روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الجزء الثالث

رواية خفايا القدر البارت الثالث

رواية خفايا القدر الحلقة الثالثة

انتي ازاي تسمحي لنفسك تدخلي اوضتي
اتخضيت من نبرة صوته معرفش اتكلم جمعت شجاعتي واتكلمت عشان تاخد الدواء ونبدا ف العلاج
عاصف: ومين قالك اني هسمحلك تعالجيني
غزل: مش لازم تسمحلي لان ده واجبي
عاصف ابتدا يقرب منها وهو قاعد علي الكرسي المتحرك وهيا حاولت تثبت على موقفها بص ليها بعيون كلها غضب
عاصف: لم عندك شوية كرامة تسيبي البيت وتمشي
حاربة دموعي عشان متنزلش واتكلمت
غزل: بس انا مش بشحت منك انا دكتورتك ومش هسيبك غير لما تتعالج
عاصف: وانا مش عايزك تعالجيني
غزل: بس انا مينفعش اسيبك غير لما تتعالج وده فطارك
عاصف: قولتلك مش عايز اكل انتي مش بتفهمي
غزل: لا مش بفهم مستنيا حضرتك تفهمني
عاصف: مسك ايدها لدرجة حست ان دراعها هيتخلع ف ايدوا
لو مفهمتيش بالذوق انا افهمك بطريقتي
حاولت اشيل ايدي من ايدوا مقدرتش كان قاعد علي كرسي متحرك مزود بتكنولوجيا حديثة اول مره اشوفه بيدوس على الزرار بيتحرك لوحدوا وبيحدد الاتجاه اتجه نحيت الباب وبعدها زقني بره الاوضة وقعت ف الارض وهو قفل الباب سندت ضهري علي الباب من بره وانا بعيط من وجع ايدي
غزل: اه يارب لامتي هفضل اعاني ف حياتي انا تعبت اوي عمري متمنيت الاذي لحد لامتي هفضل اعيط ليه كل ده بيحصل معايا يمكن عشان انا طيبة ف الناس بتستغل ده وزي ما بيقولوا الطيب ملهش عيشه ف الزمن ده مسحت دموعي لما سمعت خطوات بتقرب مني
محمود: غزل انتي كويسه
غزل: اه كويسه
محمود: انتي بتعيطي واي اللي ف دراعك ده
غزل: انا وقعت بس وانا طالعه من الاوضة
محمود: عاصف السبب مش كده
غزل: هو الحقيقة
محمود: يبقا هو
غزل: اللي حصل حادثة بسيطة هو كان بيطلعني من الاوضة وانا وقعت بس هو ملهش ذنب
محمود: طب تعالي عشان اعقملك الجرح
غزل: بسيطة اعقمه اناا
محمود: انتي دكتوره اه بس انا كمان بعرف اغير على الجروح هه
غزل: هههه
محمود: حقك عليا ي بنتي عارف ان عاصف طبعوا صعب بس صدقيني مكنش كده ف الاول كل ده بسبب اللي حصل معاه زمان
غزل: انا مراعية حالته ومش هياس منه وهحاول معاه تاني
محمود: صحيح انا هسافر عندي شغل بره البلد احتمال اقعد اسبوع هنااك
غزل: تيجي بالسلامه
محمود: مش محتاجه اي حاجه اجبهالك معايا
غزل: لا شكرا
محمود: ف هدوم انا وصيت عليها اتمنه تعجبك
غزل: بس ده كتير اوي
محمود: انتي زي بنتي دلوقتي
غزل: ربنا يخليك ممكن اسالك سؤال
محمود: اتفضلي
غزل: بابا مسالش عليا
محمود: بص بحزن علي حالها رغم كل اللي عمله معاها لسه بتسال عليه سكت مش عارف يرد يقولها اي
غزل: مسالش صح
محمود: عارف ان صعب عليكي ومش قادرة تتخطي اللي حصل معاكي
غزل دموعي نزلت مقدرتش اقاومها خدني ف حضنوا وحاول يهديني لاول مره احس بحضن الاب بس للاسف مش من ابويا
طلعت اوضتي وقفلت علي نفسي مقدرتش معيطش لو وحشه مكنتش زعلت كل ده انا كنت بفرح لما ينادي عليا باسمي بس لدرجادي كنت حمل تقيل عليه عده اليوم وانا قاعده مكاني لدرجة اني نمت مكاني محستش غير بالشمس وهيا علي وشي صحيت وانا حاسه بخيبه من كل اللي بيحصل معايا اتوضيت وصليت ونزلت عملت شوربة خضار وروحت اوضة عاصف تاني خبطت بس المرادي كان جوا
غزل: صباح الخير
ملقتش اي رد منه ف كملت كلامي شوف تعال نتفق علي حاجه
ممكن نبقا حتي اصحاب
عاصف: ليه مقولتيش ل بابا اني انا السبب ف وقعتك
غزل: ملوش لزمة اني اقول
عاصف: مش معني انك مقولتيش ل بابا اني هسمحلك تعالجيني او انك هتقنعيني انك بنت طيبة وغلبانه
غزل: رايك فيا ميهمنيش وانا بقولك نبقا صحاب عشان هيبقا ف تعامل بينا احسن
عاصف ******

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى