روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الرابع

رواية دائرة الانتقام البارت الرابع

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الرابعة

في فيلا مختار الخليلي :٠٠٠٠٠٠
تحديدا غرفه ماريا :٠٠٠٠٠٠
كانت تقف امام المراه بمكياجها الصاخب وفستنها الملفت للانظار وتنظر لنفسها باعجاب شديد :٠٠٠٠٠٠٠٠
لتتحدث كارمن صديقتها: واوووووو ايه يعم الحلاوه دي والجمال دي ده كل علشان مين ٠
ماريا : عرفت ان دودي راجع النهارده من امريكا فقلت لازم اروح اشوفه ٠
كارمن : اه دوي دودي الي بيديكي علي عنيكي ومش معبرك اصلا٠
ماريا بغيظ : بس برضه معجبه بيه وبحبه وبعدين يبنتي ده رعد السيوفي يعني السلطه والجمال والفلوس كمان ٠
كارمن بجديه : ماريا انتي بتحبي رعد بجد ولا لا ٠
ماريا: يبنتي بحب رعد بفلوسه وسلطته وجماله يعني بحب رعد بكل ده مقدرش استغني عن حاجه بينهم ٠
كارمن بنفاذ صبر: طيب يلا ياختي يلا ٠
لترحل ماريا للفيلا السيوفي :٠٠٠٠٠
*******************************
في غرفه خالد كان يتحدث علي الهاتف بغضب :٠٠
خالد بغضب:جري ايه يروح امك عيل زي ده مش عارف تخليه يدمن٠
تامر صديق حازم: اعمل ايه بس يخالد باشا هو مقفل اوي مش لاقي معاه سكه ٠
خالد بغضب : اسمع يلا كل كام يوم لو ملقتوش بيبوس رجلي علشان شمه لوريك الي عمرك مشوفته انت واهللك وانت مش قد خالد الخليلي ٠

 

 

ليغلق الهاتف ويتحدث بغضب اغبياء لازم كل حاجه اعملها بنفسي ٠
ليدخل مختار بتساول : مالك بتزعق كده ليه ٠
خالد بزفر: مفيش ناس اغبياء مبيفهموش٠
مختار : طب صحصح معايا علشان عيزك في موضوع مهم ٠
خالد بانتباه :خير٠
مختار: الباشا كلمني وقالي ان فيه اذيه جديده لعيل من عيال السيوفي قولت دي لعبتك ٠
خالد بفرحه شديده : رعد ٠
مختار:جاسر ٠
خالد: اوؤوووف امتي بقي هفش غلي في رعد ٠
مختار باستنكار: هي تستاهل اوي كده ٠
خالد بارتباك : ايوه طبعا اختي ماريا تستاهل مانت عارف انها بتحبه
وهو بيصدها علشان كده عايزه انتقم منه٠
مختار: مش عليا انا الشويتين دول يروح ابوك انت عارف انا اقصد مين (سلمي) ليدق قلب خالد لتذكره الفتاه الوحيده الذي ملكت قلبه ٠
(فلاش باك) :٠ من اربع سنين ٠
كان خالد يمر في الشركه حيث وقعت عينه علي هذا السكرتيره الجميله ليسرح بها وكانت المره الاولي الذي يدق بها قلب خالد الخليلي٠

 

 

وكانت تمر الايام وكل يوم يزيد حب خالد لسلمي لحد محسم قراره ان يصارحها بحبه من خلال الحفله السانويه للشركه ولم يكن يتوقع ماذا يحدث :٠٠٠٠٠٠
كانت تسير سلمي داخل الحفله تتحدث في التلفون لكي تتصددم بذللك الوسيم ذات العيون الساحره الصعبه مقومتها لتسرح في عيناه وتقسم انها وقعت في حبه من النظره الاولي وهذا لما يكون سوي (رعد السيوفي) ٠
رعد بابتسامه ساحره : اسف ٠
ليلي بهيام في هذه العيون الساحره: ولا يهمك ٠
ليرحل رعد ولكنه رحل بقلبها الذي تملكه منذ اللحظه الاولي وكان كل هذا تحت نظرات هذا الصقر الحاده ٠
وتمر الايام وتحاول سلمي لفت اتنباه رعد لكنه لا يبادلها باي شعور لتيأس وتنتحر وتوخذ معها هذا القلب العاشق الذي تبدل الي قلب قاسي متحجر ليفيق من شروده علي صوت والده :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مختار: انسي يخالد٠
خالد بحده : مستحيل انسا مستحيل وهعيش عمري كله انتقم من رعد وعائلته ليرحل من والده قسما للاخذ بثار حبيبته ٠
*****************************
في غرفه الاء السيوفي:
كانت شارده في لوحاتها لتتدخل زهره بابتسامه ساحر لتتحدث:٠٠٠٠
زهره: الجميل بتاعنا اخباره ايه ٠
الاء بابتسامه: زوزو حبيبتي تعالي ٠لتدخل زهره :٠٠
زهره بابتسامه: عامله ايه يلولو ولوحاتك الجميله ٠
الاء بابتسامه : الحمد لله يزوزو وانتي عامله ايه في المستشفي٠
زهره بهدوء: الحمد لله ماشيه ٠
الاء بغمزه : طب والقلب ٠

 

 

لتسرح زهره في حبيبها الذي لايشعر بها ٠
زهره بحزن: القلب موجوع اوي يالاء ٠
الاء بحزن لانها تعلم حبها لاخيها جاسر ٠
الاء بهدؤء: صدقيني كل حاجه هتبقي كويسه ٠
لتربت زهره علي يدها بحنان ٠
لتجحط عيناهم بفرحه كبيره لهذا الصوت الذي يعرفوه عن ظهر قلب ليصرخوا الاثنان بفرحه وهم يهرولو للخارج (رعدددددد)
سميحه وهي تحتتضن رعد : وحشتني اوي يرعد ٠
ليقبل يدها بحنان : تسلميلي يامي ٠
جاسر وحازم وعاصم : حمد الله على السلامة يا رعد ٠
رعد للجميع : الله يسلمكم جميعا يارب ٠
كنزى واحمد: خالو رعد)
ليعنقهم رعد بشده حبايب خالو رعد وحشتوني اوي ٠
رافت بحده : حمد الله على السلامه يرعد بيه ٠
رعد بهدؤء: الله يسلمك يرافت ٠
لينظرون لبعضهم نظرات غاضبه ليقطعها صوت ممدوح يلا علشان الغداء ٠
علي طاوله الطعام :٠٠٠٠
تتدخل هذه الجميله ماريا :هاي
ليرد جمييعهم عليها : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ٠
لتنحرج بشده وتذهب ناحيه رعد :٠
ماريا : رعودي حمد الله على السلامة ٠
رعد بزهق : اسمي رعد ومبحبش اسامي الدلع والمياصه دي ٠
ممدوح بحده : رعد مش كده اقعدي اتغدي معانا يحبيبتي ٠
كادت للتحدث لتقاطعها رؤى :٠٠
رؤي : سيبها يبابا اكيد مشغوله ٠

 

 

الاء: اه والله الله يعينها بتتعب ٠
لينظرلهم ممدوح نظرات حاده وغاضبه ليتحدث :٠٠٠٠٠٠
ممدوح : اقعدي يحبيبتي دي البت زهره هي الي عامله طعمه تحفه
يغمزان زهره ورعد لبعضهم نظره مفهومه ٠
زهره: بهيام لمحاول اثاره غضبها طبعا لازم اعمل الاكل بنفسي لرعد حبيبي وابن عمي لترسل له قبله في الهواء٠
رعد بنفس نبرتها : يروح رعد انتي يبنت عمي يغاليه ليبادلها القبله ٠
لتثارهذه بغضب شديد :
ماريا بغضب : اتفضل يعمي بابا بعتلك الملفات دي وبيقوللك متتاخرس علي الحفله باليل سلام لترحل بغضب الي الخارج تحت انظار ممدوح الغاضبه وضحكات الرباعي (رعد وزهره ورؤي والاء لاثاره غضبها)
ليتحدث ممدوح بجديه : جهزوا نفسكم علشان هنروح حفله مختار
رعد بجديه : انا مش هروح يبابا ٠
ممدوح بغضب : لا هتروح يسي رعد ٠
رعد بغضب : يعني ايه عايزه استريح ٠
رافت بحده : ابقي استريح لما نرجع ده لوسبتك ترتاح اصلا ٠
رعد بغضب : يعني ايه تقصد ايه ٠
ممدوح بغضب : مسمعش نفس حد فيكم ٠
ممدوح لحازم روح يحازم شوف جدتك صحت ولا لا لوصحت جيبها علشان الغداء ٠
حازم : حاضر يبابا ليذهب ليري جددته ولكن يشوبه القلق عندما لا يجدها في غرفتها ٠
لينزل الدرج بقلق ويصدح بصوته بابا بابا تيته مش فوق ٠
ممدوح بقلق : يعني ايه مش فوق دوروا عليها كلكك ليذهب الجميع ليبحث عنها داخل الفيلا ويزداذ القلق اضعاف عندما لما يجدوها ٠

 

 

ليتحدث رعد بقلق : شفتها في الجنينه الاماميه يحازم ٠
حازم بقلق : ملقتهاش يرعد ٠
عاصم : طب مايمكن عند البسين ٠
جاسر : برضه لا ملقتهاش ٠
رعد : طب مايمكن تكون في الجنينه الخلفيه ٠
رافت بحده : احنا هنفضل نقول يمكن وميمكنش يلا نشوفها هناك ٠
ليذهبوا جميعا الي الجنينه الخلفيه لتجحط عيناهم بصدمه للما يروه ويسمعوه ٠
(وكان المشهد كالاتي :٠
فريده تجلس علي المرجيحه وبجانبها عم عثمان وكانت تتضع راسها علي كتفه وياكلون الايس كريم ويتحدثون بهيام ٠
رعد بصدمه لما يراه : جدتي وعم عثمان البواب ٠
حازم وبنفس الصدمه : يشرفك الي بقي في الارض يممدوح يسيوفي شرف عائله السيوفي بقي في الارض انا لازم اقتل عم عثمان علشان انتقم لشرفنا ٠
ليضربه رافت بحده علي راسه : اتلم يحيوان اتلم ٠
ويسيرو بالقرب منهم لتزادد الدهشه مما يسمعون :٠٠٠٠٠
فريده بهيام : ياه يعثمان الوقت بيمر معاك في ثواني من حلاوته ٠
عثمان بهيام : اه يفيفي انتي الدنيا معاكي الحلاوه كلها يقلبي ٠
فريده : اه يسمسم لولا الزمن زمان فرقنا ٠
عثمان: اه بس العين متعلاش علي الحاجب يست هانم ٠
فريده بهيام : الحب ميعرفش فروقات يسمسم ٠
عثمان : بس انا فين وانتي فين يست هانم ٠
حازم باستنكار : هو ماله عم عثمان عمالي فيها عبد الواحد الجنيني في رد قلبي كده ٠
عاصم باعجاب: طب والله شكلهم لطيف تحس حبهم صادق كده ٠
حازم باستنكار : صادق مين يعمم دي مش فكراه اصلا دي تلاقيها فكره هتلر ٠
رعد بزفر : تعالو نرحلوهم ٠

 

 

ليذهبوا اليهم :٠
رعد بغضب : الله الله يست فريده الي انتي عملاه ده يست هانم ٠
فريده باعجاب :ايه ده يسمسم السفرجي بتاعك قمر اوي ٠
رعد باستنكار : سفرجي انا سفرجي ٠
عثمان بارتباك : رعد بيه ٠
رعد : بيه دانت الي بيه ممكن اعرف الي بيحصل هنا ده ٠
رافت بحده : ايه الي بيحصل ده يعم عثمان ٠
عثمان بارتباك : صدقني يرافت يابني احنا كنا زهقنين قاعدنا نتكلم شويه ٠
حازم بمرح : لا والله ده احنا شرفنا بقي في الوحل لازم تصلح غلطتك وتتجوزها ٠
رافت بحده : انت بتقول ايه يحيوان ٠
فريده بغضب : من شويه الغجر دول يسمسم ٠
اقوللك سيبك منهم تعالا نقابل اهلي ووتطلبني منهم ولا مش مهم انا هتجوزك من رواهم ٠
ليتحدث احمد الصغير : قولتلكم دول وليه قادره محدش صدقني ٠
ليرحلوا جميعا ومعاهم فريده تحت نظرات عثمان المرتبكه ٠😂😂😂😂😂 قولتلكم فريده هانم مش سهله 😂😂😂😂😂
********************************
في احد الحواري التي يسكن بيها دسوقي :٠٠٠٠٠
كانت نهله تقف بمللل :٠
نهله بغضب : اه يحيوان كل ده تاخير ٠
دسوقي : معلش يخالتي اتاخرت عليكي ٠
نهله بغضب : كنت فين يزفت ٠
دسوقي : كنت بجبللك طلبك ليعطيها الشريط ٠
نهله تلمع بخبث : وده يواد مفعوله اكيد ٠

 

 

دسوقي : ده مائه مائه يخالتي بس قرص واحد هيقوم بالغرض اوعي تكتري ليجراله حاجه ٠
دسوقي بتساول وبغمزه حقيره: هو لمين ده يخالتي هو جوز خالتي مش تمام اليومين دول ولا ايه ٠
نهله بغضب : وانت مالك يلا جاتك البله خود فلوسك اهي ٠
دسوقي : ويقبل الفلوس من يد منعدمها يخالتي ليرحل وتفكر هي بمكر وعيناها تلمع بخبث لتنفيذ مخطاطها الحقير ضد ٠
(جاسر وزهره)
**************************
في فيلا السيوفي تحديدا غرفه رعد :
يدخل رافت بحده وغضب : لازم نتكلم ٠
رعد بهدؤء: انا اقوللك جاي تتكلم في ايه في فلوسي الي في البنك صح ٠لتجحط عينان رافت بدهشه كيف عرف :٠
رعد بغضب :ايه فاكر اني معرفش انك عملت اتشك اب علي حسابي في البنك ولا الكلب توفيق الي كنت ماشيه ورايا ٠
رافت بغضب: كل ده مش مهم المهم الفلوس دي جبتها منين ٠
رعد بغضب : مش شغللك انتي مش دايما تقول القوي الي معاه فلوس انا بقي دلوقتي معايا فلوس كتير وكتير اوي كمان ٠
رافت بغضب جحيمي : برضو جبت الفلوس دي منين يرعد انطق ٠
رعد بغضب : مش هقوللك يرافت واعلي مافي خيلك اركبه ويرحل لخارج الغرفه ليلحقه رافت بغضب ويمسكه من ذراعيه :٠
رافت بحده : لو مقولتليش جبتهم منين انا هقول لابوك ولاخواتك وهم يتصرفوا معاك ٠
رعد بغضب وهو يرجع للخلف: اقولهم يرافت وانا هقول لابوك علي كل حاجه هقوله علي شركتك مع سليم المنشاوي في الباطن وهقوله علي الصفقات الي بتعملها لحسابك ٠
ليجحط عيناها بغضب جحيمي : انت بتهددني يرعد ٠
رعد بغضب : ايوه بهددك يرافت واعلي مافي خيللك اركبه ٠
كادا ان ينزل لكن منعه رافت وتشابككوا بالايدي بعنف وغضب
ليختل توازت (رعد) ليسقط من علي الدرج الحديد متالما ليصرخ رافت بصوت جحيمي وخوفا علي اخيه (رعدددددددددددددددددد)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى