رواية دائرة الانتقام الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا أحمد
رواية دائرة الانتقام الجزء السادس عشر
رواية دائرة الانتقام البارت السادس عشر
رواية دائرة الانتقام الحلقة السادسة عشر
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه ممدوح وسميحه:٠
سميحه بحده: انت بتقولي انا كده يممدوح انا الي ربت رعد زي ميكون ابني بتقولي كده ٠
ممدوح بغضب: لاني شوفت بعيني لما رفضتي نور قولت يمكن مبدا لكن لا واضح انك كنتي قاصده تكسري قلب رعد بالذات ٠
سميحه بزعيق : ايوه كنت قاصده أوجع رعد واعذب رعد لاني عمري مهنسي انه ابن الست الي حبتها وفضلتها عليا وخددتك مني
ممدوح بغضب: انا عمري مكنتي ليكي اصلا علشان تاخدني منك ولا نسيتي ان ابوايا هو الي صمم ان اتجوزك يبنت عمي عملتك من واحده امها كانت عايزه تشغلها في البيوت لهانم ولانسيتي يبنت حمدان المنجد ان انا الي عملتك ٠
سميحه بزعيق ودموع: منساتش يابن عمي بس كل ده كوم وناريمان كوم تاني انا عملت المستحيل علشان تحس بيا وبحبي جات هي في لحظه خادت كل حبك واهتمامك وخلفت منها كمان ٠
ممدوح بغضب: متقرنيش نفسك بيها ابدا هي كانت الحنان والحب والتضحيه لكن انتي انانيه مبتفكريش غير في نفسك٠
سميحه بغضب: انا انانيه يممدوح انا ٠
ممدوح بزعيق : ايوه انتي وورثتي انانيتك لرافت ابنك بقي زيك بس انا مشهسمح بحد ان يوجع ابني او ياذيه فاهمه ليتركها ويرحل بغضب ليتركها تفكر فيما ماضا ٠
*********************************
في بيت ريم :٠
كانت تفكر في هذه الخطه هل ستستطيع فعل هذا الامر :٠
فلاش باك :٠
ريم بترقب : خطه ايه ٠
تفيده بخبث : هنشغلك في شركه السيوفي ٠
ريم باستغراب: شركه السيوفي ليه ٠
تفيده بمكر: هتخريبلنا شغلهم خالص وتسرقلنا ملفات اهم الصفقات عندهم ٠
ريم بخوف : انتي بتقويلي ايه ده انا ممكن اروح في داهيه ٠
تفيده بخبث: ولا داهيه ولاحاجه مستحيل حد يشك فيكي
وعيناها تلمع بمكر انا لازم اشفي غليلي وعائله السيوفي اهم حاجه عندها شغلهم وسمعتهم ولما كل ده يضيع هيبقي اكبر انتقام منهم ٠
ريم بقلق: بس دي خطه خطره اوي ٠
تفيده بمكر: الملايين الي هتاخديها قصاد الموضوع ده هتخليها سهله وممتعه كمان فكري كويس ٠
لتخرج من شرودها علي صوت جددتها :٠
الجده :مالك يريم ٠
ريم بشرود: مفيش حاجه يتيته بفكر ٠
الجده: انتي راحتي لأخوكي النهارده ٠
ريم : ايوه روحت ووعدني هيديني فلوسي٠
الجده بشك: يديهالك قصاد ايه يبنت الخليلي٠
ريم بشرود :مهمه صغيره هخلصهاله واخاد فلوسي لتذهب الي شرودها مره اخري ٠
********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يجهز رعد شنطته للعوده الي مصر لتتدخل ندي :٠
ندي بزعل: خلاص مسافر ٠
رعد : ايوه خلاص شغلي خلص ٠
ندي : هتيجي تاني امتي ٠
رعد : لما يبقي شغل تاني هتلاقيني قدامك ٠
ندي بحزن: ماشي يريت متاخرش عليا ٠
ليتطلع لها رعد ليراه حزن ودمع محبوس داخل عيناها ليحس رعد لأول بغصه بقلبه ناحيه هذه الفتاه ٠
**********************************
في فيلا السيوفي :٠
داخل غرفه مكتب ممدوح السيوفي :٠
كان يجلس شاردا فيما ملكت قلبه من النظره الاولي ٠
فلاش باك :(من 30سنه) :٠
في فيلا الحديدي:٠
كانت تجلس هذه الملاك علي السرير مع لوحاتها الجميله فكانت هي لوحه فنيه في كل شي كانت كالاميرات الساحرات كانت تمتلك عيون اشبه بعيون السماء والشعر الحريري الطاير والقوام الممشوق فهي (ناريمان الحديدي) صاحبه ال25عاما ليدخل والدها:٠
جمال الحديدي: حبيبه بابي بتعمل ايه ٠
ناريمان: روحي يبابا هكون بعمل ايه مع لوحاتي الجميله٠
جمال: مستحيل يكون فيه لوحه اجمل منك انتي ياميرتي ٠
ناريمان : حبيبي يبابا يمدلعني دايما بس قولي عايزايه من الاخر ٠
ليضحك جمال علي ابنته الجميله ٠
جمال بضحك: ابدا مصلحه صغيره قد كده ٠
ناريمان بغمزه: قول كده انا قولت كده برضو خير٠
جمال بضحك: انا مسافر بكره ايطاليا وفي ملف مهم مقدرش اامن عليه لحد يوصله فلازم انتي توصليه لشركه السيوفي ٠
ناريمان : ماشي يكبير مفيش مشكله ٠
جمال : انتي مش هتتعبي يروحي الشركه في طريق المرسم بتاعك بس لازم توصليه لممدوح السيوفي بايده فاهمه يروحي ٠
ناريمان بتذمر: ايه يبابي هو انا صغيره ولا ايه مش معقوله ٠
جمال بضحك: خلاص يروحي انتي ليعانقها بحب تصبحي علي خير يبابا ٠
ناريمان بابتسامه ساحره: وانت من اهله يروحي ٠
ليذهب جمال الي غرفته وتظل الجميله شارده في لوحاتها ٠
في اليوم الثاني :٠
تنزل هذه الجميله الدرج بخفه ونشاط :٠
ناريمان بابتسامه: صباح الفل يعسل ٠
جمال بضحك: صباح الورد يروحي خلاص نازله ٠
ناريمان : ايوه يباشا فين الملف ٠
جمال: خودي يروحي وصليه علطول لانه محتاجه في اجتماعه وانا هسافر وهرجعللك باليل ٠
ناريمان: اوك سلام لترحل هذه الجميله لم تكن تعرف انها ستذهب الي توام روحها الذي سيمتلك قلبها من النظره الاولي عشقها المتيم
في شركه السيوفي :٠
تدخل هذه الجميله الي الشركه باحثه عن مكتب ممدوح لتذهب الي السكرتيره ٠
ناريمان بابتسامه: صباح الخير ٠
السكرتيره بابتسامه: صباح النور يفندم اي خدمه ٠
ناريمان: عايزه اقابل استاذ ممدوح ضروري ٠
السكرتيره : اقوله مين حضرتك ٠
ناريمان: ناريمان الحديدي٠
لتذهب السكرتيره الي ممدوح ليسمح لها بالدخول
السكرتيره : اتفضلي حضرتك
لتذهب ناريمان نحو الباب لتتطرقه ليسمح بها بالدخول :٠
ناريمان بابتسامه : صباح الخير ٠
فكان ممدوح يتابع بعض الملفات ليرفعه نظره اليها ليصعق مما راه ملاك يتحرك علي الارض ليس ببشر يقسم انه لايري ابدا مثل هذا الجمال النادر يقسم ان قلبه توقفت انفاسه في هذه الحظه وهي ايضا انجاذبت اليه من النظره الأولى فممدوح كان شابا ساحرا ايضا ليقطع شرودهم ممدوح وهو مغيب عن العالم ٠
ممدوح بهيام : اتفضلي نورتي ٠
ناريمان بخجل: متشكره جدا لزوقك ٠
لتجلس ناريمان ٠
ناريمان برقه وخجل : اتفضل حضرتك بابي بعت لحضرتك الملف ده
ممدوح بهيام: شكرا مكنتش اعرف ان جمال بيه عنده بنت جميله كده ٠
لتخجل ناريمان بشده ليتسوعب ممدوح كلامه ٠
ممدوح بارتباك : انا اسف صدقيني انا عمري مكنت كده انا مش عارف ايه الي حصل ٠
ناريمان بخجل شديد : ولا يهمك عن اذنك لترحل ناريمان سريعا ومعاها قلب ممدوح الذي اصبح متيم بها ٠
ليخرج ممدوح من شروده بدمعه حارقه علي وجنتيه وبحزن اعوام علي توام روحه ومعشقوته ليتحدث بقهر (وحشتيني اوي يناريمان اوي)
(لسه حكايه ناريمان مخلصتش خليكم فاكرين انها لسه هتكمل لانها كانت هتاخد الفصل كله تقريبا لانها حكايه عشق وتضحيه ووجع فاكملها في البارت الي جاي)
*****************************************
في فيلا مختار الخليلي :٠
مختار بغضب: يعني اتفقتي مع بنت الراقصه دي الي ضحكت علي ابويا وموتت امي بقهرتها٠
تفيده : اسمعني يمختار البت دي من كتر الحرمان بقي عندها استعداد تعمل اي حاجه علشان الفلوس ٠
مختاربزعيق : وانتي فكراني لو عملتلي ايه حتي هديها مليم واحد دي لو ماتت حتي ٠
تفيده بمكر: اهدي يمختار مين قلقك ان احنا هنديها حاجه دي مش هتاخد مليم واحد بس هتنفعنا ٠
مختار باستغراب: هتنفعنا بايه انشاءالله ٠
تفيده بخبث: هتنفعنا اوي هتسرقلنا ملفات مهمه من شركه السيوفي
وصفقات بملايين هتخلي شركه السيوفي في الارض٠
مختار بخبث: وده هيحصل ازي يتفيده ٠
تفيده بمكر: انا هقولك هروح للممدوح وسميحه واعمليهم فيها القلب الطيب الي صعبان عليه البنت دي ومتعاطفه معاها وعايزه اساعدها وعيزاهم يشغلوها عندهم في الشركه لان ظروفها صعبه٠
مختار باعجاب: معلمه يفيفي والله ٠
تفيده بمكر: طبعا وقلبي محروق علي ابني الي هيرحوا من عمره 7سنين بهدر ولازم اوجع قلبهم ولسه انتقامي مهيخلصش علي كده لتلمع عيناها بخبث وكراهيه ٠
************************************
في مصحه حازم :٠
كان يحضر شنطته للذهاب الي عائلته فاخيرا قد انزاح هذا الكابوس
ليعود حازم كماكان (حازم السيوفي) ليدخل رعد بابتسامته الساحره٠
رعد بابتسامه: هتنور الدنيا من تاني يزوما ٠
ليسرع حازم عليه ليعانقه بحب واشتياق :٠
وحشتني يرعد وحشتني ٠
رعد بابتسامه: انت اكتر يحازم الحمدلله انزاح الكابوس ده وخلصنا منه ونجحنا في اختبار ربنا سبحانه تعالي ٠
حازم: ونعم بالله انا اتعلمت من الدرس يرعد ٠
رعد بحنان: طب يلا بقي ننسي الموضوع ده ونرجع الفيلا وعلي فكره انا اتجوزت زهره ٠
حازم بصدمه: نعم بتقول ايه اتجوزتها امتي وليه ٠
رعد بنفاذ صبر : بعدين هقولك علي كل ده من الاول لاخر بس لازم نرجع دلوقتي الفيلا انا قولت اقوللك علشان متتفاجش انت عارف مبحبش اخبي عليك حاجه انت اقرب اخواتي يحازم ٠
حازم بابتسامه : وانت اقرب حد ليا يرعد ٠
ليبتساموا لبعضهم البعض ويرحلوا الي الفيلا ٠
*************************************
في بيت صفاء:٠
كانت تجلس شارده في طلب رافت لزواج منها لتقطع شرودها دخول عائشه :٠
عائشه باستغراب: مالك يصفاء قاعده كده ليه ٠
صفاء بشرود: ابدا يخالتي بفكر في الي قولتلك عليه ٠
عائشه: ودي حاجه محتاجه تفكير يخايبه دانا مصدقتش لما قولتيلي ده رافت بالذات كنا كلنا فاقدين الامل ان يتجوز مكنش فيه واحده بتعجبه ٠
صفاء : مهو ده الي مخوفني يخالتي ايه الي عجبه في واحده زي٠
عائشه بحنان: القلب وما يريد يبنتي وبعدين دانتي زي الفل واي واحد يتمناكي ٠
صفاء : بس مش رافت يخالتي ٠
عائشه : لا تستاهلي واحد زي رافت يعيشك ويريحك يبنتي انتي اتحملتي كتير وقاسيتي ربنا يسعدك يبنتي يارب ٠
صفاء بتنهيده: يارب يخالتي يارب
*******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يقفان امام بعضهم البعض بحده :٠
ندي بحده : واخرتها ايه ليه طلبت مني مقولش لرعد٠
عادل : لان انا عايز كده قولتلك اني محتاجه في الشحنات الي جايه٠
ندي بحده: بس كنا هنخلص من القلق ده ٠
عادل : مفيش قلق ولا حاجه احنا معلناش حاجه ولا حد يقدر يثبت حاجه ٠
ندي بتساول: انت قصدك ايه بانك لو رعد مات هتاخد كل حاجه ٠
عادل بخبث: رعد اتجوز زهره بنتي يعني لورعد مات زهره هتاخد كل حاجه وزهره هي انا ٠
ندي بغضب : طب انا والي في بطني ايه نظامنا في لعبتك دي ٠
عادل بمكر وهو يعانقها: انتي روحي يندي وقلبي مش هنتاخر يروحي وهنخلص من كل ده ونعيش انا وانتي وابننا وبس ٠
لتعانقه ندي : بحبك يعادل بحبك ٠
عادل بخبث: وانا اكثر يروحي ٠
ليتحدث في نفسه بخبث اخلص بس من الي انا فيه واخلص منك خالص انتي لازم تموتي وتختفي بعد كل الي عرفتيه وجودك بقي خطر عليا٠
وهذا لما يكن الا (عادل السيوفي)
***********************************
في فيلا السيوفي :٠
كانت تنزل علي الدرج وهي تنادي علي (اقطاي) وهذه لما تكون الي شجره الدر (فريده هانم) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
فريده هانم: اقطاي اقطاي ٠
جاسر بنفاذ صبر: اقطاي رحل يمولاتي شجره الدر ٠
فريده بتهكم: كيف رحل ويترك شجره الدر هكذا وحدها ٠
عاصم بملل: معلش يمولاتي لقذ ذهب لجمع الاتواه من العمال٠
فريده بغضب: ولو كيف يذهب هكذا ويتركني ٠
احمد بزهق: معلش اصله الراجل معذور مزنوق في فلوس اليومين دول علشان اشتراك النت اشتراك النادي والدش ٠
ليضحكم جميعا عليه ٠
فريده بتساول: طب فين ايبك ٠
جاسر بملل : الملك ايبك يمولاتي ذهب للاجتماع بالحاشيه٠
فريده : كده من غير ميقولي من غير ميعرفني هي شجره الدر خلاص انتهت لتنظر الي عاصم نظره اعجاب وهي تتجه نحوه :٠
فريده باعجاب: مش مهم اقطاي ولا ايبك انا عيزاك انت يحلو٠
احمد بتهكم: دي احلوت اوي قولتلكم دي وليه قادره ودماغهاشمال
عاصم وهو يحاول انا يفلت منها :٠
عاصم : اهدا يتيته انا عاصم حفيدك٠
فريده : وحتي لوتكون مين هبيوسك يعني هبوسك ٠
عاصم بزهق : ينهار اسود متعمل حاجه يسي زفت انت ٠
جاسروهو يكاد يموت من الضحك ٠
جاسر بضحك شديد: والله مقادر هموت مش قادر بجد ٠
فريده بغمزه: متخلص بقي هي جات عليا انا ولا ايه ٠
لتطلع لها عاصم باستغراب ٠
عاصم بزهق : يتيته ولما يستطيع تكمله كلامه من صوت صريخ رؤى ٠
رؤى بصريخ : ينهار ياسود بتخوني مع جددتك يعاصم هي دي اخرتها٠
عاصم بخنقه : اخون مين يبنت المجنونه تعالي الحقيني ٠
احمد : بصراحه يرؤي انا مش عايز اقوللك جوزك بيلعب بديله وخاربها٠
عاصم :حتي انت يابن الكلب يواطي٠
رؤى بحده: ايوه طبعا وانا نايمه علي وداني ونزلليلي بوس في بعض طب بوسني انا دانا خللت جنبك قربت اشك فيك ٠
عاصم بغمزه : بقي كده يووحش وحياه امي مانا سيبك النهارده ٠
رؤى بغمزه: اهو كلام ليقطع حديثهم دخول رافت ٠
رافت بحده : فيه ايه الي بيحصل هنا بالظبط٠
احمد : فضيحه يخالي فضيحه سيره عائله السيوفي هتبقي علي كل لسان ٠
رافت بحده: اخرس يالا كل واحد كان يشوف بيعمل ايه يلا ليهرولوا سريعا فهو يعلمون كم هو غضب رافت السيوفي ٠
***********************************
في العاصمه البريطانيه (لندن) :٠
كان يقف بشموخ هذا الوسيم وهو يضع يديه في جيوبه وشاردا للغايه ليقاطعه دخول جمال الحديدي الذي اصبح يبلغ من العمر 85عاما٠
جمال الحديدي: مالك هتفضل كده كتير ٠
المجهول بحده: مش كفايه لحد كده ولا ايه ٠
جمال الحديدي: قولتلك اصبر شويه ٠
المجهول بغضب: لا مش هصبر اكتر من كده صبرت 20 سنه من يوم معرفت الحقيقه ومعنديش استعداد اصبر تاني ٠
جمال الحديدي: انا خبيتك عنهم السنين دي كلها علشان الحظه دي مضيعش كل حاجه ٠
المجهول بغضب: انا لا يمكن اسيبه معاهم اكتر من كده ليتحدث بغضب جحيمي انا هدامرهم كلهم واخويا رعد انا هعرف اجيبه معايا هنا ازي ٠
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)