روايات

رواية خيانة زوج الفصل الثالث 3 بقلم نورهان أشرف

رواية خيانة زوج الفصل الثالث 3 بقلم نورهان أشرف

رواية خيانة زوج البارت الثالث

رواية خيانة زوج الجزء الثالث

رواية خيانة زوج
رواية خيانة زوج

رواية خيانة زوج الحلقة الثالثة

حسام بستغرب:خير يا نور فى حاجه خالتك فيها حاجه
نور ببتسامه على هذا العاشق الذي لا يبذل مجهود لكى يدري عشقه بل يبوح به دون ادنا مشكله:لا خالتى كويسه وجدا كمان انا الى عاوزه اتكلم معاك ممكن
حسام ببتسامه:طبعا ممكن
تنظر له نور بحترام:عارفة ان انت وخالتى بتحبوا بعض وجدا وطبعا خالتى مش موافقه على الجواز بسببي
هنا ينفخ حسام صدره بقوه وفخر:لا انا ادتها فرصة اسبوع واحد يامه كدا ياما هعملكم فضيحه وهتجوزها برضوا
تضحك نور بقوه على كميه الفخر الذي يتحدث بها:طب انا عندى حال تانى احسن واسهل بكتير جدا
هنا ينظر لها حسام بستفسر:اى هو
تبدا نور بقص خططتها
حسام بسخرية: والموضوع ده هيدخل على خالتك
نور ببتسامه : خليك واثق فيا وبعدين خالتى بتحبك وهتدفع عن حبها بس انت اسمع مني
حسام بجديه : تمام يانور بس هنجيب البنت الى انتى بتفكري فيها ازاى
نور ببتسامة ثقه : متخفش يا حس خالى الموضع ده على
حسام تمام ياختى ادينى ماشي معاكى لحد متجوز خالتك
نور بضحك : متخفش يا حس هجوزهالك يلا باى
حسام بضحك :سلام ياختى
تمضي نور فى طريقه وهى تفكر هى تحب خالتها حد الجنون وكيف لاتحبها وهي من وهبت عمرها فى رعايتها لم تفكر فى الزوج برغم حبها الشديد لحسام ولكن خشت ان تتزوج وتنجب وتنسي رعاية هذه الفتاه لذلك برغم حبها الشديد لحسام وحب حسام لها ولكن فضلت ان تعيش لجل نور لذلك سوف تحول نور بكل قوتها لكي ترد جزء صغير لخالتها الحبيبه تخرج من تفكرها على صوت السائق
السائق ببتسامه:وصلنا يابنتى
نور ببتسامه:شكرا ليك
السائق ببتسامه: العفوا
تخرج نور من السياره وتتوجه الى الشركه نور ببتسامه : صباح الورد والياسمين على عيونك الحلوين
رباب ببتسامه بشوشه: صباح تاته اتنين فى تالته عامله اى يا مزه
نور ببتسامه: الحمدلله يامزتى انتى عامله اى
رباب بحمد: الحمدلله بخير والله بس حسه بشويه ملل وزهق
هنا خطرت فى بال نور فكره مجنونه:وانا عندى الى يخرجك من الملل ده فى غمضت عين
رباب بستفسر:اى
نور وهى تنظر فى ساعتها:طب بصي مش هعرف اشرحلك حاجه دلوقتي فى الاستراحه هقولك كل حاجه
رباب بضحك:اشطا بس اهم حاجه منرحش فى داهيه
نور بضحك عيب عليكي ده انا كيوت ثم ترسل لها قبله:سلموز يا مزه
رباب بضحك:سلموز ياختى وتكمل عمالها
استوب(رباب هي فتاة الريسبشن التى قبلت نور فى يوم تقدمها على العمل تبلغ من العمر 21 عاما تمتلك جمال عربي اصلى حيثُ العيون الواسعه والشعر الاسود الطويل ولكن تخفيه بلحجاب الذي يزدها جمال على جمال يتيمة الاب لا تمتلك اخوات برغم طيية قلبه وحسن خلقها الى انها مجنونه تكره الروتين بشكل فظيع تحب تجربة اشياء جديده ولكن فى حدود الاحترام حيث انها لاتفعل اشياء تغضب الله والمجتمع)
????????????
فى الجانب الاخر تحديد فيلا يونس بيه يقف يونس امام المرايا يجهز نفسه لكي يبدا يوم عمل شاق اخر ولكنه ممتع عن اى يوم اخر كيف لا وهو سوف يصتحب ابنه الغالى احمد معه الى الشركه يخرج من شروده على صوت مي
مي بستغرب:اى يا يونس بتفكر في اى عامله اكلمك بقالى ساعه و انت مش بترد خلاص
يحاوط يونس خصرها ويتحدث ببتسامه جذابه:هكون بفكر في مين يعنى
مي وهى تدعي التفكير: يعني مش ممكن تكون بتخوني مثلا
يونس بضحك:ههههههه ان محصلش لم كنت عيال صغير هعملها دلوقتي وبعدين هو فى حد يبقا معاخا القمر ويبص على النجوم
مي بكسوف:بجد يا يونس انا لسه حلوه يعني مكبرتش
يقبل يونس يدها ويتحدث بكل حنان وحب:حبيبي لسه زاى القمر مهما مر عليه السنين و الايام انتى لسه زاى مانتى قمر فى عينى احلى عمره ده بينك وبين
هنا تضحك مي من كل قلبها فتصبح فاتنة الجمال تجعل يونس ينقض عليها يقبلها قلبه ملئ بالمشاعر الحب والحنان العالم بأكمله
مي وهى تحاول الفرار من يد يونس لانها تعلم نهاية هذه القبله الغير بريئه بالمره
مي:بس يا يونس عيب
يونس برفعة حاجب:عيب اى بس تعالى اقولك حاجه
مي بضحك من حركات زوجها الجنونيه:بس يا يونس احمد تحت قاعد على السفره مستنيك يقول بنعمل اى
يونس بجديه وهو يمسك يد مي فى راحه يده ويخرج من الغرفه:تعالي انا همشي ابن الكلب يروح الشركه وفضالك انتى ياقمر
تسير مي خلفه وهى تضحك بشده على زوجها الذي اذا مر العمر بأكمله لان يتغير ولان ينقص حبه لها مي بضحك:ههههههه انت مش قولت هتروح الشركه النهاردة عشان الصفقه
يونس بغزل:اروح الشركه وسيبك لمين يا فرس ده انا لبدلك هنا
هنا يصدح صوت احمد الضحك:عيب عليك يا حج والله بتفسد اخلاق امى عينى عينك كدا
يونس بجديه:يا حبيبي مراتى اعمل فيها الى انا عاوزة ثم يكمل حديثه بتريقه وبعدين انت غيران ليه
احمد بضحك:وانا اغير ليه يا عم ثم يكمل حديثه بغمزه اهم حاجه تكون رافع راسنا عشان افتخر بيك
يونس بسفاله:لا متخفش انا رافع راسك فوق اوى كمان
عند هذا تحولت خدود مي الى حبتين طماطم كيف لا وهى لذلت تخجل من يونس
ينظر يونس لها فيشعر بخجلها فلا يحب ان يزيد خجلها فينظر الى احمد ويتحدث معاه بجديه:هتروح الشركه هتقول لسكرتيره نور انك عايز اورق صفقه بتاعت شركة العرب وهي هتجبلك كل حاجه تخص الصفقه
احمد بستفسر:وانت مش هتيجي معايا
يونس وهو ينظر لمي بنظرات ليست بريئه تمام:لا انا ورايا حاجات تانيه اهم
يقف احمد ياخذ شريحه من الجبن ويغمز له :ابقا ارفع راسنا بقا ويخرج وهو يضحك على ولده الذي لا يكبر ولا يخجل من حبه لزوجته
????????????
تقف سيارة سوداء دفع رباعي امام ابواب الشركه ينزل منها احمد بحاليه من الوان الاسود تبرز كل معالم الرجوله حيث تظهر عضلاته من ينظر اليه يظنه انها اله من الاله اليونانيه يدلف داخل الشركه بكل ثقه وبرود لا يليق سوي به تحت انظار الفتيات المعجبه بكتلة الجمال المتحركه وانظار الرجال الحانقه لم يتحدث مع احد بل توجه بكل كبرياء الى المصعد ويضغط على الطابق المنشود
تجلس نور بكل تركيز تدقق فى اوارق الصفقه لكى تقدم ورقه مفصله عن الصفقه يخرجها من تفكيرها صوت احمد
احمد بجديه:بعد ازنك يا انسه ممكن تفتحى المكتب
لم ترفع نور راسها حته عن الورق:لسه استاذ يونس مجاش يا فندم ممكن حضرتك تنتظره هنا لحد ما يجي
احمد بستغرب لانها حته لم تهتم ان ترفع راسهاا حته:لا هو مش جاى النهاردة اصلا ممكن بقا تفتحي الباب
هنا ترفع نور راسها فتظهر عينيها الزيتونيه وتتحدث بكل سخرية:وحضرتك مين بقا
احمد بكل هيبه وغرور:انا احمد يونس
تتحرك نور بهدوء من على مكتبها وتضع اصبعها على القفل الباب وتتحدث بكل عامليه:اسفه يا فندم مكنتش اعرف حضرتك
احمد وهو يهز راسه:اممم مفيش مشكله المهم انا عايز كل اوراق الصفقه الجديده واى حاجه عايزه تتراجع من الاوراق المهمه
نور بجديه تمام يافندم عشر دقايق وكل حاجه تكون عند حضرتك بعد اذن حضرتك
احمد وهو يضع يده اسفل ذقنه: اتفضلى
ينظر احمد بستغرب لطايفها كيف لا وهى حته لم تنظر له بنبهار مثل جميع الفتيات بلا تنظر له كانه شي عادى حته انها لم تفكر ان تسرح فى راحه عطره الجذابه الخاصه به يخرجه من شروده على صوت هاتفه ينظر الى الرقم يعلمه جيدا انها رقم دارين يجيب عليه
احمد:ماذا بيكي يا دارين ماذا تريد
دارين بمياعه:لقد اشتقت لك يا روح القلب ماذا الم تشتق ليك
احمد بسخريه:لا
دارين بدموع:ماذا بك يا احمد ماذا افعل لكى تصدق حبي لك انا اعشقك يا راجل لا بل اهيم بكا عشقا ماذا افعل لكى تشعر بحبي لك
احمد بجديه:لا تفعلى شي دارين ولا تفكري ان مافى راسك سوف يحدث انتى عشقتي ليس اكثر
دارين بدفع:لماذا احمد فانا احبك حد الجنون لماذا لا تريد ان اصبح زوجتك
احمد بكل قوه:لقد قولتها لكي سابقا وسوف اقولها مره اخره ان الراجل الذي شربمن حليب امه لا يتزوج امرأة قد نام معاها لان هذا الشخص يقول عليه فى مجتمعنا***** ويغلق الخط فى واجهه بعد مرور اقل من تلات دقائق تستاذن نور فى الدخول
احمد:اتفضل
تدخل نور بكل ثقه حته انها لم تفتعل اى حركه من حركات الانوثه وهذا الشي جعلها فاتنه لحمد انها اول فتاه لم تحاول لفت انظاره وهذا الشي يشعره بالمنافسه فايقسم بدلخله انها سوف تهيم به عشقا فهو احمد ذير النساء
نور بجديه:اتفضل يا افندم دى كل الاوراق الى حضرتك طالبها فى اى شي تانى
احمد بجديه: لا شكرا تقدر تتفضلى
تخرج نور ويبدا احمد بتدقيق فى الورق بشكل كبير فهذا اكثر شي يبحبه هو العمل
????????????
تنظر دارين الى الهاتف بصدمه ثم تقذفه الى المرأة فتقع المراه متهشمه مثل كرامتها التى تبعثرت على الأرض تحت اقدام احمد
دراين ببكاء:اقسم بكل ذره حب بداخلى لك انك سوف تندم على كل هذا
( الى كل فتاخ دارين مش خيال لا دارين حقيقه ممكن تكون انا او انتى بلاش تهنى كرامتك لى اى راجل انتى فوق الكل كرامتك اهم حاجه عندك)
????????????
فى واقت الاستراحه تجلس كل من رباب ونور تبدا نور تقص كل شي على رباب وعند انتهاها
رباب بتاثر:يا حرام طي والله انا حسام صعب عليه ده انا حبته من الى انتى قولتى هو لسة فى راجل ممكن يحب ست لدرجة دى
نور برفعة حاجب:فى اى يا حلوه ماتيجي تتجوزه اسهل
رباب بندفع:وانا معنديش مانع والله
نور بجديه:بت اتلمى فى اى
رباب بجديه:اصل بصراحه انا اتمنا واحد زاى ده ثم تسرح بخايلها اه يسلم ده انا امسك فيه بايدى واسنانى انا ممكن اعمل زاى الممثله بتاعت عريس يا ابوي طخه بس متعورش يا ابوي
تضحك نور بصوت عالى اقسم باالله مجنونه ثم تسترسل حداثها بجديه:بس بجد هتسعدنى
رباب بجديه:اوك انا معنديش مانع اهو نوفق رأساً فى الحلال وكمان نفوك الملل ده شويه
نور: اوك هقومانا بقا
رباب بتسال: استنى بس مين المز الى كان طالع الصبح ده
نور: واحنا مروحين بقا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة زوج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى