روايات

رواية خفايا القدر الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الثاني البارت الرابع

رواية خفايا القدر الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية خفايا القدر الجزء الثاني
رواية خفايا القدر الجزء الثاني

رواية خفايا القدر الجزء الثاني الحلقة الرابعة

ماكس: سيد جو هناك اخبار جيده
جو: هيا أخبرني ماذا هناك
ماكس: لقد اعلن الكينج ان من يحصل على هذه الصفقه ستقام علي شرفه حفله يتم فيها تكريمه بمنصب ذو قيمه كبيره
جو: رائع يا لها من اخبار جيده وهل تحدث الخاندرو في هذا الموضوع ؟!
ماكس: لا يا جو أظن انهم يريدون أن ربحوا هذا المنصب وحدهم
جو: لو فعلوا هذا سيكون لي تصرف اخر معهم
عند ملك ويوسف وباقي العيله
يوسف: جماعه تعالوا ننزل نغير جو بدل جو الحزن دا وليل ان شاء الله هترجع وكمان نشوف جمال اسبانيا
ملك ببكاء وعصبيه: انت بتقول ايه عايزنا ننزل نغير جو وليل حتي ما عرفنها فين ولا مين اللي خطفها
احمد: ملك اهدي ويوسف معاه حق والجو دا مش كويس لنا
فريده: فعلا يا ملك عشان مريم كمان كفايه اللي بتمر بيه بتبان عادي بس هي تعبانه
ملك ببكاء بس هديت: ماشي هروح اقولها واجي
بعد شويه الكل جهز عشان يخرجوا وركبوا العربيات واتحركوا
عند بطلنا المز مالك
نور: في اي يا مالك وشك اتقلب ليه
مالك: الصفقه اللي هتم لازم ناخدها وبأي طريقه
ليل باستغراب: ليه ايه المميز اللي بقي فيها
مالك: الكينج هيعمل حفله علي شرف الي هيكسبها وهيوليه منصب كبير في المافيا عالميا
نور: ليه وايه السر ورا الصفقه دي
مالك: مش عارف
….: بس انا عارف
مالك: اهلا يا يوسف تعالي اتأخروا لييه
يوسف بضحك: الست ملك عاشت في الدور اوي
ملك: الله مش عشان اكون مقنعه ولا يقولوا عليا معرفش امثل
يوسف: لا طبعا ازاي يقولوا عليكي متعرفيش تمثلي
ليل: خلاص يا أطفال العبوا مع بعض ومتتخانقوش
مالك: ههههههه
ليل بصت له كده اللي هو اسكت : ركزوا نحن في مهمه خطره
مالك: معاكي حق يوسف اي السر ورا العمليه دي
يوسف: استني عشر دقايق سليم وزين ومريم جايين ومعاهم كل التفاصيل
نور: ليه الموضوع كبير لدرجه دي
يوسف: جدا وكمان بعد ما الكينج أعلن عن الجائزة الكل بقي يتنافس عليها
ليل: ممكن سؤال بس هو غبي شويه
مالك: قولي وربنا يستر
ليل: الصفقه دي عباره عن ايه
يوسف: الاجابه الكامله عندي بصي الصفقة عباره عن تجاره أعضاء وتهريب نوع من المخدرات اقوي من اي نوع مشهور لأنه النوع ده جديد
ليل: طب ازاي هيتوزع
نور: زي ما قولت لكم بياخدوا الأطفال من سن ال٥ الي سن ال١٠ يعملوا لهم عمليه ويحطوا المخدرات فيهم ويتفقوا مع دكاتره مشهوره عشان محدش يشك فيهم في المطار ويعدوا بكل بساطه
ليل: واي مصير الأطفال دي
نور: بعد ما ياخدوا الحاجه بيتاجروا في اعضاءهم
ليل: لا إله إلا الله في ناس كده
يوسف: واكتر والمميز في العمليه واللي يخلي الكينج يعلن عن مكافئة زي ان عالم المافيا كله هتكون تحت سيطرته
مالك: ازاي
يوسف: نوع المخدرات الجديد دا الكينج هو الصنعه ف لو نجح ولف العالم الكينج هيكون الكل في الكل في عالم المافيا وجميع المافيا هتتنافس علي مين هيشتغل معه
مالك: لازم نفوز بالصفقه ولازم الشيطان يظهر والكينج يعرفه بس من غير ما نوزع القرف دا
نور: ازاي اكيد الكينج عامل دعايه عليه ومتفق مع ناس والناس دي مستنيه
مريم: سيبوا الموضوع دا عليا
مالك: ازيك يا مريم عامله ايه وحضنها
مريم: الحمد لله يا مالك انت اخبارك ايه
مالك: تمام الحمدلله
زين: مااالك ليك وحشه والله
مالك : ههه ازيك يا زين عامل ايه وحضنه
وسلم علي سليم
يوسف: ها عملتوا اي
زين: كل التفاصيل هنا وطلع فلاشه من جيبه
مالك: تمام هاتوا اللاب توب نشغله
نور جريت اللاب توب وشغلوا الفلاشه
مالك بصدمه : كل دا عايز الصفقه حتي عز
يوسف: وكمان اتحد هو والخاندرو وعايزين يضموا جو ماكس معاهم
زين: مين دول
مريم: انا اعرفهم عز المعرفه كنت جاسوسه لهم هههههه وماكس شريك جو مغرم بي جدا هههه
ملك: العبببب مادام اجنبي يبقي مز
يوسف بصلها بحاجب مرفوع
ملك: احم احم بس اكيد مش احلي من زوجي وقره عيني يوسف
ليل: تعرفي ابت يا ملك احلي حاجه فيكي اي انك مش بتخافي وثابته علي مبدأك
ملك: ايوا امال
مالك: تمام يا مريم لازم ترجعي لهم وتعرفيهم عليا كشريك لهم وان انا لازم اخد المنصب دا
مريم: سيبها علي سيا
سليم: ربنا يستر عليهم بعد الكلمه دي هههههه
مريم: ههههه متخليش الناس تاخد فكره وحشه عني
الكل ضحك
يوسف: طب لو عز شافك
مالك: انا عايزه يشوفني
يوسف: نعم!!!!!
مالك بضحك: هههههه لا مش وقت استغراب ولا صدمات خلي كل حاجه في وقتها خلينا في هدفنا واللي ندمر المافيا وعشان ندمر المافيا لازم ندمر كل واحد لوحده وانا ظبطت خطه تعالوا ورايا
روحوا لاوضه ضلمه ولما مالك فتح الأنوار ظهر خطط وصور جميع رجال المافيا الكبار والصغيرين محطوطه علي الحيط
مالك: اي رأيكم
يوسف: صدق الطلع عليك الشيطان ايه دا كله
زين: لا بجد خطر وكله ما في شهر
مالك: هههههه عيب عليكم
مريم: ما انا بقول طالعه لمين ذكيه هه لاخويا طبعا ههههه
ليل: مخلاص عشان يغترش بنفسه
مالك: اني اشتمت رائحه حريق ههههههه
ليل: اني اشتمت رائحه حريق نينيني
سليم: مش وقته هااا يا مالك اي الخطه وهنبدأ بمين
مالك: قبل اي حاجه لازم الصفقه دي تكون من نصيبنا ركزوا معايا نحن عندنا اربع منافسين وبنحن خمسه عز والخاندرو ساهلين ماكس وجو مريم وسليم لازم تتصرفوا معاهم البرت وبنته لونا اخطر اتنين ليوسف وزين ومارك سيبوه ليا انا وليل ومجرد ما ناخد الصفقه دي واتولي المنصب هبدأ اصفي بعز والخاندرو اضعف لاعبين في اللعبه دي وليبدأ السباق
عند مارك
مارك يتحدث في الهاتف: مرحبا جون
جون: كيف حالك يا سيدي
مارك: انا بخير هل يوجد اخبار عن اختطاف هذه الفتاه او معلومات عنها
جون: نعم يوجد
مارك: ماذا يا أخبرني
جون: قد تم تقديم بلاغ عن عمليه اختطاف باسم ليل احمد لدي المقدم وسام
مارك بسرحان: ليل
جون: نعم يا سيدي اسمها ليل وتم اختطافها من مجهول
مارك: حسنا اغلق الخط ولو علمت شئ عنها أخبرني وتابع البحث
وأغلق الخط وبقي يفكر في ليل وانه لازم ينقذها شكله كده حبها
مارك يتحدث نفسه بصوت مسموع : لا يجب عليا التحرك والبحث عنها بنفسي
واخد مفتاح العربيه وخرج بسرعه وركب عربيته ومشي متجه الي منزل لونا وبعد فتره وصل
مارك بصوت عالي: لونا لونا اين انتي
لونا ببرود: ها انا هنا بيبي
مارك: أين ليل
لونا باستغراب : ليل!!! من هذه
مارك: تلك الفتاه التي كلفتي شخص حتي يختطفها
لونا: اوووو اذا تدعي ليل يا له من اسم سخيف مثلها
مارك: لن اعيد سؤالي مره اخري اين ليل
لونا: من اخبر اني اختطفتها اكيد اخبرك ان مجهول اختطافها ولم تصل لي
مارك: هذه اللعبه لن تمشي عليا هيا لونا أخبريني اين هي
لونا: لقد أخبرتك اني لا اعلم ويجب أن يكون كل تركيزك علي الصفقه لم يتبقي سوا عشره ايام
مارك قد تأكد ان لونا تقول الحقيقه: حسنا ولا تتدخلي في عملي واياكي والاقتراب من ليل
لونا اقتربت من مارك: اووو عزيزي مارك هل احببتها ومن النظره الاولي
مارك بعدها عنه: هذا ليس من شأنك وتركها ومشي
كان يقود سيارته بغضب وسرعه رهيبه ومن لا شئ ظهر شخص اللي خلاه يقف فجأه وبسبب سرعته الرهيبه ضرب الشخص دا
مارك نزل يشوف مين
مارك بصدمه: ليل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى