روايات

رواية دموع زهرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الجزء الثالث عشر

رواية دموع زهرة البارت الثالث عشر

رواية دموع زهرة الحلقة الثالثة عشر

ليـل ببرود: مستحيل ارجع للوسا”خه دي تاني..
البووس بخبث: يبقا اتر”حم علي السنيوره مراتك..
ليـل بعصبيه: و رحمه امي ما هرحمك لو حصلها حاجه يــــا ابن**
البووس بضحك: هههههه اغلط اووووي يــــا ليـل بس كله هيجي علي السنيوره في الاخر..
ليـل بسخريه: مش لما تبقا را”جل الاول يــــا حيلتها تبقا تتكلم..
البووس بعصبيه: هتندم علي كلامك ده يــــا ليـل..
ليـل ضحك بسخريه وقال: ابقي وريني كده يــــا سوسو..
البووس قفل الفون بعصبيه..
علي بخوف: في ايه يــا ليـل..
ليـل بعصبيه: ابن**مفكر انو هيلوي دراعي ولما يقولي ارجع.. هرجع..
علي بهدوء: طالما رجع.. يبقا في حاجه يــــا ليـل.. غير انو هددك بحياه زهره..
ليـل ببرود: ميقدرش يعمل حاجه يــــا علي..
علي بهدوء: طيب هنعمل ايه..
ليـل ببرود: هبلغ البوليس..
علي بعصبيه: انت اكيد بتهزر يــــا ليـل احنا كده كلنا هنروح في داهيه..
ليـل ابتسم بخبث: هههه من قال كده..
علي بعصبيه: من الجرا”يم اللي كن بنعملها..
ليـل بإبتسامة: هو احنا كن بنعمل جرا”يم برضو يــــا علي..
علي بغيظ: امال احنا كن بنعمل ايه..
ليـل ببرود: كن بنعمل واجبنا..
علي بغيظ: انا مش فاهم حاجه..
ليـل بإبتسامة: بكره تفهم كل حاجه..
علي بهدوء: تمام وانا واثق فيك يــا صاحبي..
علي بإبتسامة: خلينا نكمل شغل..
وفعلا كملوا يشتغلوا..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الشرقاوي.. ♥”
زهره بإبتسامة: وحشتيني اوووي يــــا داده سعاد..
سعاد بحزن: انا اسفه علي اللي عملته فيكي يــــا بنتي بس صدقيني كنت مجبوره..
زهره بطيبه: انسي كل حاجه يــــا داده ده كان ماضي واحنا دلوقتي في الحاضر..
سعاد بحب: ربنا يكرم اصلك يــا بنتي..
زهره بإبتسامة: امين يارب.. وبعدين قالت تعالي يــا داده عشان تسلمي علي ماما..
سعاد بايماء: حاضر يــــا بنتي..
في غرفه سمر..
زهره بإبتسامة: ماما داده فاطمه اللي حكيتلك عليها.. عاوزه تسلم عليكي..
سمر بإبتسامة: خليها تتفضل يــــا بنتي..
زهره بإبتسامة: تعالي يــــا داده..
سعاد دخلت بإبتسامة..
سمر بإبتسامة: منوره يــــا حبيبتي.. زهره حكتلي عنك كل خير..
سعاد بإبتسامة: ده نورك يــــا هانم..
سعاد بضحك: هانم ايه بس يــــا سعاد.. قوليلي سمر علي ما اعتقد اننا في عمر بعض..
سعاد بإبتسامة: ايوه..
سمر بإبتسامة: يبقا تقوليلي يــــا سمر..
سعاد بإبتسامة فرح: تمام يــا سمر..
زهره بإبتسامة: اتعرفوا علي بعض لحد ما ايجي..
زهره خرجت وبعتت مسدج لـ ليـل..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
عند ليل كان منهمك في العمل هو وعلي لحد ما وصلتله مسدج من رقم محبب لقلبه..
ليـل ابتسم ومسك الفون لقي زهره بعتله مسدج عباره عن..
مش تنسي الصلاه يــا ليـل..♥
ليـل ابتسم ورد عليها: حاضر يــــا زهرتي..💜
علي بإبتسامة: انت اتهبلت يــــا ليل..
ليـل ببرود: محدش اهبل غيرك يــــا علي.. قوم يلا عشان نتوضي ونصلي..
علي بحزن: بس انا مبعرفش..
ليـل بإبتسامة: تتعلم.. قوم يلا..
علي بإبتسامة: يلا..
ليـل و علي دخلوا الحمام الموجود في المكتب وليل بدء يعلم علي ازاي يتوضي زي ما زهره علمته..
ليـل وعلي خلصوا وضوء.. وليل بدء يحفظ علي الايات اللي حفظها من القرآن الكريم وصلوا..
علي بسعاده: حاسس اني مرتاح اووي يــــا ليـل.. كنت مبسوط وانا كنت بين ايدين ربنا..
ليـل بإبتسامة: هنواظب علي الصلاه بعد كده يــــا علي تمام..
علي بإبتسامة فرح: تمام
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
في المساء في قصر الشرقاوي.. ♥
علي طاوله الطعااام..♥
علي بإبتسامة: الاكل حلو اووووي تسلم ايدك يــــا ست البنات..
زهره بخجل: بالف هنا علي قلبك يــا علي..
ليـل بسخريه: اجيب شجره ليمون هنا..
علي بضحك: يــــاريت والله..
ليـل بعصبيه مزيفه: احنا هنهزر ولا ايه..
علي بخوف: هههه انت بتاخد علي كلامي ولا ايه يــــا ليـل انا بهزر معاك اكيد..
سمر بضحك: ههههه كفايه كلام علي الاكل يــــا ولاد..
علي وليل بإبتسامة: حاضر يــــا ماما..
_ليـل بيه ليـل بيه..
ليـل بعصبيه: انت ازاي تدخل كده يــــا حيو*ان انت هو انت داخل علي زر”يبه..
الحارس بخوف: اسف يــــا بيه بس البوليس بره وعايز حضرتك في امر ضروري…
علي بصدمه: انت بتقول ايه..
الحارس بايماء: زي ما بقول كده لحضرتك يــــا علي بيه..
ليـل بهدوء: خليهم يتفضلوا..
الحارس باحترام: تمام يــــا بيه..
الحارس طلع وعناصر الشرطه دخلت..
ليـل بإبتسامة: خير يــــا حضره الضابط..
الضابط بجديه: مش خير يــــا ليـل.. في حد بلغ عن وجود ج”ثه مر”ميه علي الطريق.. ولما حققنا في الموضوع طلع ليها صله بيك..
ليـل بهدوء: مش فاهم قصدك ايه..
الضابط بجديه: الج”ثه بتكون ج”ثه حماك والد مراتك..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع زهرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى