رواية دائرة الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية دائرة الانتقام الجزء الخامس
رواية دائرة الانتقام البارت الخامس
رواية دائرة الانتقام الحلقة الخامسة
في فيلا ممدوح السيوفي :٠
يسقط رعد من علي الدرج ليصرخ رافت بصوت يملاه الخوف والقلق علي اخيه (رعدددددد) :٠
رافت: ينزل رافت من علي الدرج بسرعه رهيبه لتفحص رعد بخوف وقلق وبصراخ رعد رعد ردعليا يرعد ٠
ليجتمع كل من في المنزل علي اثر الصراخ بخوف وقلق ٠
سميحه بدموع : رعد رعد اخوك ماله يرافت٠
رؤئ بدموع وبصراخ : ايه الي حصل يرافت رعد ماله ٠
رافت بصراخ : وقع من علي السلم ومش عارف ايه الي حصل ٠
جاسر بقلق : ده نبضه ضعيف اوي اطلبوا الاسعاف بسرعه ٠
لتاتي الاسعاف وتحمل رعد الي المستشفي تحت صراخ ودموع وقلق وخوف جميع عائله السيوفي ٠
******************************
في فيلا مختار الخليلي :٠
مختار : ماريا انتي متاكده انك اكدي عليهم معاد الحفله ٠
ماريا: ايوه يبابا اكد عليهم ٠
مختار باستغراب : امال اخروا ليه كان بيبقوا موجودين بدري ٠
انا هكلم ممدوح ٠
مختار: ممدوح انت فين مجتش ليه ٠
ممدوح بقلق : انا رايح المستشفى يمختار٠
مختار باستغراب : ليه خير ٠
ممدوح بقلق : رعد رعد يمختار وقع من علي السلم ووخداينه المستشفي ٠
مختار: كده يممدوح ومتقولناش احنا جاينلك حالا٠
ماريا بتساول : في ايه يبابا ٠
مختار : رعد في المستشفي خالد الغي الحفله لازم نروحلهم حالا٠
خالد بشماته: يارب يجلنا خبرك بقي ونخلص يرعد ٠
************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
فيلا : محمد المهدي:٠
كانت تجلس هذه الجميله شارده بدموع لتذكر محدث :٠
(فلاش باك) :٠
محمد المهدي بحده : ندي ٠
ندي بخوف من نبرته : مالك يبابا في ايه ٠
محمد المهدي بغضب : انتي مالك ومال رعد٠
ندي باستغراب : مفيش حاجه يبابا٠
المهدي بحده وغضب : لافيه انا شفت اعجاب في عيونك من ناحيته بقي انتي الي اجمل شباب كانوا بيتمنوا نظره منك وانتي مش شيفاهم اصلا اشمعنا رعد اشمعنا٠
ندي بصريخ : معرفش معرفش اهو الي حصل انا اتخطفت من اول مره شوفته فيها واديك قولت عمرها محصلتلي لكن رعد مختلف عن اي حد قابلته قبل كده ٠
المهدي بزعيق: لازم تبعدي عنه انا ليمكن اسمح بقصه زي دي انها تكمل فاهمه ٠
ندي بحده : من امتا ده مش اسلوبك انت طول عمرك بتسبنا براحتنا ونختار الي احنا عوزاينه ٠
المهدي بغضب شديد : بس مش رعد مش رعد ٠
ندي بزعيق : ماله رعد ايه الي بينك وبينه ٠
المهدي بصراخ : بسب ابوه ابوه هو الي دمرني هو الي شوهني وخلاني اسيب بلدي ٠
ندي بدهشه : ابوه عمل ده كله ٠
المهدي بغضب : واكتر كمان وكل ده كان ليه كنت بشتغل عنده في الشركه وملف مهم اتسرق من شركته صمم ان انا الي سرقته طردني من الشركه وبهدلني وشوهني وخلاني اهرب من بلدي ٠
ندي بدموع : حقك هيرجعلك يبابا وهتشوف اني هنتقمللك يبابا ٠
(باك):٠٠
ندي بدموع حسره وقهر وهي تتذكر رعد : غصبن عني يحبيبي والله غصبن عني يرعد لتبكي بقهره علي حبيبها ٠
*******************************
من حي السيده زينب تحديدا بيت صفاء:٠
كانت شاردا في رافت تسرح في وسامته وثقته بنفسه وطلته الخاطفه الأنفاس لتتطرد افكارها سريعا وتقول في نفسها :٠
بتفكري في ايه يبت واحد زي ده هيبوصللك علي ايه دانتي فقيره ومطلقه ومعاكي ولد كمان لتقطع شرودها الست عائشه :٠
الست عائشه بحنان : ازيك يصفاء يبنتي ٠
صفاءبحب: الحمد لله يخالتي عائشه ربنا يخليكي ليا يارب٠
عائشه بحب : خودي دول يبنتي ٠
صفاء باستغراب : ايه دول يخالتي عائشه ٠
عائشه : دول يبنتي علشان تجيبي بيهم لبس جديد انتي هتشتغلي في شركه السيوفي ٠
صفاء برفض : لا يخالتي انا هتصرف ٠
عائشه : تتصرفي منين والله لانتي وخداهم ومش هيرجعوا ٠
صفاء بحرج : بس كده كتير يست عائشه٠
عائشه بحنان : ولا كتير ولا حاجه جهزي نفسك بقي لترحل عائشه وتترك هذه التي تسرح بشرود في حالها ٠
***************************
في داخل مكان لم نزوره من قبل وهو:٠
وهو بيت الحاج سعيد والد صفاء بالشرقيه:٠
يتحدث عمران طليق صفاء بغضب :٠
عمران بغضب : يعني ايه يراجل يخرفان انت متعرفاش هي راحت فين هي وابني ٠
سعيد بخوف من هذا البلطجي : والله يابني ماعرف البت طفشت مني ومنك ٠
سعيد بغضب : طب والله لكون مدور عليها وجايبها وموريها النجوم في عز الضهر وهخليك تستلم جثتها ويرحل ليتمتم سعيد بخوف وحسره ٠
ربنا يحميكي يبنتي ويوقفللك ولاد الحلال ويبكي بحسره سمحيني يبنتي سمحيني انا لسلمتك للكلب ده بايديا بعتك بالفلوس سمحني يبنتي سمحيني ويبكي بحسره علي ابنته ٠
**********************************
في مستشفي رعد :
كان الجميع في حاله لايرثي لها من دموع وخوف ورعب وقلق علي ورده عائله السيوفي (رعد السيوفي) :٠
وفي هذه الاثناء اتت عائله الخليلي تتصنع الحزن والموساه ٠
مختار : ايه الي حصل يممدوح وكده متقولناش ٠
ممدوح بقلق : معلش يمختار انا عارف موضوع الحفله فمحبتش اشغالكم ٠
مختار بعتاب : تشغلنا ايه يراجل ده كلام برضوه ده مهما كان ابني وهيبقي جوز بنتي انشالله ٠
سميحه بهمس : كاك جوز عفريت لما يركبوك انت وبنتك انا مستحيل اسيب الجوازه الشوم دي تتم ٠
ليخرج الدكتور المعالج لرعد يذهبون اليه الجميع في ترقب :٠
رافت بحده وخوف : طمنا يدكتور ايه الاخبار ٠
الدكتور عمر ببسمه هادئه: اطمنوا يجماعه كابتن رعد زي الفل هي شويه كدمات وشرج في رجله اليمين وكان عنده نزيف داخلي بس الحمد لله سيطرنا عليه وهو الحمد لله بخير٠
ليتنفسوا الجميع الصعداء ويقولون الحمد لله الحمد الله ٠
خالدبغضب : يساتر عامل زي القطط بسبع ترواح ٠
خالد يتحدث بالهاتف :٠
سباعي : امورك يخالد باشا ٠
خالد بحده : نفذ دلوقتي ٠
سباعي : تمام ٠
ليتحدث خالد بخفوت هيجي اليوم الي هخلص منكم فيه واحد واحد ٠
في غرفه رعد :
كان الجميع جالسين بحانب رعد :٠
سميحه بارتياح: حمد علي سلامتك يقلب امك ٠
رعد بهدؤء: الله يسلمك يامي انا الحمد لله كويس٠
رؤئ وهي تمسك بايد رعد: حمد الله على السلامة يا قلب اختك ٠
رعد وهو يقبل يديها الله يسلمك يرؤي يحبيبتي ٠
زهره بمرح : ايه يابن عمي يعسل يمحطم قلوب العذراء اه لو كان الخبر انتشر لكنت لقيت المستشفي دي اتملت مزززززز٠
ليضحكوا جميعا علي زهره فهي دايما شخصيه مرحه ٠
ليدخل الدكتور عمر: حمد الله على السلامة يكابتن رعد ٠
رعدبهدؤء: الله يسلمك يدكتور عمر انا عايزه اخرج انا كويس ٠
عمر بهدؤء: انا عارف انك الحمدالله كويس بس هنستنا لبكره تفضل تحت الملاحظه علشان نطمن اكتر ٠
رعد بهدؤء: الي تشوفه يدكتور ٠
عمر بحرج : ازيك يانسه زهره ٠
زهره بهدؤء : الحمد لله يدكتور عمر٠
فعمر يعشق زهره لكن هي مع من امتلك قلبها (جاسر) ٠
رعد بهدؤء: يلا كلكم ارجعوا البيت انا كويس ٠
سميحه: خليهم هما يمشوا انا معاك هنا ٠
رعد بهدؤء: لا يامي كلكم هتمشوا انا عايز انام وارتاح ٠
انصاعوه لكلامه فهم يعرفون كما هو عنيد ليذهبوا جميعا الي المنزل٠٠٠٠٠٠٠٠
ليرن هاتف رعد باستغراب:ايه الرقم الغريب ده ٠
رعد :الو ٠
ندي بعشق : كده كل ده متكلمنيش ٠
رعد بفرح: معلش والله من ساعه مارجعت والظروف متلخبطه شويه٠
ندي :المهم انت بخير كويس٠
رعد بهدؤء: انا الحمد لله بخير ٠
ندي باشتياق: وحشتني اوي ٠
رعد : وانتي كمان اكتر ٠
انا راجع امريكا قريب لازم اشوفك تاني ٠
ندى بفرحه: اكيد هشوفك تاني سلام
لترمي التلفون ارضا وتبكي بقهره وحسره وصراخ يارب يارب يعني الانسان الوحيد الي حبيته يطلع بينا كل المشاكل دي كل المسافات دي يارب ساعدني يارب ساعدني ٠
ليرن تلفون رعد مره اخري :٠
رعده بحده : الو ٠
ديفيد باستغراب: مالك يرعد ٠
رعده بحده: بتتفق علي شغل من وريا يديفيد ٠
ديفيدبهدؤء: اهدي يرعد المهدي زيه زي شخصيه مستحيل تغلط وذكي جدا يعني مستحيل يعرضك للخطر لو نفذتله اي شغل ومستحيل حد يشك فيه ٠
رعد بحده : برضو كان لازم تقولي ٠
ديفيد: خلاص يرعد الموضوع مش مستاهل ٠
جهز نفسك علشان فيه عمليه جديده ٠
رعد بانتباه : عمليه ايه ولفين ٠
ديفيد: نقل 1000 طن حشيش وهيروين من مصر الي فرنسا٠
رعد بانتباه: والثمن كبير ٠
ديفيد: اطمن المبلغ كبير جدا الي تامر بيه هيدفعوه٠
رعد : ماشي بس يومين كده لاني تعبان ٠
ديفيد: تمام هكلمك تاني سلام ٠
ليغلق رعد الهاتف ويفكر في العمليه الجديده ٠
****************************
في فيلا ممدوح السيوفي :٠
رؤي : ياه يعاصم الواحد كان هيموت من القلق ٠
عاصم باطمئنان: الحمد لله يحبيبتي بس هموت واعرف ايه الي حصل وصل رافت ورعد لكده ٠
رؤى بانتباه : قصدك ايه ٠
عاصم بخفوت: بصراحه انا كنت واقف بعيد وهما كانوا بيتخانقوا مسمعتش الكلام بس كان باين من تعبير وشهم وحركات ايديهم انهم بيتخانقوا وبعدين رعد وقع من علي السلم ٠
رؤي بتفكير : لادانا لازم اعرف الموضوع ٠
عاصم وهو يحوطها بذراعيه وبغمزه : لا انتي هتيجي معايا علشان عيزك في كلام كبير٠
رؤي: كلام محترم ولا كلام سافل٠
عاصم بغمزه: ده كلام سافل اخر تلت حجات ٠
رؤي بغمزه: اموت انا في السفاله ههههههه٠
عاصم : طب تعالي بقي ليحملها عاصم علي ذراعيه متجها الي غرفتهم ٠
سمحيني يرؤي ياختي هحاول اشوفلكم حل في الكابل المنحرف ده
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
فريده هانم وهي تنزل الدرج علي العصاه وتتفحص المنزل لتراء حازم ٠
فريده : انت يواد يخدام ٠
حازم بدهشه: خدام يارب صبرني ٠
حازم: نعم يهانم تامرى ٠
فريده بغرور: فين الملك مش موجود في القصر ليه ٠
حازم بنفاذ صبر : معلش راح حفله تناكريه وجاي علطول ٠
فريده بغضب : اوووف ويسيب الملكه اليزبيث لوحدها ٠
حازم بدهشه: انتي وصلتي لاليزبيث ٠
فريده : خود يولد هنا ليذهب لها حازم ٠
لتمسك من اذنيه وتتحدث :٠
فريده بغضب: وادتوا عثمان فين يلا روحتله الجنينه الخلفيه ملقتهوش نفيتوه فين يلا انطق ٠
حازم بتذمر والم : اشمعنا ده يعني الي افتكرتيه وبعدين هو راح يجيب بنته من عند اخته لما يرجع ابقي كملوا العلاقه القذره دي مع بعض ٠
لترحل فريده : انا في الجناح الي فوق لو المللك تشارلي يصحي ابقي بلغني ٠
حازم وهو يكاد يخرج من هدومه : صبرني يارب ٠
ليرن جرس الفيلا ويذهب حازم لليفتح ليتفاجاه بالبوليس :
ويجتمع كل من في البيت ٠
ممدوح بخوف وقلق : خير يحضره الظابط فيه ايه انت مش عارف ده بيت مين ٠
الظابط باحترام : عارف يممدوح بيه بس انا جاي في امر ولازم انفذه ٠
ممدوح بقلق: امر ايه ده ٠
الظابط : مطلوب القبض علي الدكتور جاسر السيوفي بتهمه استخدام دم فاسد في عملياته ٠
الجميع بدهشه وصدمه : اييييييييييييه ٠
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)