روايات

رواية خيانة وعد الفصل الخامس 5 بقلم هاجر العفيفي

رواية خيانة وعد الفصل الخامس 5 بقلم هاجر العفيفي

رواية خيانة وعد الجزء الخامس

رواية خيانة وعد البارت الخامس

رواية خيانة وعد الحلقة الخامسة

تميم بقلق : خير يادكتور طمنيني
الدكتوره : خير ان شاء الله ده ضغط عصبي شديد وصل لارتفاع ضغط الدم عايزين الفتره دي نبعدها عن أي ضغط نفسي
تميم بتنهيده : حاضر يادكتور
الدكتوره خرجت وهو دخل الأوضه عند أخته وقال : ياحبيبتى شوفتي اهملتي فى نفسك الفتره دي وفى صحتك ازاى
ساره بدموع : انا خوفت يكون حمل مش عايزه حاجه تربطني بالبنى ءادم ده تاني
تميم : الحمد لله كل حاجه بتحصل لينا هي خير المهم كنت عايزك فى موضوع
ساره : ايه هو
تميم : دلوقتي احنا عرفنا أن طنط ميرڤت الله يرحمها كتبت البيت بأسمك قبل ماتمو&ت دلوقتي البيت ملكك انتي ولازم تروحي هناك وتثبتى نفسك
ساره بصدمه : ايه الكلام ال بتقوله ده
تميم بتنهيده : هو ده ال حصل

 

 

ساره : طب ازاى
تميم : خلاص ياساره المهم دلوقتي تروحي عشان تطردى ال اسمها ريناد دي
ساره : بس
تميم بحزم : مفيش بس اسمعي الكلام انا عارف مصلحتك فين
ساره بقلة حيله : تمام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرو
مصطفى : قصدك ايه ياريناد
ريناد ببرود : يعني ممكن فى لحظه اقولك مع السلامه
مصطفى بصدمه : بعد ده كله
ريناد : والله انا مضربتكش على ايدك انت ال جيت فى الاول وحاولت تتكلم معايا وتشتكي من مراتك وبعدين عرضت عليا الجواز ايه بقا
مصطفى : بس عشان حبيتك
ريناد : وانا محبتكش اخلص بقا انا مش عايزه كلام كتير انا داخله انام
قالت كلامها ودخلت الاوضه وسابته واقف مصدوم
مصطفى : انا كنت اكبر مغفل فى حياتى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

 

 

أدهم : ها قولتلها
تميم : ايوه وهي وافقت
أدهم : تمام خليها تجهز عشان هنروح بليل
تميم : حاضر صحيح يا أدهم
أدهم : نعم
تميم : ليه بتساعدنا رغم أن هو ابن عمك
أدهم : عشان عمي ومرات عمي كان ليهم فضل كبير عليا اووى وانا شايف أن مصطفى بيدمر عيلته كلها وخسر نفسه
تميم : اها فهمت ربنا يسعدك ويعوضك ببنت الحلال ال تسعدك
أدهم بابتسامه : يارب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
ندي بغل : شوفتي عمل فيا ايه
والدتها : تميم مغلطش يابنتي حطي نفسك مكان أخته ترضي اخوكي يبيعك
ندي بعند : مش هحط نفسي مكان حد وبعدين انتي معاهم ولا معايا
والدتها : مع الحق يابنتي وانا مرضهاش عليكي ابدا يبقا أرضاها على غيرك ليه
ندي : ماما
والدتها : فكرى كويس قبل ماتدمرى بيتك عشان دماغك ال متركبه غلط دي تصبحي على خير
والدتها قالت كلامها وخرجت من الأوضه وندي كانت متغاظه من كلام والدتها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفروو
مصطفى كان فى الصاله وحاطط ايده على وشه والباب خبط قام يفتح وشاف محضر

 

 

مصطفى : خير
المحضر : زوجتك المدام ساره بدوى مقدمه قضية خلع
مصطفى بصدمه : خلع !!!!!
المحضر : اتفضل أمضى هنا
مصطفى مضى وهو عقله مشتت منه بقا دي ساره ال كانت بتحبه من كل قلبها وتتمني رضاه قاطعه من تفكيره لما الباب خبط تاني فتح وكانت ساره وتميم وادهم
مصطفى بغضب مسك ايدها وقال : ليكي عين تيجي تاني بعد المصيبه دي
ساره زقت ايده بغضب وقالت : كويس أن الدعوه ووصلتلك قبل لما اجي عشان اخد حقي منك كامل
ريناد خرجت من الأوضه وقالت بعصبيه وصوت عالي : ايه ده ايه ده ال بيحصل في بيتي ده وأزاى تدخلوا هنا تاني
أدهم كان واقف ثابت وتميم كذلك ومنتظرين رد فعل ساره
ساره ببرود : قصدك بيتى انا
ريناد بغضب : ايه الكلام الاهبل ده
مصطفى : ساره
ساره : اه نسيت اقولكم بره بيتي انتم الاتنين
الاتنين بصولها بصدمه ومصطفى قال : ايه ال بتقوليه ده

 

 

ساره ببرود : اصل نسيت اعرفكم ان ماما ميرڤت قبل ماتمو”ت كتبت البيت باسمى
كانت صدمه ملهاش حل على الجميع تحت ضحك تميم وأدهم عليهم ونظرة الشماته ال فى عيون ساره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة وعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى