رواية خفايا القدر الفصل الرابع 4 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء الرابع
رواية خفايا القدر البارت الرابع
رواية خفايا القدر الحلقة الرابعة
في صباح جديد عند ليل
صحيوا وادوا فرضوهم علي الفطار
ليل:عامل اي دلوقتي يا بابا
احمد وهو ينظر لملك بتوتر:احم الحمدلله
ليل:مالك في اي شكلك متوتر
ملك بسرعه :لا مافيش حاجه ممكن الضغط
ليل بشك:تمام
ليل:بقولك يا ملك بما ان الكليه قربت مش هنشتري هدوم
ملك:لا انا مش عايزه ولم تكمل كلامها
احمد مقاطعا ملك:لا روحوا هاتوا الي عايزينوا وتفسحوا شويه وانتي يا ملك شوفي مكان حلو لصيدليه اللي نفسك فيها
ملك بفرحه:بتتكلم جد يا بابا
احمد بضحك:يعني بهزر معاكي
ليل بفرحه لأختها:الف مبروووووك
ملك :الله يبارك فيك
احمد:الف مبروك
ملك قامت حضنته:الله يبارك فيك يا احلي اب في العالم
احمد بضحك:كله ده عشان الصيدليه
ليل بضحك:دا مصلحجيه حقيره
احمد ضحك
ملك :انا مصلحجيه يا خايبه
ليل بضحك :اه جدا هههههههه
احمد بضحك:خلاص يا بنات يلا روحوا اجهزوا
ملك وليل تمام
عند مالك صحي من النوم واخد شاور ولقي فونه بيرن برقم غريب
شخص :اهلا اهلا مالك بيه
مالك ببرود:مين
شخص بضحك استفزاز :لسه زي ما انت بارد ولا حد يهزك
مالك ببرود اكتر:امممممم كويس
شخص بتساؤل: اي هو اللي كويس
مالك ببرود درجه الاستفزاز :انك عارف بروود مالك الجارحي
شخص:عارف يا مالك بيه بس برودك وغرورك كسرهم هيكون علي ايدي
مالك ببرود : تمام حاجه تاني
شخص:خاف علي اللي ليك
مالك ببرود:تمام وبعدين
شخص بغضب من برود مالك :هدمرررررك
وقفل في وشه
مالك ببرود لنفسه:اي الناس دي بتضايق علي اقل حاجه ههههه.
رن فونه تاني بس المره دي كان يوسف
مالك:عايز اي انت كمان
يوسف:عايز اعرف هو انا مرات ابوك ولا قاتل لك قتيل ياعم انت
مالك: متصل ليييه
يوسف :احم كنت عايز منك طلب
مالك:احكي
يوسف:عايزك تيجي معاي اشتري بدله شيك عشان لما اتقدم
مالك:لا
يوسف:تمام ماشي علي الساعه وحده هستناك
مالك:انا قولت ولم يكمل كلامه لان يوسف قفل في وشه
ضحك مالك علي صديقه المجنون
عند المجهول
شخص١:عملتي اي في البنت
شخص٢:لقيت بنت محدش يقدر يقاوم سحرها
شخص١:تمام حلو اوي
شخص ٢:بس ازاي هنزقها علي طريق مالك
شخص ١ بخبث:سيبي الموضوع دا لي
شخص ٢:تمام بس في حاجه تاني
شخص ١:اي
شخص٢:اكتشفنا أن في حد من المافيا راح لمالك يشتغل معاه ومالك رفض وهم عايزين يقتلوه
شخص ١:ولييه مقولتيش من بدري
شخص٢:كنت افتكر عادي وبعدين هنستفاد اي
شخص١ بكره وخبث :كتييييير هنستفاد كتيييير
شخص٢:ازاي
شخص١ بتفكير :بعدين بعدين
شخص٢:تمام
شخص١:ابعتي حد يراقب كل تحركاته وجهزي البنت دي عشان هبدأ خطتنا
شخص٢ بكره وخبث:تمام تمام اوي
عند ليل وملك
ملك :يلا يا ليل حرام عليكي
ليل:اي دلوقتي يلا يا ليل حرام عليكي ما من شويه لا يابابا مش عايزه نينيني
ملك:انا برضو بتكلم كده
ليل :اه ويلا خلصت
ملك:يلا يا لمضه هانم
مشيوا وراحوا مول جميل يشتروا لبس
عند يوسف كان منتظر مالك تحت بيته وعمال قلبه بيدق مش عارف ليه لانه لا يعلم أن معشوقته تسكن بقرب مما يقف
نزل مالك وسلم علي يوسف وانطلقوا للمول
وصلوا مالك ويوسف المول ولكن حسوا بحركه غريبه
عند ملك وليل كانوا في الدور التاني بيبحثوا علي ملابس لهم
ليل بملل:انا زهقت مافيش حاجه عجباني
ملك بملل هي الاخر :معاكي حق تعالي نشوف المول دا
ومشيوا
عند مالك ويوسف
مالك: هو في اي
يوسف: مش عارف
مالك ببرود اللامبالاه:ماشي يلا
يوسف:يخرب بيت برودك ياشيخ
مالك ببرود:يلا
يوسف:يلا علي الظالم
ومشيوا
قدام المول بس بعيد شويه
شخص:جاهزين انهارده هنسرق كل المجوهرات الموجوده في المول دا
تلات أشخاص معاه:تمام يا كبير
الكبير: تمام اجهزوا
شخص منهم:بس سؤال يا كبير المجوهرات فين
الكبير:في الدور الأول اما باقي المول دا ملابس
الأشخاص :تمام يلا بينا
الكبير:مش عايز ولا غلطه عشان المعلم
الاشخاص: تمام
الكبير:اي حد يقف قدامكم ومسمعش الكلام اضربوا عليه نار علي طول دون ذره تفكير انتو عارفين لو المصلحة دي تمت اي هيحصل
الأشخاص:لا يا كبير وتفاصيل الخطه معاك
الكبير:المعلم هيخليني تبع رجالته وهنتنقل في حته تانيه خالص احنا هنشتغل مع مافيا
الأشخاص بفرحه:تمام يا كبير اعتمد علينا
الكبير:تمام يا رجاله يلا بينا غطوا وشوشكم اي حد يشوف وشكم اقتلوه
الأشخاص:تمام
واتحركوا
عند ليل وملك
ليل:اه يا رجلي ياااني
ملك :اه يا ضهري ياااااني
ليل:كفايه تعالي نقعد في الكافيه تحت في الدور الأول
ملك:ياريت
ونزلوا
عند مالك ويوسف
يوسف :احم مالك بقولك
مالك:احكي
يوسف بتوتر :جعاان
مالك بضحك علي توتر صديقه:ههههه ومالك متوتر كده وانا كمان جعان
يوسف:كنت خايف من رده فعلك
مالك:جبان يلا ننزل الكافيه في الدور الأول
ونزلوا
الكبير بصريخ:كله يرفع ايده فوووق الا هقضي عليكم واحد واحد
حصل دوشه جامده في المول في قسم الدهب والمجوهرات وصريخ وصل لمالك ويوسف وملك وليل وباقي الناس
يوسف بخضه :في اي
مالك ببرود:مش عارف
يوسف :اااااه من برودك تعالي نشوف في اي
مالك :تم… لسه هيكمل كلامه لمح ليل وملك وملك بتبكي ومنهاره وليل بتهدي فيها
يوسف:سكت ليه
مالك :بص هناك
يوسف بص وشاف ملك بتبكي وخايفه ومعاها ليل بتهديها
يوسف جري عليها
يوسف بخضه وخوف:أنسه ملك مالك في اي. حصل لكم حاجه
ملك صدقت ما شافت يوسف وقامت حضنته جامد
يوسف اتفاجأه هو وليل
ليل لنفسها:مين دا وازاي تحضنه كده
يوسف:اهدي يا ملك متخفيش انا معاكي في اي احكي لي اي حصل
ملك بخوف وتهته في الكلام:ف في ضر ضرب ناار هناك هناك
ليل شدت ملك من جنب يوسف
ليل:انتي كويسه معلش يا استاذ بس هي عندها فوبيا من ضرب النار
كله ده ومالك مركز علي ليل
يوسف:ولا يهمك المهم تكون بخير وفين الضرب ده
ملك بخضه وخوف علي يوسف انه يروح:لا انت مش هتروح هناك بالله عليك لا وانهارت
يوسف بخضه عليها:اهدي ما تخافيش انا ومالك هنا متخفيش
يوسف شاور لمالك انه يجي
ليل بصت مكان ما شاور يوسف لقيت نفس الشخص اللي بتفكر فيه ليل نهار
مالك جه
مالك ببرود:في اي
يوسف :بيقولوا سمعوا ضرب نار جاي من جه محل الدهب والمجوهرات
مالك:امممممم
ليل لنفسها:يخرب بيت برودك بس برضو قمر
يوسف :تعالي نشوف في اي
مالك:لا انا هروح لوحدي وانت ودي البنات مكان أمان
يوسف بخوف علي صديق عمره :لا مش هسيبك لوحدك
مالك ببرود:يوسف يلا اسمع الكلام
يوسف :بعد ما شاف ملامح مالك عرف انه مش هينفع معاه النقاش
يوسف :تمام خلي بالك من نفسك
مالك بضحك ولاول مره ليل تشوفه مبتسم وبيضحك
مالك بضحك خبيث:متخفش عليا
يوسف شاف ملامح مالك
يوسف بضحك:براحه عليهم حراام
مالك:مش عارف ما انت عارف لي زمان
يوسف بضحك: ربنا يستر عليهم
ليل وملك مش فاهمين حاجه
يوسف:يلا يا بنات ناكل حاجه لحد مالك م يجي
ملك وليل بصوا باستغراب
يوسف بضحك:لا خلاص مادام مالك بص البصه دي وقال متخفش يبقي قولوا يارحمن يا رحيم عليهم
مالك مشي ببرود وهو بيصفر
وليل قلقانه عليه جدا مش عارفه ليه
عند المجرمين
الكبير للمعاه:لموا كل التلفونات اللي معاهم متسيبوش تلفون واحد تحركوا يلا
بدأوا يجمعوا التلفونات ولو حد لابس دهب بياخدوه منه
من بعيد مالك كان بيتفرج عليهم ببرود:تؤتؤ انتو مش كد المرمطه يا صغيرين
عند يوسف والبنات خدهم مكان آمن
يوسف وهو بيبص لملك:متخافوش وخليكم هنا عشان انا مضطر اروح لمالك ليقتل حد فيهم
ليل :تمام
يوسف مشي
ليل :اي الحكايه
ملك :حكايه اي
ليل: تعرفي الشخص دا منين
ملك:دا الشخص اللي بيعلاج بابا
ليل:واي علاقتك انتي بيه
ملك بتوتر:اي علاقتي انا بيه
ليل:احنا هنستعبط امال اول ما شوفتيه قومتي وحضنتيه ليه ولا كأنه جوزك او سندك
ملك بتوتر أكبر ومش عارفه ترد علي اختها ما هي فعلا اللي عملته غلط دا مش من محارمها
ملك :مش عارفه انا كنت خايفه ومش كنت في وعيي
ليل ما صدقتش بس الوضع اللي هم فيه مش يسمح لها انها تشد معاها
ليل:تمام وسكتت
عند مالك راح براحه عليهم وقتل واحد بكل احترافيه وجره وخباااه لكن فجأه حد ظهر خلفه وقال
الشخص:اثبت مكانك
مالك ببرود: رفع ايده وبعدين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)