رواية دائرة الانتقام الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رنا أحمد
رواية دائرة الانتقام الجزء الثالث والعشرون
رواية دائرة الانتقام البارت الثالث والعشرون
رواية دائرة الانتقام الحلقة الثالثة والعشرون
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا في غرفة رعد:٠
كان رعد يجلس في شرود ليقاطعه رنين هاتفه ليرد سريعا٠
رعد : الو ٠
المهدي: الشحنه هتوصل النهارده بليل جهز نفسك ٠
رعد :تمام ٠
ليغلق الهاتف سريعا ويتصل بعزالدين ٠
عزالدين : الو ٠
رعد: عزالذين المهدي لسه مكلمني وقالي ان الشحنه هتوصل النهارده باليل ولازم اسافر ٠
عزالدين : طب اسمع هات عاصم وسيف وتعالي ٠
رعد : تمام ٠
ليشرد رعد بمكر :اخيرا هشفي غليلي منك يجابر الكلب٠
ليسرع رعد بأخبار سيف وعاصم للذهاب الي عزالدين ٠
*************************************
في العاصمه البريطانيه لندن :٠
كان يجري عزالدين اتصالا هتافيا بسياده اللواء سالم الانصاري :٠
اللواء سليم : اهلا اهلا سياده المقدم٠
عزالدين: اهلا بسعادتك يسياده اللواء ٠
اللواء سليم: خير يعزالدين ٠
عزالدين : رعد لسه مكلمني حالا وقالي ان المهدي كلمه وقاله ان اكبرشحنه هيستلمها النهارده ٠
سليم: وانت شايف ايه يعزالدين ٠
عزالدين : انا شايف ان كفايه كده سعادتك لازم نقبض عليهم ونعرف مين الكبير بتاعهم ٠
سليم: تمام يعزالدين بس خالي بالك من نفسك ومن اخواتك وربنا معاكم وانا هكلم قيادتنا الي في لندن تبقي معاكم ٠
عزالدين: تمام سعادتك ٠
ليغلق عزالدين الهاتف ويفكر في هذه المهمه الصعبه ليقاطعه جده ٠
جمال : كنت بنتكلم مين يعزالدين ٠
عزالدين : ده سياده اللواء سليم٠
لتنكمش ملامح جمال لخوفه دائما علي عزالدين ٠
جمال بقلق: انت عندك مهمه يعزالدين ٠
عزالدين: ايوه يجدو٠
جمال بغضب: مفيش فايده مفيش فايده فيك يعزالدين مصمم تقلقني عليك ٠
عزالدين: متقلقش يجدو ربنا معانا وبعدين دي مهمه العمر الي هقدر انقذ فيها عائلتي من الي عايزين يدمروها وبعدين ليك عندي مفاجاتين الاولي هتشوفها هنا والتانيه في مصر انشاءالله٠
جمال باستغراب شديد: قصدك ايه ٠
عزالدين بخبث: هتعرف كل حاجه في وقتها وهتتبسط اوي اوي ٠
جمال بشك : مش مرتحللك يابن ممدوح ٠
عزالدين بضحكه ساحره : انا ليه بس دانا غلبان والله خالص٠
لما يلاحظ من كانت تقف اسيره لهذه الضحكات لتقسم انها وقعت في العشق والحب من النظره الاولي لتقسم انها ستكون فداء لهذا القلب الذي اسرها لاخر الحياه والوجود لتقسم انها عاشقه لهذا المغرور عزالدين الحديدي ٠
********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا في جنينه الفيلا :٠
كان يجلس كل من رعد وعاصم وسيف ٠
سيف : اخيرا هنقبض علي ولاد الكلب دول ٠
عاصم: ايوه ومش بس كده دول هيبقوا متلبسين بأكبر شحنه مخدرات يعني خروج بلا رجعه ٠
رعد بغضب: اهم حاجه اني اشفي غليلي من الكلب ده ٠
عاصم بحده : كلنا هنشفي غليلنا يرعد٠
سيف : طب يلا علشان منتاخرش علي عزالدين كده كلهم مشوا وبعدين نبقي نقولهم سافرنا اي مكان لأي سبب يللا٠
ليزعموا على السفر لعزالدين ٠
**********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يجلس كلا من عادل ولويس والمهدي :٠
عادل: كلمتوا رعد ٠
لويس : ايوه يكبير وجاي النهارده ٠
المهدي بخبث: متهيالي كده كفايه وتسبني بقي انتقم من ممدوح في رعد ٠
عادل: الي يشوفك يقول انك عندك حق تنتقم انت نسيت الي انت عملته٠
المهدي بغضب: كان بنا علي طلبك ولا نسيت ٠
عادل بمكر: منساتش بس انا مقولتلكش اعمل ده كله وعلي العموم بعد ماخلص من الشحنه دي ابقي اعمل فيه الي انت عايزه انشاءالله تولع فيه بجاز٠
لويس : طب وبنتك يكبير ده جوزها ٠
عادل : تغور في داهيه انا معنديش حاجه اهم من الفلوس ٠
المهدي : صدق فعلا انك معندكش عزيز ولا غالي ٠
عادل : ايوه ياخويا انا همشي واما يجي بالبضاعه ابقي بلغني وانت يسي المهدي لوحبيت تعمل فيه حاجه مش هنا تاخده وتغور بيه في داهيه٠
ليقاطعه رنه هاتف عادل وهذه لما تكن الا ندي :٠
عادل بحده: نعم ٠
ندي بخبث: ايه يروحي وحشتني اوي ٠
عادل: لا والله وده من امتا ٠
ندي بمكر: خلاص انا اسفه يروحي انت عارف اني بحبك تعالي بقي وحشتني اوي ٠
عادل: ماشي علشان تعرفي بس بحبك قد ايه جايللك ٠
ندي بمكر: مستنياك يقلبي ٠
لتغلق الهاتف وتتحدث بغضب شديد :٠
هتيجي لقضاك قولتلك محدش هيخلص عليك يعادل لتبتسم بخبث ومكر٠
************************************
في العاصمه البريطانيه لندن :٠
في فيلا الحديدي:٠
وصل رعد وعاصم وسيف الي فيلا الحديدي ٠
ليفتح لهم عزالدين الباب :٠
رعد بحب لاخيه : زيزو حبيبي وحشتني ٠
عزالدين بحب : وانت اكتر يرعد٠
ليسلم عزالدين على عاصم وسيف ٠
ليدخلوا الي الداخل ٠
رعد بمكر وهو يسحب عزالدين لبعيد٠
رعد بلهفه: هي فين ٠
عزالدين بمكر: هي مين ٠
رعد بزفر: اخلص يعزالدين انا علي اخري٠
لتاتي له تسنيم مسرعا بفرحه٠
تسنيم بصدمه: هو مين فيكم بابا عزالدين٠
رعد بصدمه: بابا عزالدين انت اتجوزت وخلفت يعزالدين من ورايا٠
عزالدين بمكروهو يحمل تسنيم : اه ايه رايك في القمر بتاعي ٠
رعد بزعل: بقي كده يعزالدين تخلف ومبقاش عارف هي دي الاخوه٠
لتاتي نور لتنادي علي تسنيم لتتصنم مكانها من رؤيه معشقوها لا تستطيع كبت دموعها لرويه محبوبها الغالي وزوجها الذي تعشقه حد العنه يقف الكلام علي لسانها من شده الصدمه والفرحه وتتوقف لا تعرف ماذا تفعل لياخذ رعد هذه المبادره ليهرول عليها ويعانقها باشتياق دام لسنوات طويله وبفرحه شديده وحب ولهفه ٠
رعد بدموع ولهفه: وحشتيني اوي ينور اوي ٠
نور بدموع وحب: وانت اكتر يروح نور سمحني يرعد سمحني كا غصبن عني صدقني ٠
رعد بحب وهو يضمها: مش عايز اعرف حاجه انا عارف كل حاجه اهم حاجه انك معايا وفي حضني وبس مش عايزه حاجه تانيه ٠
لياخذ عزالدين تسنيم ويرحل ليترك لهم بعض من الخصوصيه٠
نور بفرحه : شوفت تسنيم حلوه ازي يرعد٠
رعد بصدمه : هي تسنيم تبقي بنتنا ٠
نور باستغراب: هو عزالدين مقالكش ولاايه٠
رعد بغضب: ماشي يعزالدين اما وريتك ٠
ليتحدث رعد : عزالدين كان مامنك كل ده وانتي في المانيا بس مقاليقش غير من فتره قريبه وقالي انه مامنك واني بلاش اخاطر وقالي كمان انك قررتي ترجعي مصر وانه هو هيجيبك عنده هنا لحد منامن الدنيا ونخلص من الي عيزين يدمرونا لتبتسم له بحب وعشق
ليعانقه بعضهم البعض بلهفه وحب واشتياق لسنوات ٠
*********************************
في فيلا الحديدي :٠
كان يجلس كلامن رعد وعزالدين وسيف وعاصم كان يضعون الخطه للقبض علي المهدي ولويس ومعرفه من هو الرجل الكبير ٠
عزالدين : كده فهمتوا الخطه ٠
سيف : تمام يسياده المقدم ٠
عاصم : تمام يعزالدين زي كل مره مانت كنت بتعمل ٠
عزالدين: تمام انا هدخل علي اني رعد زي كل مره واول ميخرجوا البضاعه هنهجم تمام وهما هيقولولنا علي الرجل الكبير بتعهم ٠
رعد وعيناه تلمع بمكر: اخيرا هنتقم منك يجابر الكلب ٠
ليذهبوا جميعا للسفر الي الولايات المتحدة الأمريكية للقبض علي المهدي ولويس ٠
*******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
في نفس المكان كانوا يجتمعون المهدي ولويس ينتظرون رعد بالبضاعه وبالفعل يدخل عزالدين علي انه رعد وكان عزالدين يرتدي عدسات لينسيز لونها عسلي كلون عين رعد تحسبا لمعرفه اي احدا منهم برعد٠
عزالدين بتركيز: البضاعه ٠
المهدي بخبث: اهلا اهلا رعد باشا سبع زي كل مره ٠
عزالدين بغرور: اكيد رعد دايما سبع يمهدي٠
المهدي بخبث: طبعا اكيد يباشا ٠
ليفتح لويس الشنطه بفرحه وطمع لتفحص الشحنه الذي ستجلب ليهم الملايين٠
ليقاطعه دخول سيف وعاصم وهم يرفعون مسدساتهم وايضا عزالدين ٠
عزالدين بحده : اثبت مكانك منك له ٠
المهدي بغضب: ايه الي بتعمله ده انت نسيت انك معانا في نفس الخط ولا ايه يرعد باشا ٠
ليدخل رعد بغرور : وانت مين قلقك ان ده اصلا رعد ده المقدم عزالدين الحديدي يمهدي ولا نقول يجابر ٠
لتجحط عيناه بصدمه شديده كيف لتذكره بهذا الاسم ٠
فلاش باك :٠
في وزاره الداخليه :٠
في مكتب الواء سالم الانصاري ٠
كانوا يجلسون كلأ من رعد وعزالدين وعاصم وسيف لوضع الخطه للقبض علي اكبر تاجر مخدرات ٠
اللواءسالم: اهلا بيك يرعد طبعا انت من المفروض متكونش معانا بس عزالدين بقي هو الي وضع الخطه وقال انك لازم تكون موجود٠
رعد بهدوء: ولا يهمك يسياده اللواء انا مش لازم اكون ظابط علشان اشارك في حمايه البلد٠
سالم بابتسامه: عندك حق اقول يعزالدين المطلوب واشرح لرعد٠
عزالدين : المطلوب اننا محتاجين نقبض علي اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط الراجل ده مصري وعايش في امريكا تحت غطاء طبعا انه رجل اعمال شريف وناجح وهو وراءه بلاوي سوده هوواحد اسمه لويس بس الي عرفناه ان في شخص تاني وراءه هو الكبير بتعاهم لسه معرفنهوش لحد دلوقتي واكيد هنعرفه لماننفذالخطه٠
اللواء سالم: واي هي الخطه يعزالدين ٠
عزالدين: الخطه هي اننا عرفنا ان المهدي بيحتاج حد ينقلوه الشحنات من بلد لبلد وعلشان كده هنتحتاج رعد٠
الواء بدهشه : ودي هنوصلهاله ازي يعزالدين٠
عزالدين : من خلال ديفيد الي قبضنا عليه من كام يوم وعلشان كده قولت اني محدش يعلن خبر القبض عليه علشان ديفيد صاحب المهدي جدا ولو طلبنا منه انه يساعدنا مقابل تخفيف العقوبه مش هيقول لا ٠
عاصم : ازي يسياده المقدم٠
عزالدين: هنخلي ديفيد يكلم المهدي ويقوله انه عرف ان رعد بيشتغل في المخدرات وبينقلها بطيراته الخاصه مقابل المال وطبعا سعاتها المهدي مهيصدق هيحاول يوصل لرعد علشان يشتغل معاه وطبعا انا هكون مكانه وننفذ الخطه ٠
رعد باعجاب باخيه: بجد خطه حلوه اوي يعزالدين ٠
عاصم : بجد شابو يسياده المقدم ٠
سيف : صدق الي لقبك ملك الموت يسياده المقدم٠
اللواء : برافو عليك يعزالدين بجد فكره هايله ٠
عزالدين: تلميذك سعادتك ٠
الواء سالم : تمام شغل يسيف الفيديو الي في صور المهدي ولويس علشان نتعرف عليهم اكتر ورعد يكون عارف شكلهم علي الاقل محدش عارف ايه ممكن نحصل خلينا نحط كل الاحتمالات ٠
سيف : تحت امر سيادتك ليشغل سيف بعض الفيديوهات للقات المهدي في التلفزيون كراجل اعمال معروف ليراه رعد وتخحط عينيه بصدمه وغضب شديد لصوته وعلامه الجرح الغائر في يده ليتذكره على الفور فهو من المستحيل ان ينسي ذلك الشخص ليتمتم بغضب شديد وباعصار قوي (جابر) لينتفضوا جميعا علي حديثه:٠
عزالدين باستغراب: جابر مين يرعد انت تعرفه ٠
رعد بغضب شديد: انا مستحيل انسي الحيوان ده ابدا ٠
فلاش باك :٠
كان رعد طفلا عمره سبع سنوات ينزل الدرج ليلا لكي يشرب ليتجه الي المطبخ ليشرب وهو خارج يقف يتصنم محله من الصدمه والخوف ليلاحظ حركه لشخص مريبه في غرفه مكتب والده ليهرول مسرعا بخوف الي اخاه رافت فهو يعلم ان والده قد اتجه من وقت قصير الي المطار لسفر الي المانيا ٠
في غرفه رافت:٠
يدخل رعد بخوف شديد لييقظ رافت :٠
رعد بخوف وطفوله: اصحي يرافت اصحي ٠
رافت بنوم : في ايه يرعد٠
رعد بخوف : اقوم فيه حرامي وبابا مش هنا ٠
لييفق رافت: فين الحرامي ده ٠
رعد بخوف: تحت في اوضه المكتب٠
ليذهب رافت سريعا ويلحقه رعد بقلق وخوف ٠
في غرفه المكتب كان يبحث جابر عن الملف ولكن كان يغطي وشه بشال اسود ٠
ليدفع رافت باب المكتب بحده ليدخل :٠
رافت بغضب: انت مين ٠
جابر بغضب: ابعدوا من وشي هخرج من غير ماذي حد فيكم ٠
رافت بغضب: متفتكرش اني علشان صغير هسيبك تهرب انت مين وجاي تسرق ايه ٠
جابر بغضب بعدما حصل علي الملف ليجري ويدفعهم بحده ليسقط رافت ورعد علي الدرج ولكن في هذه الاثناء تاتي مروه بسرعه رهيبه علي الدرج لكي تنقذ اخواتها ليدفعها جابر بحده لتسقط علي الارض لتتصدم راسها بلارض لتسقط غارقه في دماءها ليصرخ رعد بخوف وقهره علي اخته بصوت جحيمي (مروه) ولحسن الحظ في هذه الاثناء يدخل ممدوح لقد نسي ملف مهم ليصعق مما يراه ليهجم علي جابر بحده رهيبه ليسدودو لبعض اللكمات ليسحب ممدوح الوشاح الاسود بغضب وحده ليظهر وجه ليتمتم بصدمه( جابر) ليرقده جابر بحده وقوه علي الارض ليحاول خنقه ليذهب رعد مهرولا الي المطبخ لسحب سكينه لانقاذ والده وكاد رعد ان يضرب جابر بالسكين لاانه شعر بيه وحاول ان يمسك منه السكين لتجرحه السكين جرح غائر ليستغل ممدوح الفرصه وويتذكر ازازه مياه النار الذي دائما يحملها معه للدفاع عن نفسه لمحاولة اغتياله لاكثر من مره ليسكبها بعنف وغضب علي وجه جابر ليشوه وشه للغايه ولكن استطاع جابر الهرب بالملف بعد محاوله عده من ممدوح لمنعه فجابر كان يتمتع بمهارات عاليه تساعده علي الهروب٠
ملحوظه :٠
(مروه هي تؤام رافت كان يعشقها رعد كثيرا وهي ايضا كانت تعشق رعد اكثر من باقي اخواتها)
💥وبكده كشافنا ايه سر عدواه رعد للمهدي 💥💥💥💥💥💥
ومحاوله الانتقام منه هو وندي ٠
وايضا كشافنا سر انتقام المهدي من ممدوح في رعد 💥💥💥والسبب هذا الوجه المشوه الذي تسبب بيه ممدوح 💥💥💥
في المستشفى :٠
كان يرقد جابر علي السرير بهذا الشكل المخيف اثر لتشاوه الكبير ٠
ليدخل عادل :٠
عادل: انت لازم تسافر مينفعش تقعد هنا ثانيه واحده ممدوح قالب عليك الدنيا علشان بنته ٠
جابر بقهره: البركه فيك انت السبب ٠
عادل: انا الي خليتك تقتقل مروه وممدوح يشوهك ٠
جابربغضب: ايوه انت انت السبب انت الي خطفت مراتي وولادي قصاد اني اجبلك الملف كان لازم اعمل اي حاجه حتي لوهقتل علشان انقذهم ٠
عادل بغضب: بقولك ايه بلاش كلام كتير انا عملتلك بسبور باسم محمد المهدي ولولادك كمان ومراتك تاخدهم وتسافرتبعد لوفضلت هنا وممدوح وصلك مش هيرحمك٠
ليفكر جابر وبالفعل يسافر الي أمريكا باسم محمد المهدي ليصبح من اكبر رجال الاعمال في امريكا لكن غلطته هي صباح رة زوجته فهي كانت مريضه برومتيزم في القلب وكان لاتستطيع السفر وركوب الطائرات ولكن لايبالي بها لياخذها الي أمريكا لتموت بعد وصلهم بيوم واحد نتيجه الإجهاد والاهمال ٠
(ولذلك السبب كانت ندي تكره كثيرا وتحاول الاتفاق مع عادل لينتقم منه لانه السبب في وفاه والدتها) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
باك:٠
رعد بغضب جحيمي: والله ووقعت يجابر كنت بحلم باليوم ده من زمان وربنا حققهولي ٠
لويس بغضب: يعني دي خطه علشان توقعونا ٠
عاصم وهويوجه اليه مسدسه: ايوه يحبيبي وقعتوا وهنعمل عليكم حفله كمان ٠
المهدي باستفزاز: بس بلاش انت بالذات يباشا لانك هتخسر كتير اوي٠
عزالدين بحده : عادل بيه السيوفي ٠
عاصم بصدمه: بابا ٠
رعدبصدمه: عمي ٠
المهدي بمكر: لووقعنا مش هنقع لوحدنا هو اولنا ٠
عاصم بغضب: ابويا ماله ومالكم يتجار المخدرات انتوا ٠
المهدي باستفزاز: ابوك وبلا فخر يسياده المقدم اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط٠
رعد بغضب: انت بتقول ايه يحيوان انت دي لعبه جديده علشان تتوهنا وتهرب العب غيرها انت وقعت وخلاص متصدقوش يعاصم
المهدي بمكر: مش بس كده ده هو الي بعتني زمان اسرق الملف من الفيلا يعني هو ليه النصيب الاكبر من موت اختك مروه٠
عاصم بغضب حجيمي: انت كداب كداب ٠
المهدي بخبث: طيب ثواني وهتتاكدوا من كل حاجه بنفسكم ليطلب رقم عادل ويفتح الاسبيكر لياتيه الرد سريعا٠
عادل : ها رعد جاب البضاعه ٠
ليصعقوا جميعا واكثرهم عاصم فلم يكن يستوعب ان هذا والده ولا تقل الصدمه بالنسبه لرعد فلم يصدق ان هذا عمه ممكن ان يكون هو السبب في كل ده لتصعق الصدمه الكبرى من باقيه الحديث٠
المهدي بخبث: ايوه يعادل باشا بس احنا لسه علي اتفاقنا اني اقتل رعد بقي علشان اسفي غليلي من ممدوح ٠
عادل: انا مدام الشحنه وصلت اعمل فيه الي انت عايزه انشاء الله تولع فيه بس بعيد عني ٠
المهدي بخبث : تمام يباشا ليغلق الهاتف لياخذه عزالدين سريعا ليتصل باظابط عمار احد ظباط القيادات الذي ارسالها الؤاء سالم لمساعده عزالدين في الخطه٠
الظابط عمار: ايوه يسياده المقدم ٠
عزالدين: عمار انا هبعتلك رقم دلوقتي حالا لسه كان عامل معانا مكالمه من دقايق تعرفلي مكانه وتبعتلي قوه علي المكان الي انت عرفه بسرعه ٠
عمار :تمام يفندم٠
فكان رعد يتتطلع للامام بصدمه عقله لم يستوعب ما يراه فعمه الذي كان يتعبره دائما مثل ابيه يكون السبب في أكبر ماساءه في حياته وليس ذلك فقط لا يهمه موته يضحي بحياته بدون ثمن٠
ليلاحظه عزالدين ٠
عزالدين بهمس : مش وقت تتضعف يرعد شوف حاله عاصم عامله ازي لازم تكون جنبه انت عارف انك اقربله من اي حد٠
ليتطلع رعد لعاصم فكان في حاله لا يرثي لها ليذهب له ٠
رعد بحنان: اهدي يعاصم لازم تبقي اقوي من كده علشان طنط نهله وزهره ٠
عاصم بالم: انا مش زعلان عليه يرعد ده اناني مبيفكرش غيرفي نفسه انا زعلان علي امي واختي علي ولادي انا وزهره يرعد لما يكبروا والناس تعايرهم ان جدهم تاجر مخدرات ٠
رعد بالم : ربك هيسهلها ربك مبينساش حد ٠
عاصم : ونعم بالله ٠
وفي هذه الاثناء تاتي القوه وتقوم بالقبض علي المهدي ولويس٠
وتصل الرساله الي عزالدين تخبره بمكان عادل وهي شقه ندي٠
عزالدين: يلا وصلنا المكان لازم نتحرك خاليك انت يعاصم ٠
عاصم بجمود :لا يعزالدين لازم اقابله لازم اعرف عمل كده ليه ٠
ليذهبوا جميعا الي شقه عادل وندي للقبض علي عادل ٠
*******************************************
في شقه ندي وعادل :٠
كانوا يجلسون يتحدثون :٠
عادل : اموت فيكي وانتي مدلاعاني كده ٠
ندي بخبث : طبعا دانت روحي يعادل ٠
عادل: مش كفايه بقي كده كلام تعالي نتدخل جوه انتي وحشاني اوي٠
ندي بمكر: اومرك تتنفذ بس اما ناكل مع بعض الأول٠
عادل : وماله احلى اكل معاكي يروحي ٠
ليذهبون لتناول الطعام ٠
عادل : واواو الحمه المشويه جميله اوي اوي٠
ندي بخبث: مانا عملتهالك يقلبي لاني عارفه انك بتحبها ٠
عادل : تسلميلي يقلبي ايوه كده كده احبك يقلبي٠
ندي بمكر ومراره: ولسه هتحبني اكتر واكتر ٠
ليشعر عادل بالالم الشديد٠
عادل بالم شديد: اااااااه ايه الي حصل بطني بتتقطع ااااه٠
ندي بشماته وخبث: واضح ان السم بدا يعمل مفعوله وخلاص هتموت٠
عادل بالم شديد وغضب: سم اه يبنت الكلب بعد كل الي عملتهولك
ندي بغضب جحيمي وهي تتدفع كل ما علي الطاوله بغضب ليسقط ارضا٠
ندي بحرقه ومراره: عملتهوليلي عملتيلي ايه دمرتني وضيعت مستقبلي حولتني من مجرد بنت نفسها تلاقي انسان تحبه ويحبها ويعوضها عن الي شافته لواحده زباله سلمتلك نفسها وعمال تستعملها في خطط ومؤامرات وبقت شبه بنات الشوارع ٠
عادل وهو يلتقط انفاسه الاخيره:٠
عمري متخيلت ان حياتي تنتهي علي ايدين واحده زيك ٠
ندي بغضب جحيمي: قولتلك يعادل ان محدش هيقتلك غيري سامع محدش هيقتلك غيري ٠
لتسحب سريعا مسدسه وتتطلق رصاصه في راسها فتقع جثه هامده هي تعلم انها قد انتهت فلم بعد لها حياه لكي تعيشها حققت انتقامه ودفعت حياتها الثمن٠
ليهرول عزالدين ورعد وعاصم وسيف الي داخل الشقه لتخحط عيناهم من الصدمه مما يرون
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا شقه ندي وعادل :٠
كان يقف كلا من رعد وعزالدين وعاصم وسيف في صدمه شديده مما يرون ليسرع عاصم الي والده لتخحط عيناه من الصدمه الشديده عندما يضع يداه علي العرق النابض في رقبه والده ليصدم عندما يتاكد من وفاته ٠
عاصم بالم ودموع: ليه يبابا ليه عملت في نفسك وفينا كده ليه وبمراره ووجع الرحمه من عندك يارب الرحمه٠
ليتتطلع عزالدين بصدمه وحزن لندي ليسرع اليها عزالدين بقلق وحزن علي هذه الفتاه الذي يعرف انها ضحيه لاجرام والدها ليعتبره الحزن والالم لاكتشافه انها فارقت الحياه نتيجه للطلق ناري في راسها٠
رعد باستغراب: عزالدين انت زعلان عليها كده ليه انت تعرفها٠
عزالدين بالم : دي ندي بنت المهدي الي حكتلك عنها٠
رعد بغباء: ودي ايه الي جابها هنا وايه علاقتها بعمك عادل ٠
عزالدين بغضب: يعني هتكون ايه علاقتهم مانت شايف بنفسك اهو شوف هي لبسه ايه وعمك لابس ايه وقاعدين في شقه لوحدهم هيكون ايه علاقتهم يعني بيحفظوا قرأن لبعض اوووف٠
رعد بزفر: خلاص خلاص متنفخش٠
عاصم بمراره: هنعمل ايه يعزالدين ٠
عزالدين بشرود: محدش هيعرف حاجه ٠
رعد باستغراب : قصدك ايه محدش هيعرف حاجه يعزالدين٠
عزالدين: محدش هيعرف ان عمي تأجر مخدرات ولا هيعرف علاقته بندي ولا هيعرف انهم اتقتلوا اصلا ٠
عاصم بدهشه: قصدك ايه يعزالدين متفهمنا ٠
عزالدين: يعني احنا هنقول ان احنا جينا ملقناش حد وهناخد الجثتين علي مستشفي كمال صاحبي هنا وهو هيتصرف عمي مات خلاص مش هنستفاد حاجه لو الناس عرفت انه كان تاجر مخدرات مش هنستفاد غير الفضحيه وسمعتنا الي هتبقي في الارض وندي كمان ضحيه ابوها المجرم مش لازم نفضحها لما يتعرف انها كنت علي علاقه زي دي بعمناده غير اخوها شاب محترم اوي مالوش في كل ده كفايه صدمته في ابوه وفضيحته مش هيبقي اخته كمان٠
عاصم بمراره: بس ده مش هيبقى خطر علينا لواتعرف يعزالدين٠
عزالدين: متقلقوش انا هتصرف ٠
رعد بقلق: ربنا يسترها ٠
وبالفعل يمسك عزالدين هاتفه ليحدث دكتور كمال صديقه الذي يمتلك مستشفي تخصصي في امريكا ليخبره بارسال سياره اسعاف له والتأكد علي ان لن يخبر احد بذلك لحمل الجثمنيان الي المستشفي٠
**********************
في مستشفي كمال التخصصي :٠
كمال : عزالدين انت عارف انت بتتطلب من ايه٠
عزالدين : عارف يكمال بس ارجوك دي خدمه عمري مهنسهالك٠
كمال بقلق: عزالدين دي مسؤولية عليا انا ممكن اروح في داهية ٠
عزالدين: متقلقش محدش هيعرف حاجه عن الموضوع صدقتي بس ده جميل عمري مهنساه ابدا ٠
كمال :تمام يعزالدين ربنا يستربس علي فكره لما كشفنا عليهم اتتضح ان عادل بيه مات مسموم والبنت الي معاه ضربت نفسها بالرصاص اكيد هي الي سمته وضربت نفسها بالرصاص٠
عزالدين بصدمه وهمس: يتري ليه عملتي كده يندي اكيد غدر بيكي٠
وبالفعل قد نفذ كمال كل مطلبه منه عزالدين وقام بتكفين الجثمنيان وبالفعل لقد كتب ليهم تقرير طبي يؤكد انهم توفوا اثر ازمه قلبيه وبالفعل عزالدين استدعاء اكمل لاستلام جثه اخته وهما ايضا اخذوا جثمان عادل في صندوق في طائره عزالدين الخاصه هوو عاصم ورعد وسيف ونور وشهد وتسنيم وجمال الي القاهره لتكميل باقي الخطه ولجعل جمال يهدا ويرتاح برؤيه ناريمان ومعرفته بانها علي قيد الحياة ٠
**********************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب رافت :٠
كان يذهب ذهابا وايابا في المكتب يبحث عن هذا الملف الذي يدينه بغضب شديد وخوف ليقاطعه دخول سميحه ٠
سميحه بدهشه: مالك يرافت ٠
رافت بغضب شديد: مصيبه مصيبه يامي ٠
سميحه بخوف : مصيبه ايه ٠
رافت : الملف الملف الي فيه كل صفقات الاعضاء والسلاح مش لاقيه٠
سميحه برعب : نعم مش لاقيه ازي يرافت الملف المشترك بينا وبين مختار وتفيده في شحنه الاعضاء والسلاح ضاع ازي دي مصيبه٠
رافت بغضب : معرفش كان هنا ٠
سميحه بقلق وخوف: مين الي بيخش هنا يرافت غيرك ٠
رافت : مفيش يامي مفيش وده الي مجنني ٠
سميحه بقلق: طب بقولك اكيد هيكون هنا ولا هنا تعالي مختار وتفيده جايين لازم نستقبلهم وبعدين نرجع ندور عليه برواقه هيكون فين يعني ٠
رافت بزفر: يلا ٠
ليذهبوا جميعا للفيلا السيوفي ٠
**************************
في مطار القاهرة قد وصلت طائره عزالدين :٠
عزالدين: البقاء لله يعاصم ٠
عاصم بالم: حياتك الباقيه يعزالدين انا مش عارف اقولك ايه علي الي عملته معايا انقذتنا من فضيحه كانت هتخلي وشنا في الارض٠
رعد بحنان: الحمد لله يعاصم علي كل شي ده قدر ومكتوب ٠
عزالدين: فاضل رافت ومختار وسميحه وتفيده٠
لتنكمش ملامح رعد لكونه رافت اخاه مهما ان كان ٠
عزالدين: رعد رافت عمل بلاوي هو وامه لازم يتعقبوا عليها ٠
رعد بتنهيده: عندك حق يرعد ٠
عزالدين: لازم ننفذ الخطه دي دلوقتي وبعدين نبلغهم بموت عمي عادل تمام ٠
الجميع : تمام ٠
نور بهمس لرعد: يعني يوم منتجع يبقي يوم بالشكل ده ٠
رعد بهمس وحنان: معلش يقلبي فتره وهتعدي وبعدين لازم نخلص من الي عيزين يبعدونا عن بعض وينظر يمينا ويسار وبغمزه بقولك ايه متجيبي بوسه٠
نور بخجل شديد: رعد انت بتقول ايه احنا في الشارع ٠
عزالدين بغضب: متمشي يسي عمرودياب انت هو ده وقته ٠
رعد بزفر: جاي اهو جاي هو الي كنت بعمله في سيف والاء هيطلع عليا ولا ايه٠
نور بضحكه ساحره: تستاهل من عمايلك ٠
رعد بغمزه: هدفعك تمن الضحكه دي بس في البيت ٠
لتتضحك بخجل وعشق لحبيبها ويلحقوا بعزالدين متوجهين الي فيلا السيوفي ٠
******************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه رؤى :٠
كانت تجلس رؤى في حزن شديد ودموع عزيزه علي وجنتها دموع ندم وقهره علي مافعلت فهي تعشق عاصم كثيرا لكن الشيطان قد استحوذ علي عقلها لارتكابها لهذه الجريمه الباشعه ليقاطع شرودها دخول الاء وزهره٠
زهره بغمزه: العسل بتاعنا ماله ٠
الاء بهيام: الحب يزهره يحبيبتي الحب وحشها سي عاصم طبعا٠
زهره بضحك: والله شكله كده يالاء٠
رؤى بزفر: بقولكم ايه انا مش طايقه نفسي ومش طايقه حد سيبوني لوحدي ٠
زهره بقلق: فيه ايه يرؤي انتي وعاصم مش مظبطين ابدا ٠
رؤى بالم: مفيش يزهره شادين مع بعض شويه عادي ٠
الاء بقلق: متأكده ان مفيش حاجه وانك كويسه ٠
رؤى : ايوه ٠
زهره: تمام مش هتنزلي تحت شويه ٠
رؤى: لا مش قادره هو فيه مين تحت ٠
الاء : الرخامه كلها بعيد عنك مختار وتفيده واخوكي رافت٠
ليقاطعهم رن هاتف الاء وهذا لم يكن الاسيف ٠
الاء بعشق: ايوه يسيف ٠
سيف بحب: ايوه يالاء بقولك هو رافت عندك٠
الاء : ايوه وماما واونكل مختار وطنط تفيده بتسال ليه٠
سيف بارتباك : لا ابدا سلام احنا جاين انا ورعد وعاصم سلام٠
زهره: بقولكم ايه صحيح انتوا رايكم في عز اخونا والموضوع كله كده٠
زهره بهيام لمجرد ذكر حبيبها: عزالدين ده الحب والعشق والروح والنفس بموت فيه يناس بموت فيه ٠
الاء ورؤى بدهشه في ان واحد : نننننننننعم٠
لتتضحك زهره عليهم وتقص عليهم كل شي منذ مقابله عزالدين اول مره ومعرفتها بجوازممدوح من ناريمان وانجابهم التؤام عزالدين ورعد لحد خطتتها هي ورعد باقناعهم بجوازهم من بعض لفشل مخططات نهله وعشقها المتيم لعزالدين ٠
رؤى بدهشه كبيره: مش مكمن مش معقول الكلام ٠
الاء بغيظ : كل ده وتخبي علينا يسوسا٠
ليضحكون سويا ضحكاتهم الساحره علي ما يمرون بيه دائما من مفاجأت وخطط كونهم من عائله السيوفي ف رؤى وزهره والاء ثلاث اعمده مهمين جدا في عائله السيوفي ٠
*****************************
في جنينه الفيلا:٠
كانوا يجلسون كلا من جاسر ونيرمين :٠
جاسر بعشق: انا اسف يروحي اني مقصر معاكي٠
نيرمين بخجل : ولا يهمك يجاسر انا مقدره ظروف شغلك٠
جاسر بحب : خلاص انا هكلم طارق ونحدد معاد جوازنا انا مش قادر اصبر اكترمن كده ٠
لتتضحك بخجل وتدعي الله ان يجمعها هي وحبيبها سويا٠
***************
وايضا في جنينه الفيلا :٠
كانت تجلس جميله بجانب حوض الزهور وهي تتطلع عليهم باستمتاع لمناظرهم الخلاب ليراها حازم ٠
حازم : غريبه اول مره الإقيكي قاعده مش ماسكه كتاب ٠
جميله بابتسامه: قولت اقعد شويه جنب المنظر الجميل ده٠
حازم : قوليلي صح انتي كنتي عايشه مع خالتك فين٠
جميله : في اسوان ف النوبه٠
حازم بمرح: اموت انا في رشيده وبكار٠
لتتضحك جميله ضحكه ساحره لتخطف قلب حازم معاها لليتطلع ولاول مره بها كما هي جميله وبسيطه لتتطلق اول سهام العشق والحب في قصه (حازم وجميله)
********************** **
في طريقهم الي الفيلا:٠
عزالدين : سيف بلغت القوه ٠
سيف : حصل يسياده المقدم بس طارق وصفاء عيزين يوجوا ٠
عزالدين: صفاء تيجي لوعايزه لكن طارق لا ولارافت يعرف اصلا ان هو الي ساعد صفاء ووصلناالملف٠
عاصم باستغراب : انت لسه خايف علي مشاعره يعزالدين لما يعرف ان اعز اصحابه هو الس ساعدنا ووصلنا الملف ٠
عزالدين : لا طبعا بس متنساش نيرمين وجاسر تخيل العلاق بينهم ممكن تبقي عامله ازي لما جاسر هيفضل شايف فيها طول الوقت صوره ان ابن عمها هو الي دمر اخوه ودخلوه السجن ٠
رعد: معاك حق يعزالدين ٠
ليراحلوا ذاهبين الي فيلا السيوفي ٠
في فيلا السيوفي :٠
مختار: اخبارك الصفقه الجديده ايه يرافت ٠
رافت بحذر: اطمن يعمي كله تمام والشحنه الجايه خلاص علي وصول٠
مختار بهمس: طب وصفقه الاعضاء٠
رافت : كله تمام هنسلم ونستلم فلوسنا في ساعتها٠
تفيده بطمع: ايوه بقي دي هي دي بقي صفقه العمر٠
سميحه بغرور: طبعا فكرتي وتخطيطي وانا الي قدرت اوصل للعملاء الي في اليونان الي عملنا معاهم احلى شغل ٠
لتتطمع عيناهم بالخبث والمكر والطمع ولكن تاتي الرياح بما لايشتهي السفن ليدخل عزالدين ورعد وسيف وعاصم وريم وبسنت وصفاء ونور وجمال وشهد٠
رافت بغضب شديد: انت ايه الي جابك هنا تاني وايه البوليس ده٠
عزالدين بستفزاز: ابدا يباشا جايين نرحب بيك وانت يضيوفك اخر ترحيب٠
مختار بغضب: مين حضرتك اصلا وتقصد ايه بكلامك ده٠
عزالدين وهو يخرج كارته : هو انا معرفتكوش بنفسي ليضع الكارت امام اعينهم لتحل عليهم الصدمه الشديده ٠
عزالدين بغرور: انا المقدم عزالدين الحديدي وجاي جاي اقبض عليكم كده انتوا الاربعه بربطه المعلم٠
رافت بغضب: نعم بتهمه ايه بقي سعادتك ٠
عزالدين : هما كم تهمه الصراحه تهريب سلاح تهريب اعضاء ده غير ثقافاتك المشبوهه في الشركه الي عملها انت والست والدتك في الباطن ٠
رافت بغضب وخوف: الكلام ده تخريف واي هبل وايه دليلك علي الكلام ده يسياده المقدم ٠
عزالدين : الدليل اهو يرافت باشا الملف الي فيه كل جرايمك وصفقاتك المشبوهه٠
لتخحط عيناه من الصدمه ٠
رافت برعب وغضب : انت جبت الملف ده منين ٠
لينظر عزالدين الي صفاء لتتقابل اعيانهم بنظره خبث ومكر يلاحظها رافت لتخحط عيناه بالصدمه الشديده فاخر شخص كان يتوقع منه الغدر هي صفاء٠
فلاش باك:٠
في احد المطاعم كان يجلس كلا من طارق وسيف ٠
طارق : انا حكاتلك كل حاجه يسيف لاني بثق فيك جدا ٠
سيف بذهول : مش قادر اصدق ان رافت يكون بكل الشر ده ٠
طارق: لا صدق واكتر رافت اوسخ من جوه اكتر مليون مره من الي موجود في الملف ٠
سيف : بس الملف فين كمان تورط امه وتفيده ومختار معاه في مل ده ٠
طارق : بصراحه سميحه هي المفاجاه لكن تفيده ومختار دول عائله وسخه عمري مرتحتلهم٠
سيف : خلاص سيبلي الملف وانا هتصرف٠
في العاصمه البريطانيه لندن:٠
كان يجلس كلامن سيف وعزالدين ٠
سيف: الملف اهو سيادتك ٠
عزالدين : حلو اوي ده ملف فيه بلاوي ٠
سيف : ايوه سعادتك عمري متخيليت ان رافت يبقي بالشر ده٠
عزالدين : ده ابن سميحه عايزه يبقي ايه ٠
سيف : والله عندك حق سعادتك ٠
عزالدين: ومختار وتفيده دول التنين رايحين مشاءالله في داهيه٠
سيف بغيظ: ده مختار ده بالذات رجل وسخ ٠
عزالدين : ليه ماله ٠
سيف : غير كل بلاويه دي ليه اخت غلبانه من ام تانيه مبهدلها ورافض يديقها جنيه واحد من ورث ابوها ٠
عزالدين: تعرفها كويس تقدر تكلمها٠
سيف باستغراب: ايوه سعادتك بس ليه ٠
عزالدين : عايز اجتمع بيها هي وصفاء ويريت لومعاهم بنت تانيه تكون ريم بتثق فيها وممكن تعمل اي حاجه علشان تساعدها٠
سيف : فيه بسنت بنت خالتها بتكره مختار كره العمي وبتحب ريم اوي وممكن تعمل اي حاجه علشانها ٠
عزالدين : تمام اول منزل مصر هكلمك وتجبهم ٠
سيف : تمام سعادتك ٠
في شقه عزالدين بالقاهره:٠
كان يجتمع كلا من عزالدين وسيف وصفاء وريم وبسنت ٠
عزالدين : صفاء انت قطعتي نص الطريق والنص التاني عليا انا٠
صفاء بغل : يريت يعز الدين بيه نفسي اشفي غليله منه ٠
عزالدين : متخافيش هظبطلك كل حاجه وهخليكي تشفي غليلك علي الاخر بس عايز منك طلب ٠
صفاء : خير٠
عزالدين: رافت وسميحه عاملين شركه في الباطن اسمها ايكوللحديد والصلب وكاتبنها باسم واحد اسمه علاء سامي وهي في الأصل بتاعتهم هما عايز العقد بتاعهابما انك بتقدري تتدخلي المكتب عنده اي وقت من غير محد يشك فيكي تمام ٠
صفاء: تمام انشاء الله هقدر٠
عزالدين : بسنت انتي بقي بوساطه هخليكي تشتغلي في شركه مختار الخليلي كسكرتيره عنده هتحاولي تخليه يقع في حبك باي شكل وبعدين هقولك تعملي ايه ٠
بسنت بكره: انا مستعده اعمل اي حاجه علشان بنت خالتي وخالتي امل الله يرحمها ده مختار ومراته ورولها هي وريم الويل وانا عايزه انتقم منهم باي شكل ٠
عزالدين : متخافيش هخليكي تنتقمي منهم اشد انتقام
وانت يريم هتروحي لمرات اخوكي تاني وتحاولي معاها تديكي حقك وانت رفضت تعالي وهقوللك هنعمل ايه ٠
ريم : تمام سعادتك ٠
وبالفعل قدرت صفاء الحصول علي عقد الشركه وبسنت اشتغلت في شركه مختار واستطاعه ان توقعه في حبها انا ريم فحت لعزالدين عن طلب تفيده منها بالعمل في شركه السيوفي لتدمير عائله السيوفي نتيجه سرقه ملفات الصفقات المهمه ٠
في شقه عزالدين بالقاهره:٠
عزالدين : انتي يريم هتشتغلي في شركه السيوفي وتقنيعها انك هتساعديها٠
ريم : تمام يعزالدين بيه٠
عزالدين: صفاءهتخدي عقد البيع والشراء ده تمضي عليه رافت ده تنازل منه ليكي عن شركته٠
صفاء: عزالدين بيه انا مش عايزه منه حاجه ٠
عزالدين بحده : ده مش ليكي ده اقل تعويض لابوكي عن الي حصل٠
عزالدين: وانتي يبسنت هتمضي مختار علي الاوراق دي ٠
بسنت : اوراق ايه دي يعزالدين بيه ٠
عزالدين: دي تنازل بيع وشراء من مختار لريم لكل املاكه٠
ريم بفرحه : معقول مش مصدقه ٠
بسنت بفرحه وخبث: انشاء الله هخليه يمضي عليه وهناخد كل حاجه من حباب عنيه ٠
وبالفعل استطاعه صفاءان تجعل رافت يوقع علي التنازل منه لها عن شركته وبسنت استطاعه ان تجعل مختار يوقع علي تنازل لريم عن كل املاكه٠
باك:٠
عزالدين: متهيالي كده الحقيقه وضحت ولا ايه ٠
رافت بفضب لصفاء: اه يبنت الكلب كذلك مختار لبسنت اه يبنت الواطيه ليقاطعهم صوت عزالدين الصارم لرجاله ٠
عزالدين بحده : اقبضوا عليهم ٠
وبالفعل يتم القبض علي رافت وسميحه ومختار وتفيده ولكن عند خروج رافت وسميحه يقفون بصدمه َتجحط عيناهم من الصدمه لرؤايه اخر شخص كانوا يتوقعون ان يرونه وهو ناريمان الحديدي ٠
لتفهم سميحه اللعبه وتعلم انها من خسرت كل شي لتمتم بغضب وصراخ ٠
سميحه بغضب وصراخ: هقتلك يعزالدين خليك فاكر اليوم ده كويس هقتلك يعزالدين٠
رافت وهويضحك بهيستيريه: خسرت كل حاجه يرافت هههههههههههه اضحك عليك من واحده متسواش يرافت ههههههههههههه رافت السيوفي وقع يرجاله٠
(قوللتلكم ركزوا مع عزالدين باشا علشان هو الكل في الكل) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
سيف للاء: بس يروحي كفايه عياط علشان خاطري ٠
الاء بدموع: عمرها محسيستني انها امي يسيف ومع ذلك صعبانه عليا٠
سيف بحنان: انا جنبك يروحي عمري مهحسسك باي نقص ابدا٠
الاء بمراره: وانت لسه متمسك بيا يسيف بعد امي واخويا مطلعوا تجار سلاح واعضاء٠
سيف بعشق: اوعي تقويلي كده انتي روحي ولانسيتي ان لولا قابلت رعد وحصل الي حصل وبابا ممدوح اتبناني كنت زماني حرامي اوبشحت في الشوارع ٠
الاء بعشق: بحبك اوي يسيف٠
سيف بعشق: بحبك اوي يروح سيف٠
عند عاصم ورؤئ:٠
رؤى بدموع: اتكسرت ادامك مرتين يعاصم ٠
عاصم بجمود مصطنع : قصدك ايه ٠
رؤى بكسره: اول مره لما عملت الجريمه البشعه دي وقتلت ابننا ودلوقتي لما امي واخويا طلعوه مجرمين وتجار سلاح واعضاء طلقني يعاصم انا منفعكش مشرفكش ٠
عاصم بنفسه بقهره: انا مش احسن منك في حاجه يرؤي انا كمان ابويا كان تاجر مخدرات يارب اقف جنبنا في الاختبار الصعب ده٠
عند ممدوح وناريمان:٠
ناريمان وهي تحتضن عزالدين ورعد بقوه وشوق ولهفه ٠
ممدوح : خلاص بقي ينريمان سبيهم٠
ناريمان بلهفه : مش قادره مش قادره يممدوح مش كفايه كنت بعيده عنهم للسنين دي كلها٠
ممدوح بتنهيده: الحمد لله هم وانزاح ٠
عزالدين: الحمد لله واهم حاجه اننا مع بعض ٠
رعد: عندك حق يعزالدين دي اهم حاجه ٠
جمال بدموع: مش قادر اصدق يروحي انك عايشه سمحني يممدوح سمحني يعزالدين يابني ٠
عزالدين بحب : مسامحك يجدو وخلاص الحمد لله اننا مع بعض ٠ ناريمان : الحمدلله يارب الحمد لله ولادي معايا وجوزي معايا مش عايز اي حاجه تانيه من الدنيا٠
رعد بهمس لعزالدين : متهيالي لازم نقولهم دلوقتي علي موت عمك عادل ٠
عزالدين : عندك حق يرعد٠
وبعد مرورو سنه :٠
بعدما علموا بوفاه عادل بعدما اقنعهم رعد بانه تم ابلاغه من مستشفي في لندن بوفاه عمه بازمه قلبيه اثناء وجوده في فندق ما لمتابعه اجتماع مع شركه كبيره تؤد التعاقد مع شركه السيوفي واتاقلموا جميع من بالبيت علي وجود ناريمان وحبوها كثيرا واصبحت هي ونهله اصدقاء وقام عزالدين بتصفيه شركه لندن ونقل مقرها الي القاهره واصبح ممدوح في اسعد لحظات حياته بعدما حصل اخيرا علي السعاده بوجود ناريمان والخلاص من سميحه باتاكيد كاي اب حزين علي رافت لكن عزره الوحيد انه لم يكن لديه سبب لفعل هذا فكان يعيش حياه الثراء بكل مافيها لكنه الطمع هو ماجعله يرمي نفسه في الدهلوكه٠
********************
في فيلا السيوفي :٠
ممدوح بابتسامه: كده السنه عقدت علي وفاه عادل اخويا الله يرحمه٠
الجميع : الله يرحمه٠
ممدوح بابتسامه: انا اتفقت انا وناريمان ونهله اننا لازم نفرح وعائله السيوفي يدخلها الفرحه٠
رعد بمرح: ايه يدوحا ايه الاخبار٠
ممدوح بابتسامه: احنا قررنا نكتب كتاب جاسر وسيف وعزالدين٠
سيف بفرحه : ايوه يبابا هو ده الكلام لتتضحك الاء بخجل ٠
جاسر بفرحه: ايوه تمام يمعلم هو ده الكلام ٠
عزالدين بخبث: بس انا يبابا للاسف كاتب كتابي مش هينفع ٠
زهره بصدمه: نعم كاتب كتابك علي مين يسي عزالدين ٠
عزالدين بابتسامه: عليكي انتي يروح عزالدين٠
لتجحط عيناها من الصدمه الشديده
ليغمزوا عزالدين ورعد بعضهم البعض ٠
فلاش باك :٠
بعدما قصت صفاء لرعد ما تريد ان تفعله نهله لكي يساعدها ٠
رعد بزفر: انا مش مصدق انهاتعمل كده في ام تعمل كده في بنتها ٠
زهره بدموع : صدقني يرعد زي مبقولك كده ٠
رعد بتفكير: طب روحي انتي يزهره دلوقتي وانا هفكر واقولك٠
ليحادث رعد عزالدين لكي يساعده فهو يعلم انه يعشق زهره٠
عزالدين: ازيك يرعد عامل ايه ٠
رعد بابتسامه: كويس يحبيبي بس كنت عايز اقولك على حاجه ٠
عزالدين :خير٠
ليقص عليه رعد مقالته زهره وما تؤد ان تفعله نهله ٠
عزالدين بصدمه: مش ممكن يرعد في ام تعمل كده ٠
رعد: زي مبقولك كده مرات عمي مبتفكرش غير في الفلوس ٠
عزالدين : طب اسمع انا هقولك تعمل ايه ٠
ليقص عليه عزالدين الخطه الذي نفذها رعد بالاتفاق مع زهره وهي ان يوهمهم انه قام بالاعتداء علي زهره ليقانعهم بزاوجه منها لحمياتها وتدمير خطاط نهله ٠
رعد : بس زهره اختي يعزالدين وانت بتحبها انا مش هقدر اتجوزها حتى لو كده وكده ٠
عزالدين : وانت مين قلك انك هتجوزها انت هتجوزهالي انا ٠
رعد بدهشه : نعم وده ازي انشاء الله ٠
عزالدين : هكلم عاصم وافهمه كل حاجه وهبعتلك توكيل من القنصليه المصريه في لندن علشان تجوزهالي بيه ٠
رعد بابتسامه: ايوه كده تمام والله الواد عاصم ده حبيته اكتر بعد مكان السبب في مقابلتنا لبعض ٠
عزالدين بابتسامه: اه والله عندك حق لولا ان جاتلي قضيه في مصر ورشحويلي عاصم يبقي معايا فيها وشافني وانا كمان اتعرفت عليه من الاسم ووثقت فيه وحكاتله بس مكنتش متخيل انه هيدبر المقابله دي ويخلينا نقابل بعض كنت هموت واشوفك يرعد بس كنت خايف عليك كنت حاسس اننا وانا بعيد ومحدش عارف اننا اخوات اقادر اعرف اعدائك كويس واحميك منهم ٠
رعد بحب لاخيه: الحمدلله يعزالدين اننا مع بعض انسي كل البعد والوجع الي حصل ده٠
عزالدين بحب لاخيه : عندك حق يرعد٠
وبالفعل تمت الخطه بنجاح ولكن كانت المشكله هي عندما صمم ممدوح وعادل الذهاب معاهم٠
رعد بزفر: هنعمل ايه دلوقتي يعاصم ٠
عاصم : متخفش انا هتصرف المهم معاك التوكيل ٠
رعد : معايا متخفش ٠
ممدوح بغضب: يلا بينا يرعد بيه٠
ليذهبوا جميعا الي الماذون ولكن في الطريق تاتي ممدوح مكالمه من شخص يخبره باقامه حريقه في الشركه ليهرولوا عزالدين وممدوح الي الشركه وهذا لما يكن الاسيف بتغير صوته وبرقم مجهول بلاتفاق مع عاصم ويذهبون رعد وعاصم الي الماذون ويصبح رعد وكيل عزالدين وعاصم وكيل زهره ويتم كتب الكتاب ٠
(ويصبح عزالدين وزهره زوج وزوجه)
باك :٠
زهره بصدمه : نعم يعني كنتوا بيتشغلوني كده يرعد كده يعاصم ماشي ماشي لتذهب بغضب الي الخارج ليلحقها عزالدين تحت ضحكات الجميع ٠
********************
في يوم الفرح :٠
كانت زهره والاء ونيرمين ونور ايضا كالحوريات كانوا يتزينون بالفساتين البيضاء الجميله ووجوهم المبتسمه بجمال وطلتهم الساحره٠
وايضا كانوا عزالدين ورعد وجاسر وسيف كانوا كالملوك في انتظار ملكاتهم فكانوا يرتدون حالاتهم السوداء الكلاسيكيه فكونوا وسيمين حدالعنه وخاطفين للانظار بشكل ساحر٠
عند عزالدين وزهره:٠
زهره بحب وهي ترقص مع عزالدين :٠
مش مصدقه يعزالدين مش مصدقه اني مراتك ومعاك ومش هنبعد تاني ابدا ٠
عزالدين وهو يقبل يدها :٠
مش هيحصل يروحي عمرنا مهنبعد ابدا عن بعض يقلبي ٠
عند الاء وسيف :٠
الاء بعشق: ياه يسيف انا في حلم ولا في علم حاسه اني بحلم ٠
سيف بعشق وهو يحتتضنها :٠
لا يقلبي مبتحلميش انتي خلاص بقيتي مراتي وحبيبتي ودنيتي كلها٠
الاء بعشق : بحبك يسيف اوي ٠
سيف بعشق: وانا بموت فيكي يروح سيف ٠
عند جاسر ونيرمين :٠
جاسر بعشق: بحبك ٠
نيرمين بخجل : بس بقي يجاسر متكسفنيش ٠
جاسربغمزه : لا مش وقت كسوف النهارده يوحش ٠
لتبتسم نيرمين له بخجل شديد٠
عند نور ورعد:٠
رعد بحب: مش قادر اصدق انك معايا كنت فاكر نفسي هفضل ادور عليكي العمركله ومش هلاقيكي ٠
نور بعشق: لا يروح نور عمري مكنت هقدر ابعد اكتر من كده كنت هلف الف وارجعلك تاني انت الدنيا بالنسبه الي يرعد٠
رعد بعشق: وانتي دنيتي كلها يروح رعد٠
نور بحب: وانت دنتيتي كلها يرعد٠
رعد: امال هي تسنيم فين٠
نور :اكيد بتلعب هنا يعني هتروح فين٠
ليذهب رعد للبحث عن تسنيم ٠
عند عاصم ورئ :٠
كانت تجلس رؤى باستمتاع لفرحه اخواتها لتصرخ مره واحده:٠
عاصم بقلق: مالك يروحي بتصوتي ليه٠
رؤى : هكون بصوت ليه الباشا عمال يرفص اقطع دراعي اما كان هيطلع لعيب كره ٠
عاصم بضحك وهويضع يده علي بطنها ٠
عاصم بعشق : يطلع زي ميطلع كفايه انه منك انتي يروحي٠
رؤى بعشق سنوات: بموت فيك يعاصم بموت فيكم ٠
كان يرعد يمشي في الجنينه يبحث عن تسنيم لتخحط عيناه بصدمه منا يراه٠
احمد بحب : حبيبتي يتسنيم خودي الورده الجميله دي ليكي ٠
تسنيم بخجل : شكرا يحودا ورده جميله زيك ٠
احمد بعشق : انتي الاجمل يسمسمه ليقبل خديها لتبتسم بخجل ٠
رعد بصدمه: ينهار ابوكم اسود ومنيل ٠
ليذهب اليهم ٠
رعد بغضب وهو يمسك احمد بحده :٠
رعدبغضب: جري ايه يلا جري ايه طب حتي استاذني دانا ابوها٠
احمد : بص يشبح البت دي خلاص تلزمني انا مستحيل اسايبها لحد غيري٠
تسنيم بحب وخجل : ميرسي ياحمد ربنا يخليك ليا٠
رعد بغضب: ياختي هتنقطيني داه ابوكي صاحب مرض مش كده٠
احمد: الموضوع خلص يزميل يلا يسمسم نروح نتصور مع العريس والعروسه ٠
تسنيم وهي تمسك يده : يلا يدودوي ٠
لترحل معه تحت نظرات هذا الذي يقف بصدمه لم يصدق مايراه ٠
******************
في داخل فيلا السيوفي :٠
كان كل عريس منهم قد حمل عروسه الي غرفتهم معدا هذا المغرور(عزالدين الحديدي)
زهره بغضب: يعني ايه مش هتشليني يعزالدين ٠
عزالدين بغرور: والله ده الي عندي ماليش انا في الرومانسيه والكلام الفاضي ده هتتطلعي اطلعي مش هتتطلعي خلاص ليتركها ويصعد الدرج ٠
زهره بتحدي وغمزه : ولو اتقل براحتك يقمر حقك حقك تتقل وحياه امك مانا سيباك بعنيك الزرقاء دي الي مجننا امي وراك وراك لتصعد خلفه الي غرفتهم ٠
**************************
بعد مرور 30عاما :٠
ينزل هذا الوسيم بخفه من علي الدرج بطلته الخاطفه للانفاس الاالاسفل وهو عزالدين٠
عزالدين : صباح الخير٠
الجميع : صباح النور ٠
رعد : مصمم برضو ٠
عزالدين : ايوه ادعولي ٠
رعد: موفق انشاء الله ٠
في اكاديميه الطيران :٠
يدخل بطلته الخاطفه للالنفاس للاختبارات اكاديميه الطيران لالتحاق بها ٠
ليدخل عزالدين الي الكابتن الذي بهيبته وثباته قد خطف للانظار له وقد وافق جميعهم علي التحاقه باكادميه الطيران عن جداره وهذا لما يكن الا الكابتن ( عزالدين رعد السيوفي) احد احفاد السيوفي ٠
(تمت بحمد الله)
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)