روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الثاني عشر

رواية دليدة قلبي البارت الثاني عشر

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الثانية عشر

_______________
شروق بغيظ : تصدق انك غبي حد يعمل الي انت عملتو دا
محمد : انتي عبيطه يابت اتمديتي وبتشتمي اتلمي وغوري من وشي
شروق بغيظ : غبي اهو ادهم خد بالو ومش هتعرف تكلمها
محمد: يوووووووه قلت غوري من وشي
سماح : في أي بتزعقو لي
شروق: مفيش انا غايره اوضتي
______________
تاني يوم
دليده صحيت هيا ومريم ولبسو وخرجو
دليده بابتسامه: صباح الفل ياخالتو
صباح : صباح النور ياحبيبتي تعالي افطري عشان متتأخريش ع الجامعه
دليده: جامعت ايه يا خلتو انا ريحه الشغل صحيح مقلتليش انا هشتغل ايه وفين
ادهم بغضب : اهو الي قلت عليه حصل رايحه الشغل وسايبه الجامعه
دليده بتجاهل: ها يا خلتو هشتغل اي
صباح: مع ادهم
دليده: ايه؟؟ خالتو متهزريش
صباح: مبهزرش هتشتغلي سكرتيره مع ادهم من بعد الجامعه عشان انتي عنديه وعايزه تشتغلي جبتلكم شغل وكمان هبقا مطمنه في نفس الوقت
دليده بغيظ: لا يا خلتو مش عايزه اشتغل معاه
صباح: يبقا مفيش شغل
دليده قعدت بغيظ ادهم بيبصلها بابستامت نصر هوا مفيش عداوه بينهم بس حاسس انو غلبها
خلصو فطار
ادهم : يلا يا مريم هوصلكم في طريقي وبعد الجامعه ابقي هاتي دليده ع الشركه
دليده: لا انا هروح الشغل النهارده اول يوم لزم احضر
ادهم باتكبر: وانا صاحب الشغل والي اقولو تنفزيه يلاااااااا
قامت وهيا متغاظه راحو الجامعه وخلصوا
دليده: يلا يا مريم تعالي وصليني ع الشركه
مريم : يلا
ركبو تكسي
وصلو
دليده: الله دي حلوه اوي
مريم : اه ايه دا احمد تعالي نروحله
دليده بخبث: اي حكايت سي احمد دا كمان
مريم : احم بس يا بت
استاذ احمد
احمد بفرحه: مريم ازيك
مريم بابتسامة: بخير الحمدلله كنا جاين لي ادهم
احمد : اه ازيك يا انسه دليده اتفضلو هوصلكم
دليده بابتسامه: بخير يلا يا مريوم
طلعو واحمد دخلهم عند ادهم
ادهم : اهلان احمد وانت خارج ابعتلي حبيبيه
احمد ط: حاضر عن ازنكم مشي احمد
دخلت بنت جميله حاطه ميكب ولبسه لبس مجش كويس يعني بنطلون ديق وتيشتر بنص
حبيبه : حضرتك طلبتني
ادهم : اه خدي انسه دليده هتشتغل معاكي عرفيها ع الشغل والملافات المهمه وصفقت **** هيا الي هتتولها طبعآ بعد ما تخليها تشتغل ع صفقات قديمه عشان تتدرب عليهم فهمتي
حبيبه وهيا بتبص لي البنات بغيره: حاضر
ادهم ج: يلا يا دليده روحي معاها وانتي يا مريم هخلي احمد يوصلك عشان وراي شغل مهم
مريم : ها حاضر
نزلت واحمد وصلها ودليده بدأت تتأقلم ع الشغل
______________
احمد : اتفضلي يا انسه مريم
مريم بابتسامة: شكرآ ركبت مريم العربيه بس من ورا
احمد طول الطريق بيبصلها ويبتسم وعنيه تطلع قلوب خدت بالها واتكسفت جدا هيححححححح🫠🤭 وصلت وقعدت تزاكر
عدي شهر دليده بتجاهل ادهم حتا في الشغل عشان فكرته هيخطب شروق وادهم كان مدايق من طريقتها وصباح تعبت بس دارت ع ادهم
_________________
صباح تعبت ادهم خد بالو
ادهم : قومي يا ماما البسي هنروح لي الدكتور
دليده بخضه : لي مالها خالتو
مريم : مالك يا ماما
صباح بتعب : انا كويسه متقلقوش
ادهم : مريم خدي ماما لبسيها هنروح لي الدكتور
مريم ودليده خدوها لبست وهما كمان لبسو عشان يروحو معاها
ادهم : ريحين فين
دليده: انا عايزه ابقا مع خالتو هنروح مش هنعمل حاجه
ادهم : طب اخلصو يلا
وهما نزلين شروق سمعت صوتهم
شروق : ادهم ريحين فين
ادهم بضيق : شروق ابعدي عني الساعه دي
شروق : فيه ايه
مريم : مفيش يا شروق هنكشف ونيجي متقلقيش مش هنتفسح
مشيو وهيا واقفه بتسأل في ايه ومين تعبان
نزلو ركبو العربيه ومشيو عند دكتور
_________________
الدكتور: اتفضلي يا حجه بتشتكي من ايه
صباح : مفيش حاجه بصيته عندي دوخه وصداع علي طول مش عارفه ليه
الدكتور : امممم متقلقيش ان شاء الله خير ارتاحي عشان اكشف
كشف الدكتور
الدكتور : استاذ ادهم كتبتلك ع الاشاعه دي روح اعملها وتعالو
ادهم: خير يا دكتور في ايه
الدكتور : شاكك في حاجه الاشاعه مش هتطول يلا في الدور الي تحت
نزلو عملو الاشاعه وبعد ساعه ظهرت طلعو لي الدكتور
الدكتور: امممم مفيش حاجه اتفضلو يا انسه خديها ترتاح برا
صباح بقلق : لي في حاجه
الدكتور : ابدا كلو بخير ارتاحي وهكتب العلاج لي بشمهندس ادهم
خرجت صباح
ادهم بقلق : خير يا دكتور في ايه
الدكتور : مخبيش عليك وادتك عندها *******

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى