روايات

رواية دقات قلب الفصل الأول 1 بقلم مايا محمد

رواية دقات قلب الفصل الأول 1 بقلم مايا محمد

رواية دقات قلب الجزء الأول

رواية دقات قلب البارت الأول

دقات قلب
دقات قلب

رواية دقات قلب الحلقة الأولى

تستيقظ حور الفتاة المرحه الجميلة و تعد الفطار لاخيها
بعد وقت تضع حور الطعام علي الطاولة و تذهب لتيقظ أخيها
حور: رامي…رامي…اصحي يا رامي
رامي بنوم: عايزة ايه يا حور سبيني انام
حور: لا انا حضرت الفطار
رامي: خلاص هقوم ثم قام و جلس علي الطاولة و تناول كل الطعام و بعد نصف ساعة
رامي ببرود: حور انا عايز فلوس
حور بصدمة: انا لسه مدياك امبارح ١٠٠ جنية لحقت تصرفهم !
رامي ببرود: اه لحقت اصرفهم و بعدين دول ١٠٠ هعمل بيهم ايه انا عايز ٣٥٠ جنية علي الاقل
حور بغضب: ٣٥٠ جنية ايه انت عارف اننا مش معانا فلوس و انت قاعد تصرف اللى بجيبه علي التفاهات بتاعتك و حتي مش بتشتغل انا مش هديك حاجة اشتغل و جيب لنفسك
رامي بغضب: لا مش هشتغل و هتديني الفلوس فاهمة ولا لا
حور: لا مش فاهمة
رامي بغضب: تمام اوي ثم أمسك بشعرها و شده و قال : و دلوقتي فاهمة ولا لا
حور بألم: لا مش فاهمة
رامي: طيب ثم شد علي شعرها و قال : و دلوقتي؟
حور بدموع: لا بردو
رامي: تمام ثم ترك شعرها و قال : انت اللي اختارتي ثم بدأ في ضربها بكل قوته
بعد نصف ساعة
رامي ببرود: علشان مش تقولي لي لا تاني و دلوقتي هتنزلي في شركة عايزة سكرتيرة و مرتبها عالي هتشتغلي فيها و تديني كل المرتب فاهمة
حور بتعب: حاضر ثم قامت تتسند حتي غرفتها و بعد قليل بدلت حور ملابسها و نزلت لكي تقدم في الشركة
في الشركة يجلس برق الرشيدي بكل شموخ
برق لصديقه : دخل اللى جم يقدموا علي الوظيفة
احمد: حاضر ثم خرج و اخبر الفتيات بأن تدخل واحدة تلو الاخره حتي جاء دور حور
احمد: آنسة حور دورك
حور بهدوء: تمام ثم دخلت لمكتب برق
برق بجدية: انت حور
حور: اه برق: تمام وريني السي في
و بعد القليل من الوقت
برق بجدية: السي في حلو جدا هنتصلك بيكي بكرا نقولك لو اخترناكي
حور بجدية: تمام ثم ذهبت
في صباح اليوم التالي
رامي ببرود: حور الشركة اتصلت و قالت إنهم اختاروكي و المفروض تروحي تبدأي شغلك
حور بهدوء: تمام ثم تركته و ذهبت لغرفتها بدلت ملابسها و ذهبت للشركة
في الشركة
يشرح احمد لحور ما عليها فعله و خصص لها مكتب صغير تعمل به
بعد وقت يدق باب مكتب برق
برق بهدوء: ادخل
فدخلت حور
حور بجدية: ده الشغل اللي حضرتك طلبته
برق: تمام
و بعد مرور شهر لم يحدث به أي جديد سوى أن حور أصبحت مميزة في العمل
في بيت حور
رامي ببرود: امبارح كان يوم القبض هتديني كل المرتب
حور بهدوء: لا
رامي: مسمعتش قولتي ايه
حور بهدوء: قولت لا و عن اذنك عندي شغل
رامي بغضب: منتيش ماشيه غير لما تديني المرتب كله
حور بغضب: قولت لا
رامي بغضب: تمام براحتك
ثم بدأ في ضربها
في الشركة
برق بقلق: هي حور اتاخرت ليه يا احمد
احمد: معرفش بس انت قلقان ليه
برق: انا مش قلقان ولا حاجة بس مستغرب
احمد بخبث: يعني مش قلقان عليها علشان حبتها
برق ببرود: لا اكيد لا مين الغبي اللي قال كده
احمد بخبث: ده الشركة كلها ملاحظة كده يا استاذ العاشق
برق بغضب: احمد اقفل الموضوع
احمد: حاضر
في بيت
حور يأخذ رامي كل راتب حور و يذهب و تتسند حور حتي استطعت الوصول لغرفتها و بدلت ملابسها و ذهبت لعملها
في الشركة تتسند حور حتي تصل لمكتبها
حنين بقلق: مالك يا حور انت كويسة؟
حور بتعب: اه انا كويسة يا حنين متقلقيش
(حنين صديقة حور و تعمل معها بالشركة)
حنين بقلق: حور انا عارفكي كويس انتِ مش كويسة قولي لي مالك
حور بتعب و صوت متقطع: ق.قو.قول.قولت كو.كويس.كويسة
ثم وقعت فاقده وعيها
حنين بخوف و صوت عالي: حور!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية كاملة اضغط على : (رواية دقات قلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى