روايات

رواية خطيبتي واخواتها التوأم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب القاضي

رواية خطيبتي واخواتها التوأم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحاب القاضي

رواية خطيبتي واخواتها التوأم الجزء الثالث عشر

رواية خطيبتي واخواتها التوأم البارت الثالث عشر

خطيبتي واخواتها التوأم
خطيبتي واخواتها التوأم

رواية خطيبتي واخواتها التوأم الحلقة الثالثة عشر

_الحلقه الثالثه عشر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خالد بخوف
اهدي طيب وقوليلي في ايه ومين اللي عمل فيكي كده؟..
ملك وصوتها طالع بالعافيه
مش قادره اتكلم خليني امشي من هنا الاول..
مسك خالد ايدها وقال
طيب تعالي معايا قومي يلاا..
_قام خالد واخدها معاه بيته اللي كانت شقه حلوه جدا وعلي شاطئ اسكندري وكانت ملك قاعده وبتبص للشقه بانبهار، وطلع خالد من المطبخ ومعاه كوباية نسكافيه وقال..
خالد
الجو بقي ساقعه اووي اليومين دول اتفضلي..
ملك اخدت منه النسكافيه وقالت
هو انت بتقبض كام؟..
خالد قعد قصادها وقال
اشمعنا يعني بقبض كام؟..
ملك مسحت دموعها وقالت
يعني مرتبك اللي بتاخده من بابا يخليك تجيب شقه احلي من الشقه بتاعتنا، انا مستعده اكون السواق بتاع بابا من بكره..
بص خالد حواليه بتوتر وقال
ممكن ما تشغليش دماغك تاني خليها نايمه..
ملك ضيقت عينيها وقالت
هو انت مين انت ابن عدو بابا اللي جاي تنتقم منه، هتخطفني وتحبني صح..
مسح خالد بايده علي وشه وقال بغيظ
انتي كنتي بتعيطي ليه وحياتك متدمره من شويه لييييه؟..
ملك ببكاء
انت ليه بتفكرني انا ما صدقت نسيت انت رخم اصلا…
خالد ابتسم وقال
طيب معلش قوليلي بس كنتي بتعيطي ليه وانا مش هسالك ولا هفكرك تاني..
بصت ملك للارض وسكتت، وخالد قال
امجد السبب..
ملك بحزن
هقولك كل حاجه بس وعد ما تقولش لبابا لانه ممكن يدخل في مشاكل معاه..
خالد بجمود
سامعك حصل ايه..
اخدت ملك نفس عميق وقالت..
_قالتله ملك اللي حصل من اول ما شافت احمد لغاية…
_فلاااش بااااك..
_صحيت ملك من نومها ولقيت قدامها مندور ابو احمد وبصت للبيت اللي كان بسيك جدا وقالت..
ملك
لا لا لا احنا ما اتفقناش علي كده فين البطل ابو عضلات…
ابتسم مندور وقال
ما تخافيش يا بنتي ما حدش هنا هيأذيكي وانا هخليكي تمشي من هنا..
ملك
طيب قبل ما امشي بس فين احمد؟..
مندور
وانتي تعرفي احمد منين؟..
ملك
هو مش احمد اللي خطفني وانا قبل ما امشي لازم اعرف هو خاطفني ليه وايه اللي بينه وبين امجد..
مندور بضيق
انتي ايه بس اللي خلاكي تقعي في واحد زي امجد..
ملك
دقنه..
مندور
نعممم..
ملك
ايوه والله زي ما بكلمك كده، الواد دقنه حلوه وحواجبه عامله زي حواجب تامر حسني وهو نفسه كده هيييح..
ابتسم مندور وقال
والله انتي لو تعرفي المصيبه اللي انتي واقعه فيها مش هتقولي كده، المهم قومي معايا عشان اخليكي تمشي..
ملك
مستحيل اتحرك من هنا يا عمو لحد ما يجي احمد..
مندور
انتي يا بنتي مجنونه انا هخلصك من احمد انتي ما تعرفيش ممكن يعمل فيكي ايه بسبب اللي عمله امجد فيه..
ملك
وايه بقي اللي عمله امجد فيه؟..
مندور بجمود
هقولك ايه بس ابني ضحي بكل حاجه مستقبله وعمره وسمعته عشان يبقي زي امجد.، امجد اللي اغت*صب خطيبته وخلاها تفتكر ان احمد اللي عمل كده…
ملك اتصمت وقالت
هو انت بتقول ايه امجد مستحيل يعمل كده انا عارفاه كويس..
مندور
مندور لا انتي ما تعرفيش حاجه ده شيطان، كل الحكاية ان نسمه خطيبة ابني وبنت اخويا كانت عايشه فتره في بيت امجد لان امها كانت السغاله بتاعتهم وحبها امجد. وطلب يتجوزها ولما رفضت لانها بتحب احمد هنا في البيت ده وفي الاوضه دي جه واعتدي عليها وخدها ومشي وقال لاحمد انه مفهما ان هو اللي عمل كده فيها وانه اتجوزها ومخليها عايشه تحت رجليه..
_نزلت دموع ملك بحزن وقبل ما تتكلم دخل احمد وقال وهو بيبصلها بهدوء…
احمد
حلو كده اديكي فهمتي كل حاجه..
ملك ببكاء
لا انتو كدابين امجد. لو كان عمل كده كان قالي هو قالي علي كل حاجه في ماضيه..
احمد بحده
وانا مش مؤتر اكدب عليكي علي فكره..
مندور
بالراحه يا احمد، البت دي مالهاش ذنب…
احمد
عارف يا بابا وانا جايبها اصلا لهدف واحد انا عايزها تساعدني ما حدش غيرها هيقدر يخليني اوصل لنسمه..
ملك ببكاء
اساعدك ازاي انا لايمكن اكمل معاه دقيقه واحده بعد. اللي عرفته ده عنه…
احمد
ممكن تهدي شويه وتعالي انا هوصلك البيت وهفهمك الموضوع اكتر…
_بااااك..
ملك
بس ووصلني واخد رقمي وقالي انه عايزني احمل برنامج تجسس علي موبيل امجد لانه مش عارف يراقبه اكيد. انت عارف ان امجد مش سهل..
خالد بهدوء
لازم اعرف الكلام ده بجد. ولا لا، لان لو بجد دي اكتر من جريمه عاملها امجد اغتصاب وخطف والله اعلم ايه تاني..
ملك مسحت دموعها وقالت
حتي لو الكلام ده صح انا مش هرد علي احمد وهسيب امجد…
خالد
لا انتي بس لما احمد ده يكلمك. ابعتيلي رقمه وانا معاكي واحنا ممكن نساعد احمد..
ملك بصت لموبيلها وقالت
ده. بابا بيرن عليا عشان الوقت اتأخر وانا ما رجعتش لحد. دلوقتي البيت..
خالد. وقف وقال
طيب شوفي هتقوليلو ايه عشان انا كمان لازم امشي..
_كان يقصد خالد انها تقول لباباها اي حاجه غير انها عنده، بس اتفاجئ لما ملك ردت علي باباها وقالت..
ملك
ايوه يا بابا لا ما تقلقش يا حبيبي انا عند خالد في بيته..
خالد
الله يخربيتك حد يقول كده…
واخد الفون منها وقال لبهاء
ايوه يا دكتور بهاء انا اا..
بهاء بحده
طيب هي متخلفه وبنت….. انت تاخدها عندك البيت ليه؟..
خالد
ااا يعني كنت بجيب حنين بنت دكتوره سميره ولازم ملك تبقي معايا..
بهاء بجمود
لو سمحت يا خالد بنتي بعيد عن اي مشكله..
بص خالد لملك بغيظ وقال
من غير ما تقول يا دكتور بهاء، ونص ساعه وملك وحنين هيكونو عندك..
_وقفل خالد مع بهاء وقرب من ملك وهو متعصب وقال..
خالد
نفكر قبل ما نتكلم ونقول اي حاجه ياريت نفكر..
ملك
انت عايزني اكذب علي بابا اخص عليك يا خالد، طيب بص للخير اللي انت قاعد فيه ده مش بسببه هو..
خالد
قووومي يا اغبي حد في الدنيا قومي خلينا نخلص…
ملك ببكاء
هو انا كده اتخوزقت مش كده، انا امجد اول حب في حياتي اا..
خالد
لا لا بصي انسي دلوقتي ولما تروحي البيت افتكري وعيطي واعملي كل اللي نفسك فيه يلا بينا…
ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــ
_وفي المطعم كانت ناني قاعده جنب مريم ونيره ومتوتره جدا، ميل انس علي اياد وقال…
انس
هي امك بتبص للبت كده ليه..
اياد بقلق
هو الخوف مش من امك بس شايف حازم ده حتي ابوك مبحلق فيها…
مريم مسكت شهر ناني وقالت
وده شعرك بقي يا حلوه ولا بروكه..
ناني
شش شعري اكيد يا طنط..
نيره
شديه عشان عشان نتأكد..
حازم
اوعي تسمعي كلام العبيطه دي…
معتز
هو انا شوفتك قبل كده يا بنتي مش كده؟..
ناني
مش عارفه يا حضرتك والله، بس انا مش من هنا انا من اسكندريه..
مريم
بس طبعا هتعيشي هنا في القاهره بعد الجواز..
ناني
جواز ايه مش فاهمه..
مريم
جوازك انتي واياد، معلش بس انا ولادي هيتجوزو جنبي مش هيبعدو عني…
قلب وش ناني احمر من الكسوف واياد قال
ماما لو سمحتي مش وقته الكلام ده..
ناني بضيق
طيب يعني عشان تقريبا كده في سوء تفاهم، انا جايه لانس عشان البرنامج و يعني…
ادايق اياد فكملت وقالت
انما موضوعي انا واياد لسه شويه يعني علي الجواز احنا لسه بنتعرف…
بصلها اياد وابتسم وانس ميل عليه وقال
لا شكلها السناره برضو غامزه من ناحيتها…
معتز
بس المفروض تبقي فترة التعارف دي خطوبه دي الاصول..
اياد
اكيد طبعا يا بابا ناني قصدها كده اصلا..
ناني بغيظ
طيب لو سمحت بقي يا انس ينفع تطلع معايا في البرنامج انا لسه ما بداتش وعايزه الافتتاح يعني يكون بيك..
انس
هو اي حد المفروض في وكيل اعمالي بيتفق معاه بس خطيبة اخويا بقي حاله استثنائيه عيوني ليكي…
ناني بضيق
اممم خطيبة اخوك طيب انا بعتذر جدا كان نفسي اقعد معاكم اكتر من كده بس لازم امشي دلوقتى..
مريم حضنتها وقالت
لازم اشوفك تاني هاخد رقمك من اياد ونظبط مع بعض ونتقابل..
ناني
ان شاء الله يا طنط بعد اذنك.
قام اياد وقال
انا هوصلك انا كمان يلا بينا….
حازم
طيب استنو هناخد سيلفي كلنا للذكره..
_واتصورو فعلا وبعدين مشيت ناني ومعاها اياد واول ما طلعو بره ناني كانت متعصبه جدا وزعقت فيه وقالت..
ناني
هو انا ممكن افهم ايه اللي حصل جوه ده؟..
اياد
ايه اللي حصل انا ماليش في اللف والدوران انا معجب بيكي وعايز اتجوزك وعرفتك علي اهلي اهو وهستني اتعرف علي باباكي وومامتك واخواتك…
ناني بضيق
انا اسفه جدا بس انا مش بفكر ارتبط دلوقتي..
جات تمشي بس اياد وقف قدامها وقال
لا ما انا مش غبي برضو وشايف انك معجبه بيا انتي كمان ومن لما كنا في اسكندريه..
اتوترت ناني وقالت
لو سمحت عديني انا لازم امشي..
اياد
تمام امشي بس لسه ما خلصتش وهتجوزك علي فكره..
ناني
ايه ده هو بالعافيه يعني..
اياد بجمود
ايوه بالعافيه انا مفتري يا ستي…
_سابته ناني ومشيت وهو وقف وبيفكر في كلامها ونظراتها ليه وبعدين طلع انس وقاله..
انس
حصل ايه وافقت؟..
اياد بضيق
لا رفضت بس هي بتعند مش اكتر..
انس
علي العموم هي اكيد هتكلمني عشان البرنامج وانا هظبطلك الدنيا..
اياد ابتسم وقاله
انت جدع اووي ياد يا انس، انت ايه اللي طلعك من جوه حصلت حاجه ولا ايه؟….
انس
لا ما حصلش حاجه بس انا هروح بقي عشان اذاكر..
اياد
تذاكر الكلمه دي مسمعتهاش منك من ايام ثانوي..
انس
حكم القوي بقي، انجح بقس وهبقي اجيبها تتعرف علي الحلب اللي جوه دول..
ضحك اياد وقال
علي العموم لو محتاج مساعده انا في الخدمه..
انس
كفي نفسك يا حبيبي، يلا باااي..
اياد
طيب ابقي تعالي البيت عشان خاطر ماما..
انس
طيب هخلص امتحانات وارجع…
_واخد انس عربيته. مشي ولما فتح موبيله شاف ان جني عملتله بلووك..
انس بضيق
وبعدين معاكي بقي ياا جني…
ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــ
_في بيت علا الشناوي كانت منه قاعده بتدرب علي مقدمة البرنامج بتاعها، وجات علا وقالت..
علا
منه اووعي تكوني قولتي لخالد اخوكي اني مسفراله اسكندريه..
منه
مش بكلمه اصلا يا ماما اطمني..
علا
ليه كده انتو زعلانين ولا ايه؟..
منه
لا مش زعلانين بس ابنك رخم بصراحه لما بكلمه بيفضل يقولي صورك وخروجاتك وانتي بنت ناس محترمين وعيب ومش عيب..
علا بضيق
اخوكي معاه حق، وبعدين هو دلوقتي بيمر بظروف وحشه ده مطلق مراته واكيد محتاجنا جنبيه..
منه
بطلي بقي هو مش بيحبك يا ماما ولا محتاجلك..
علا بدموع
انتي بنت قليلة الادب اصلا…
_مشيت علا ومنه فضلت تقلب في موبيلها وشافت صورة ناني وهي مع اياد وعيلته واتعصبت وقالت لنفسها…
منه
ماشي يا مريم انتي وقريبتك دي انا هعرف ازاي اخلي اياد ما يطيقش يبص في وشها…
ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــ
_في بيت امجد. البحيري كان قاعد هو وعمه وامجد. قال..
امجد بحده
انت فاكرني حقير زيك عشان اوافق اشتغل معاك..
فوزي
امجد انت هتكسب كتير انت فعلا مكبر شغلك بس هيكبر اكتر بالفلوس البي هتاخدها معايا..
امجد
بص هو انا بتاع ستات ومعروف اني نسونجي وخمورجي بس مش بتاجر بأرواح الناس زيك والكلام منتهي هنا..
فوزي
تمام بس ايه رييك لو العروسه عرفت هي والدكتور بهاء انك متجوز وكمان كام شهر هتبقي بابا افتكر هتفرحلك، ولا الواد البلطجي اللي بيجري وراك عشان ياخد. خطيبته لو عرف مكانها هه..
قرب منه امجد. وقال
عارف يا عمو انا كنت امبارح في المستشفي عملت اشعه علي دراعي ولقيته ما بيتلويش عشان لو فكرت تعمل كده هكسرلك رقبتك يا فوزي يا بحيري..
فوزي بغيظ
هنشووف يا امجد..
_قال كلامه وسابه ومشي ودخل امجد البيت ولقي نسمه قاعده لوحدها في الصاله قرب منها وقال..
امجد
فين ماما؟..
نسمه بضيق
طلعت فوق بتتكلم في الفون…
قعد امجد. جنبيها وقال
وحشتيني..
بعدت عنه نسمه وقالت
انا طالعه فوق ارتاح..
امجد.
اوضتي هتطلعي اوضتي اناا يا نسمه ومش معني اني ساكت اني خايف من امي مثلا انا بس مش عايز ازعلها بس للصبر حدود..
نسمه بدموع
انا مش عايزه اكون معاك، مش عايزه اقعد معاك في مكان واحد تاني..
امجد وقف قدامها وقال بجمود
بس انا عايز، واللي عايزه هو اللي بيكون يا نسمه ولا نسيتي، ولو بتلومي حد علي اللي بيحصل ده لومي نفسك علي رفضك. ليا من الاول…
نسمه بحزن
وانت خلتني اتاكد ان رفضي ليك كان صح، لو احمد جرحني مره انت بتعاملك معايا جرحتني الف مره يا امجد…
_وندهت عليها صفاء من فوق وطلعت نسمه عندها فوق..
ــــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــــــ
_وعدي اسبوع في التاني وكانت حياة ابطلنا هاديه شويه معادا ملك اللي كانت قافله علي نفسها لا بتخرج ولا بتعمل اي حاجه غير انها بتسمع مسلسلات وبتقرأ رويات وبهاء كان مشغول في القضيه بتاعت سميره.. وفي يوم دخلت حنين عند ملك وقالت..
حنين
ملك في وحده اسمها سما بتقولك كلميها..
ملك
حنين ما تيجي تسمعي معايا المسلسل..
حنين
عيب انا لسه صغيره علي قلة الادب دي..
ملك بغيظ
اطلعي بره يا حنين؟..
حنين
يا اختي طالعه بس ردي البت البومه اللي كلمتني دي عشان عايزه اذاكر مش فاضيه للدوشه دي..
_طلعت حنين وملك كلمت اخواتها فيديو، وناني قالت..
ناني
مالك وما تقوليش ما فيش انا واختك مش عارفين نعيش حياتها بسبب انك زعلانه..
ملك بدموع
مش زعلانه بس ملل وكده..
سما
امجد عمل ايه يا ملك؟..
نزلت دموع ملك وقالت
ما عملش حاجه يا سما، بصو هتتكلمو معايا يبقي في حاجه تانيه…
سما
خلاص بس افتكري انك مش بتحكي يا ملك، علي العموم في خبر كده قولت اقولو ليكم الاول قبل محمد..
ناني
قبل الخبر بتاعكم عارفين انس قبل البرنامج قالي انه اياد اخوه بيحبني بجد. وعايز يتجوزني وكده تفتكرو اوافق واخليه يجي يقابل بابا..
ملك
الله هتتخطبي لظابط هو انا ليه احلامي بتتحقق فيكم انتو يعني نفسي في واحد عينيه زرقا جه لسما، نفسي في ظابط جه لناني..
سما
مش انا قولت امجد مزعلها في حاجه..
ملك بسرعه قالت
طيب بصي يا ناني وافقي ليه لانك معجبه بالواد ده من اول ما شوفتيه..
سما
وانا كمان بقول كده وبعدين الواد قمر طول بعرض ومن عيله كبيره واخوه انس معتز والله دي كفايه اصلا…
ضحكت ناني وقالت
ياارب جوزك يسمعك يااارب..
سما
لا هو في الشغل المهم انا حامل في شهر..
ملك وناني سكتو، وسما قالت
في ايه مالكم سكتو كده ليه..
ملك بدموع
هتبقي مامي يا سما والله مش مصدقه مبروك يا قلبي..
ناني
استنو يعني هيبقي عندنا بيبي ويقولي يا خالتو وبابا هيبقي جدو ده لما هيعرف هيفرح اووي..
سما
هو لسه هيعرف اصلا بابي كان معايا امبارح اليوم كله من لما روحت جيبت الاختبار لحد ما عملته وعرفت اني حامل ده بيكلمني اكتر ما بتكلموني با جزم..
ملك
ومحمد لازم محمد كان يعرف الاول اصلا..
سما بتوتر
احمم ما انا قررت اني هقوله الخبر ده في جو رومانسي وكده يعني وو..
ناني
قولي قولي يا سما ما تتكسفيش..
سما ووشها قلب احمر
احمم هقوله اني بحبه ارتاحتووو..
ضحكت ملك وناني وقالت
انتي مكسوفه مننا احنا، لا يبقي مش هتقولي..
سما
لا هقول انا بتدرب من امبارح عليها اصلا…
ملك
انا بقالي شويه بستوعب هو انتي من لما اتجوزتي با بومه لسه ما قولتيش للواد انك بتحبيه ده ليه الجنه..
سما
ما خلاص يا ملك وبعدين انا لسه مدايقه منه عشان راح عيد الميلاد بتاعك السنكوحه وجالي وش الصبح..
ملك
يا مفتريه مش هو قالك انه كان عنده شغل مهم…
ناني
بقولكم ايه انا لازم انزل دلوقتي فؤاد صاحب القناه عايزني ضروري في القناه…
_قفلت معاهم ناني وغيرت هدومها ونزلت بس قبل ما تركب عربيتها جات عربيه سودا ونزل منها اتنين بودي جارد واخدوها بسرعه ومشيو بعد ما حطو منديل فيه مخدر علي وشها وطلع واحد. منهم الموبيل بتاعه واتكلم وقال..
الولد
ايوه يا مريم هانم الانسه ناني معانا..
مريم
عااش يا رجاله يلا بقي كملو الخطه زي ما اتفقنا..
_ايوه مريم اللي خطفت ناني بس تفتكرو ليه؟..
ـــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــ
_ وفي قسم الشرطه كان خالد قاعد قدام الظابط وقاله..
خالد
يا طارق باشا انا باكدلك انها بريئه وخروجها دلوقتي هيكون علي مسؤليتي انا..
طارق
انا فاهم القضيه كويس ومعاك فيها وهلغي الاعتراف القديم وياريت بقي تعترف من الاول باللي كان مهددها كده يبقي عندنا دلليل اقري ضد فوزي البحيري..
خالد
تمام وهي هتعمل كده بالظبط..
_وفعلا اعترفت سميره بالحقيقه واخدها معاه بهاء البيت بتاعه وكان معاهم خالد..
سميره
شكرا جدا يا خالد برغم اني زعلانه منك عشان ضحكت علينا..
خالد
انا كنت بشوف شغلي يا دكتور…
_ وبعدين بص لموبيله اللي بيرن برقم مامته وقال..
خالد
طيب انا همشي بقي بعد اذنكم..
بهاء
يلا نطلع فوق يا سميره..
سميره
انت لسه زعلان مني يا بهاء..
بهاء
ايوه زعلان عشان احنا اللي بينا صداقة سنين والمفروض زي لما بكون مدايق وباجي احكيلك انتي اول واحده تبقي انتي كمان كده..
سميره
انا كنت خايفه علي بنتي و..
بهاء
يلا بينا يا سميره ملك وحنين فوق مستنينا…
_وقبل ما يتحركو لقيو ملك نازله وشكلها مدايق جدا..
بهاء
رايحه فين يا ملك بالمنظر ده..
ملك
امجد مستنيني بره هنتكلم شويه واطلع علي طول، هتنورينا يا طنط سميره حنين مستناكي فوق..
سميره
بنورك يا ملوكه…
_وطلعو بهاء وسميره وملك راحت ركبت في العربيه جنب امجد. اللي كان متعصب وقالها..
امجد.
بقالك اسبوعين بتتهربي مني لا بتردي علي مكالماتي ولا راضيه نتقابل..
ملك بدموع
نسمه عامله ايه كويسه؟..
امجد بجمود
مين قالك فوزي البحيري مش كده..
ملك
انا ما اعرفش مين ده اللي بتتكلم عنه، بس عايوه اعرف انت ليه عليز تتجوزني ومصمم اووي كده هتكمل تسليه مثلا ولا صعبت عليك ولا لسه ما اخدتش اللي عايزه عشان ترميني زي ما رميت غيري ولو بابا كان رفضك كنت هتعمل فيا زي ما عملت في نسمه…
امجد ببرود
تمام اووي كده هو مش انتي مراتي يبقي خلصت تقعدي في بيتي ووقتها هعرف اعلمك ازاي تتكلمي معايا كويس..
ملك. بخوف
بيت مين انت اتجننت نزلني يا امجد…
امجد.
اللعبه جابت اخرها يا ملك وانا ما يتقليش لاا…
_واخد. العربيه ومشي و؟…
ــــــ #بقلم_الكاتبه_رحاب_القاضي ــــــ
_وفي النادي كانت جني قاعده مع سندي وريم صحابها وقرب منها انس وقال.
انس
جني بعد اذنك شويه..
جني بضيق
طيب بعد اذنكم يا بنات دقيقه واحده…
_وقامت جني وراحت مع انس وكانت سندي صاحبتها وراهم من غير ما ياخدو بالهم..
انس
في ايه بقي انا ليه معمولي بلووك..
جني
عادي يعني ده اللي المفروض يكون من الاول..
انس
لا واضح انك لسه ما عرفتيش انا كنسلت ماتش مهم وخسرت كتير بصراحه وهيأثر ده عليا مع الفريق وذاكرت ونجحت علي فكره واتوقعت هتكلميني تطمني..
جني
نجحت طيب مبروك بس انا اسفه مش هقدر اكلمك وياريت تبعد. عني..
انس بحده
هو في ايه هو انا عيل صغير قدامك ولا لعبه في ايدك…
جني بضيق
مش عايزاك في حياتي لو سمحت واسفه اني اديتك وش حلو من الاول كانت غلطه…
انس بدموع
لا انا اللي اسف اني صدقتك وفكرتك غيرهم، بس طلعتي ما فرقتيش عنهم كلكم بتعاملوني بمزاجكم وبس…
_وسابها ومشي وهي كنةن اخدت شنطتهت ومشيت، وسندي صاحبتها كلمت جيلان وقالتلها اللي حصل..
جيلان ضحكت وقالت
ههههههه ماكنتي صورتيهم يا سظدي كنت ضحكت اكتر..
سندي
تتعوض المهم انا هاخد اشترتك الجيم الجديد بتاع باباكي امتي…
جيلان
بكره يا حبيبتي انا هقول لبابي حالا…
_وعند. انس كان سايق العربيه وهو متعصب جدا وفجأه وقفت قدامه عربيه تانيه فيها ياسين وماسك عصايه حديد ومعاه تلات شباب في سنهم تقريباً، نزل انس من العربيه وقال..
انس بحده
انت قد الحركه دي يالا..
ياسين
لو مش قدها ما كنتش عملتها…
_وشاور للولاد اللي معاه اللي مسكو انس البي حاول يقاومهم بس لانهم اكتر ما قدرش…
ياسين
ما تحاولش يا انس لانها خلصت كده، عمال تتنجم. عليا وعديتها انما تمد. ايدك وتعلم عليا انسي..
انس
وحياة امك لربيك يا عيل ما انت لو راجل كنت جيت بطولك بس معلش عارف انك بتخااف..
ياسين
قول براحتك انا بقي هكسرك وهخليك لا تنفع في كوره ولا في غيره..
_خلص كلامه ونزل بالعصايه اللي في ايده علي رجل انس و؟….
_تفتكرو هيحصل ايه؟…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خطيبتي واخواتها التوأم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى