روايات

رواية دموع زهرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الجزء الثاني والعشرون

رواية دموع زهرة البارت الثاني والعشرون

رواية دموع زهرة الحلقة الثانية والعشرون

الدكتور بعمليه: نتيجه التحليل طلعت مطابقه بنسبه %99..
قمر بصدمه: ايه وفجأه اغمي عليها..
على بخوف: قمرررر..
جري على على قمر قبل ما تقع على الأرض وشالها ودخلها اوضه عشان الدكتوره تفحصها..
على بخوف :حد ينادي لي الدكتور..
ليل بهدوء :اهدا يا علي انا ندهت عليها..
وبعد فتره جاءت الدكتوره..
الدكتوره بعمليه :ممكن الكل يخرج بره عشان اعرف افحص المريضه..
اوم الجميع في صمت وغادروا الغرفه..
زهره بدموع: حضنت ليل وقعدت تعيط..
ليل بخوف عليها اهدي يا زهرتي هتبقى كويسه..
زهره بدموع: كل اللي حصل ده بسببي انا عشان عرفت انها اختي تعبت انا ليه مفيش حد بيحبني يا ليل..
ليـل بحب: انـا بحبك يــا زهرتي حبي ليكي مش مكفيكي..
زهره بإبتسامه حضنت ليـل وقالت: انت غيرهم كلهم يــا ليـل انـا بحبك اوووي♥ بس انـا زعلت لانها تعبت لما عرفت اني اختها..
ليـل بحب: هي اتصدمت مش اكتر مكنتش تتوقع بعد السنين دي كلها ويطلع عندها اخت يــا حبيبتي..
زهره بإبتسامة: يعني هي هتحبني وهتتقابلني يــا ليـل..
ليـل بحنان: مفيش اخت ما بتحبش اختها يــا زهره..
زهره بإبتسامة: معاك حق..
بعد مرور نصف ساعه خرجت الطبيبه من الغرفه..
على بخوف جري عليها طمنيني يا دكتور قمر كويسه
الدكتوره بعمليه : للأسف عندها انهيار عصبي نتيجه انها اتعرضت لصدمه كبيره ياريت بلاش تضغطوا عليها الفتره وهي هتفوق كمان نص ساعة عن اذنكم..
علي بإبتسامة: اتفضلي..
زهره بهمس لـ ليـل: ليـل انـا جعانه اووي وبطني بتوجعني..
ليـل بخوف: بطنك مالها اطلب الدكتوره..
زهره بخجل: هي بتوجعني عشان جعانه مش اكتر..
ليـل ليل بهدوء:وطالما انتي جعانه مقولتيش لي من بدري يا حبيبتي انتي ناسيه انك حامل ومش انتي بس اللي بتتغذي وابننا بيتعذي منك فلازم اول لما تجوعي تعرفيني مش تستنى لما بطنك توجعك..
زهره بخجل وطيت راسها في الأرض وقالت انا كنت خايفه على قمر عشان كده مش قولت انا اسفه..
ليل بحب: ولا يهمك يا زهرتي بس معدتيش تكرر..
زهره بحب: حاضر..
ليل بإبتسامة: يلا تعالي نروح ناكل في اي مطعم قريب من المستشفى..
زهره: بس ازاي هسيب قمر انا عايزه لما تفوق تشوفني واكلم معاها..
ليل بحب: خلاص يا حبيبتي خليكي وانا هنزل اشتري اكل..
زهره بابتسامه: حاضر وأكملت بهمس بحبك
ليل بحب: وانا بعشقك..
بعد مرور ربع ساعه ليـل جاب الاكل لـ زهره عشان تاكل..
ليـل بحب: كلي براحه يــا زهره كده هتتعبي..
زهره بإبتسامة: حاضر انت مش هتاكل يــا ليل..
ليـل بحب: كلي انتي يــا حبيبتي انـا مش جعان دلوقتي..
زهره بايماء: ماشي يــا حبيبي..
الممرضه بمقاطعه: المريضه فاقت..
زهره بإبتسامة: ينفع ندخل نشوفها..
الممرضه بإبتسامة: ايوه..
وبالفعل دخل الجميع الي غرفه قمر..
علي بإبتسامة: حمدلله علي سلامتك..
قمر بهدوء: الله يسلمك..
زهره كانت واقفه بعيد عن قمر وماسكه ايد ليـل..
ليـل بإبتسامة: حمدلله علي سلامتك يــا انسه قمر..
قمر بإبتسامة: الله يسلمك..
قمر بهدوء:ممكن الكل ينسى اللي حصل لان اللي حصل ده عمري ما هتقبله انا عندي عيلتي وانا مستحيل ادمرها عشان خاطر ناس لسه عارفها من كام ساعه كانت بتقول الكلام ده وهي بتبوص على زهره وأكملت ياريت معتيش حد يفتح في الموضوع ده نهائي ولا كأنه حصل..
على بصدمه :انتي بتقولي اي انتي اتجننتي بقولك مامتك واختك الحقيقين عايشين..
قمر ببرود :لا مش اتجننت يا استاذ علي وانا معنديش غير ام واحده ومعنديش اخوات فياريت تخلي بالك من كلامك..
زهره سمعت كلام قمر ودموعها نزلت وتركت الغرفه وخرجت..
ليـل ببرود: وانتي تنسي ان عندك اخوات يــا انسه قمر وخرج من الغرفه..
علي بغضب: انتي واحده انانيه ومفكرتيش غير في نفسك بس مفكرتيش في اختك ولا ان كلامك ده حرجها ازاي..
قمر ببرود: لو خلصت اتفضل بره..
علي بصلها بغيظ وخرج من الغرفه..
عشاق الروايات ⁦✨📖🖋️
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
في منزل ادم..
ساره بحزن: اهدي يــا زهره كفايه عيااط هي مش تستاهلك والله وبعدين يــا ستي اعتبريني اختك..
علي بإبتسامة: انتي مش محتاجلها يــا زهره طالما احنا معاكي وبعدين مش انـا اخوكي ولا انتي غيرتي رايك..
زهره بإبتسامة: لا مش غيرت رأيي يــا علي بس انا زعلت من كلامها..
علي بإبتسامة: انسي كلامها انـا غلطت من الاول لاني حاولت اجمع بينكم..
زهره بإبتسامة: لا مغلطتش يــا علي..
ليـل بهدوء: قومي يــا زهره عشان ترتاحي شويه لان بكره الصبح هنمشي..
ساره بحزن: ما تخليكو شويه يــا ليـل انـا حبيت زهره وعاوزها تفضل معايا..
زهرة بإبتسامة: مينفعش يــا ساره لان امي في البيت لوحدها وهي تعبانه مينفعش اسيبها اكتر من كده بس صدقيني هبقا ايجي ازورك وهكلمك كل يوم..
ساره بإبتسامة: طيب يــا حبيبتي..
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
في منزل قمر..
بسمه بحب: اتاخرتي كده ليه يــا بسمه..
قمر بإبتسامة: كان في شغل كتير النهرده مش اكتر..
بسمه بحنان: طيب يــا حبيبتي ادخلي غيري هدومك لحد ما اجهز الاكل..
قمر بإبتسامة: حاضر..
علي طاوله الطعاام..
قمر كانت شارده في الاكل ومش بتاكل..
بسمه بإبتسامة: مش بتاكلي ليه يــا حبيبتي الاكل مش عاجبك..
قمر بدون وعي تتخيلي بعد السنين دي كلها ويطلع عندي اخت.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع زهرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى