روايات

رواية خيانة بدون حروف الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رجب

رواية خيانة بدون حروف الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رجب

رواية خيانة بدون حروف الجزء الرابع

رواية خيانة بدون حروف البارت الرابع

رواية خيانة بدون حروف الحلقة الرابعة

في مقابر تتجمع …
ادهم…. في نفسه… ياتره حاسه باي يا نور امك مجتش ولا حد معاكي و هتعملي ايه بعد ما حبيب مات
الكل…. البقاء لله البقاء لله
وبعد مرور الوقت مابقاش حد
ادهم. بصدمه .. نور خالد هرب وهو راجع علي القسم
نور…..بصوت عاااالي…… هرررررررب ازاي انتوا شويه بهايم زي ماهرررررب منكوا تقلبه الدنيا عليه فااااهم
نور….. خاليك انت
ادهم.. مش هسيبك لوحدك
نور….. اكيد راح علي المستشفي عشان جده

 

 

ادهم…. ممكن يكون عارف انك هتعرفي انو هناك ومش هيروح دلوقتي فابلاش تعالي نروح القسم نشوف في ايه الاول
نور…. انت تاخدلي اجازه لمدة شهر ازاي معرفش بلغهم اني تعبانه عشان حبيب مات وعايزه اجازه راحه نفسيه
ادهم… حاضر بس انتي هتعملي اي
في المستشفي
خالد…. وهو يقبل يد جده… وحشتني اوووووووي الف سلامه عليك
ليه تعمل في نفسك كدا انت عارف اني قوي واقدر اتجاوز الازمه. دي وفريدة قصدي نور انا عارف هي بتعمل ليه كدا
ويتفتح الباب فجاه ويعم الهدوء
خالد… يقف لها وينظره لها بعمق
نور بهدوء… هربت ازاي
خالد… كل اللي همك ازاي ومش همك هربت ليه ثم يقترب منها ويجذبها اليه انتي بتعملي ليه كدا انتي فريدة مش كدا قوليلي ان دا كبوس وانتي بتلعبي عليا
نور.. وهي تبتعد عنه…. انا نووور وانت لازم تيجي معايا
انا محبتش اجيب حد معايا فاقدر دا بس تقولي هربت ازاي
خالد… واحنا ماشين في البوكس فجاه عملت حادثه ولقيت واحد فتح الباب وقالي اخرج بسرعه
نور… متعرفش دا تبع ابوك ولا لا.
خالد.. اكيد
نور… انا لازم اقبض عليه
خالد…. انا قولتلك علشانك انتي
نور… انت بتضحك عليا عشان اقع في غرامك تاني
خالد… فريدة…….

 

 

نور.. انا اسمي نووووور بس مش مهم المهم دلوقتي انك تمشي بالذوق مفهوم ثم تخرج كلبشات و تقيد يد خالد بيديها وتخرج بهدوء..
خالد.. احس بوجود يديها التي تخبي ايده لخفاء. الكلبش من عيون الناس ثم يقول…. خايفه لحد يشوفني بالكلبشات
نور… لمصلحتي انا
خالد… ارجوكي اسمعيني لو دقيقه واحده انا عندي كلام كتير
نور بغير اهتمام… ادخل العربيه يلا
خالد…. دخل وثم تجلس جمبه نور
ادهم… امشي
نور… استني هااااا قول
خالد… انا معرفش مين اللي انتي
مصممه تلبسيني التهمه دي انا معرفش مين البنت دي
نور… انت اللي قتلتها وانا واثقه
من كدا
خالد بعصبيه…. انا قوووووووولت مقتلتش حد افهمي
نور. بعصبيه اكتر…. قول حاجه جديده لو عندك بطل تقول نفس الاسطوانه دي
خالد… طب انا عايز اعرف الحكايه
انا دماغي مش فيه ومش فاهم
حاجه.
…. نور…………..؟؟؟ بعد مرور الوقت
في القسم… اللواء رفعت القدري ….. يعني ايه يا نووووور مش لاقي… ابره ولا ايه
نور… سعدك انا محتاجه الوقت عشان اقدر ادور عليه خالد عيلته كبير واكيد اهله ليهم يد في الموضوع انا محتاجه اقبض عليهم

 

 

اللواء… انتي عايزه تقبضي علي اي حد وخلاص ماحنا روحنا بيتهم ومالقناش حاجه هنقبض عليهم بتهمه اي يا نووور
نور… بتهمه بيسترو علي مجرم
اللواء نور قدامك اسبوع تخلصي الموضوع دا انتي فاهمه
نور… انا سعدك محتاجه اجازه انا والدي لسه متوفي حالا ومحتاجه اجازه
اللواء… يعني امسك حد تاني القضيه
نور… لا انا خلال الاجازه ادور عليه وكل معلومه هتبقا عند سعدك
اللواء… اتفضلي
نور… عن اذن سعدك
ادهم بعصبيه جامد……. هنعمل ايه دلوقتي هو هرب مننا وانتي خلتيه يمشي عشان انتي غبيه ضحك عليكي بكلمتين وهرب
نور بعصبيه… انت متتكلمش معايا بالطريقه… دي تاني معايا انت فاهم
ادهم… انا ماشي
نور… ركبت عربيه… وصلت الفيلا
فاطمه… نور انتي كنتي فين
نور… انتي تاخدي هدومك وتروحي علي شرم الشيخ و انا خلال اسبوع هجي يلا
فاطمه.. بس ان….. نور بعصبيه… اسمعي الكلام يلااااااا
فاطمه… حااااضر بعد الوقت تغادر فاطمه
تدخل الاوضه… بتعب
ثم يأتي اليها….. نوووووور هااااااا
خالد… بيتك حلو
نور… هااااااااا
خالد… انتي بيتك حلو
نور.. انت هتقعد هنا اسبوعين
يعني ماتخدش راحتك اووي
مش عاوزه حد يعرف انك هنا ولا حد يشوفك مهم حصل فاهم
خالد… لحد امتي
نور… اظن دا اتفاق ومكنش في مجال نقول لحد امتي
خالد… هتعملي ايه
نور… لحد دلوقتي مش عارفه بس انا محتاجه ادخل القصر تاني
خالد….. لا مينفعش
نور… ليه..

 

 

خالد… بعد تصرفاتك معاهم مش هيسمحو ليكي تدخلي تاني
نور… هههههههههه بجد محدش يقدر يمنع الحكومه من حاجه
فلاااااااش بااااااك قبل ساعات في العربيه خالد انا مش هكلم غير لم يخرج
نور… انزل يا ادهم
ادهم. بعصبيه… ليه انشاء لله
نور…. اخلص انزل
نزل ادهم …نور هاااا اكلم
خالد… انتي لو قدرتي مدخلنش السجن تاني انا هساعد في القضيه دي وهقدر اجبلك مين المجرم
نور… هم دول الكلمتين
خالد… صدقيني يا نور انا هقف جمبك
نور.. مقابل ايه اظن يعني مش معقول بعد دا كله لسه بتحبني
خالد… انا قولت اللي عندي هاااا فكري
نور… انزل
خالد…. نعم انزل ايه
نور… انزل اركب في شنطه العربيه اخلص وهي تفك ايده من الكلبش… خالد بصدمه… يعني موافقه
نور … خلي بالك من ادهم يشوفك انا هفتحلك الشنطه وانت ادخل فيها هتلاقي في غطه اسود كبير حطه عليك يلا
نزل خالد ونفذ اللي قالت عليه نور
بعد… شويه وقت نور خبطت وشها في الكلبش وثم عملت نفسه مغمي عليها ليأتي ادهم وينظر لها بصدمه وهو مش شايف خالد

 

 

ادهم… نور نور عمل فيكي اي نور فوقي اي الدم دا نور ثم يأتي بازازه ميه حتي تفوق
نور. اه راسي ايه اللي حصل
ادهم…. هرب ابن اااال
خالد.. بعصبيه… ورحمته امي لوريك يا عود الخس انت
وفي نفسه دي طلعت ذكيه اهي
نور… خالد راح فين
ادهم…. ضحك عليكي وفك نفسه وضربك اهوا
نور… وديني علي القسم اللواء رفعت رن كتير. باااااااااك الحاضر
خالد… دي كانت موظفه عندي…..
نور… عارفه انها موظفه عندك وكل الكلام دا ممكن لو في جديد تقولي ان كنا نخلص
خالد… قوليلي الاول انتي عملتي ليه كدا
نور….. انا بس اللي اسأل فاهم
خالد… هي كانت مهندسه لسه من المهندسين الجداد وكملتش شهر وقالت انا عايزه استقيل ومنعرفش ليه بعد كلام كتير… وافقه علي الاستقاله… بس كان في حاجه غريبه..
نور… ايه هي
خالد… لم روحت المصنع بتاع ابويا شوفتها هناك وكانت بكلم ابويا وحاسيت في تهديد روحت عليها ماحستش منها اي خوف
لقيتها مشيت بهدوء سألت ابويا قالي دي جايه تقولي عايزه ترجع تشتغل تاني معانا وانا رفضت بس دا كل اللي اعرفه
نور… عارف لو كنت بتضحك عليا انا هعمل فيك ايه ثم تقف وتحمل السلاح فايدها هنشوف
خالد… انتي راحه فين
نور.. مالكش فيه انت هنا ضيف مؤقت يعني متسألش كتير
خالد. بعصبيه… هو انا شغال عندك ولا ايه
نور بغير اهتمام مشيت لكن اوقفتها يد تملكها بشده وقوه اوجعتها فايدها مكسور لسه ثم يلتفت لها… انا مش بكلمك انتي بقا هتقعدي وتحكيلي انتي عملتي ليه كدا انتي لو جيتي من الاول عندي كنت ساعدك ومكنش دا حالي كل اللي انا فيه بسببك وبسببك جدي مرمي في المستشفى يا دكتورة قلب قال انتي واحده جسوسه
انتي مش عندك قلب ومش بتحسي بحد حتي لو كان نفسك

 

 

نور.. انا لو كنت دكتورة قلب كنت انقذة ابويا من الموت
خالد. بضيق… ابوكي دا يحمدربنا انه خده من وشك
نور. وقد تجمعت الدموع في عيونها التي تملك ألم لا يعرفه حد سوا الله فاهي تعيش حاله سيئه بعد مامتها سابته
خالد… اكلمي وقوليلي وو….. احس انه يضغط عليها جامد فابتعد بسرعه عنها
خالد… يعني انتي كنتي جايه تاخدي ملفات الشركه وفلاشات المصنع والبسنس بتاعي هااا وانا زي العبيط وقعت في حبك واديت سري وامانتك علي كل حاجتي جايه تسرقيني وسرقه شخصيه واحده ميته
نور… انا مخدش حاجه غير اللي مطلوب مني وانا اللي خليتك تعرف انا مين انت لو عندك فهم شويه كنت دورت علي مين بعتلك الملف بتاعي علي مكتبك
خالد بصدمه.. يعني انتي كشفتي نفسك قدامي وبعتيلي الراجل دا
نور… وهي تفتح ترج من اتراج مكتبها…
خالد… دا ايه
نور.. دا سلاح الجريمه
خالد… لقتيه فين
نور.. عندك في قلب كتاب في اواضك
خالد بصدمه…. ايه عندي ليه وازاي
نور… معرفش ازاي انا كنت همشي لم خد ورقك وكل حاجه وانا بدور علي ايه حاجه تاني لقيته في قلب كتاب كان في الخزنه
خالد… دا كتاب امي الله يرحمها… ثم يعم الهدوء المكان ليتكلم فجاه.. انتي ليه مخدهوش للنيابه
نور… لاني انا متاكده انك مقتلتهاش
خالد… واقبضي عليا ليه
نور..علشان اعرف مين اللي عمل كدا كان لازم تدخل السجن وتهرب
خالد بصدمه كبيرة…. واهرب ازاي هو ااااااانتي
نور… اه انا اللي بعتلك شوقي علشان يخرجك من العربيه
خالد… بصدمه لا يتكلم
نور… عشان اعرف مين اللي قتل ملك
خالد… الغاز في كل حته انتي مين وليه عملتي كدا دخلتيني السجن وبعدين طلعتيني عايزه توصلي لاي
نور بغير اهتمام… انت بصماتك علي سلاح الجريمه
خالد… انا ماقتلتش حد انا مزفتش افهمي
نور. وانا قولتلك انا عارفه ولو مكنتش متاكده من كدا مكنتش تعبت نفسي علشانك
خالد… انتي شاكه في مين
نور… ف……..

 

 

خالد….. مين
نور… اخوك
خالد بصدمه… سليم…
نور…. اه سليم اللي انا شاكه لا مش شاكه انا متاكده. من هو الفاعل
خالد….. ثم يهجمع عليهم الباب
نور… ادخل استخبه بسرعه وبعد ثواني
نور.. نعم
ادهم… انا قولت اجي اشوفك لكوني محتاجه حاجه
نور… لا شكرا اتفضل علشان عاوزه انام
ادهم… انتي زعلانة مني لسه
نور وهي تغلق الباب فى وشه سلام ادهم ماااشي هجيلك بكره بااي
خالد…. عايز ايه دا
نور…. المهم انا هراقب تلفون اخوك عشان اكتر اكشفه
خالد…. ازاي
نور… اصبر وهتشوف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة بدون حروف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!