روايات

رواية دكتوري انا الفصل الأول 1 بقلم منار همام

رواية دكتوري انا الفصل الأول 1 بقلم منار همام

رواية دكتوري انا الجزء الأول

رواية دكتوري انا البارت الأول

رواية دكتوري انا الحلقة الأولى

دكتور طارق: مريت على المرضه
دكتور كريم بهدوء: ايوه…سكت شويه وكمل مين البنت الى جات المصح جديده دى
طارق: مش عارف والله بيقول اخوها و مراته الى عمله فيها كدا بس اول مره اشوف مريضه كدا سكوت بتاكل تشرب وتقعد مكانها على السرير لا بتحاول تنتحر ولا تعمل اي حاجه
كريم: انا همر على الحلات تانى بعد شويه… مشفتهاش لحد دلوقتي قريت الملف بتاعها بس
دكتور طارق: تمام شوفها وانا هستنا التقراير بتاعها ممكن نبعته لرئيس القسم
دكتور كريم: إن شاءلله نقدر نعالج احنا الحاله ومتحتجش لرئيس القسم
طارق: إن شاءلله
كريم: هقوم انا
كريم قام وراح الاوضه الى فيها المريضه دى
في الاوضه البنت قاعده وضامه رجليها رفعت وشها اول محست بضل طويل فوقيها وكان دكتور وسيم
كريم: ممكن اقعد
بعدتله شويه وهو قعد
كريم: انا دكتور كريم… الدكتور المتابع للحاله بتاعتك والحمدلله انك جتي عندى بيقوله انك مريضه مطيعه وبتسمعى الكلام
مفيش رد
كريم: على العموم أنا مش مستنى نتكلم دلوقتي بس في اي وقت تانى وزى تتكلمى فيه انا موجود
كريم طلع للممرضات الى بره
: المرضيه الجديده بلاش التعامل زى باقي المرضه تجننونها اكتر ما هى مجنونه ابعدو عنها نهائى فاهمه
الممرضه: الله يا دكتور ما هما الى يعقدوا يضربوا احنا بنديهم مهدى
كريم: وهى مش محتاجه مهدى هى هاديه لوحده
الممرضه: ماشي يا دكتور
عند طارق
: الحلو عامل اي
ابتسام بخجل: بخير يا دكتور
طارق: اهو هانت وقربنا نخلص العلاج ونطلع
ابتسام: إن شاءلله
طارق: تمام انا همشي دلوقتي
ابتسام بسرعه: دكتور طارق
طارق لفلها
ابتسام: شكلك حلو في البلطوا
طارق ابتسم: دا زوقك يا ابتسام
كريم رجع بيته
كريم: ازيك يا ست الكل
امه بحنان: الحمدلله يا حبيبي مالك وشك تعبان كدا
كريم: الشغل يا امى وضغطته
ام كريم: ربنا معاك يا ابنى اقوم احضرلك تاكل
كريم: ياريت علشان انام شويه قبل ما ارجع الشغل
ام كريم: حاضر يا ابنى حاضر
تانى يوم
كريم ببتسامه: صباح الخير… رفعت وشها وبصتله
شكله وسيم النهارده اكتر بعد ما حلق دقنه وشعره
قعد قصاده: انتى هتجى معاى المكتب عارف انك مش هتتكلمى بس هاخدك تقعدى معاى بدل قعدتك دى
كريم مسك ايدها وقام بيها على مكتبه قعدها على كرسي وبدا هو بشتغل على الورق الى قدامه
الباب اتفتح ودخل منه طارق
: صباح الفل يا زميل اي دا بتعمل اي هنا دى
كريم: جبتها تقعدى معاى اممم اهو يمكن تتكلم
طارق بتركيز فيها
: وماله يا صحبى بس دى طلعت حلوه اوى
كريم: اتلم يا زفت… ابتسام عامله اي
طارق: البنت دى انا خايف منها بشوف في عنيها نظرات حب ليا ودا مخوفنى
كريم: ما انت يا خويا فضلت تدلع فيها رغم ان دا مش صح والحلو عامل اي والجميل رايح على فين
طارق: كنت بحاول اطلعها من الى هى فيه مكنتش اعرف انها هتحبنى
كريم: لا إن شاءلله وكلامك ميطلعش صح
طارق: طيب هتعمل اي معاها… صحيح هى اسمها اي.
كريم: ريم اسمها ريم
طارق: هتعمل اي مع الانسه ريم بقا
كريم اتنهد: مش عارف الصراحه المشكله انها هاديه ومش بتتكلم او تقول حاجه
طارق: محتاجه حاجه تستفزه بيها علشان تتكلم
كريم: وتفتكر اي هى الحاجه دى
طارق: مش عارف
الباب خبط ودخلت ممرضه
: دكتور كريم اهل المريضه يجين يزوروها
كريم بشك: خليهم يدخلوا
كريم قام من مكانه واول ما سلوى وليد دخلوا
ريم قامت من مكانها وستخبت وراكريم….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دكتوري انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى