روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الحادي والعشرون

رواية دليدة قلبي البارت الحادي والعشرون

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الحادية والعشرون

(ولعل دقيقة من الاستغفار تسعدك ,ترزقك ,تفتح مغاليق قلبك .
اَْستٍغٌفُڕ اَْلّلّهً اَْلّعظَيِمٌ وٍاَْتٍوٍب اَْلّيِهً)
دليده جريت : اععععععع ادهم اهدي بس والله مااقصد
ادهم بهدوء : تعالي هنا
دليده وقفت : لا لا هتضربني
ادهم بغضب: لما انتي عارفه ان دا غلط بتعملي لي وبعدين انا مش هضربك مش رجوله ياهانم اني أمد ايدي ع واحده
دليده بتوتر: امال قلعت الحزام لي
ادهم : عشان اوريكي انك لما تغلطي هتتعقبي ودا مش عقابك العقاب لسه
دليده بغضب: بقولك اي انا جبت اخري وتعبت منك لما انا مهمكش بتعمل كدا لي ها
ادهم:اااا عشان انتي بنت خالتي وكمان مراتي
دليده بابتسامه ساخره: ههه مراتك بأمارة اي هاا انت عارف اي بدايت جوزنا وأي نهايتو
ادهم بدون وعي😕 : ممكن نهايتو تتغير عن ما كنا حاسبنها
دليده بتوتر : اايه قلت ايه
ادهم بغضب من نفسو: احم قصدي نهايتو عرفنها اه
دليده بأمل : ادهم انت بتحبني
ادهم بص في عنيها : اااا احم هروح اغير عشان ننزل
دخل الحمام بسرعه
دقعدت ع السرير وبدأت تنزل دموعها: غبيه غبيه علقتي نفسك بأمل ملوش لزمه كنت فاكره انو ممكن يفكر فيا بس لا غبيه
_______________
مقلتش لي انك بتحبها ليييي وبعدين هيا بتسأل مش ممكن تكون بتسأل عشان حست او بتحبني
لالا لو بتحبني كان بأن يووه انا تعبت انا هخرج اقلها بحبها والي يحصل يحصل حتا لو مبتحبنيش
اهه هخرج فتح الباب : دليده انا
بص في الاوضه كلها مش لقيها
ادهم: دليده دليده رحتي فين
اممم شكلها نزلت 😮‍💨دخل يغير هدومه عشان ينزل خلص ونزل
نازل ع السلم سمع صوت دحكتها : ياااه لي الدرجادي مش فارق معاكي
كمل نزلو لقي دليده قاعده في الصاله هيا وصباح ومريم وجدو وعمو اشرف وسامح وفتحيه وحبيبه ومني وبنتها سمر ودنيا وعلياء بنات فتحيه
ادهم : السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
دليده كانت قاعده بتهزر مع سامح
ادهم بخنقه : دليده
دليده ببرود: نعم
ادهم : خلاص مش مهم امال علي فين ياعمتي
فتحيه : في الشغل شويا وجاي
ادهم: امممم واحمد وسيد
مني : في الأرض جدك بعتهم
ادهم قعد جنب دليده وهوا بيبصلها
سامح : اه صحيح يا دودو اي رأيك في الكتاب الي ادتهولك حلو مش كدا
ادهم بصلها بغضب
دليده بابتسامة v : اه شكر ياسامح
ادهم بيبص لي سامح بغيظ وسامح بيبصلو بنتصار جم الباقي وقعدو شويا
ادهم بنفاز صبر : يلا يا دليده نطلع ننام
دليده بخنقه : انا قاعده شويا
ادهم بغضب : يلا
قامت دليده
وطلعو
ادهم بهدوء: لو عايزه تروحي تنامي مع مريم روحي
دليده : عادي
ادهم اتنهد: انا زهقت من عاميلك و بأسلوبك دا مش هقدر تكمل لحد ما ماما تخف
دليده الدموع اتجمعت في عنيها حاولت متبينش قالت بلجلجه: ي يعني ا اي
ادهم بخنقه: يعني تلمي نفسك طول ما انتي علي زمتي متفضليش تتكلمي وتتميعي مع دا شويا ودا شويا
دليده بخنقه ودموع معلقها : انا بتمايع ياادهم
ادهم بغصب : ايوا انتي انتي لي عشان ملقتيش حد يربيكي وفضلت تتميعي معملتليش اي زفت احترام وفضلتي تهزري مع سامح لا وكمان هوا الي جبلك الكتاب يعني كدبتي عليا ولزقه فيه دا انتي عايزانا نتطلق انهارده قبل بكرا عشان تروحيلو مش كدا
دليده غصب عنها دموعها نزلت معقول ياادهم أحبك الحب دا كلو وانت شيفني كدا
ادهم بزعيق : ردي عليا بكلمك
دليده بعياط وشحتفه: ااارد اقوللل ايه انتتت قلت كل حححاجه خلاص يابن الناس من بكرا لا وبكرا لي دلوقتي طلقني ومش مجبر تشوفنيي ولا تعيش معايا روح لي حبيبت القلب شروق
ادهم بغضب : اه بحبها عارفه ليه عشان محترمه ابوها ربها كويس مش سيبها علي حل شعرها تصاحب دا وتسيب دا وكلها كام يوم وهتجوزها فاهمه
دليده بعياط : طلقنييي ياادهم
ادهم سبها وخرج نزل راح قعد في الجنينه
دليده اول ما خرج فضلت تعيط : ليي حبيتك ويارتني ما حبيتك كرهتني في أليوم الي شوفتك فيه وكل دا لي عشان اييييه فضلت تعيط وتندب حظها
____________
نزل قعد في الجنينه وفضل يهدي نفسو
انا مغلطش ايوا هيا الي غلطت عشان قعدت جنبو وهزرت معاه طب ما تهزر وانا مالي مش قلت اني مش بحبها زعلان لي لا لزم ازعل دي مراتي وعلي اسمي لزم تحترمني
بس انا قلتلها كلام قاسي اوي انا ازاي قلتلها كدا يارب اللهم عني في مصيبتي
_____________
نامت مكانها من كتر العياط ومحستش بنفسها وادهم برضو نام مكانو عدي أليوم مع شروق الشمس فتح ادهم عنيه قتم بص حوليه بستغراب افتكر الي حصل مسح وشو بخنقه
قام دخل البيت لقي البيت فاضي عشان كان لسه بدري طلع علي فوق لقي دليده نايمه ع الارض والدموع ع خدها بص عليها بحزن انتي الي عملتي كدا شالها بخفه نيمها ع السرير راح دخل الحمام خد دش ولبس ترنج رياضي وخرج يجري في الجنينه وهوا نازل
صلاح : ازيك ياادهم
ادهم : بخير وحضرتك
صلاح: الحمدلله امال رايح فين بدري كدا
ادهم : خارج اتمشي
صلاح : تمام هنطلع نرتاح قبل ما البيت يصحي
طلعو وادهم خرج وفضل يجري في الجنيه
بعد شويا خبط في حد
ادهم وهوا بتنفس جامد : انا ه ه ه اسف
…… : ولا يهمك يادمي عامل اي وحشتني
ادهم : ****

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى