روايات

رواية خفايا القدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الخامس عشر

رواية خفايا القدر البارت الخامس عشر

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الخامسة عشر

في الكليه عند مالك وليل مالك كان بيشرح وشرحه كان جميل وسهل
بنت في المدرج: اي الدكتور المز دا ولا كلامه اللي يدخل القلب
صحبتها: اه والله يا بنتي يارب يكون سنجل
كله دا وليل بتسمعهم وهي متغاظه من من كلامهم علي مالك
ليل ببرطيم بصوت واطي: ولا كلامه اللي يدخل القلب نينيني ولا التانيه بتدعي يكون سنجل لو اقدر امسكهم هشدهم من شعرهم بنات قليله ربايه
مالك كان بيبص عليها وهيموت من الضحك بسبب حركه بقها وتغير ملامح وشها
عند سالي كانت مركزه جدا في مالك وازاي هو شبه حبيبها مازن اللي مات
سالي لنفسها: ازاي الشبه الكبير اللي بينهم دا لا في حاجه غلط ممكن دا مازن وكان بيضحك علي لا لا مازن مش كده لازم اتاكد وهبدأ في الخطه
بعد ما المحاضره خلصت مالك كان ماشي ولكن وقفه صوت
بنت: لو سمحت يا دكتور ممكن سؤال
مالك ببرود: اتفضلي
البنت : الحته دي مش ولم تكمل كلامها واغمي عليها والطلاب اتلموا عليها ومن ضمنهم ليل
احد الطلاب: مالها دي اي حصل
مالك: مافيش وقت ممكن بنتين يجوا يشلوها
ليل: انا هساعدها وشالتها هي وبنت معاها وأخذوها الي مكتب مالك
مالك بص عليها كده وابتسم ابتسامه سخريه وغمز لليل وليل فهمت
ليل: ممكن يا دكتور مالك تجيب ميه عشان شكلها تعبان يا حرام
مالك جاب الميه ورش عليها
ليل وهي بتضرب علي وشها براحه : يا أنسه فوقي انتي كويسه
فاقت البنت: ااااه اي حصل انا فين
ليل: حضرتك اغمي عليكي فجأه وجنباكي هنا
البنت لمالك بدلع: احم شكرا يا دكتور مالك
ليل بصت لها اللي هو انا اللي جبتك وانتي بتشكريه هو
مالك: ولا يهمك يا أنسه ااااا
البنت بدلع مبالغ فيه: سالي اسمي سالي
مالك: تمام يا أنسه سالي حمدلله على سلامتك
سالي : الله يسلمك يا دكتور وقامت وجات تمشي عملت نفسها دايخه ووقعت في حضن مالك وشخص من بعيد كان بيصور وهو بيبتسم بشر
ليل بصت لها ورفعت حاجب واحد بقرف وقربت منها وبعدتها عنه
ليل: تعالي أسعدك انا دكتور مالك مش فاضي لشغل السهوكه دي
سالي بصت لها بقرف: لا شكرا انا وكويسه ومشيت
ليل: لا انا كويسه نينيني
مالك بضحك: ههههههه يخربيت رأكشنات وشك يا شيخه هههه
ليل : ما انتي عاجبك السهوكه دي
مالك: اي بتغير يا بطل
ليل: انا اغير ومن مين وعلي مين
مالك: امممممم من سالي وعليا انا مش ممكن تكوني بتحبيني وانتي مش واخده بالك
ليل: نينينبنيني بتحبيني وانتي مش واخده بالك ظريف وجريت من قدامه وهي قلبها بيدق جامد
مالك: هههههه عبيطه بس بحبك وكمل كلامه لا يا سمير كنتش متوقعك بالغباوه دي
في مطار القاهره وصلت سيا
سيا: مكنتش متخيله اني ارجع تاني بعد الوقت دا كله بس القدر صعب يتفهم
اخدت تاكسي واتجهت ناحيه بيت مالك وبعد ما وصلت البيت رنت الجرس وفتح زين
سيا: مش بيت مالك الجارحي
زين: اه بس هو حاليا مش موجود
سيا: هيكون هنا متي
زين: علي بليل ان شاء الله
سيا: ممكن رقمه
زين: مش هينفع بدون أذنه ممكن تيجي له علي الساعه ٨ بليل
سيا : تمام شكرا تعبتك معاي
زين: الشكرلله مشيت سيا وقلبها بيدق ولا تعرف لماذا وذهبت الي فندق حتي تقضي الكام يوم دول
عند ليل كانت قاعده في الكافيه وجات بنت قعدت جنبها
البنت: ممكن اقعد هنا
ليل: اتفضلي
البنت: انا نور
ليل: اتشرفت بيكي يا نور انا ليل
نور: الشرف ليا عاشت الاسامي يا ليل انتي الدفعه الكان
ليل: التالته وانتي
نور: انا التانبه بس انتي شكلك جديده هنا
ليل: اه فعلا دي اول سنه
نور: اهاا وانتي كنتي في كليه اي ليل كانت هترد لكن في حد سحب كرسي وقعد عليه
ليل وقفت وزعقت: اي قله الذوق دي
سيف: اهدي بس هو انا عملت حاجه
ليل: اه عملت انك تيجي وتقعد مع اتنين بنات متعرفش حد فيهم تبقي عملت ولا اه ممكن تكون حسبت بنفسك بنت معلش ياختي كنتش اعرف
سيف وقف : انتي بتقولي عليا انا بنت ولسه هيضربها نور مسكت ايده
نور: اياك تفكر بس ترفع ايدك علي ليل او علي اي بنت غيرها انت فاهم
سيف: اي دا مش هتقولي ان نور هانم هنا
نور: سيف امشي من هنا بالذوق والا انت عارف انا ممكن اعمل اي
سيف: لا خوفتيني الكلمتين دول مش بياكلوا معاي مش عشان ضربتي لك عيلين تبقي خلاص super hero لا اصحي وشوفي انتي بتكلمي مين ولسه كان هيضربها لكن شخص مسك ايده
الشخص: مش عيب علي راجل يضرب بنت ولا انتي صح مش راجل معلش نسيت
سيف: انتي ازاي تتجرأ وتكلمني كده انت مش عارف انا مين
الشخص ببرود: لا عرفني يا حيلتها
سيف: انا سيف الرفاعي
الشخص : وانا مالك الجارحي اللي دمر بابا ياروح بابا
سيف: اي انت الشيطان
مالك: اكيد بابا يا روحه حكي لك انا عملت اي فيه فزي الشطور تمشي عشان محطكش في دماغي وانت عارف اي اللي هيحصل لك لو حطيتك في دماغي
سيف جري من قدام مالك
نور: شكرا يا دكتور مالك
مالك باستغراب : نور انتي بتعملي اي هنا
نور: اي يا دكتور مالك انا طالبه هنا وغمزت له
مالك: تمام ليل يلا هنمشي وتعالي علي المقر وهاتي نور معاكي بعد ما انا اتحرك بخمس دقايق
ليل وهي مستغربه ازاي مالك بيعرف نور: حاضر
مالك مشي وكان هيركب العربيه لكن حد وقفه
سالي بدلع: احم دكتور مالك ممكن توصلني لاني حسه نفسي دايخه
مالك بخبث: اه ممكن مش ممكن ليه
سالي : شكرا وركبت العربيه
مالك: عنوان بيتك فين
سالي قالت له العنوان ومالك راح يوصلها
ليل ونور وصلوا المقر ولقيوا يوسف وزين وملك هناك
يوسف بصدمه: نور بتعملي اي هنا
نور بضحك: بدل ما تقولي عامله اي يا نور اخس عليك يا جوو
يوسف: مش كده بس انا مصدوم وراح حضنها اخبارك اي
نور: الحمدلله وطلعت من حضنه اي يا زين مش هتسلم
زين: هههههه لا طبعا وراح حضنها عامله اي يابت وحشتينا والله
نور: الحمد لله والله انتو وحشتوني اكتر
ليل : ممكن حد يقولي تعرفوا نور ازاي
يوسف: ههههههه حضره الظابط نور بقيت نور
ليل وملك: حضره الظابط!!!!!
يوسف: اه نور اتعرفنا عليها من تلات سنين لما كنا في مهمه
ليل: امال بتعملي اي في الكليه
نور بحزن: عشان انقذ ابن اختي
يوسف: مروان😳 اي حصل
نور: من بعد ما خلصنا المهمه في ناس كانت عايزه تنتقم فقتلوا اختي وجوزها ومن خمس ايام خطفوا مروان لما عرفوا اني بشتغل علي المهمه دي
يوسف: مش فاهم مهمه اي دي
نور: في ناس عايزين يدخلوا نوع قوي من المخدرات( مش هينفع اقول اسمه) لمصر الكلام دا من سنتين وعز متورط معاهم
مالك من خلفهم: وصلت بيهم لكده
نور: واكتر انت مش متخيل الطريقه اللي هيدخلوا بيها
ليل: اي
نور: من خلال الأطفال الصغيره اللي أعمارهم تتراوح ما بين ٦ الي ١٠
ليل: ازاي
نور: هقولك………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى