رواية خماري عفتي وليس عائق الفصل الثاني 2 بقلم لطف
رواية خماري عفتي وليس عائق الجزء الثاني
رواية خماري عفتي وليس عائق البارت الثاني
رواية خماري عفتي وليس عائق الحلقة الثانية
آيه:وأنا موافقه
زين:هاتي الملف بتاعك عشان احدد تخصصك والمكان المناسب ليكي معتقدش هلاقيللك حاجه
آيه بثقه :اتفضل
زين:خدت الملف منها وبدأت اقرأ البيانات
آيه المهدي
24سنه
متخرجه من جغرافيا قسم مساحه وخرائط بتقدير امتياز وواخده الماجستير ودبلومتين مساحه ودبلومتين Gis
بصراحه انا انصدمت يعني واحده في السن دا ازاي تحقق دا كله وامتي لحقت اصلا مقدرتش امنع فضولي اني أسألها
زين: ماشاءالله مش باين عليكي يعني وواخده ماجستير ودبلومتين مساحه ودمبلومتين Gis لي بتحضريهم وانتي في الحضانه ولا إي
وفي سري معرفش انا اتكلمت كدا ازاي انا اصلا مش متعود اتكلم بالطريقه دي بس مش بقدر امنع نفسي لما اشوف واحده مختمره وبالبس ده بحس اني بتخنق منهم
آيه بهدوء:أظن أنه دا مالوش بالشغل ولا انا غلطانه ؟
زين بغيظ:لا طبعاً اتفضلي ومن بكرا تيجي تستلمي شغلك واحتمال تنزلي مواقع
آيه :تمام أي أوامر تانيه
زين لا اتفضلي
بعد ما مشيت رجعت الذكريات البحاول انساها دايما وبسببها كرهت اي واحده مختمره حتي لو ملهاش ذنب
آيه :بعد ما خرجت حمدت ربنا أنه حد قبل يشغلني ورجعت البيت
الام:ها يابنتي عملتي اي
آيه :عملت سلطه نيهااااا هااااا
لقيت الشبشب هيسلم وفي ثانيه كنت في الأوضه
آيه من ورا الباب :خلاص خلاص الحمدالله قبلوني في الشغل وهبدأ من بكرا
الام : الحمدالله طب قومي غيري هدومك وتعالي كلي
آيه:حاضر فراره
روحت غيرت هدومي ولقيت تليفوني بيرن دي اكيد رحمه مكلمتهاش من امبارح رديت
آيه: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
رحمه:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
رحمه:كنتي فين يختي من امبارح ها لقيتي صديقه غيري صح قولي قولي ما انتي تعمليها يوم ونص متكلمنيش ماشي ماشي متشكرين يا يختي بت انطقي
آيه:وانتي مدياني فرصه يختي متعرفيش اي الحصل معايا
رحمه:اي قولي ها قولي
آيه بصي ياستي وقصت عليها كل ما حدث معها منذ الصباح وبس ياستي قومت عامله فيها شجاعه اوي وانا خارجه باتشهد اصلا
رحمه:انا مبهوره بيكي يابنتي المهم هتروحي بكرا
آيه:ايوه طبعا لازم اثبتله أنه قد المسئولية
رحمه:اول ما ترجعي كلميني قوليلي الحصل عشان الفضول هيموتني
آيه:اومال انتي هتقوليلي يلا سلام
ورجعت أكلت بعدين قومت صليت وقرأت وردي وظبط المنبه
عند زين رجع الفيلا بتاعته لاقي باباه ومامته مستنينه
الام:كنت اتأخرت ليه كدا يا بني قلقتني عليك
زين :اي أمي اتأخرت اي الساعه لسه 9
الاب:يابني مانت عارف مامتك بتقلق عليك ازاي وبعدين انت انهارده قولت مش معايا شغل كتير
زين:ايوه يابابا ماحصل حاجه كدا واتأخرت بسببها
يلا هقوم انام بقا عشان معايا شغل الصبح
عند آيه
آيه :قومت إتوضيت وصليت وقرأت وردي ولبست دريس أوف وايت وخمار وكوتشي أبيض اول ما وصلت
الموظف:انتي الموظفه الجديده
آيه: ايوه
الموظف:البشمهندس بيقولك هتنزلي الموقع إنهارده ولازم يكون كل حاجه مظبوطه واه بيقولك الموقع كله شباب للاسف ولازم تكوني موجوده في الموقع من الساعه 7 الصبح لحد الساعه7 بالليل
آيه بصوت واطي :طب وليه جاي علي نفسه كدا ما يطردني من الأول يلا إن شاءالله خير اللهم أني توكلت عليك وبك أستعين
آيه: خدت أدواتي ونزلت الموقع والصراحة ده أول مره أنزل مواقع لأن معروف البنات في المساحه والخرائط كل ال عليهم بياخدوا معلومات عن الموقع ويبدأو في رسم الخرائط بناء علي البيانات ال أخدوه وده كله في المكتب حتي مافيش بنت من ال كانوا مقدمين للتدريب معايا نزلوا معايا في الموقع المهم نزلت الموقع وأول ما نزلت
الشباب : واله شكله هتلعب
الشاب التاني: هتلعب إي إتنيل أول ما ينزلوا بنت معانا ينزلوا واحده شبه سيتي باللبس ال هي لابساه ده
آيه: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الشباب: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
آيه: أنا المساعده الجديده في المشروع وان شاء الله أنا ال هتابع معاكم المشروع لحد ما يخلص
شاب: وده من إمته إن شاء الله إن بنت تنزل معانا في الموقع
شاب تاني: وبعدين هتتحركي إزاي باللبس إلى إنتي لابساه ده هو إنتي مش شايفه لابسه إي
آيه: ومن إمته يا بشمهندس اللبس ليه دعوه بالشغل علي ما أعتقد إن مافيش قانون ولا إلزام عشان أنزل موقع ألبس لبس معين
شاب تاني: منقصدش بس اللبس ده هتتحركي بيه إزاي دا زي الشوال وكل الشباب ضحكوا
آيه: والله يا بشمهندسين اللبس مش بيحكم وان كان ده ال إنتوا إتعلمتوه يبقي يؤسفني إني أقولكم إن تفكريكم عقيم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خماري عفتي وليس عائق)