رواية خفايا القدر الفصل العشرون 20 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء العشرون
رواية خفايا القدر البارت العشرون
رواية خفايا القدر الحلقة العشرون
مالك وزين ويوسف : سليييم😳
سليم: اخباركم يا شباب مالكم مصدومين كده
يوسف: ازاي انت عايش
سليم : هههههه شكل مالك مقلش لكم
يوسف وزين: مالك!!!!!
مالك : احم احم
سليم: ههههه هتموت انهارده وراح حضنه واحشني والله
مالك: وانت كمان فينك اختفيت خالص بعد آخر عمليه
مريم : انتوا تعرفوا بعض ازاي
سليم : استني بس اشوف المصدومين دول
يوسف: تعرف يا مالك لولا أني عارفك كويس كنت هتصل مستشفي المجانين تيجي تاخدك انت ازاي يا بني آدم تقولناش أنه لسه عايش
مالك: ماهو يعني احم
يوسف: ما هو اي يا شيخ حرام عليك
مريم : مش وقته لازم نعرف فين ها يا سليم جبت الحاجه
سليم : اه اهي
اخدت مريم منه الحاجه : معلش مش عايزه صوت
وبدأت تشتغل علي الاجهزه بطريقه احترافيه والجميع مصدوم منها ماعدا سليم لانه يعرف مهاراتها في الالكترونيات
بعد حوالي ساعه
مالك: هااا اي الاخبار
مريم : ثانيه واحده ثانيه واحده
يوسف بهزار: ثانيه واحده مانيش داخل السين لا انا بجرب سكه جديده
زين ضربه في كتفه: انت شايف أن دا وقت هزار
يوسف: مقدرتش امسك نفسي انا اسف ههه
ملك بصت له كده : اتجوزت واحد نو دم
يوسف: وانا اتجوزت وحده قمر وغمز لها
ملك اتكسفت وسكتت
مريم فجاه وصوت عالي: لقيتهااااا
مالك: فيييين
مريم : مش بعيد عن هنا خمس ساعات بالكتيير
مالك: خمس ساعات طب معرفتيش مين خطفها لو طلع عز والله ما هرحمه
مريم : لا مش عز
سليم : امال مين
مريم: مش عارفه بس هنعرف قريب يلا لازم نتحرك
مالك : فعلا يلا مافيش وقت
ملك: انا جايه معاكم
يوسف: مستحيل
ملك ببكاء: لا هاجي ماليش دعوه
يوسف: نعم !! هو نحن رايحين رحله
مالك: خلاص يا يوسف خليها تيجي مافيش وقت
يوسف بضيق: تمام يلا بس my leg علي لجلك😂
ملك : حاضر
واتحركوا
عند ليل والدكتوره
الدكتوره : ليل ليل فوقي
ليل فاقت: اااه دماغي
الدكتوره : انا اسفه بس الشخص دا جه تاني وكان جايب دكتور تاني بتأكد فعلا انك مغمي عليكي فعلا ولا لأ فضطريت اديكي منوم بس نوع خاص اللي ياخده يبان أنه مغمي عليه
ليل: تمام شكرا يا دكتوره تعبتك معاي
الدكتوره: ولا يهمك المهم دلوقتي الخطه تمشي تمام
ليل: تمام وانا حسه نفسي بقيت احسن من الاول
الشخص من وراهم بخبث : حلو يبقي نكتب الكتاب بكره الصبح
ليل بصدمه وخوف : هااا لا انا مش موافقه
الشخص : وانا مطلبتش رأيك وانتي يا دكتوره حسابك معاي بعدين لولا أني محتاجك عشان تعلجيها كان زماني خلصت عليكي
الدكتوره سكتت بخوف
ليل: ملكش دعوه بيها انا الطلبت منها تعمل كده
الشخص: هنشوف الموضوع دا بعدين واه غيرت رأيي كتب الكتاب انهارده الساعه 12 بليل يعني معاكي اربع ساعات تجهزي نفسك وانتي يا دكتوره ساعديها وسابهم ومشي وليل انهارت في البكاء
الدكتوره : اهدي يا ليل عشان صحتك والعمليه متمتش يومين وكمان لولا البرشام القوي اللي كنتي بتاخديه كان زمانك بعد الشر يعني موتي من الحصل لك دا كله وقله الرعايه والضغط الي نحن فيه
ليل: انا خايفه اوي ومش عايزه اتجوزه انا بحب مالك 😭
الدكتوره : وفين مالك اللي بتقولي عليه دا مجاش ليه حد دلوقتي
ليل: مش عارفه بس اكيد بيدور عليا
الدكتوره: متزعليش مني لو هو فعلا بيحبك كان زمانه وصل لك انتي ليكي حوالي يوم ونص مخطوفه
ليل: لا هو بيبحني وهيجي انا واثقه فيه
الدكتوره: بلاش الثقه دي لانها بتتعب
ليل: لا مش بتتعب لأنه هو قد الثقه دي
الدكتوره سكتت قدام ثقتها بالمدعو مالك
عند سمير
سالي: هنعمل اي دلوقتي
سمير: انا لازم انتقم منهم
سالي : وانا عايزه مالك
سمير: تمام بس اي الخطه
شخص من وراهم : انا عندي خطه مستحيل تفشل
سمير بصدمه: انتيييي لسه عاااايشه
المجهول: هههههه اوعي تفتكر هساعدك بعد اللي عملتوا فيا انا بعمل كده عشان في دماغي حاجه عايزه اعملها وكمان يا سالي انتي اهم وحده في الخطه دي
سمير: مايا اسمعيني انا اسف انتي عارفه لما اكون مضايق ومتعصب بكون ازاي
مايا: هههههههه ولا في دماغي وكمان مش مسامحاك
سمير : طب اي الخطه
مايا: ……
سمير بصدمه : اييييييييه
سالي بصدمه اكبر : عاااااايش
عند مالك بعد مرور تلات ساعات
مريم: هدي السرعه شويه يا مالك
مالك : لا انا خايف عليها ممكن الي خطفها دا يعمل اي حاجه
سليم: ولو موتنا كده هنقدر تنفذها
مالك فكر شويه : تمام ووقف العربيه: انتوا معاكم حق لازم اهدي وافكر بعقل وخرج برا العربيه خالص وخرجت وراه مريم وسليم والعربيه اللي فيها يوسف وزين وملك وصلت لهم وراحوا له
يوسف : اي ياعم هو نحن بنتسابق نشوف مين ينقذها الاول
سليم : قوله والله دا الحمدلله أن نحن لسه عايشين
مالك : انا اسف ممكن حد يجيب لنا ميه
زين وسليم راحوا يجبوا ميه
ومالك سرحان وبيفكر
مريم: فين يوسف
ملك: مش عارفه كان هنا
مالك: معلش يا بنات روحوا يشوفهم اتاخروا ليه واتأكدوا أن يوسف معاهم ولا لأ
مريم باستغراب: حاضر ومشيوا شويه وسمعوا صوت عربيه بنتطلق بسرعه كبيره
مريم بضحك وعصبيه : والله كنت حسه يا مالك الكلب
سليم وزين جو: فين مالك ويوسف
مريم: مالك هرب مننا وراح وحده ويوسف علي اساس معاكم
زين: يا ولاد الكل*ب ماشي يا مالك مااااشي
سليم طب يلا نلحقهم
ملك: يوسف مش معاه
زين: تبقي طبيه يا ملك يوسف بيفهم مالك من نظره اكيد راح معاه
عند مالك بيسوق بسرعه رهيبه
يوسف من وراه بضحك : معاك حق سليم والله هههههههه براحه يسطا مش كده
مالك: لييييه جيت
يوسف بضحك : كيفي كده كيفي هنا واللي نقوله هنمشيه هههه( الواد يوسف دا يمثلني😂😂)
مالك : يخرب بيت برودك ياخي
يوسف : واللي يعيش معاك عايزه يكون ازاي 😏
مالك: اسكت خليني. اركز في السواقه وانطلق بأقصى سرعة ممكنة
عند ليل
الشخص: اخبارك يا عروسه يلا شدي حيلك عشان المأذون في الطريق وخمس دقائق ويوصل
ليل ساكته مش بتتكلم
الدكتوره: حرام عليك هي مش عايزاك
الشخص : بس انا عايزها وانتي خليكي في نفسك والا
الدكتوره سكتت لأنها تعلم أنه ممكن يقتلها
بعد فتره المأذون جه وكان مرتشي منه
المأذون : يلا نبدا يا بيه فين العروسه
الشخص : تعالي اهي اسلك تعبانه شويه
المأذون : تمام يلا
بعد كلام كتير المأذون: امضي هنا يا بيه
الشخص مضي
المأذون: امضي هنا يا انسه
ليل: لا وانا مش موافقه وهو خاطفني
المأذون : مش مشكله المهم هو موافق
ليل بصدمه : نعم!!!!
الشخص : هههههه يلا يا ليل يا حبيبتي امضي
ليل بعصبية: متقولش حبيبتي
الشخص : اه صح ما انتي هتكوني مراتي
ليل: لا ومش همضي
الشخص مسكها من شعرها بعصبيه: بقولك امضي
ليل بقيت تبكي وبقيت تنزف لانه شدها جامد والجرح اتفتح والشخص مسك أيدها قوي وحط القلم فيها : يلا امضي
مالك: تمضي ازاي وهي متجوزه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)