رواية خفايا القدر الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء الثاني البارت الخامس
رواية خفايا القدر الجزء الثاني الجزء الخامس
رواية خفايا القدر الجزء الثاني الحلقة الخامسة
في المستشفى مارك كان منتظر الدكتوره اللي بتكشف علي ليل
مارك في نفسه: لماذا أشعر تجاه هذه الفتاه بشعور غريب لكن ليس حب ولا اعجاب شعور اني يجب عليا حمايتها
استيقظ من أفكاره علي صوت الدكتوره
الدكتوره : سيد مارك
مارك: نعم هل المريضة بخير
الدكتوره: لا يبدو انها كانت مخطوفه ولديها بعض الجروح وحاله من الخوف يجب الاهتمام بها جيدا وان لا تتركها وحده لان حياتها في خطر
مارك: حسنا
____________________________
بعد حوالي ١٥ يوم في الحلفه التي أقامها الكينج للإعلان من الفائز والجميع موجود
الكينج في الميكروفون: ارجو انتباه الجميع
الكل انتبه له باهتمام
الكينج: لقد اجتمعت بكم اليوم حتي اعلن من الفائز بهذه الصفقه
الكل كان مستني يعرف مين الفائز والجميع كانوا في حاله حيره
الكينج: الفائز هو الشيطان ليتقدم الي هنا ونتعرف عليه هيا تحيه كبيره له ولاجتهاده
الكل كان مستني يعرف من هو الشيطان وعز كان باين عليه الخوف والصدمة من ان يكون الشيطان هو مالك هه وفعلا مالك هو الشيطان
مالك طلع عند الكينج بكل شموخ وثقه وسلم علي الكينج
الكينج: احسنت هيا أخبرنا ما اسمك
مالك: ادعي مالك وملقب بالشيطان
عز والخاندرو مصدومين ازاي لسه عايش دا شافوا بعيونهم السفينه انفجرت وهو فيها
الخاندرو: كيف هذا الم يمت كيف يمكن أن يكون مازال علي قيد الحياه
عز مصدوم مش قادر يتكلم
مارك ومعه ليل: من هذا وكيف فاز
ليل لسه هترد بس مالك قاطعها لما طلب منها الصعود عنده
مالك: احب اعرفكم علي زوجتي وشريكتي ليل مالك الجارحي وكان لها دور كبير في هذا الفوز
مارك اتصدم اكتر
الكينج بإعجاب: انها حقا لفاتنه
مالك: وانا حقا اقتل ولا أبالي
الكينج: لقد أعجبتني يا مالك واعجبتني جرأتك وقوتك وثقتك في نفسك ولهذا سأجعلك يدي اليمني من الآن وصاعدا ولكن احظر ان تغدر بي
مالك: الغدر ليس في قاموس الشيطان
البرت: وماذا عني
الكينج: لم أعد احتاج الي خدماتك
يوسف والباقي كانوا بيتفرجوا من الكاميرا المخفيه الموجوده في جاكت مالك
البرت ذهب بغضب ووقف في مكان بعيد شويه
لونا: لا تقلق يا أبي سأخذ لك ثمن هذه الخيانة ونظرت لمارك الذي لا يزال علي وضعه والصدمة محتله وشه
بعد حوالي ساعه من الاحتفال لبعض الأشخاص وصدمه لبعض اخر
مالك بيتكلم في سماعه صغيره : نفذ
فجأه النور قطع ولا احد يعلم ما حدث ولكن لم يتم دقيقتين واتت الأضواء وكان مالك حط سماعه وطلع علي المسرح هو ليل وبقي يغني اغنيه ديسباسيتو ويرقص هو وليل
والجميع ينظر بعضهم بكره وبعضهم بصدمه وآخرين بإعجاب من ذكاء مالك وانضم لهم سيا وماكس لونا اخدت مارك من ايده وانضوا لهم
انتهي مالك من الغناء وكل واحد راح لترابيته
مالك: اي رأيك في زوجك قره عينك
ليل بغضب: زفت
مالك : ليه دا كل البنات بتبص لي وببتمني انهم يكونوا مكانك
ليل: ما عشان كده مش شايف البنات بتبص عليك ازاي
مالك: بتغير يا صغنن
ليل: اه ولو حد بص عليك هخزوق عينه بقولك اهو
مالك: احم انا بدأت اخاف
ليل: لازم تخاف
كينج سحب كرسي وقعد جنب مالك
الكينج: كنت رائع يا مالك
مالك ببرود وثقه: اعلم هذا
الكينج: كم يعجبني هذا البرود وهذه الثقه
مالك: أشكرك استأذن هذا يكفي علينا الذهاب
الكينج: دعني ارسل معك السائق
مالك: لا داعي لهذا لديا سيارتي الخاصه
الكينج: حسنا تعالي غدا أريد أن اناقش معك شئ
مالك: حسنا الي اللقاء
عند لونا ومارك
لونا بسخريه: ماذا هناك بيبي هل تعرضت للخيانه هههههه
مارك: لونا لا داعي لهذا وانا لم احب ليل قط كنت أشعر تجاهها بشعور مختلف بعيد كل البعد عن الحب
لونا: سأصدق هذا ههه اذا أخبرني لماذا ظهرت عليك الصدمه عندما علمت انها زوجه الشيطان وكيف اخذ منك هذه الصفقه
مارك: لاني كنت أظن انها ليست متزوجه وايضا لا اعلم كيف فاز للشيطان بهذه الصفقه ولا أعلم من هذا
لونا: هههه لا تعلم من هذا اذا انت لا تعلم شئ عن أكبر رجل مافيا بعد الكينج وأبي وها قد أصبح أكبر رجل مافيا بعد الكينج فقط
مارك: لا يهم كل ما يهمني الآن ان انتقم من الاثنين
لونا: انا معك
مارك: لماذا!! وانا اعمل وحدي
لونا: للثأر من من أخذ مكان ابي ستحتاجني وعندما تحتاجني تعلم اين سأكون وسابته ومشيت
_____________________
عند مالك وعصابته(هنسميها عصابه مالك تمام ) في مقرهم
يوسف: الله عليك يا ابو الشياطين هههه
سيا: اخويا ده يا جدعان هههه
سليم: لا والله انا مصدوم ازاي عملت ده كله
مالك: هقولكم بس مش هنا تعالوا نرحب بيضفنا الاول
ونزلوا مكان تحت الأرض
….: مين هنا انتوا مين انتو متعرفوش بتلعبوا مع مين
مالك: هههه لا خفنا يا عز
عز بصدمه: مالك
ليل: بشحمه ولحمه ههههه
الخاندرو: ازاااي لقد رأيناك تحترق أمام أعيننا
مالك:ههههه كله من هنا وشاور علي دماغو
فلاش باك
ليل في المستشفي
مالك: ليل لازم تسمعيني كويس دلوقتي الكل عارف اني بحبك فهيحاولوا يستخدموكي عشان يخلوني اشتغل معاهم
ليل: تمام اي الخطه
مالك: ملك هتتخانق معاي بسبب ان انا عرضتك للخطر وانا كده كده مراقب فانا احس بالذنب واروح برجليا لعز عشان نعرف اي خطتهم وانتي تكوني بأمان
ليل: تمام
وحصل زي ما كان يخطط مالك ووصل لعز وعز اداله قسم خاص في الفيلا بتاعته وكان فيها كاميرات مراقبة
سالم: انت ازاي تيجي برجليك لاكتر شخص بيكرهك
مالك: كان لازم اعمل كده ملك معها حق ناس كتير اتاذت بسببي كفايه وانا موافق اني اعمل له كل حاجه بس يبعد عنهم
كله دا وعز بيراقبهم سالم طلع من عند مالك متعصب وراح لعز
عز: مكنتش اتوقع خيانتك يا سالم وضربه بالنار بس دا جزء من خطتهم
عز: الو تعالي ارمي جثه الخاين ده
بعد شويه
مالك: ها يا ليل عامله اي
ليل: الحمدلله تمام انت اخبار عز عملك حاجه
مالك: ولا يقدر
ليل: انا اسفه علي الكلام القالته ملك
مالك: انتي نسيتي انه جزء من الخطه بس ملك اختك غبيه قعدت كتير احفظ فيها
سالم: مالك
مالك بصدمه: سالم قفلت الكاميرات
سالم: اه كله تمام وكده عز اتأكد انك بقيت معاهم
وكله مشي تمام وهم ماشين رايحين مكان الصفقه
مالك: ثواني هروح الحمام
عز: اوعي تعمل حركه غدر كد ولا كده
مالك: لو كنت هعمل مكنتش جيت لك برجليا
مالك لما قابل الكل
مالك: سبوني مع يوسف شويه بعد ما الكل خرج
مالك: لما سليم يجي يحط القنبلة انت هتيجي معاه وهتاخد لي معاك جهاز تنفس وبدله غطس ومركب من المطاط وهترميهم مكان ما سليم هيحط القنبلة بس تحت شويه عشان ميتحرقوش
يوسف: ليه مش عايز حد يعرف
مالك: لأنك هتبلغ البوليس وطبعا انا لازم اموت قدام الكل البوليس هيقول مش لقينا الجثه فلازم تكون رده فعل الكل حقيقيه لاننا متراقبين ولما تروحوا مقرنا هتقول للكل اني عايش بس لو ليل تعبت جدا احضنها وقولها اني عايش وتعمل نفسها اغمي عليها عشان تبينش ويفضل تمثيلها مقنع
يوسف: تمام وبعدين
مالك: انت هتيجي لي في المكان…… ومعاك جواز سفري وانا مجهز طياره خاصه لإسبانيا
يوسف: اشمعنا اسبانيا
مالك: مافيش وقت اشرح اكتر من كده انا ابقي اكلمك يلا
وفعلا حصل زي ما كان مخطط مالك بالظبط وسافر إسبانيا وبقي يخطط ويجهز ويجمع كل حاجه عن الكينج وعرف يوسف علي اللي عرفه واللي هو هيكون في صفقه كبيره جدا الصفقه دي هي اللي هتوصلهم لاكبر رجل مافيا في العالم وعرف مارك وجمع معلومات عنه وعن البرت ولونا وإعجاب لونا بمارك وخطتها عشان تعرفه علي باباها وخطتهم بتعريف ليل علي مارك عند طريق خناقه بينها وبين لونا وخطه ليل لما وقعت قدام عربيته
في المستشفى الدكتور كانت متفقه مع مالك وليل
الدكتوره : سيد مارك
مارك: نعم كيف حال المريضة
الدكتوره: ليست بخير يبدو انها كانت مخطوفه ولديها بعض الجروح وحاله من الخوف يجب الاهتمام بها جيدا وان لا تتركها وحدها لان حياتها في خطر
مارك: حسنا
دخل مارك لليل
مارك: هل انتي بخير
ليل بخوف: لا هناك من يريد قتلي لقد هربته منه بأعجوبة
مارك: لا تقلقي هيا تعالي معي وانا سأحميكي
وبفعل ليل راحت مع مارك ولم تدع مارك يخطط ليربح الصفقه
وزين ويوسف خططوا حتي لا يستطيع البرت ولونا بالفوز أيضا وسيا بدورها فعلت هذا مع ماكس وجو بما ان ماكس مغرم بها والشيطان اخذ هذه الصفقه وبقي اليد اليمني للكينج
باك
مالك: والباقي أنتم تعرفونه
عز والخاندرو مصدومين من خطه مالك
الخاندرو بإعجاب شديد : يا لها من خطه ولكن كيف أتيت بنا هنا
فلاش باك
مالك: نفذ
كان بيكلم يوسف اللي متنكر عشان يخطف عز والخاندرو وهو القطع النور ومالك غني حتي يلهي الموجودين
ورجع النور وعز والخناندو اختفوا
باك
عز بغل وشر: من يومك بس فكرك مارك والبرت هسيبوكم في حالكم
مالك: لا طبعا بس انت متقلقش كله تحت السيطره سيا هاتي المخدر
مالك ادي مخدر لعز والخاندرو وناموا
يوسف: مالك عايزك في كلمه
مالك: تمام تعالي ورايا
مالك ويوسف بقيوا في مكان وحدهم
مالك: اي في
يوسف: في خبر مش عارف حلو ولا وحش
مالك: اييي
يوسف: خالتو ليلي عايشه ومارك يكون أبنها
مالك بصدمه: ازااااااي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر الجزء الثاني)