رواية خفايا القدر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسماء صلاح
رواية خفايا القدر البارت الثاني والعشرون
رواية خفايا القدر الجزء الثاني والعشرون
رواية خفايا القدر الحلقة الثانية والعشرون
توقفنا لما الدكتورة ملك قامت من علي الكرسي ومشت ووقفت فجأة وحطت يدها على بطنها وقالت بوجع : اه
ونظرة لها سعاد الممرضة وقالت بخوف : ايه مالك يادكتورة
وحطها الدكتورة ملك يدها علي بطنها وقالت بوجع : مافيش هو الدكتور مجدي دخل العمليات
سعاد الممرضة قالت : لا لسة
الدكتورة ملك قالت بوجع : طيب اتفضلي وانا خمس دقايق وهاجي وراكي
سعاد الممرضة قالت بقلق : يعني انتي كويسه
الدكتورة ملك قالت بوجع : اه كويسة اتفضلي
سعاد الممرضة قالت باستغراب : طيب وخرجت
الدكتورة اميرة وهي في مكتب الدكتورة رانيا قالت لنفسها بإبتسامة ماكرة: زمان الدواء اشتغل دلوقتي
الدكتورة ملك وهي في مكتبها قالت لنفسها بوجع : اه يا بطني وخرجت مسرعة من مكتبها ودخلت الحمام
وخرجت الدكتور مجدي من مكتبه ومتوجه الي غرفة العمليات وقال : امال الدكتورة ملك فين
سعاد الممرضة : جاية وراها يادكتور
الدكتور مجدي قال :طيب
وخرجت الدكتورة ملك من الحمام وعقمت يدها واتجهت الي غرفة العمليات
ونظرة سعاد الممرضة وراها وقالت بإبتسامة : اهي الدكتورة ملك جات
الدكتور مجدي قال بإبتسامة : جاهزه يادكتورة
الدكتورة ملك وهي حطها يدها على بطنها وقالت بإبتسامة : ايوه جاهزة
ودخل الدكتور مجدي غرفة العمليات ووراها الدكتورة ملك ووراها سعاد الممرضة وبدأت العملية
في مكتب الدكتورة رانيا:
سرحت الدكتورة اميرة وقالت لنفسها باستغراب : امال مش سامعة حاجة ليه بما إن الدواءاشتغل ولا ده هدوء ما قبل العاصفة
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : هتعذمني علي ايه يادكتورة وفين
الدكتورة اميرة : بدون تعليق
الدكتورة رانيا قالت بصوت مرتفع : اميرة يا اميرة
ونظرة الدكتورة اميرة لها وقالت بإبتسامة خفيفة : ها
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : ها ايه روحتي فين
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة خفيفة : معلشي سرحت شويه كنتي بتقولي ايه
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : في ايه مالك
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : تاني يا رانيا
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : خلص ياستي كنت بقولك هتعذمني فين وعلي ايه
الدكتورة اميرة قالت بإرتباك وبصوت منخفض : بس الموضوع يتم
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : موضوع ايه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : ها لا مافيش في أي حته انتي عاوزها
ونظرة الدكتورة رانيا لها باستغراب وقالت : معقولها اميرة اللي بتكلم
انتي اكيد فيكي حاجة النهاردة
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : ليه يعني عادي شوفي انتي عاوزة تروحي فين وانا معاكي بس بشرط في حدود ميزانيته
الدكتورة رانيا قالت بإبتسامة : ايوه كده هي دي اميرة اللي انا أعرفها من بقول برده مش معقولها يحصل تغيير من يوم وليلة
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : طيب ياستي
في غرفة العمليات :
الدكتور مجدي : افتحي يادكتورة
وحطت الدكتورة ملك يدها علي بطنها وبتتوجع وقالت : المشرط ياسعاد ومدت سعاد يدها بالمشرط وقالت : اتفضلي يادكتورة
واخذته الدكتورة ملك منها وشالت يدها من على بطنها وهي بتتوجع وبتفتح
وبينظر الدكتور مجدي علي جهاز النبض والتفت لها وقال بدهشة : انتي بتعملي ايه
ووقع المشرت من يده الدكتورة ملك ونظرة له وهي بتتوجع
الدكتور مجدي قال بعصبية وبصوت منخفض : اتفضلي يادكتورة بره
الدكتورة ملك قالت بصوت منخفض وهي بتتوجع : يادكتور
الدكتور مجدي قال بعصبية بصوت منخفض : اتفضلي يادكتورة بره
ونظرة له الدكتورة ملك وخرجت مسرعة على الحمام وخرجت من الحمام وقعدة أمام غرفة العمليات تنتظر انتهاء العملية وعلي وجهها علامات التعب والحزن وحست بوجع مرة أخري فجريت مسرعة الي الحمام وخرجت مرة اخري من الحمام وقعدت أمام غرفة العمليات وحست بوجع مرة أخري فجريت مسرعة الي الحمام وبعد شويه خرجت من الحمام وقعدت أمام غرفة العمليات وسندت راسها علي الحائط وغمضة عيونها وانتهت العملية وخرج الدكتور مجدي من العمليات وفتحت الدكتورة ملك عينها ووقفت
ونظر الدكتور مجدي لها وقال بعصبية بصوت مرتفع : ايه اللي انتي عملتيه ده يادكتورة جوه
الدكتورة ملك قالت بإرتباك : أصل يا دكتور
الدكتور مجدي قال بعصبية وبصوت مرتفع : أصل ايه يادكتورة يا لو تلميذه لسه مش هتعملي كده
وسمعت الدكتورة اميرة وهي قعدة مع الدكتورة رانيا في مكتبها وقالت بإبتسامة : أصل ايه الصوت ده
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : صوت ايه
الدكتورة اميرة قالت باستغراب : مش سامعة يابنتي فيه صوت بره زي ما يكون حد بيزعق
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : ايوه صحيح تعالى أما نشوف فيه ايه تاني
وخرجوا من المكتب ونزلوا لتحت
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : هو الصوت جاي منين
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة خفيفة : اهوه انظري
ونظرت الدكتورة رانيا قالت باستغراب : هو فيه ايه الدكاترة كلها أمام غرفة العمليات ليه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة ماكرة : مش عارفة تعالى نشوف
ورحوا
الدكتور مجدي قال بعصبية وبصوت مرتفع : انتي فاكرة إن حياة الناس ايه انا مش عارف واحدة مهملة زيك بقت دكتورة ازاي حياة الناس يادكتورة مش لعبة وانا اسف اني بقولك يادكتورة
وبتنظر الدكتورة للجميع وهي بتبكي وحطت راسها في الأرض
وبتنظر الدكتورة اميرة لها بإبتسامة ماكرة
وسمع الدكتور فؤاد مدير المستشفى وهو في مكتبه الصوت وقال باستغراب لنفسه : هو اللي بيحصل بره وقام من علي الكرسي وخرج من مكتبه امال فين الدكاترة ونزل وبيلفت نظره لقيها الدكاترة كلها واقفها أمام غرفة العمليات وراح لهم
الدكتور مجدي قال بصوت مرتفع : انتي ماتنفعيش تبقي دكتورة انا مش عارف انتي نجحتي ازاي وبقتي دكتورة
الدكتور فؤاد قال بصوت مرتفع : هو ايه اللى حصل هنا
ونظروا الكل لهم
وراح الدكتور مجدي ووقف أمام الدكتور مجدي ونظر للدكتورة ملك لقها بتبكي وقال بصوت مرتفع : فيه ايه يادكتور مجدي
الدكتور مجدي قال بعصبية : يا دكتور فؤاد انا مش عاوز إن الدكتورة تبقي المساعدة بتاعتي
ونظرة الدكتورة اميرة لها وقالت بإبتسامة خفيفة : ياريت الدكتور فؤاد يا وافق
الدكتور فؤاد قال بصوت مرتفع : مش امفهم ايه الموضوع
الدكتور مجدي قال بعصبية : أي كان الموضوع انا مش عاوزها تبقي المساعدة بتاعتي
الدكتور فؤاد قال بصوت مرتفع : بس قولي ايه الموضوع
الدكتور مجدي قال بعصبية : الدكتورة ملك يادكتور
وفجاة وقعت الدكتورة ملك علي الأرض
ونظر الكل لها ————
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)