روايات

رواية دره الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الجزء الحادي عشر

رواية دره البارت الحادي عشر

دره
دره

رواية دره الحلقة الحادية عشر

دره خرجت سريعا من الغرفه تبكي وتفاجأة بادم امامها
دره بتوتر ادم اي بس قومك من السرير وانت لسه تعبان
ادم انا مش تعبان هخف لما اشوف امي يادره نفسي اشوفها
دره ادم بصراحه ماما تعبانه ومش فاكره حاجه الذاكره عندها ملغبطه شويه تنسي انها متجوزه وشويه تفتكر وتقول انها لسه حامل فيك
ادم بدموع امي تخف يادره لما تشوفني وتحس بيا هتخف انا واثق في ربنا
ودخل ادم الغرفه على والدته وامسك يديها وقال بدموع
ادم ماما حبيبتي
سلمي حسن حبيبي كنت فين انا كنت مستنياك
ادم ماما انا ادم ابنك مش بابا حسن
سلمي لا ادم لسه في بطني
دره دخلت عليهم وقالت
دره ماما انا دره بنتك
سلمي بتوتر دره في البيت صغيره انتي كبيره شبها بس كبيره انتي شبه بنتي خالص
دره بدموع وعصبيه انا بنتك وده ابنتك عمي ناصر قتل ابويا وكان هيموتك وانا هربت بااخويا بعد ما ولدتيه انا بنتك
سلمي اغمضت عيونها وتذكرة كل شيء وصرخت واغمي عليها
ادم نادي لدكتور بسرعه
دره بخوف حاضر
الدكتور اعطاها حقنه مهدئ وقال
الدكتور مكنش لازم نضغط عليها كده ربنا يسار لتفوق فاكره كل حاجه لتفوق ناسيه كل حاجه
دره بدموع انا السبب انا الي عملت كده
غيث اخذها بين احضانه وقال هتفوق وتبقي بخير ان شاء الله متقلقيش
ادم ماما هتخف مش هتسبني تاني يادره انا واثق في ربنا
بعد وقت والجميع علي اعصابه ينتظرون افاقتها
احمد هي عامله ايه ياغيث دلوقتي
غيث ادعلها تفوق وترجع لطبيعتها
احمد نظر للاسفل بحزن كل ده بسبب ابويا الله يسامحه
ادم انتبه للحديث وقال
ادم مين ده ياغيث
غيث بتوتر ده ده يبقا
احمد بحزن انا ابن عمك ناصر
ادم بغضب ابن ناصر الراجل الي بسببه اتشردنا وامي جوا منعرفش هتفوق تعرفنا ولا لا
دره اسرعت اليه
دره ادم اهدا احمد مالوش ذنب ده ساعدنا علشان نلاقي ماما ومكنش راضي بلي ابوه بيعمله وردلنا كل املاكنا
احمد انا اسف ياادم عارف ان ابويا السبب وعارف ان وجودي غير مرحب بيه انا بس كان نفسي يبقا ليا عيله طول عمري لوحدي وابويا كان كل همه يجمع فلوس وبس عارف ان وجودي غير مرحب بيه عشان كده جاي اودعكم انا مسافر لاختي هكمل حياتي هناك
ادم تسافر ليه انا اسف انا بس متوتر عشان امي حقك عليا وبعدين حد يسيب اخوه لوحده ويسافر
احمد بفرحه اخويا
ادم ايوه طبعا انت اخويا الصغير وبعدين انا محتاجك عشان نصلح كل حاجه حصلت واكمل بحزن يمكن مش هعرف ارجع ابويا بس عشمان في ربنا ان امي ترجع لطبيعتها ونرجع لاهل البلد حقوقهم يلا تعال في حضني ياابني مش قادر اقوملك
احمد اسرع في احضان ادم ودموعه عرفت طريقها هكون اخوك ومش هزعلك ابدا والله
الممرضه المريضة فاقت
الجميع اسرعو لرؤيتها
في داخل الغرفه تفتح سلمي عينيها وتنظر للجميع
سلمي انا فين واي حصل
الدكتور انتي اسمك ايه
اسمي سلمي
كام سنه
سلمي ٦٠سنه
الدكتور حمدالله على سلامتك
دره بدموع الحمدلله ماما انتي بخير
سلمي بتركيز انتي مين
دره امسكت يدها وقالت بدموع
دره انا دره بنتك ياماما بصيلي كويس
سلمي فتحت عيونها بدموع وقالت بنتي بنتي دره الحمدلله الحمدلله
دره في احضان والدتها
دره وحشتيني وحشتيني ياماما وحشتيني اووي كنت محتاجه الحضن ده اووي
سلمي ادم فين اخوكي فين يادره
دره اخويا اهو
واشارت بيدها علي الذي يقف بدموع في زاويه
سلمي معقول ده نسخه من حسن بظبط تعال ياادم تعال في حضني
ادم ودموعه عرفت طريقها ماما حبيبتي اخيرا اخيرا ياماما بقيت جنبك وفي حضنك
سلمي حقك علي قلبي ياحبيبي حقك عليا كان غصب عني ياابني
ادم المهم اني في حضنك وجنبك ياست الكل عارف انك اتعذبتي كتير بس الي جاي كله فرح وبس يلا شدي حيلك عشان تجوزيني البت خللت جنبي
الجميع ضحك علي ادم بعد مرور اسبوعين ذهبو جميعا للقصر سلمي تخطو داخل البيت وترجع بذاكرتها باول يوم لها بهذا البيت عندما كانت عروسه بفستانها الابيض المطرز باعلي التصميمات هي كاالحوريات وبيدها حسن والطرحه تغطي بها وجهها وحماتها ترش عليهم الملح والجميع كانو في اعلي درجات الفرح وصعدو غرفتهم وحسن حملها علي يديه ودخل بها الغرفه
حسن اجمل عروسه في الدنيا كلها انا بقيت املك الجمال والرقه دي
سلمي بخجل نظرت للاسفل وقالت انت الي اجمل عريس في الدنيا ياحسن
حسن الله على حسن دي اجمل حسن سمعتها في الدنيا بقولك ايه
سلمي بخجل اييه
حسن تعالي اقولك كلمه سر
فاقت من ذكرياتها علي صوت احمد نورتي بيتك يامرات عمي
سلمي منور بيك ياابني
احمد بفرح انا امرت الخدم يجهزو اجمل غدا
غيث احنا هنعمل فرح ادم علي فرح
ادم ايوه بقا وانا طلبت نقلي لهنا عشان نستقر وماما ساميه بعت اجيبها معانا هنا
سلمي بانتباه مين ساميه دي
دره دي الست الي خدت بالها من ادم ولولي هي كنت معرفش هربي ادم ازاي
سلمي لازم نكافئها علي المعروف ده
دره دي امنا التانيه ياامي وكمان سمر وجوزها هيوصلو معها هتحبيهم اووي ياماما
احمد وانا بعت لاختي ناديه توصل هنا بعد يومين
سلمي كويس يوصلو بسلامه انا هطلع ارتاح شويه
ادم اتفضلي ياماما
سلمي طلعت غرفتها وطلعت صوره حسن وقالت هلاقيك ياحبيبي هلاقيك اكيد بس مش قبل مااتاكد من كلام ناصر صح ولا لا
فلاش بااك
سلمي انت قا. تل جوزي مستحيل اتجوزك
ناصر يعني لو مكنتش قت. لت جوزك كنتي وافقتي انا مقتلتوش ياسلمي مقتلتش حسن بس كفايه اني خليته بعيد عنكم غصب عنه
سلمي انت كداب انت ضربت حسن برصاص قدامي ووقع
ناصر حسن نقلوه المستشفى ولحقوه بس خته وعملت حريقه في المستشفى وحطيت مكانه جثه مشوه ودفنوه وقتها انتي كنتي تعبانه ومتعرفيش حاجه
سلمي هوا فين هوا فين ياناصر ابوس ايدك
ناصر انا خليته يطلقك هدده بيكي وببنته وطلقك هتجوزك ياسلمي وهتبقي بتاعتي انا عملت كل ده علشان خاطرك وعشان بحبك
بااك
سلمي يارب يكون كلامه صح بس هوصله ازاي لازم اكلم حد يساعدني القيه بعيد عن ولادي لازم غيث هوا غيث هيساعدني
نزلت للاسفل الجميع يجلسون ويضحكون يحاولون ان ينسو الايام الماضيه
سلمي غيث تعال لو سمحت المكتب عايزاك
غيث حاضر ياماما اتفضلي
غيث هااه خير ياست الكل تحت امرك
سلمي عايزاك في خدمه مش هنساها ليك ابدا
غيث خدمه اييه خير
سلمي تدور على حسن جوزي
غيث ايييه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية دره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى