رواية دائرة الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد
رواية دائرة الانتقام الجزء الثالث
رواية دائرة الانتقام البارت الثالث
رواية دائرة الانتقام الحلقة الثالثة
في حي السيده زينب وتحديدا في بيت صفاء:٠٠٠٠
كانت تمشي ذهابا وايابا داخل المنزل تفكر في كلام السيده عائشه وماذا تفعل ليعطع شرودها جرس الباب لتفتح لسيده عائشه :٠٠٠٠
عائشه: كويس انك جهزتي ٠
صفاء بقلق:انا قلقانه اوي يست عائشه٠
عائشه بحنان: من ايه يبنتي بس٠
صفاء : من المقابله دي تفتكري شركه كبيره زي شركه السيوفي هتقبل تشغل واحده زي عندها يدوب معاها تجاره ولامعاها خبره ولا لغات ولا حاجه ٠
عائشه : يبنتي مانا قولتلك انهم بيعتبروني واحده منهم وبعدين انتي متعرفهومش دول ناس محترمين جدا٠
صفاءبقلق: ربنا يستر ٠
عائشه بتساول :امال فين سيف٠
صفاء :سبته مع ام احمد تحت ٠
عائشه : ليه يبنتي تسيبه احنا هنخده معانا٠
صفاء بحزن: لا يخالتي مش عيزاهم يحسوا اني بشحت عليه ولا حاجه ٠
عائشه بزعل: ليه كده يبنتي والله لما تعرفيهم هتحبيهم جدا احنا هنعدي ناخده معانا افرض عاز يرضع يلا قدامي ومتقوليش كلمه واحده ٠
صفاء بزفر : ماشي يلا٠
وقد ذهبوا سويا للفيلا السيوفي ٠٠٠٠٠٠
*********************************
في امريكا بفيلا محمد المهدي الخاصه برعد:
كانا يتمشيان هو وندي في وسط الورورد والزهور:٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ندي : بس انت ايه الي جابك امريكا ٠
رعد : شغلي ٠
ندي بتساول:ليه انت بتشتغل ايه٠
رعد: طيار ٠
ندي باعجاب: واوووو طيار انا بحب الطيرات والسفر اووووي٠
رعد باعجاب: خلاص ليكي عليا اخدك البلد الي نفسك فيها٠
ندي بحماس : ايوه بقي دي انت هيحسدوك بشكل ٠
رعد باستغراب : يحسدوني علي ايه ٠
ندي باعجاب بنفسها: عليا طبعا ان معاك اليدي ندي ملكه جمال امريكا ٠
ليضحك رعد ضحكه عاليه: انا رعد السويفي يماما مفيش واحده تقدري تقاومي جذبيتي ٠
ندي لنفسها: والله عندك حق دانت موزززز وطيار كمان دانت عامل زي البسبوسه بالقشطه اهاااااااا ده الوحده تفضل تبوس فيه لحد متموت٠٠٠٠٠٠٠
😂😂😂😂الله يخربيتك يرعد🤦🤦🤦🤦🤦
رعد بتساول :مالك سرحتي في ايه ٠
ندي وقد فاقت من شرودها: ها لا ابدا عادي بفكر٠
وكاد رعد ان يتحدث قاطع حديثه :٠٠٠٠٠٠
محمدالمهدي: اتمني الاقامه عجبتك يكابتن رعد ٠
رعدبجديه : جدا شكرا علي الاستضافه يمستر محمد ٠
المهدي بخبث : دي اقل حاجه نقدر نقدمهالك يكابتن رعد قصاد خدماتك ٠
لتنكمش ملامح ندي فهي تعلم شغل والدها جيدا لكن مادخل رعد به
لتفيق من شرودها علي صوت والدها :٠٠٠
المهدي : ندي ادخلي جوه علشان هنتكلم انا والكابتن رعد في الشغل٠
ندي بابتسامه لرعد: اكيد هشوفك قبل متسافر٠٠
رعد بابتسامه : اكيد ٠٠٠لترحل ندي الي الداخل ٠٠٠٠٠٠٠
ليغضب المهدي من ابتسامتهم الواضحه له ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
المهدي بغضب : متبصش لفوق ول حاجه عمرك مهطولها يابن السويفي ٠ ليفهم رعد مايقصده ٠
رعد ببرود: انا مفيش حاجه مقدرش اخودها انا فوق كل حاجه واي حاجه وبنتك دي مش التيب بتاعي متلقش برعد السويفي وبغضب وانا لو عايزها هخدها قصاد عينيك ومشهتقدر تمنعني ويتنهيده عاليه انا راجع القاهره النهارده لو لسه علي اتفاقنا ابقي كلمني ليرحل رعد ويترك هذا الذي يملاه عيناه الغضب ليتحدث بغضب ووعيد : جابتوا لنفسك يابن السويفي ٠٠٠٠٠
****************************
في المستشفى الخاصه بجاسر :٠٠٠٠٠٠٠٠٠
كانت ترقض نيرمين بدموع تبحث عن غرفه طارق :٠٠٠٠٠٠٠
من داخل غرفه طارق :٠٠
جاسر بمرح : ايه يعم دانا قولت انك خلاص هتخلص ٠
طارق يضحك بتعب: بتفاول عليا يحيوان وانا بموت ٠
جاسر بضحكه : اي يعم مش لدرجه دي ده يدوب كسر في رجللك اليمين وشرخ في الشمال وكسر درعك الشمال وشويه كدمات وكسر ضلعين وارتجاج في المخ يعني يدوب اظباطلك الاريل علشان تعرف تروح ليضحكا سويا ليقطع حديثهم دخول الخائفه وتبكي بغزاره علي اخاها ٠٠٠٠٠٠٠
نيرمين ببكاء: طارق انت كويس فيك حاجه رد عليا٠
طارق : ايه ايه يا نيرمين انا كويس حادثه بسيطه٠
نيرمين بغضب : بسيطه ازي وانت متخرشم كده ٠
طارق بضحك: متخرشم يخربيت الفاظك المهم وليد فين٠
نيريمن:سبته مع ام محمود اطمن ٠
وكان كل هذا ولم يلاحظوا هذا المتصنم من جمال هذه المشاكسه البسيطه العفويه ليتحدث طارق نسيت اعرفكم :٠٠٠٠٠
طارق : نيرمين ده دكتور جاسر صاحبي واخو رافت طبعا عارفه رافت لتهز راسها بهدوء بمعني ٠
طارق : دي نيرمين يجاسر بنت عمي او بمعني اصح اختي هي الي مربيه وليد وجانبا دايما ٠٠٠
ليتصفحا بابتسامه ذو مغذي لتنجح تللك البرئيه في تحريك صمام هذا القلب الصامت عن الحب (جاسر السيوفي) ٠٠٠٠٠٠٠
*******************************
في فيلا ممدوح السيوفي يرن جرس الباب لتفتح سميره :٠٠٠٠٠٠
عائشه : ازيك يسميره ٠
سميره بفرحه : ست عائشه اتفضلي اتفضلي ٠
عائشه :كتر خيرك يسميره يتري ست سميحه موجوده ٠
لياتي صوت سميحه :٠٠٠٠٠٠
سميحه: نورتي يداده عائشه نورتي ٠
عائشه بامتنان : ده نورك يست الكل دي بقي صفاء قربتي وزي بنتي تمام ٠
سميحه بحنان لهذه البنت : نورتي يحبيبتي اتفضلي ٠
صفاء بخجل شديد : شكرا يهانم ٠
سميحه باعجاب لسيف : مشاءالله مشاءالله امور اوي ده ابنك ٠
عائشه : ايوه يست سميحه ابنها واسمه سيف ٠
سميحه : مشاء الله طب فين باباه وانتوا سكنين فين ٠
عائشه : مهو ده الي كنت عايزاكي فيه يست الناس ٠
لتحكي عائشه كل شي عن صفاء كيف تزوجت وكيف زوجها طلقها ورماها هي ورضيعها وكيف أهلها باعوها من اجل المال ٠٠٠٠٠
لتراف سميحه بحال هذه البنت وتقرر ان تساعدها ٠٠٠
سميحه : اعتبريها اشتغلت بمرتب متحلمش بيه كمان ٠
عائشه بفرحه عارمه : كتر خيرك يست سميحه ٠٠٠٠٠٠
وفي هذه الاثناء دخل رافت :٠٠٠٠٠٠
رافت بفرحه :داده عائشه ٠
عائشه بحب شديد لولدها فهي من ربته : وهي تعانقه بشده وحشتني يرافت يابني وحشتني اوي ٠
رافت : وانتي كمان يا ست الكل ٠
ليلاحظ هذه الفتاه هي وصغيرها فهو يعلم ان داده عائشه لما تنجب فمن تكون هذه الفتاه :٠٠٠٠٠٠٠
ليتحدث باستغراب :مين دي؟
سردت له سميحه وعائشه من تكون صفاء وما هي ظروفها:٠٠٠٠٠٠٠٠
ليشعر بالشفقه بهذه الفتاه الضعيفه الصغيره ويسال نفسه كام عمرها لتمربكل هذه الظروف الصعبه ليرد اخيرااااااااا
رافت : تمام يداده عائشه تمام يامي هتتعين سكرتيرتي الخاصه وبمرتب كويس اوي ٠٠
ليفرحا عائشه وسميحه كثيرا ٠٠٠٠٠
لتتحدث صفاء : بس انا معنديش خبره ولا بعرف لغات ٠
رافت وهو شارد في جمال عيناها الحزينه ٠
رافت : مش مشكله كل ده هنلاقي الي يعلمهوللك بسهوله اتفقنا ٠
لتبتسم صفاء : اتفقنا ٠
وتسرح بخايلها كيف بوحده مثلي ضعيفه هزيله ان تستوعب كل ده ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مسكينه لما تكن تعرف انها في يوم ستكون الملكه ستكون اقوي من القوه بذاتها ولما لا وهي استطاعت ان تفعل مالا تقدر علي فعله جميلات العالم وهو الاطاحه بحصون هذا القلب المتبلد ٠٠٠٠٠٠٠٠
(رافت السيوفي) ٠٠٠٠٠٠٠
****************************
في فيلا رعد الخاصه بمحمد المهدي :٠٠٠٠٠٠٠
كان يجهز شنطته للعوده الي القاهره ليفاجا بالتي تقتحم المنزل وتتدخل :٠٠٠٠٠٠٠٠
ندي بزعل : كده كنت هتسافر من غير متقولي ٠
رعد بغضب : انتي ازي تتدخلي عليا البيت كده ٠
ندي : ايه المشكله احنا واخدين علي كده ٠
رعد بغضب : بس انا مينفعش معايا كده ٠
ندي بخوف : خلاص اسفه ٠
رعد بتنهيده : عايزه ايه ٠
ندي بزعل : مش قولتلي مش هتمشي غير لما تشوفني ٠
رعد : يعني انتي شوفتيني مشيت ٠
ندي بدلع : بصراحه مش عيزاك تمشي ٠
رعد بجديه : قريب هرجع تاني ٠
ندي : بجد ٠
رعد : بجد ٠
ندي بفرحه وهي تعانقه : هتوحشني اوي اوي يرعد ٠
رعد بابتسامه حالمه في عينيها : ماتيجي ن
لتقطعه هي مسرعه :٠٠٠٠
ندي : ايوه ايوه تعالي مفيش حد عندنا في البيت ونز٠٠٠٠٠
ليقاطعها بصراخ بيت ايه انتي دماغك دي شمال علطول كده ٠
ندي بغباء: مش انت الي قولتلي متيجي ليقاطعها رعد :٠
قصدي متيجي نتمشي في الجنينه زي المره الي فاتت والقرف الي في دماغك ده تشليه خالص بدل مربيكي فاهمه :٠٠٠٠٠
ندي بخوف :فاهمه فاهمه ٠
ليذهبا سويا الي الجنينه :٠٠٠٠٠٠٠٠٠
(ندي انحرفت يجدعان الله يخربيتك يرعد) 😂😂😂😂😂😂
*****************************
في فيلا ممدوح السيوفي :٠٠٠٠٠٠٠٠
كانوا يدخلان بهدوء شديد لكي لا احد يسمعهم وهم الثلاثي المشاغب (حازم وكنزي واحمد) :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
حازم بارتياح : الحمد لله دخلنا وخرجنا من غير الحراس مياخدوا بالهم ٠٠
احمد : قولتلك انا مظبط كل حاجه يشق متقلقش ٠
ليقاطعهم هذا الصوت فيها لاخفيها وهذا لما يكن سواء ٠
(عاصم السيوفي) :٠٠
كنزي واحمد بفرحه : بابا ٠٠ليعنقهم بشده فهو يغيب عنهم فترات طويله بسبب عمله كادا ليتحدث ليقاطعهم هذا الصوت الذي يعفوه عن ظهر قلب وهو فريده هانم جده رعد الذي تعاني من زهايمر حاد بسبب كبر سنها ٠٠٠٠٠ لتمسك حازم وعاصم مثل المجرمين :٠٠٠٠
فريده : اه ايه الي جايبكم هنا يشويه حراميه ينصابين جاين تسرقوا ايه من الفيلا ٠٠
حازم وعاصم بنفاذ صبر من نفس المشهد الذي يتكرر دائما ٠٠٠٠
حازم ببكاء مصطنع : يتيته حرام عليكي حرام والله انا حازم ابن ابنك ممدوح
وده عاصم ابن ابنك عادل احفادك يتيته ٠
فريده : هههههههه ضحكتيني يواد بقي انا واتاتورك يبقي عندنا احفاد زي دول ٠٠
حازَم وعاصم معا بدهشه : اتاتورك ٠
فريده بهيام : اه كان فارس احلامي كان مدلعني اخر دلع يواد ٠
عاصم بنفاذ صبر : ربنا يرحمه احنا بقي احفادك والله ٠
لتقوم فريده وتنظر لهم بتساول : جهزتوا الشباب للمسيره ٠
لتجحط عيناهم بدهشه :مسيره ايه ٠
فريده :تلتفت شمال ويمين المسيره الي الي هنطلعها ضد الانجليز احمد باشا عرابي جوزي كلمني وقالي يفريده جهزي نفسك للمظهره علشان نرجع حق للبلد٠٠
حازم بحسره : الهم صلي على النبي ٠٠بتقولك احمد عرابي ٠٠٠٠٠٠٠
ليقاطعهم دخول مممدوح ورافت ويران المنظر الذي يتكرر كل يوم ٠
ممدوح : في ايه بس يماما مساكهم كده ليه ٠٠
فريده وهي تهزفي عاصم وحازم شمال ويمين :بلغ البوليس يممدوح٠
ممدوح : ليه بس يماما دول احفادك مسكاهم كده ليه ٠٠
فريده بتهكم : احفاد مين بقوللك دول تجار مخدرات اطلب البوليس انا شايفهم يعيني دي وهما بيحطوا اكياس المخدرات في البسين تحت ٠
حازم بصدمه : بسين ايه يوليه الي حطانا فيه
مخدرات ايه جو فيلم العار ده ٠
فريده : ايوه دانا شيفاهم بعنيا وكمان مسراحين العيال الصغيرين دول معاهم اكيد خاطفينهم من اهليهم اكيد ٠
احمد بحده : متقوليش عيال يحاجه انتي ٠
ليركله عاصم بقدمه بغيظ : مش وقتك خالص يبن الواطيه ٠
لتاتي رؤي وهي تتضع يدها في خصرها بغضب ٠
ارؤي بغضب : هي مين دي الواطيه يسي عاصم ٠
عاصم بزهق : امي امي هي الواطيه علشان اتجوزت عمك وبقيت من العيله المجانين دي ٠
فريده بصراخ : كمان جايبين بنات كمان بلغ بوليس الادب يممدوح ياجي يلمهم وكمان المخدرات يممدوح ٠
حازم بخنقه : ومستشفي المجانين يممدوح علشان امك هبت منها علي الاخر ٠
رافت بحده : اخرس يحيوان واتكلم بادب علي جدتك٠
وكان هذا تحت انظار سميحه ؤري وزهره والاء الذين لا يقدرون علي اخفاء ضكاتهم ٠
فريده : اه ايوه ايوه كمان افتكرت ٠
عاصم وحازم : الحمد لله ٠
فريده تمسك عاصم بشده : ايوه شوفت الواد ده بيبوس البت دي من كام يوم وكانت تشير علي رؤي ٠
رؤي بتهكم : مهو ده الي بيقدر عليه يستي ٠
عاصم بغمزه : كده برضو يوحش طب اخلص الاانه فيه وافضالك ٠
رافت بحده لعاصم : متتلم يلا لاحظ ان اخوها وابوها وقفين ٠
عاصم بزهق : في ايه بس يرافت دي مراتي ٠
احمد بثبات مصطنع قصاد رافت : لوسمحتي متتكلمش مع ابويا روح ربي اختك٠
رافت بثبات وييتطلع له بنظره ناريه : تصدقي يلا اول مره تقول كلمه صح هي فعلا متربتش لانها لوكانت اتربت مكنتش طلعت عيال زيكم بس انا هقول ايه مهي تؤام رعد وانتوا تربيته يعني لازم المعانده والسان الطويل شغالين علطول ٠
رؤى يتنهيده عاليه : اه هو فيه زي رعد ولا حلاوه رعد ولا جمال رعد ده هو ده الي طلعت بيه من الدنيا ٠
فريده بهيام: هو رعد ليه متكلمش من ساعه مسافر امريكا بدل صحبه٠
ليتطالعوا لها بدهشه كيف تذكرت هذه التفاصيل :٠
حازم بدهشه امامها : انا عايزه اعرف بقي هو اشمعنا سي رعد الي بتفتكريه واحنا بتنسينا كده هو سللك سي رعد في دماغك سليم واحنا الي سلوكنا ضربت لتتركم وترحل بهيام ودلال :٠٠٠٠٠
فريده بهيام : رعد ويتنهيده عاليه رعد ده حب عمري قابلته ايام الملك فاروق حبني وحبيته واتجوزنا وخلفنا ممدوح اهااااااا كانت قصه حب اسطوريه ٠
احمد بصدمه : اه يوليه يقادره اتجوزتي حفيدك وخلفتي منه كمان ٠
ليستغلوا جميعهم حاله انشغالها ليراحلو مسرعين ٠
ممدوح لحازم : حازم تعالي طلع جددتك لفوق ٠
حازم باستنكار : اطلع مين يابا بتقولك اتاتورك وعرابي والملك فاروق دي شويه شويه هتقولك كنت ضربه ورقتين عرفي اناوابو لهب يعم انا مالي ليرحل سريعا ٠
ليقوم ممدوح ورافت بمساعده فريده للصعود لغرفتها ٠
***************************
من فيلا المهدي الخاصه برعد :٠
كان يستعد للرحيل لتاتيه هذه الجميله بابتسمتها الساحره :٠٠٠٠٠
ندي بابتسامه : توصل بالسلامه ٠
رعد بنفس الابتسامه : الله يسلمك ٠
ندي بلهفه : اوعي متكلمنيش ٠
رعد :انشاء الله هكلمك يلا سلام ٠
ندي بنظره خبث سلام ليرحل رعد وتتحدث بواعيد وكراهيه :
(نهايتك علي ايدي يرعد لازم انتقام من ابوك فيك من كل الي عملوا في ابويا) (نهايه ولاد السيوفي قربت وانت اولهم) لتلمع عينيها بخبث :٠٠
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)