رواية دليدة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد التوني
رواية دليدة قلبي البارت الثاني
رواية دليدة قلبي الجزء الثاني
رواية دليدة قلبي الحلقة الثانية
صباح وادهم بصدمه: ايه
صباح بلهفه: هات ياادهم خدت الفون من ادهم
صباح بلهفه: دليده حبيبتي انتي كويسه
دليده بعياط: خالتو حبيبتي وحشتيني
صباح وعنيها دمعت: قلب خالتو هتنزلي مصر امتا وحشتيني
دليده اتنهدت بحزن: ما انا كلمتك عشان كدا ياخلتو بابا اتجوز صاحبت عمري وحابسيني في البيت المشكله انها بنت مش كويسه
صباح بصدمه: اتجوز ازاي
ادهم : مين الي اتجوز
صباح شورتلة بأديها يسكت
دليده بعياط: اتجوز صحبت عمري وكمان بتفصل تقول عليا كلام وحش وبابا مش بيتكلم وانا مش قادره اشوف واحده زي دي تتحكم فيا طلبت منو ينزلني مصر اكمل تعليم هيا قلتلو لا متخلهاش تروح
هيا عايزاني ابقا عشان تزلني وتتحكم فيا وبابا سمحلها بكدة خالتو بالله عليكي ساعديني انا مش قادره استحمل
صباح بحزن وحب : طب اهدي ياحبيبتي ابعتلي عنوانك بل ظبط ونا هبعت ادهم يجيبك
دليده بحزن : بابي مش هيسبني اروح معاه وطبعا مينفعش يستعمل العنف
صباح : متقلقيش انا عندي فكره انتي تجهزي شنطك واول ما ادهم يتصل بيكي تنزلي من غير ما يحسو
دليده: مش عارفه ياخالتو خايفه
صباح : متقلقيش ياقلبي انا ما صدقت لقيتك
دليده: طب سلام ياسندي هكلمك بعدين
صباح: هوا في حد دخل عليكي
دليده : اه ياحبيبتي يلا مع السلامه
قفلت صباح مع دليده
ادهم: في أي يا ماما واجيب مين
صباح: بص يابني بنت خالتك اسمها دليده هيا قد مريم باباها تتجوز صحبتها وهيا عايزه تنزل مصر ومرات باباها منعاها انت تقوم تحجز تسكره علي بيروت وتاخد العنوان بليل بقا تتصل بيها تنزلك من غير ما حد يحث عشان حسبوها في البيت
ادهم : واحنا مالنا ياماما
مريم : اه صح احنا مالنا
صباح بغضب : هوا اي الي مالكو دي بنت خالتكو هيا دي صلت الرحم الي علمتهالكم
ادهم: اممم خلاص ياماما هقوم احجز طياره عشان اروح خليها تبعتك العنوان
قام ادهم كلم أحمد وقلو يحجز طياره ع بيروت
____________
دليده بغضب: قلت لك ميت مرا متفتحين الباب هيك لزم تخبطي
نهله ببرود: مع مين عم تحكي
دليده: ما خصك
نهله: لك احترميني
دليده: اطلعي برا
نهله بتمثيل: اههههه رأفت الحقني حبيبي اه هى هى
رأفت: مالك يا روحي
نهله: حبيبي سمعت بنتك عم تحكي مع شب قلتلها خطئ يلي بتسويه ضربتني وجعتني كتير ياعمري
رأفت بغضب: لك ليش عملتي كدا أظهر اني دلعت ذيادة هاتي تلفونك
دليده : اي بابي هي كذابه انا ما لمستي ولا كنت عم احكي مع حدا اصلا
رأفت: انتي معاقبه وممنوعه من الخروج لمدت اسبوع لحتي تتعلمي كيف تحكي ما مرات ابوكي وأي شب يلي بتحكي معو انا رح جيبو وفرجيكي هاتي موبايلك
دليده زقت نهله وجريت نزلت فتح الباب و رأفت بيجري وراها
رأفت : تعي لهون يا قليلت اربايه
دليده جريت خرجت برا البيت ودخلت في مكان ضيق استخبت فيه رأفت بغضب فضل يدور عليها وهو والحرس رجع البيت
نهله: وين رح تروح لك كيف تتركها تروح هيك
رأفت: هتروح فين هترجع ما معه شي ولا مصاري ولا تياب رح ترجع
___________
دليده بعياط : يا ربي سددها وكان هيضربني الحمدلله اني قدرت اهرب بي تلفوني لحته احكي خالتي
اتصلت دليده بي خالتها
دليده بعياط ولهفه: خالتو
صباح بقلق : مالك ياحبيبتي حصل حاجه
دليده : اتخنقت مع بابا وهربت عشان كان هيحبسني مش عارفه وين اروح
صباح: طب اهدي اقعدي عن أي حد من صحابك ادهم رايح المطار وكلها ساعات وبقا عندك هديكي رقمو تكلمله
دليده: ماشي يا خلتو سلام
قفلت مع خلتها واتصلت بي الرقم الي بعتتهولها خلتها
ادهم : الو
دليده: ايوا ادهم
ادهم : ايوا مين
دليده بتوتر : انا دا دليده
ادهم : اه خلاص يأنسه انا ف المطار
دليده: انا هربت من البيت وخايفه بابي يلقيني
ادهم بغصب: مش قلنا تستني لما اجي
دليده : اعمل ايه كان هيحبسني
ادهم اتنفس بغضب: خلاص متأمنيش لحد روحي أوتيل لحد ما اجي فاضل كام ساعه واجي
دليده: تمام سلام
قفلت دليده بس مش معاها فلوس عشان تروح أوتيل قررت تروح لي زميلتها في الكليه اتصلت دليده بي واحده
دليده: مرحبا
….: اهلين
دليده: لولي بقدر اجي عندك شوي وراح روح
……. : طبعآ يارفيقتي تعي راح استناكي
دليده: اتفقنا سلام
قفلت دليده وفضلت تمشي لحد بيت زميلتها
وصلت دليده وخبطت
دليده: مرحبا لولي
لولي٠ : كيفك ياعمري
دليده: بخير وانتي
لولي : بخير ادخلي
دليده دخلت قعدو شويا مع بعض تلفون لولي رن
دليده بقلق: لو نهله ما تقليله اني هون
لولي : اي نهله خلاص تمام
لولي : مرحباا
………..
لولي : لا ما بعرف وينها ليش صار اشي
………….
لولي : مو معقول دليده سوت كل دا لااا مستحيل
…………
لولي : خلص اتفقنا اول ما بعرف وينها راح هخبرك يلا باي
دليده: قلتلك ايه
لولي : هي قلتلي انك قليتي
ادبك ع باباكي وهربتي لحتا تقبلي شاب
دليده: كذابه محصلش
دا…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)