روايات

رواية خيانة عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الجزء الثامن عشر

رواية خيانة عشق البارت الثامن عشر

رواية خيانة عشق
رواية خيانة عشق

رواية خيانة عشق الحلقة الثامنة عشر

“تاني يوم عند مازن في الفيلا وكان مستني أخوه عشان يفطر معاه..

هادي أخو مازن الصغير..”

هادي “بمرح” : إيه ده مازن باشا مستني أخوه.. لأ ده كده في حر’ب هتقوم ولا إيه 😂

مازن “بقـ رف” : صباح النور يا حبيبي

هادي “بإستغراب” : بس أنا مقولتش صباح الخير

مازن : أقعد يا عم أخلص

هادي “وهو يجلس بجانب أخيه” : حاضر اهو

مازن : عايزك في موضوع

هادي : خير في حاجه ولا إيه

مازن : ركز معايا عشان تنفذ الكلام صح أنتَ فاهم

هادي : حاضر

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

“بعد مرور ثلاث شهور حصل فيهم الكثير”

_ كان مازن سافر ورجع..

_ حازم وحبيبة عملوا الخطوبة..

_ عشق ومنار فاكرين أن حبيبة بتحاول تسيطر على حازم ويحبها ويثق فيها أكتر عشان الفلوس..

_ وكمان الفترة الأخيرة كان مازن وحازم عرفوا بعض وده عن طريق حبيبة..

_ وده غير أن مازن كان بيروح يقابل حازم في الفيلا عنده ومعاه طبعاً حبيبة واحياناً حياة بتكون موجودة..

============

” وفـ يوم كانت عشق وحبيبة قاعدين في البيت والجرس رن قامت حبيبة تفتح كان مازن شكله يغني عن أي تعريف”

حبيبة “بخـ ضه” : إيه ده مازن مالك كده

مازن “بدموع وقـ هر” : عشق فين يا حبيبة

” خرجت عشق واتصدمت لما شافت مازن “

عشق “بخـ ضه” : مازن فيك إيه

حبيبة : طب تعالى أدخل الأول وأنا هروح اجيب كوباية ماية

حبيبة : اتفضل

عشق “اخذت الكوباية من حبيبة”: اشرب يا حبيبي الأول

“عشق نظرت لحبيبة لكن حبيبة فهمت عشق وخرجت وسابت عشق ومازن مع بعض “

عشق “بقـ لق”: في إيه.. إيه اللي حصل

مازن” بدموع” : أخويا يا عشق.. أخويا

عشق : حصل حاجة.. هو كويس

مازن “بانهيار” : ايوه بس مش مصدق أخويا الصغير اللي ربيته يعمل فيا كده.. عمري ما قُلتله على حاجة لأ..

ده نور عيني ازاي يعمل فيا كده

عشق : اهدى طيب احكي بالراحة عشان مش فاهمة حاجة

مازن : رايح الشركة الصبح زي كل يوم اتفاجئ بيهم مش عايزين يدخلوني الشركة..

طب ازاي قالوا أن دي أوامر هادي أخويا يا عشق “قالها بانهيار” ولما رجعت الفيلا عشان اكلمه قالي إني كتبت له كل حاجة باسمه..

عشق “بزعيق” : نعم يعني إيه الكلام ده كل حاجة دلوقتي مش بتاعتك تعب السنين خلاص راح.. اشتغلت وتعبت وأخوك أخد كل حاجه بالساهل يعني أنتَ دلوقتي مش معاك فلوس.. لأ اسمع لما اقولك أنتَ لازم ترجع حقك مش هنسيب هادي يستمتع بالفلوس

مازن : طب ازاي وكل الورق سليم.. امضتي فعلاً اللي عليه

عشق : أخوك لعبها صح يعني.. وأنتَ ناوي تعمل إيه

مازن : هبدأ من الصفر.. وأكيد أنتِ معايا مش هتسيبيني صح

عشق “بغـ موض” : أكيد

مازن : طب أنا همشي

عشق : هتروح فين.. اقصد هتقعد عند مين يعني

مازن : هشوف حد من صحابي سلام “وسبها ونزل”

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

“فوق عند عشق كانت بتكـ سر في كل حاجة حواليها خرجت حبيبة على الصوت” : في إيه يا عشق مالك اهدي عشق “بغـ ضب” : ازاي ده يحصل كل حاجة عملتها راحت على الفاضي.. غـ بي

حبيبة : طب اهدي طيب.. في إيه أنا مش فاهمة حاجة طب أنتِ ومازن سبتوا بعض طيب ولا إيه

عشق : ياريت كنا سبنا بعض.. على الأقل كُنت فترة واحاول اني ارجعله تاني.. لكن ده مش بيفهم حاجة

“عشق وهي تنظر لحبيبة” : مازن خـ سر كل حاجة وهادي كسب كل حاجه.. كل حاجة ضاعت خلاص..

“في اللحظه دي كانت جاءت منار وسمعت كلام عشق” منار “بعدم فهم” : يعني إيه مازن خـ سر كل حاجة وهادي هو اللي كسب كل حاجة

“عشق وحكت كل حاجة لحبيبة ومنار” : لأ ده كمان بيقولي هبدأ من الصفر وأكون معاه مين دي اللي هتفضل معاه.. أنا لا يمكن أفضل معاه.. ده مجـ نون ده ولا إيه

منار “بخبث” : أنتِ هتفضلي معاه.. بس مش معاه هو نفسه

“عشق وحبيبة مع بعض” : يعني إيه

منار “بخبث” : يعني خلاص مازن راحت عليه.. ودلوقتي بقى هادي هو المهم مش أنتِ أصغر من هادي بردو

“عشق وفهم كلام وأمها” : طبعاً.. كده أنا فهمت ده أنتِ دماغ

منار : بس كويس أن حبيبة فكرت في حازم… يعني الفلوس لسه معانا ولا إيه..

” وضحكوا كلهم وانهم كده مش هيخسروا حاجة “

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى