رواية خماري عفتي وليس عائق الفصل التاسع 9 بقلم لطف
رواية خماري عفتي وليس عائق الجزء التاسع
رواية خماري عفتي وليس عائق البارت التاسع
رواية خماري عفتي وليس عائق الحلقة التاسعة
آية:ايوه هو صوت إسراء مستوعبتش الحصل غير وأنا سامعه صوت مامتها وهي بتعيط وتقول بنتي راحت خلاص جريت عليه آية وطلبت الاسعاف بس للاسف كانت توفت
آيه:روحت بيتهم وأول ما وصلت إنهارت من العياط علي إسراء وحكت لمامتها علي ال حصل و قالتلها الحمدلله يابنتي إنه توفت علي طاعه
آية: إترمت في حضن مامتها وعيطت كتير ومامتها هدته ودخلت آية علي اوضته ورنت علي رحمه وحكتله علي كل حاجه ورحمه هدته وآية نامت من كتر العياط
وتاني يوم صحيت آية وكان باين عليه التعب من كتر العياط: إتوضت وصلت وقرأت وردها قبل ما تنزل وفطرت ونزلت علي الشركه
عند زين: صحي الصبح اتوضي وصلي الصبح وفطر ونزل علي الشركه وأول ما وصل سال علي آيه
السكرتير: لا حضرتك يا بشمهندس لسه ما وصلتش
زين: تمام أول ما توصل خبره تيجي المكتب
السكرتير: حاضر يا بشمهندس
آية: أول ما وصلت السكرتير قاله البشمهندس زين بيقولك عايزك في المكتب
آية: تمام ووصلت عند باب المكتب وخبطت ولما سمعت إذن الدخول دخلت
آية: السلام عليكم حضرتك عايزني في حاجه
زين: وعليكم السلام أيوا عندك أجازه إنهارده
آية: حضرتك متلغبط أنا أجازتي مش إنهارده
زين: أيوا عارف بس عطيتك أجازه إنهارده فيكي تروحي
آية: تماما يا بشمهندس وفعلا روحت
مامت آية: فيكي حاجه إنهارده يابنتي جايه بدري ليه فيكي حاجه ولا إتطردي من الشغل ولا إيه يابنتي
آية: لا يا ماما مافيش حاجه بس البشمهندس إداني أجازه إنهارده
مامت آية: ربنا يريحك يارب يابنتي بقولك يا آية في عريس متقدملك ومحترم يابنتي إي رأيك
آية: عارف إني لابسه خمار وعارف طريقة لبسي
مامت آية: أيوا يابنتي عارف إنتي أقعدي معاه وشوفيه والرأي رأيك وهو قال إنه هيجي إنهارده
آية: ماشي يا ماما يجي وال فيه الخير يقدمه ربنا
عند زين: خلص شغله في الشركه وروح واول ما دخل لاقي باباه ومامته وأخوه عمر مستنينه علي الاكل
دخل سلم علي باباه ومامته وسلم عليهم
وراح محبة أخوه عمر: سلم عليه وأخده بالحضن وعمر كذلك
وباباه فرح من تصرف زين واخدهم الاتنين في حضنه وقتلهم ربنا يوفقكم يارب وتبقوا دايما جنب بعض وقعدوا أكلوا كلهم
عند آية مامتها ياله يابنتي ملبستيش لي الناس زمانهم علي وصول
آية: حاضر يا ماما قايمه أهوه ولبست دريس أزرق وخمار أبيض وطلعت بالعصير وهي عينيه في الارض
باباه: نسيبهم شوايه مع بعض وطلعوا
زين: إزيك يا بشمهندسه آية
آية: رفعت عينيه تشوفه لاقته زين ،آية إنت
زين: أيوا أنا وجاي متقدملك
آية: بس طريقة لبسي مش هغيره وأظن حضرتك مش بتحب الاستايل ده
زين: ومين ال قالك ومش عايزك تغيري من طريقة لبسك هو عجبني كدا
آية: وهلبس النقاب هتوافق
زين: موافق أنا ال هخليكي تلبسيه عشان مقبلش مراتي حد يشوفها موافقه
آية : ممكن أعرف إتغيرت إزاي كدا ومش كنت بتقول مش محترمين وياعالم بنعمل إيه من ورا اللبس ال بنلبسوه مش دي طريقة تفكيرك
زين: عادي ياستي كان سوء تفاهم ومكنتش أقصد أنا أسف علي كل كلمه قولتهالك وعن طريقه أسلوبي معاكي هااا موافقه
آية: الرد هيوصلك مع بابا
زين: تمام وانا مستني رأيك وأتمني تقبلي أسفي
آية: تمام وسابته ودخلت علي أوضته ودخل باباها
زين: هستاذن أنا بقي ياعمي ومستني ردكم
بابا آية: إن شاء الله خير يابني وال فيه الخير يقدمه ربنا
تاني يوم الصبح صحت آية واتوضت وصلت وكان يوم أجازته قعدت تتلو بعض من أيات القران خبطت مامتها ودخلت آية صدقت وكلمت مامتها إتفضلي يا ماما
مامت آية: عامله إيه يابنتي النهارده
آية: الحمد الله يا ماما بخير
مامت آية:إيه رأيك يابنتي في العريس قوليلي رايك يابنتي الراجل مستني الرد
آية: والله يا ماما صليت الإستخاره والحمد الله بلغيهم موافقتي
مامت آية: ألف مبروك يابنتي وتمت الخطوبه وكانت علي الطريقه الاسلاميه
وبعد 4شهور من الخطوبه عملوا الفرح وكان علي الطريقه الاسلاميه تماما
وبعد الفرح بشهرين دخل زين إشتري هديه ل آيه وهي إدناء ونقاب.
آية: شكرا شكرا يا زين
زين: شكرا ليكي إنتي يا آية إنتي بجد نورتي حياتي وعمر ما كان الخمار واللبس الواسع عائق
تمت 🫀♥️
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خماري عفتي وليس عائق)