روايات

رواية خفايا القدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء صلاح

رواية خفايا القدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء صلاح

رواية خفايا القدر البارت الخامس عشر

رواية خفايا القدر الجزء الخامس عشر

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الخامسة عشر

توقفنا لما نظرة الدكتورة اميرة الي الدكتور فؤاد بإرتباك وقالت : الموضوع يادكتور
وقطع الدكتورفؤاد كلامها وقال بغصب :اي كان الموضوع ايه ازاي تقولي للحالة كده انتي مش عارفة انك كده بتشوهي سمعة المستشفى وانا مش هسمح بكده
الدكتورة اميرة قالت بإرتباك : يادكتور الحالة هي اللي مسكت فيها ومكنتش راضية تسبني وحضرك لو مش مصدقني اسال الدكتورة نهاد كانت واقفة وشافت اللي حصل
الدكتور فؤاد قال بغضب : طيب هي ايه اللي خلها الحالة تنفعل عليكي وتمسك فيكي بشكل ده
الدكتورة اميرة بإرتباك : بدون تعليق
الدكتور فؤاد قال بغضب : ما تردي يادكتورة ايه اللى خلها الحالة تنفعل عليكي وتمسك فيكي
الدكتورة اميرة قالت بإرتباك : علشان علشان
الدكتور فؤاد قال بغضب : علشان ايه يادكتورة
الدكتورة اميرة :قالت بإرتباك علشان علشان

 

الدكتور فؤاد قال بغضب : علشان سمعتك وانتي بتقولي للدكتورة نهاد إن الدكتورة ملك لسه في فترة التدريب صح يادكتورة
نظرة الدكتورة اميرة له بإرتباك ونزلت وشها في الارض :بدون تعليق
الدكتور فؤاد قال بغضب : مش ده اللي حصل يادكتورة
الدكتورة اميرة قالت بإرتباك : يادكتور الموضوع
وقطع الدكتور فؤاد كلامها و قال بغضب : شوفي يا دكتورة المرة دي انا هكتفي بلفت نظر علشان دي اول غلطة لكي بس لو اتقررت تاني ساعتها قراري مش هيعجبك واضح يادكتورة اتفضلي وخرجت الدكتورة اميرة من مكتبه وعلي وجهها علامات الغضب وقالت لنفسها : انا اول مرة يحصل معايا كده لفت نظر وليه انا مقلتش حاجة غلط مش هي في فترة التدريب ولا انا يعني اتبلت عليها وانا مش عارفة ازاي لسة في فترة التدريب وتدخل العمليات وتعمل عملية لوحدها ليه الثقة ازيده فيها هي تبقي مين أساس علشان يعملوها بكل الاهتمام ده واتنهدت وراحت علي مكتبها
وراحت الدكتورة رانيا الي مكتب الدكتورة ملك وخبطت بضحك علي الباب وقالت بإبتسامة : ينفع أدخل
وفتحت الدكتورة ملك عينها وقالت بإبتسامة : ايوه طبعا اتفضلي

 

ودخلت الدكتورة رانيا وقعدت علي الكرسي وقالت بإبتسامة : ايه يا بنتي انا كل ما أدخل عليكي اشوفك مغمضة عيونك
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : أصل جاي من بدري وبعدين الدكتور مجدي مجاش النهاردة والشغل كله كان عليها والنهاردة
كان طويل
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة :ايوه ياستي ادكاتره كلها بتحكي بره
الدكتورة ملك قالت باستغراب : ايوه صحيح انا بعد ما طلعت من العمليات كان الكل بينظر ليها بس انا مش عارفة ليه وايه اللي حصل وانا جوه فى العمليات بضبط
وحكتلها الدكتورة رانيا علي اللي حصل قالت:بس الدكتورة اميرة مكنتش تقصد اللى حصل منها
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : انا عارفة اكيد لما والداته الطفلة انفعلت عليها فانفعلت الدكتورة اميرة هي الاخري و غصبن عنها وقالت لها إن لسه فترة التدريب
وبتنظر الدكتورة رانيا لها باستغراب وقالت بإبتسامة : تعرفي انك طيبة اوي واحدة غيرك كانت قالت إنها قاصدها كده بس انتي مافي منك

 

الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : طيب الدكتورة اميرة هتزني ليه احنا زملاءه في مستشفى واحدة وبعدين هي شكلها طيبة زايك وهي لو مش كده مكنتش بقيته اصدقاء الفترة دي كلها صح ولا ايه
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : ايوه طبعا هي طيبة جدا واما تعرفيها كويس هتحبيها
رايحه الدكتورة اميرة الي مكتبها فنظرة بالصدفة علي مكتب الدكتورة ملك لقيت رانيا بتضحك مع الدكتورة ملك فظهرت علي وجهها علامات الغضب وقالت لنفسها : هي هنا بتضحك ومبسوطة وانا اخدت لفت نظر بسببها ورانيا كمان ولا بتسأل عليها كل ده بسببها ومشت
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : بس قوللي هو الدكتور مجدي معلشي العملية دي ليه بنفسه
الدكتورة ملك : ما انا حاولت الاتصال به بس كان تليفونه مغلق والدكتور فؤاد حاول برده بس كان مغلق برده بس تعرفي إن كنت رفضها إن اعمل العملية دي بس الدكتور فؤاد هو اللي اقنعني إني اعملها والحمد لله العملية نجحت
ودخلت الدكتورة اميرة مكتبها وهي شيطها وفضلت رايحه جاي وبتفكر فيه اللي نظرت إليها في مكتب الدكتورة ملك وخبطت الباب وقالت بغضب : اتفضلي
دخلت أماني الممرضة : الحالة جاهزة في غرفة العمليات يادكتورة

 

الدكتورة اميرة قالت بغضب : طيب انا جاية هو الدكتور جمال وصل
أماني الممرضة : لسه يادكتورة
الدكتورة اميرة : طيب اتفضلي وانا جاية وراكي
أماني الممرضة : طيب وخرجت
وبعد شويه خرجت الدكتورة اميرة من مكتبها ودخلت غرفة العمليات وبدأت بالعملية
وصل الدكتور مجدي علي المستشفى وراح على مكتب مديرالمستشفي وخبط علي الباب
الدكتور فؤاد مدير المستشفى :اتفضل
دخل الدكتور مجدي وقال : خير يادكتور فيه ايه وقعد
الدكتور فؤاد : انت فين يادكتور
الدكتور مجدي قال باستغراب : ليه فيه ايه يادكتور حصل حاجة
الدكتور فؤاد قال بدهشة : فيه ايه بس قولي الأول المحمول ده انت شايله معاك ليه
الدكتور مجدي :ما انت عارف يادكتور اني دايما بنساها

 

الدكتور فؤاد : طيب واللي عاوز يوصلك يعمل ايه
الدكتور مجدي :ما انا موجود في المستشفى اهوه
الدكتور فؤاد : طيب لو انت مش في المستشفى هنوصلك ازاي
الدكتور مجدي :ليه يادكتور وهو حصل حاجة ولا ايه
الدكتور فؤاد : بس رد الأول علي سؤالي لو انتي مش في المستشفى اللي عاوزك يوصلك ازاي
الدكتور مجدي :يكلمني علي البيت
الدكتور فؤاد : ما احنا كلمناك علي البيت ومكنتش موجود يبقي العمل ايه بقي
الدكتور مجدي :ماهي زوجتي قالت لي علشان كده جيت علي المستشفى بسرعة قولي يادكتور ايه اللي حصل
وحكله الدكتور فؤاد مدير المستشفى علي اللي حصل
الدكتور مجدي قال باستغراب : والعملية نجحت
الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : ايوه نجحت
الدكتور مجدي : والله برافو عليها الدكتورة ملك
الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : هي دكتورة ممتازة
الدكتور مجدي قال بإبتسامة : هي فعلا شكلها ممتازة أثبتت نفسها وهي لسه فترة التدريب وقليل جدا اللي يقدريثبت نفسه في فترة التدريب من أول يوم

 

الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : فعلا
في غرف العمليات :
وسرحت الدكتورة اميرة وهي بتعمل العمليه في كلام الدكتور فؤاد واللي نظرة له في مكتب الدكتورة ملك وضحكها هي ورانيا ونظرة لها أماني الممرضة لقتها سرحانه ولسه هتكلمها
دخل الدكتور جمال الي غرفة العمليات وبينظر لها لقيها مش منتبها علي العمليه فقال بعصبية : دكتورة اميرة
ونظرة له الدكتورة اميرة باستغراب
الدكتور جمال قال بعصبية : اتفضلي اخرجي
ونظرة له الدكتورة اميرة وقالت بصوت منخفض : بس
الدكتور جمال قال بعصبية وبصوت منخفض : اتفضلي يادكتورة اخرجي
وخرجت الدكتورة اميرة وعلى وجهها علامات الغضب —–

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى