رواية دموع زهرة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حورية مصطفى
رواية دموع زهرة الجزء السادس والعشرون
رواية دموع زهرة البارت السادس والعشرون
رواية دموع زهرة الحلقة السادسة والعشرون
علي بحزن: اسف والله حقك علي قلبي كان لازم اكشفها علي حقيقتها عشان تطلع من حياتنا عشان اقدر اتجوزك يــا عسيله..
قمر بصدمه: هااا..
علي بإبتسامة: تقبلي تتجوزيني يــا قمري..
قمر بخبث: للاسف طلبك مرفوض انــا بحب حد تاني..
علي بعصبيه: نعممم يــا روح امك مين ده اللي بتحبيه انطقي..
قمر وخبث: وانتي يهمك تعرفه ليه
علي بعصبيه: قمررر مش تجنني انطقي مين ده..
قمر بكسوف وضحك: انت انا بحبكك انت يا علي..
علي بحب: وانا بعشقك..
بسمه بدموع: ربنا يسعدكم يا حبايب قلبي..
قمر جريت علي بسمه وحضنتها..
قمر بخوف: مالك يا بسمتي بتعيطي لي..
بسمه بحب: لا يا روحي دي دموع الفرح..
علي بمقاطعه: في حاجه عايز اتكلم معاكم فيها..
بسمه بقلق: في اي يا بني قلقتني..
قمر بتوتر: في اي يا علي..
علي بتوتر: انا عايز الفرح يتم بسرعه واكمل وكمان عايز قمر تصلح علاقتها بزهره..
قمر بعصبيه: اي اللي بتقوله ده يا علي..
بسمه بهدوء: اهدي يا حبيبتي وبعدين علي معه حق انتي لازم تصلحي علاقتك بمامتك وكمان باختك..
قمر بعصبيه: بس يا ماما
علي بمقاطعه: ممكن تسبيني اكلم معها يا طنط..
بسمه بهدوء: حاضر يا بني وغادرت الغرفه..
علي بهدوء: ممكن اعرف رافضه فكره انك تقابلي مامتك واختك لي ومتقوليش عشان سابوكي لانك عارفه كويس انهم مكنوش يعرفوا بوجودك ولو كانوا يعرفوا عمرهم ما كانوا هيسبوكي..
قمر بدموع: عارفه ان ده شئ غير ارادتهم بس انـا خايفه اسيب ماما بسمـه لوحدها انـا مقدرش اعيش من غيرها..
علي بإبتسامة: وليه الخوف ده بس انتي عارفه مفيش اطيب من زهره وطنط سمر انــا متاكد انك هتحبيهم يــا قمري..
قمر بإبتسامة: انـا مش بكر*ههم يــا علي عشان احبيهم..
علي بإبتسامة: يبقا خلاص بكره الصبح نسافر القاهره عشان تقابليهم يــا قمري..
قمر بإبتسامة: ماشي..
بعد فتره بسمه دخلت..
بسمه بحنان: هااا يــا قمر قرارتي ايه..
قمر بإبتسامة: بكره هنسافر القاهر يــا بسمتي ان شاء الله..
بسمه بحزن: طيب يــا حبيبتي هروح اجهز الغدا عشان علي ياكل معانا..
علي بإبتسامة: مفيش داعي يــا امي انا لازم امشي دلوقتي..
بسمه بإبتسامة: طيب اقعد عشان تاكل وبعدين امشي..
علي بإبتسامة: هناكل مع بعض كتير لحد ما تتزهقي وغمز لـ قمر وخرج..
بسمه بإبتسامة: شكله ابن حلال وبيحبك يــا قمر..
قمر بتوهان: وانـا كمان بحبه والله يــا بسمتي..
بسمه بضحك: فين الخجل و الحياء..
قمر بإبتسامة: الله يرحمهم بقا..
بسمه بدعاء: ربنا يسعدك يــا حبيبتي..
قمر بحب: امين يارب العالمين..
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
في منزل ادم..♥
سـاره بحزن: يعني انت هتسافر بكره يــا علي..
علي بإبتسامة: ايوه يــا ساره لازم اسافر عشان قمر تتعرف علي مامتها..
وتين بدموع: خديني معاك يــا علي عشان اشوف زهره وعمو ليـل..
علي بإبتسامة: وهتسيبي بـابـا و ماما لوحدهم يــا وتين..
وتين ببراءه: لا هما هيجوا معانا..
علي بإبتسامة: طيب و سي مروان بتاعك..
وتين بغيظ: مش بكلمه عشان بيكلم بنات عليا..
ادم بغيظ: هههه عشان بتحبي عيل..
وتين ببراءه: متقولش عليه كده يــا بـابـي..
ساره بضحك: خلاص يــا ادم وانتي يــا وتين ادخلي نامي يــا حبيبتي عشان الروضه..
وتين بعند: مش عاوزه انام انــا هسافر بكره مع علي يــا مامتي..
ادم بهدوء: طيب ادخلي نـامي عشان هنسافر مع علي بكره..
وتين بإبتسامة: بجد..
ادم بإبتسامة: بجد يلا اسمعي الكلام بقا..
وتين ببراءه: حاضر..
علي بهدوء: انت بجد هتسافر معايا بكره
ادم بابتسامة: اه بجد كلنا هنسافر بكره معاك
ساره بدموع حضنت ادم وهمست في اذنه..
ساره بهمس: بحبك..
ادم بحب: طالما كنتي عايزه تسافري مقولتيش لي يا حبيبتي
ساره بهدوء وحب: فكرتك مشغول ومش هتعرف تسافر
ادم: انا معنديش اغلي منك يا حبيبتي
علي بشقاوه: مخلاص بقا يا عم ادم راعي ان انا هنا
ساره بخجل دفنت وجها في حضن ادم
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الشرقاوي..
في جناح ليـل و زهره..💜”
زهره بسعاده: انــا مبسوطه اووي يـا ليـل..
ليـل بحب: يـارب ديما يــا زهرتي بس ايه السبب..
زهره بإبتسامة: مش عارفه يـا ليـل..
ليـل بإبتسامة: طيب حبيبه بابي تعباكي..
زهره بغيظ: وانت ايه عرفك انها بنت وانا رفضت ان الدكتوره تقول نوع البيبي..
ليـل بإبتسامة: انــا حاسس انها بنت قمر زي مامتها اكيد..
زهره بإبتسامة: بس انا غيرك خالص حاسه انه ولد جميل زي بابها..
ليـل بإبتسامة: مش مهم نوع البيبي خالص يـا زهرتي المهم انهم منك انتي..
زهره بإبتسامة: هتحبهم اكتر مني صح..
ليـل بحب: انتي بنوتي الكبيره يـا زهرتي..
زهره بحب: انا بحبك اوي يا ليل..
ليل بعشق: وانا بدمنك يا زهرتي واكمل ربنا يديمك ليا وميحرمنيش منك ابدا..
زهره بحب: ويديمك ليا يارب..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليوم التالي وصل كل من علي وقمر وبسمه وساره وادم الي قصر الشرقاوي وفي هذا الاثناء كانوا يتناولون الإفطار…
علي بمرح: اخص عليكم تفطاروا من غيري..
ليل بسعاده: حضن علي وقال نورت يــا صاحبي..
ادم بحمحمه: اذا علي منور يبقا انا اي..
ليل بابتسامه: مكنتيش متخيل انك هتيجي القاهره تاني يا ادم..
قطع حديثهم صوت سمر..
سمر بدموع: انتي مين وازاي شبه زهره كده..
زهره بهدوء: دي قمر يا ماما وبتكون تؤامي..
سمر بصدمه: ايه..
زهره بدموع: ايوه يا ماما قمر مكنتيش اتولدت ميته بابا هو اللي كذب عليكي وقالك كده وراح باعها واتحجج ان هو مش قادر يصرف عليها..
سمر بانهيار: طيب لي عمل كده لي حرماني من بنتي لي خليها تعيش بعيد عن حضني 19 سنه حسبي الله ونعم الوكيل فيه..
سمر بحنان: تعالي في حضني يا ضنايا..
قمر التفت الي بسمه ولقيت بسمه بتشاور ليها بمعني انها تروح..
قمر بدموع جريت علي سمر وحضنتها جامد..
سمر ببكاء: دايما كنت حاسه ان في حاجه ناقصني وان فرحتي مش بتكمل ودلوقتي عرفت السبب عرفت ان في قطعه من قلبي كانت بعيده عني واكملت بحزن بس صدقيني ده كان احسن ليكي لان لو كنتي فضلتي معايا كان عاصم مش هيرحمك انتي كمان يا بنتي..
قمر كانت تستمع الي حديث سمر ودموعها تنهمر علي خديها..
قمر بابتسامه:مش مهم اللي فات المهم ان انا معاكي دلوقتي ومستحيل اسيبك تاني يا امي..
سمر بابتسامه وسط دموعها اخدت كلا من قمر وزهره في احضانها..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور شهر في فرح علي وقمر….
كان الجميع يرقص علي نغمات الموسيقي..
عند زهره وليل..
ليل بحب وهو يضع يديه علي بروز بطن زهره امته حبيبه بابا هتشرف..
زهره بسعاده قريب اوي تعرف يا ليل انا لحد دلوقتي مش مصدقه ان انا حامل في تؤام..
ليل بحب: لا صدقي يا حبيبتي وقريب اوي ميرال هانم ومعاذ باشا هينوروا حياتنا..
زهره بابتسامه بحبك يا ليل باشا..
#تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع زهرة)