روايات

رواية دق قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية دق قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية دق قلبي البارت الثاني

رواية دق قلبي الجزء الثاني

رواية دق قلبي
رواية دق قلبي

رواية دق قلبي الحلقة الثانية

إسراء حطت ايديها علي بوقها بصد”مه
ويوسف حط ايده علي راسه وفجاة وقع قدمها
إسراء بخو”ف:مكنش يومك يا إسراء اعمل ايه
إسراء قربت منه ولقيته لسه عايش خدت نفسها بارتياح وقربت
منه عشان تدور علي تليفونه
في عربية أمير
ليلة كانت سانده راسها علي الاز*از وهو بيبصلها كل شوية
ليلة تليفونها رن طلعته ولقيته يوسف
أمير وقف بالعربية وقال:وصلنا
ليلة ردت ونزلت وقالت:ايوا يا يوسف انا روحت يا حبيبي
إسراء بعياط:معرفش اسمه ايه بس هو مرمي قدامي علي الارض وبينز*ف
ليلة لفت وقالت بصر”يخ:يوسف يا أمير

 

 

عند يوسف
أمير وليلة وصلوا المكان اللي إسراء قالت عليه لحد ما لقيوا يوسف مر*مي
علي الارض وفيه بنت جنبه
ليلة جريت علي يوسف وهي بتعيط وأمير قال:خلينا ناخده
علي البيت وكلمي نادين بسرعة
ليلة بصت لإسراء ولفستانها وقالت:تعالي
إسراء قربت منها ومشيت معاها
في قنا
عمر بز”عيق:واللهي لاقت*لها بقي بتهر*بي يوم فرحنا
محمد والد عمر:هنلاقيها يا ابني وهنجيبها هنا وتكتب عليها
واعمل ما بدالك فيها
زينب بصت عليهم بحز”ن وقالت:انا مش فاهمة ليه بتعملوا كده في إسراء ديه
غلبا*نة وملهاش غيرنا
عمر للرجالة:تدوروا في البلد وتروحوا محطة القطار وتدوروا وتسالوا
في اسكندرية
غالب بخ*ضة:يوسفف ماله حصله ايه
ليلة ل أمير:طلعه يا أمير متخا*فش يا جدو
غالب بص لإسراء وابتسم وقال:مين القمر ديه

 

 

ليلة:جدووو
غالب بابتسامة:وديها اوضة زينة تقعد فيها
تاني يوم
يوسف بدأ يصحي وهو حاسس بو”جع في راسه وقام وخرج من اوضته وكان ماشي بس خب*ط فيها
إسراء بخ*ضة:انا اسفة واللهي مكنت اقصد انا اسفه
يوسف بصلها ولقيها لابسه من لبس زينة وقال:خلاص مفيش حاجة
اسراء:بجد اسفه
يوسف:مقولنا خلاص
إسراء حست باحر*اج وهو قال:مكنش قصدي
عند عمر
عمر بغ”ضب:سافرت فين لاسكندرية
منعرفش يا بيه هي حجزت تذكرة وسافرت لاسكندرية وده اللي عرفناه
جهزلي العربية بتاعتي
عند إسراء
إسراء بصت لليلة وقالت:مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي عملتيه معايا

 

 

ليلة بابتسامة:انتي زي اختي واحنا في قانون عيلتنا اللي بيحتاج مساعده بنساعده ولا ايه يا جدو
غالب:اكيد يا عيون جدك
إسراء ابتسمت وجت تمشي بس سمعوا ز”عيق من الجنينة
في الجنينة
يوسف بز”عيق:لو انت فاكر ان عشان جيت هتفرض سيطرتك علينا وتحاسبنا تبقي غلطان
أمجد بز”عيق :الواضح ان جدكم اللي هو ابويا معرفش يربيكم
يوسف ز”قه بقوة وليلة واقفة مكانها وغالب بيقول:سيبه يا يوسف
يوسف بز”عيق:انا هخلص من وجودك عشان نرتاح ومسك السك”ينه
اللي كانت في طبق الفاكهة وفجاة ليلة صر”خت بخضه وإسراء مسكت
ايد يوسف
يوسف ز”قها وقال بز”عيق:ابع”دي عني انتي كمان انا مش ناقصك
ليلة قربت من اخوها بسرعة وهي بتعيط وحضنته عشان تهديه
لانها فهمت ان الحالة جتله
إسراء بصتله بدموع وقامت وقفت وهي بترجع لورا
غالب بز”عيق:امشي من هنا يا أمجد ولا انت مش هترتاح الا لو
حصلت مصي*بة بسببك
أمجد مشي وليلة كانت بتعيط وهي حاضنه يوسف

 

 

ليلة:يوسف انا مليش غيرك انت وجدو اوعي تبعد عني
يوسف با”س ايدها وغالب قال:إسراء راحت فين
يوسف:إسراء مين
ليلة:البنت اللي انت ز**عقتلها وز*قيتها
يوسف بض”يق:انتي عارفه يا ليلة اني وانا متع*صب مبحسش
انا بعمل ايه
غالب:تروح تدور عليها ومتجيش من غيرها البنت ديه ملهاش حد
يوسف:وحد قالها امشي
غالب:تقريبا انت يا جب*لة
يوسف نف*خ بض”يق وقال:حاضر يا جدو
في الليل
كانت ماشية وهي حاضنه نفسها من البر*د وكانت هتعدي الطريق
بس اتفا**جأت بعربية وقفت قدمها وهو نزل منها
إسراء بخ*ضة وهي بترجع لورا:عمر
عمر بدأ يقرب منها وهي جريت وهو لحقها
كانوا تحت وقريبين من البحر
إسراء كانت بتجري وفجاة وقعت
عمر مسك ايديها وهي بتعيط:سيبني امشي يا عمر
عمر:تو تعرفي هعمل فيكي ايه انا هكس*ر غرو*رك ده وهاخدك البلد
وهكتب عليكي وهوريكي يا إسراء هوريكي الو**يل وهتحصلي ابوكي
إسراء حاولت تشد ايديها من ايده بس معرفتش وهو شد التيشرت من علي رقبتها
اتقطع وكتم نفسها وفجاة يوسف شده من عليها وهي بدات ترجع لورا وقعدت وضمت نفسها
وهي بتعيط بخو”ف
يوسف بص لعمر بقر*ف وت*ف عليه ورجع بص لإسراء اللي بتعيط

 

 

وقرب منها وهي اترمت في حضنه وهي بتعيط
يوسف:خلاص اهدي محصلش حاجة وبعد عنها وقال:وبعدين ايه خرجك من البيت
إسراء بعيا”ط وز”عيق:عشان انا عندي كرامه ومقبلش حد يهيني
يوسف مسك ايدها وقومها وقلع الجاكت بتاعه وادهولها وهي قالت:بس انت مش لابس الا بنص كم
هتتع*ب والجو برد
يوسف:يلا يا إسراء
في البيت
ليلة حضنتها وقالت:حبيبتي ازاي الحيو”ان ده يعمل فيكي كده
غالب بص ليوسف ورجع بص لإسراء اللي بتعيط وقال:طالما عرفوا
ان إسراء هنا هياخدوها غ*صب ومفيش حاجة تمن*عهم غير حاجة واحده
ليلة بصتله وقالت:ايه يا جدو
غالب:يوسف لازم يتجوز إسراء
يوسف وإسراء في صوت واحد:نعمممم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دق قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى