رواية خفايا القدر الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء الثاني البارت السادس
رواية خفايا القدر الجزء الثاني الجزء السادس
رواية خفايا القدر الجزء الثاني الحلقة السادسة
مارك: امي امي اين انتي
ليلي: انا هنا يا حبيبي تعالي
مارك راح ل ليلي
ليلي: مالك مضايق ليه
مارك: لا مش مضايق
ليلي: عليا انا برضو هااا قولي ايه فيه
مارك حكي لها كل الحصل من اول ما قابل ليل حد الحفل
ليلي: وانت بتحبها
مارك: مش الحب دا يا ماما شعور مختلف كأني اعرفها او تربطني بيها حاجه بس مش حب ولا اعجاب
ليلي بقلق: اسمها ايه
مارك: ليل اسمها ليل
ليلي اتوترت اكتر: ليل ايه
مارك: ليل احمد و معاها انت اسمها ملك متجوزه واحد اسمه يوسف وبيقولوا ابن خالتها
ليلي: ابن خالتها ازاي وانت عرفت دا كله منين
مارك: شكلك نسيتي انا بكون مين
ليلي: ههههه احلي صفه فيك التواضع يا الله علي تواضعك
مارك: هههههه عارف عارف لا داعي لهذا
ليلي: مارك لو عرفت ان ليك اخوات هتعمل ايه اي هتكون رده فعلك هتحبهم
مارك: جدا انا نفسي يكون عندي اخوات بذات بنات هحميهم وهحبهم وهعمل كل حاجه لهم
بس بتسألي ليه
ليلي: لو ليل اللي ببتكلم عنها نفس اللي في البالي يبقي تتصرف وتخطف ليل واختها
مارك: ليه يعني
ليلي: دول بناتي
مارك: نعم !!!!!!! ازاي ومتي
ليلي هحكي لك
فلاش باك
ليلي: يااااا احمد
احمد وهو شايل ليل : عايزه اي
ليلي: رايحه اجيب شويه طلبات وجايه خلي بالك من البنات
احمد: تمام متتأخريش وخدي بالك من نفسك
ليلي نزلت تشتري طلبات وهي قدام هيبر كبير واحد مسك ايدها
ليلي: ايه قله الأدب دي انت ازاي تمسك ايدي
سعد: اي يا حبيتي دا انا متخفيش
ليلي بخوف: سعد عايز ايه
سعد: عايزك انتي وانتي عارفه كده كويس
ليلي: احترم نفسك انا وحده متجوزه ومعاي بنتين
سعد: يبقي تموتي
باك
مارك : وقتلك
ليلي: نعم ياروح امك
مارك: احم اه صح طب مين سعد دا
ليلي: يبقي والدك اندرو خطفني وقال اني موت
مارك: ازاي
ليلي: خطفني وجاب وحده لبسه نفس هدومي وجاب تاكسي وكلهم متفقين مع بعض والتاكسي قدام الناس عمل حدثه وانا فيه والست دي هربت وهي صاحب التاكسي بعد ما حطوا جثه وولعوا في العربيه عشان متبنش ليا ملامح وجابني وجه علي هنا وخلفتك بس الغصب بس حبيتك زيك زي البنات
مارك: طاب لما مات ليه رجعناش
ليلي: لاني قدامهم ميته ومش معاي جواز سفر لاني ميته
مارك: وازاي جابك هنا
ليلي: جينا بطريقه غير شرعيه مش محتاجه اي حاجه
مارك: طب ليل وملك هيتقبلوا الأمر
ليلي: مش عارفه خايفه اوي
مارك: ما تقلقيش انا هتصرف وهرجع لك بناتك وسابها ومشي
عند مالك ويوسف
مالك: عايشه ازاااي
يوسف بحزن: لما كنت براقب لونا والبرت شوفت مارك هناك كذا مره ف راقبته وشوفته بيدخل فيلته ووحده فتحت له كانت شبه ملك جدا وشبه الصور اللي ملك ورتهمني
مالك: متقولش لحد لان نحن مش عارفين رده فعلهم هتكون ازاي
يوسف: وانا قولت كده برضو
مالك: تمام يلا نطلع لهم
ليل: اي في ليه وشك مخطوف كدا يا مالك
مالك: لا مافيش بقولكم ما تيجوا نتعشى برا انهارده وافرجكم علي اسبانيا وجمال اسبانيا وجمال بنات اسبانيا
ليل برفعه حاجب: جمال مين يا عينيا
مالك: احم جمال أماكن اسبانيا
ليل: افتكر
مالك: انتي اللي سمعك تقيل وتفتكريش تاني ها يا جماعه قولتوا ايه
الكل كان بيضحك عليهم
سليم: يا شيخ اللي يشوفك وانت بتاخد منصب تاني أكبر رجل مافيا في العالم ميشوفك وانت وخايف من ليل هههه
يوسف: اي يا ابو الشياطين اين الهيبه انا لا أراها
مالك: مخلاص يا ظريف منك له وانت يا زين مش عايز تقول حاجه
زين بسرحان: لا يا مالك
مالك بغموض: تمام يلا
الكل: يلا
وصلوا مطعم كبير وفخم جدا
ملك: اي يا جماعه ليه جايين هنا
نور: لا انا مش هغسل طباقه
سيا: ولا انا يلا نروح مكان تاني
مالك: ادخلوا وانتو ساكتين يوسف هيحاسب هههههه
يوسف: ليه انا بقا ان شاء الله وانت علي قلبك كاااااد كدا
مالك: حرام عليك انا لاقي اكل
فريده: بقولكم ايه معاكم اتنين عواجيز عايزين ياكلوا يلا
احمد: مين دا العجوز اتكلمي عن نفسك انا لسه في عز شبابي
ليل: باأاااااس انتوا كمان مالك قال يوسف هيدفع يبقي يدفع وغمزت لمالك
مالك: حبيبي هههه
يوسف: حاضر وامري لله
دخلوا وبعد ماطلبوا الاكل جه وبدأ يأكلوا في جو عائلي جميل مليئ بالحب والضحك بس زين شكل في حاجه في دماغه
الجرسون: الحساب
يوسف بضحك: الحساب يوم الحساب واخد منه الشيك وبص فيه واتصدم
يوسف: اي دا هو هحاسب علي كل اللي في المطعم ولا ايه
مالك: هههههههه ادفع يا جوو يلا
يوسف دفع وطلعوا يتمشوا وهم بيضحكوا وقفوا قدام البحر وقعدوا هناك وبقيوا يهزروا ويضحكوا
ليل: انا هروح الحمام وجايه
ملك: استني جايه معاكي
بعد حوالي عشر دقايق ملك رجعت وحدها بتجري وحد ضربها علي دماغه
ملك بصوت عالي: في حد خطف ليل واغمي عليها
عند ليل
ليل بدأت تفوق: اااه انا فين
مارك: الحمدلله علي سلامتك
ليل: ااه انت ليه جبتني هنا
مارك: متخفيش انا مش هعمل لك حاجه حتي انا زي اخوكي
ليل: لا انت مش زي اخوي ولا في عمرك هتكون زيه اخويا انا عمره ما يكون من المافيا
مارك: وجوزك يكون عادي
ليل: هههههه مين قلك ان مالك من المافيا وبعدين انت جبتني هنا ليه
ليلي جات قدامها: انا الطلبت منه يجيبك هنا
ليل بصدمه…….😳😳😳😳
عند ملك اخدوها المستشفي
يوسف: ها يا دكتور ملك عامله ايه
دكتور: هي كويسه بس الضربه كانت شديده عليها
مالك: هتفوق متي
الدكتور: كمان نص ساعة وسابه ومشي
احمد: مش هنستني نص ساعه تاني بنتي هتروح مني ومين الخطفها
مالك بص ليوسف ويوسف بصله نفس البصه
مالك: انا عرفت ليل فين
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر الجزء الثاني)