات انا ولا بحب الدلع ولابحب ادلع حد وانتي عارفه كدا كويس لو غلطي بكلمة تانية في حقي مش هيحصلك طيب والكلمة اللي انا بقولها بتمشي على الكبير قبل الصغير ومش هتجي عياله زيك تتكلم علي بطريقة دي انتي فاهمه ياجنات ويجي سيبها وخرج من الغرفه ؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)