روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء العاشر

رواية دائرة الانتقام البارت العاشر

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة العاشرة

في غرفه رعد :
ارتجف رعد مما سمعه ليقول بحده :٠
رعد بخوف وغضب: حازم فين يشريف وايه الي حصل ٠
شريف بخوف: هبعتلك عنوان الشقه حالا هات الإسعاف وتعالي بسرعه ياونكل رعد مفيش وقت ٠
رعد بقلق: تمام انا جاي حالا٠
سيف بقلق: في ايه يرعد وماله حازم ٠
رعد خوف ورعب: مش عارف يسيف مش عارف تعالي معايا بس بسرعه٠
ليرحلوا رعد وسيف مسرعين الي شقه تامر ٠
***************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :
في فيلا محمد المهدي :
كانت تجلس هذه الجميله شارده في حبيبها ليدخل والدها :٠
المهدي: مالك يندي قاعده كده ليه ٠
ندي بهدؤء: هعمل ايه يبابا ٠
المهدي: جايلك عريس اي بنت تتمناه ٠
ندي بغضب: عريس مين انشاالله٠
المهدي بهدؤء: لويس ٠
ندي بغضب: لويس لويس الي قد ابويا تاجر مخدرات عايزترميني ليه يبابا٠
المهدى بحده: ماله لويس غني ومعاه فلوس قد فلوس ابوكي مليون مره ٠
ندي بغضب: وانا مبفكرش في الفلوس ومش عايزه فلوس ٠
المهدي بغضب: عايزه رعد مش كده ٠

 

 

ندي بتحدي: ايوه عايزه رعد وبحب رعد ومش هعيش من غير رعد لتسقط صفعه مدويه علي وجنتيها ٠
المهدى بغضب جحيمي: ان جبتي سيرته تاني علي لسانك لسانك ده هقطعه سامعه وبعدين بتقولي لويس تاجر مخدرات مالمحروس بتاعك تاجر مخدرات ٠
لتجحط عيناها من الصدمه ٠
ندي بصدمه: انت بتقول ايه مش ممكن مش ممكن ٠
المهدى : لا ممكن ياختي وبعدين هو خلاص جاي امريكا بالبضاعه الي هيجبهالي من مصر وهخليكي تشوفي ده بعينك ليرحل المهدي ويتركها تفكر فيما قاله هل يعقل ماسمعت لتجلس لتفكر تحت الصدمه الشديده٠
*****************************
في مستشفي حازم :
كان يقف كلا من رعد وسيف وشريف في خوف ورعب علي اخاهم ليخرج الطبيب ليسرعوا اليه :٠
رعد بخوف ورعب خير يدكتور طمني ٠
الدكتور بهدؤء: الحمد لله انتوا جبتوه في الوقت المناسب لو كان اتاخر شويه كان لقدر الله توفي ٠
سيف بقلق: طمنا يدكتور الله يخليك هو ايه اللي حصله ٠
الدكتورباسف: لاسف احزني جدا لما شاب زي ده يكون مدمن مخدرات٠
لينزل عليهم الخبر كالصاعقه وتجحط عيونهم من الصدمه:
رعد بصدمه ووجع: مدمن مخدرات حضرتك بتقول ايه ٠
الدكتور: للاسف هو ده الي حصل خاد جرعه كبيره من المخدرات كانت هتادي لوفاته هو دلوقتي عدا مرحله الخطر بس طبعا لازم يروح مصحه عن اذنكم ليرحل الطبيب٠
شريف بغل وغضب: اكيد الزفت تامر هو السبب٠
ليلتفتوا اليه ٠

 

 

سيف بغضب: تامر مين ٠
شريف بغيظ: ده عيل صايع مدمن مخدرات وابوه لواء في الداخليه وكان بيغير اوي من حازم لانه اشطر منه بكتير ومتفوق والشقه الي جيتويلي فيها وخدنا حازم منها شقته بس طبعا مكنش عندي الوقت الي اقولكم فيه علي التفاصيل كان كل همي ننقذ حازم ٠
رعد بغضب جحيمي : اسمه ايه بالكامل ٠
شريف : تامر محمد الفيومي ٠
رعد بغضب : سيف هاتلي الواد ده من تحت طاطيق الارض واعرفلي معلومات اكتر عنه وهتهولي علي المخزن القديم ٠
سيف بغضب: اعتبره حصل يكبير ويرحل سيف ٠
شريف: اونكل رعد هتعمل ايه ازي هتقولهم في البيت علي حازم انا خايف من اونكل رافت ليعاقب حازم علي الي حصل ٠
رعد بابتسامه هادئه علي هذا الشاب الذي يحب اخاه كثيرا ٠
رعد بهدؤء: وهو يحاوطه بذراعيه متقلقش انا هتصرف مستحيل اخلي حد يعرف او ياذيه ٠
ليبتسموا لبعضهم ابتسامه هاءئه لكن رعد يفكر في ابشع طريق للانتقام ليظهر وجه رعد السيوفي الحقيقي ٠
********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديد غرفه سميحه كانت تجتمع برؤي:٠
سميحه بعتاب: مكنش ينفع الي عملتيه ده يرؤي ٠
رؤى بغضب: انتي الي بتقولي كده يماما بعد كل الي حكتهولك والي قاله ٠
سميحه بهدؤء: هو غلط بس برضو معذور والست الشاطره هي الي تعرف تمتص غضب جوزها في وقت ضيقه والي حصل عليه مكنش قليل٠
رؤي بغضب وزعيق: هو ايه الي حصل والله انا ما مصدقه الي حصل وبعدين ايه الي احنا عملناه حد داسلها علي طرف م رعد اتجوزها في ساعتها وهتعيش معانا معززه مكرمه لكن هو مش هسامحه ابدا علي قاله ٠
سميحه: ده عاصم يرؤي حبيبك مش ده الي كنتي بتجري عليه وانتي صغيره من كل ومن لما حد يجي يضربك كان دايما امانك وحميتك وانا متاكده انه هيجي يصالحك ٠

 

 

رؤي بغضب طفولي : برضو لا حتي لوجيه مش هسامحه ومش هنسي ٠
وفي هذه الاثناء يدخل عاصم بباقه كبيره من الورد والياسمين وبلونات باشكال وألوان مختلفه وجميله ٠
عاصم بحب وهو يقبل يداها: انا اسف يقلب عاصم علي الي حصل كانت اتقطعت ايدي قبل متتمد عليكي ٠
رؤي بلهفه: بعد الشر عليك يقلب رؤئ٠
لترحل والدتها وهي تتضحك على ابنتها المدلله ٠
عاصم بحب وهو يعانقها بشده : انا اسف يروحي والله اسف ٠
رؤي بعشق : خلاص يعاصم حصل خير مش زعلانه انت روحي يعاصم ٠
ليقبل عاصم جبينها وينظر الي شفتاها الجميله ٠
عاصم ورؤي وهم ينظرون لبعضهم بحب وعشق ويقرب منها عاصم لكي يقبلها ولكن كالعاده تحدث المفاجاه وهي (فريده هانم) هادمت الملذات وهي تمسك عاصم كالمجرمين ٠
فريده وهي تهز عاصم: انت ايه يلا انت ايه مش عاتق البت ليه كل ماروح في حته القيك بتبوسها متتلم بقي ٠
عاصم بتذمر: ابوسها هو انا بلحق اصلا ما البركه فيكي انا عيالي عندهم ست سنين دلوقتي مش عارف اجيب غيرهم بسببك ٠
رؤي بضحك: خلاص بقي يتيته سبيه ٠
فريده : ايوه ياختي سبيه مانتي عجباكي قلت الادب دي وابوكي سيبك كده ٠
عاصم بتالم: سبيني بقي يتيته حرام عليكي يشيخه ٠
لياتوا كنزى واحمد ٠
احمد بغضب : سيبي ابويا يوليه ماسكه كده ليه ٠

 

 

فريده بغضب وهي تمسك احمد : وليه وليه يقليل الادب طبعا مانت هتتربي امتي هو ابوك وامك فاضين ٠
مالك يفريده هانم مين زعللك لتسرح في هذا الصوت فهو صوت حبيبها (عم عثمان البواب) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
لتلتفت فريده لصاحب الصوت :
فريده بهيام : عثمان جيت امتي ٠
عثمان بهيام : من شويه كده مقدرتش اتاخر اكتر من كده ٠
وكان كل هذا تحت صدمه واندهاش عاصم وروئ واحمد وكنزي ٠
فريده بهيام: متتصورش اليومين دول عدوا عليه ازي ٠
عثمان: والله كنت بعد الساعات والدقايق علشان ارجعك بسرعه ٠
احمد بسخريه: هو مسلسل العشق الممنوع ده هيخلص امتي ٠
رؤى بضحك: انت الي جابك هنا يعم عثمان ٠
عثمان بهيام وهو ينظر لفريده : ويعطي رؤى الاكياس ممدوح باشا بعتلك الاكياس دي يست رؤى ٠
لتقاطعهم مجي سميحه ٠
سميحه : اكياس اي دي يعثمان ٠
عثمان بجديه: الاكياس دي في شويه لبس واكسسورات لست زهره علشان يتحطوا في جناحها ٠
سميحه باندهاش: جناحها٠
عثمان بتأكيد : ايوه يست سميحه ممدوح بيه قالي ان في عمال هياجوا النهارده هيعملوه جناح مخصوص لست زهره ٠
سميحه بتفكير : طب روح انت يعثمان ٠
عثمان : امرك يهانم ليذهب عثمان ٠
فريده بهيام : استني يعثمان انا جاي معاك نقعد في الجنينه تحت ضحكات الجميع لكن سميحه كانت شارده ٠
****************************

 

 

في غرفه حازم :
كان يجلس شاردا كيف وصل به الحال الي هنا كيف سيكون رد فعل عائلتي ليقطع شروده دخول رعد ٠
رعد بهدؤء: حمد الله على السلامة ٠
حازم وهو يضع راسه ارضا: الله يسلمك وبدموع انا اسف يرعد اسف٠
رعد بحنان: الحمد لله علي كل حال انا مش هعقبق علي الي حصل الي حصللك ده احنا السبب فيه ٠
حازم بتانيب ضمير: لا يرعد لا انا السبب انا الي ضعفت مكنش لازم اعمل كده ناس كتير عندها مشاكل اكتر مني بكتير وقويه مبتوصلش لكده ٠
رعد بحب: خلاص الي حصل حصل المهم انت لازم تتدخل مصحه علشان تتعالج من الارف ده وترجع حازم بتاع زمان المتفوق في دراسته وليه طموحات عايز يحققها ليعانقه حازم بشده ودموع ٠
حازم بدموع: سمحني يرعد سمحني انا خذلتك انت بالذات طول عمرك جنبي انا اسف ٠
رعد بحنان: خلاص انسي الفتره الزفت دي وفكر في انك ترجع احسن من الاول ٠
حازم بحب: اوعدك يرعد ارجع احسن من الاول لحتتضنه رعد بشده وهو يقسم علي هلاك كل من تسبب في اذيه اخيه ٠
********************************
يحل صباح اليوم الثاني :
في بيت صفاءيرن جرس الباب لتفتح لتري السيده عائشه :٠
عائشه بحب : صباح الخير يبنتي٠
صفاء بابتسامه: صباح الخير ياخالتي عائشه اتفضلي:٠
عائشه بهدؤء: البسي يلا علشان هننزل ٠
صفاء باستغراب: ننزل ننروح فين يخاله٠
عائشه : رافت كلمني وقالي ان النهارده اول يوم ليكي في الشغل فهيبعت السواق يخدنا انتي هتروحي الشركه وانا هروح عند ست سميحه ٠
صفاء بارتباك :حاضر يخالتي ثانيه واحده لتذهب لتدعي لها عائشه بالخير والتوفيق في حياتها ٠
****************************

 

 

في فيلا ممدوح السيوفي :٠
في جنينه الفيلا :٠
كان يجلس كلا من رافت وممدوح وسميحه لياتي عليهم رعد بغضب :٠
رعد بحده: صباح الخير ٠
الجميع باستغراب من حالته: صباح النور ٠
ممدوح: رعد انا عنيت رافت المسؤل الاول عن شركات القاهره لانه جدير بيها ومن بعدي هيبقي هو كبير عائله السيوفي ٠
رعد بضحك وسخريه: لا ده بجد انت شايف انه هو ينفع يبقي كبير عائله السيوفي فعلا٠
انتفض رافت بغضب: قصدك ايه ٠
انتفض رعد بزعيق وغضب : قصدك انت ايوه يرافت انت متنفعش لاي حاجه غير انك تجمع فلوس وبس تقدر تقولي اخوك الصغير فين
رافت بتذكر: ايوه صحيح هو مفطرش معانا ليه ٠
سميحه بقلق: ابدا انا افتكرته نايم مردتش اصحيه ٠
رعد بغضب: اخوك الصغير يكبير عائله السيوفي كان بيموت انبارح نقلته المستشفى بين الحياه والموت علشان جرعه مخدرات زياده اخوك الصغير مدمن مخدرات يرافت بيه ٠
لتجحط عيناهم بشده من الخوف والصدمه٠
سميحه بدموع: بتقول ايه يرعد اخوك فين حازم فين يرعد٠
رعد باطمنان : اطمني يامي هو دلوقتي كويس وانا هنقله مصحه كويسه اوي علشان يتعالج ٠
رافت بحده: حازم فين ومصحه ايه الي هتدوديهاله ٠

 

 

رعد بغضب: مش شغلك حازم بقي مسوليتي انا لحد مرجعهولكوا سليم تاني كادا رافت ليرد ليقاطعه رن هاتف رعد ٠
رعد : ايوه يسيف جبته ٠
سيف : ايوه يكبير جبته وعرفت عنه بلاوي ٠
رعد: كويس انك جبته بلاوي ايه يسيف ٠
سيف: حتت العيل ده كان متقدم فيه بلاغ من 4 بنات انه اغتصبهم وطبعا ابوه طالعوه منها ٠
رعد يتوعد: حلو اوي سيف هاتلي ابهات البنات دول وروحوا علي المخزن القديم ٠
سيف بتفهم: تمام يكبير٠
ليرحل رعد الي المخزن القديم ٠
******************************
في المخزن القديم:٠
كان يجلس تامر برعب ودموع لا يري شيئا من الكمامه التي تغطي عيناه ليرفعها رعد بحده:٠
تامر بدموع وارتباك: اونكل رعد ٠
رعد بغضب: روح اونكل رعد كويس انك لسه فاكرني من اخر مره اتقبلنا في الحفله ٠
تامر بدموع ورعب : انا انا ماليش دعوه بالي حصل لحازم صدقني٠
رعد بحده :طبعا مصدقك انت تعمل كده برضو توتو تو ٠
تامر برعب : امال انا هنا ليه ٠
رعد بهدؤء ماقبل العاصفه: ابدا هنحتفل بيك بس حفله صغيره ٠
تامر وهو يتصنع الثبات: انا بحذرك انك تقرب مني انت مش عارف انا ابن مين ٠
رعد بغضب وزعيق: لا عارف يروح امك انت ابن مين بس الي متعرفوش يننوس عين امك ان رعد السيوفي مبيهموش حد٠
رعد بغضب: سيف داخل ابهات البنات ٠

 

 

ليدخل سيف الاربع رجال ابهات البنات المغتصبه ليشفوا غليلهم من تامر٠
رعد بهدؤء: انا دلوقتي هشفي ولو جزء صغير من النار الي جواكم ولواني عارف ان الي حصل مفيش حاجه تعوضه ٠
رجل ببكاء: دول شياطين يابني بنتي من ساعه الي حصل عايزه تنتحر ٠
رعد بغيظ: متقلقش يحج انا هخليكم تشوفوا الي يشفي غليلكم٠
تامر برعب وخوف: انتوا هتعملوا ايه بالظبط ٠
رعد بغضب وزعيق: دكتور شكري لياتي شكري له ٠
دكتورشكري: اومرني يرعد بيه ٠
رعد يتوعد: البيه عايزه يتظبط علي الاخر فاهمني طبعا٠
شكري وتلمع عيناها بخبث: طبعا فاهمك متقلقش هظبطه ٠
تامر بزعيق ورعب: انتوا هتعملوا ايه ٠
رعد : ابدا يحليتها عمليه صغيره قد كده مش هتاخد وقت مش انت عملي فيها راجل اوي وماشي تغتصب في بنات الناس وكنت عايز تتدمر اخويا انا بقي هخليك تبص في الارض كل متشوف بنت حلوه ويبقي نفسك فيها ٠
تامربدموع وصراخ لانه فهم كلام رعد: لا لا انا هوديكوا في ستين داهيه انتوا مش عارفين انا ابن مين ٠
رعد بنفاذ صبر: شكري خلصني انا بزهق من الصوت العالي وخالي الرجاله تشفي غليلها ليسحباه شكري وسيف الي غرفه شكري لاوجع شي يتعرض له الرجل وهو فقدان رجولته لكن هو من وضع نفسه في هذا الحال عندما قرر ان يلعب مع من لا يرحم (رعد السيوفي) ٠
***********************************

 

 

في فيلا مختار الخليلي :
كان يذهب خالد يمينا ويسارا في قلق لياتي له والده :٠
مختار باستغراب: مالك يخالد قلقان كده ليه ٠
خالد بقلق: عرفت ان رعد راح انقذ حازم قبل ميموت من الجرعه الزياده والواد تامر مختفي كمان ٠
مختاربرعب: ينهار اسود قولتلك ابعد عن حازم رعد لوعرف هتبقي مصيبه ٠
خالد: اطمن الواد تامر مستحيل يقول حاجه ٠
مختار بغضب: حازم حازم ممكن يقوله انك كنت بتحاول معاه٠
خالد: مفيش دليل وبعدين احنا لازم ننفذ خططنا بقي ونموت رعد٠
مختار بترقب: قصدك الدواء اياها٠
خالد بخبث: ايوه ولازم نبدء ننفذ بقي لتلمع عيناه بالخبث والشر لتنفيذ مخططه ٠
******************************
في غرفه زهره:
كانت تجهز شنطتها لتنتقل للعيش في بيت زوجها ليقاطعها دخول عاصم٠
عاصم بحب : خلاص ماشيه ٠
زهره بعتاب: ايوه رايحه بيت جوزي واطمن انت وبابا مش هتشوفوا وشي ٠
عاصم بتانيب: يمسك يداها ليعانقها بشده انا اسف سمحيني كان لازم اعمل كده اتصدمت من الي شوفته ٠
زهره بعتاب: رعد بقي جوزي خلاص يعني كل حاجه اتصلحت ٠
عاصم بحب: كل حاجه هتتنسي ومهما كان رعد اخويا وبعتزر مره تانيه يقلب اخوكي بس انا كراجل كان لازم اعمل كده ٠
زهره بحب لاخيها: خلاص انسي الليله الزفت دي مش عايزه افتكارها٠
عاصم بحب : خلاص انسي بس شدي حيلك بقي وجبيبلي ابن اخت بسرعه يقولي يخالوويبقي موز كده زي لتخجل زهره بشده من كلامه لتتدخل رؤي:٠

 

 

رؤي وهي تتضع يدها في خصرها: شبه مين يعنيا ده هيطلع موز بسبوسه بالقشطه كريم كراميل زي ابوه٠
عاصم بتذمر: كده برضو يرورو يعني انا وحش ولا ايه ٠
رؤى بغمزه :دانت الحب كله يعاصومي٠
عاصم بغمزه وهو يقرب عليها: اموت انا فيكي يرورو٠
رؤي بدلع : حبيبي انا يعصومي متيجي فوق نتكلم براحتنا ٠
عاصم بغمزه: ايوه بقي دانا هعمل لتقاطعهم زهره بخجل شديد٠
زهره: بس بس انتوا قلاله الادب ايه الي بتقوله وبتعملوه ده ٠
ليجحاطوا عيناهم بشده فكيف بواحده في عمر زهره ان تخجل بهذا الشكل ٠
رؤي بتريقه: احيه احيه عليك يرعد ياخويا يمحطم قلوب العذارء تقع في زهره الهبله ٠
زهره بتزمر: انا هبله يرؤي الله يسامحك ٠
رؤي بغيظ : انا همشي بدل ماصور قتيل لترحل بغيظ ليضحكوا عليها عاصم وزهره علي مرحها الدائم٠
*****************************
في بيت سميحه :
كانت تجلس ابنتها ناديه بحزن وقهر علي خطف طفلها لتاتي سميحه لتسرع لها ناديه ٠
ناديه بدموع ورعب : الحقيني ياما الحقيني ٠
سميحه برعب : مالك يبنتي ٠
ناديه بدموع وصراخ: كريم ياما كريم اتخطف ٠
سميحه برعب: يلههوي اتخطف ازي ٠
ناديه بدموع: اتخطف من قدام البيت والي خاطفوه رامولي الورقه دي ٠
لتاخذ منها سميحه الورقه لتجحط عيناها مما بها ٠
(لو عايزه حفيدك سليم تنزلي دلوقتي هتجيلك عربيه تركبي فيها من سكات يكده يتقري الفاتحه علي حفيدك)
لتجحط عيناها من الصدمه والرعب علي حفيدها يتبع ٠٠٠٠٠
**************
بعتزر علي التأخير البارت بس كان طويل رايحتكم اهو كلكم كنتوا قلقنين علي حازم اديني ظبطلكم حازم واديكم شوفتوا انتقام رعد من تامر كان شكله ايه ليظهر وجه رعد السيوفي الحقيقي وشعاره ان اي احد يحاول المساس بعائلته يكون هالك لامحاله ولسه دائره الانتقام كبيره٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى