روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل الرابع 4 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل الرابع 4 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الجزء الرابع

رواية الخروج من صفقه البارت الرابع

رواية الخروج من صفقه الحلقة الرابعة

اثير : اه اكيد مش هرجع ف كلامي..هاا ايه بقا قولت ايه
محمد : هطلعلك فيديو كنت مصوره اليوم دا من غير ماياخدو بالهم…بس بشرط اللي انا عايزو هااا
اثير : انا عمري م ارجع ف كلامي ياميدوو
” محمد اعطاها هاتفه ”
اثير وهي تشاهد الفيديو شهقت بصدمه : نهار اسود
محمد بتعجب من صدمتها:في ايه؟
اثير بتردد :اااا..ايه انا بس اتصدمت من طريقه القت’ل عادي
محمد بشك وهو يرفع حاجبه:اااه …اهو نفذتلك اللي انت عايزاه…وانتي هتنفذي اللي انا عايزو
اثير وهي تبتعد: ااه مم مماشي

 

 

محمد بإستغراب:بتبعدي ليه؟
اثير : لا لا مش ببعد” وفي هذي اللحظه اعطت اشاره لأدم وزين”
محمد :طب ايه
“وهنا ادم امسك بمسدسه وثم ضر’به في رأسه من اخر المسدس..ثم فقد وعيه ”
ادم :يلا يا اثير يلا يازين
________________________
“في مكانٍ اخر يجلس الظابط احمد علي الارض وامامه جهاز اللاب توب”
احمد:كدا تمام…ها اكتب ايه البنود؟
سمير بخبث :اكتب اول حاجه ان الاس’لحه تبقي ملكي …تاني حاجه الورث يبقي مكتوبلي انا…تالت حاجه نص فلوسه وثروته وعقد فيلا كدا حلو يبقي مكتوب بأسمي
احمد بتردد: بس الورث دا عايزله ورقه لوحده هو والعقد!!
سمير ينظر له نظره تحذير: بقولك ايه انا ماليش فيه انا قولتلك الحاجات اللي انا عايزها…ماتتهربش واعملي انشالله كل باند ورقه
“بعد دقائق”
احمد وهو ينظر الي اللاب: عندك مطبعه؟
سمير : اه عندي
احمد: طب فين هي…عايز اطبع الورق
سمير : عملت كل اللي قولتلك عليه
احمد:ايوه
______________________________

 

 

“ادم وزين واثير خرجوا من المصنع اللي كانوا فيه بعد م ادم ضر’ب الحارس “محمد” بطرف المسدس”
ادم وهو يفتح باب السياره: اركبوا يلا
“اثير وزين ركبوا وادم طلع بالعربيه…اثير قاعده حاسه انها عجزت عن الحركه من صدمتها اللي حصلت لما شافت الفيديو”
ادم بحده : فين الفيديو اللي وراهولك يا اثير
اثير بتردد: ا ايه
ادم بتعجب واستغراب: متردده ليه في ايه…فين الفيديو؟
زين وهو ينظر لأثير : اديله يا اثير التلفون عشان نعرف مين
“اعطت اثير الهاتف ل ادم وادم اوقف السياره للحظات…ثم فتح الفيديو بعد لحظات رأي القا’تل”
ادم بصدمه : دا عم سمير!!!
زين : مين دا
اثير بصدمه : اا هو انت تعرفه!؟؟؟
ادم : دا عم سمير صاحب بابا …ازاي يعمل كدا
زين : هو اللي قت’له ؟؟؟
ادم :ظاهر هنا انه ماسك سكي’نه وضر’ب بيها الظابط …وظاهر انه اتعور من السك’ينه عشان كدا الدم وقع ف الارض…بس ازاي لما جابوا عينه الد’م وحللوها طلعت شبيهه بعينة الد’م بتاعتك!؟؟؟
زين : انا مصدوم ..طب دلوقتي يعتبر معانا دليل
ادم : احنا نطلع علي القسم ونشوف هنعمل ايه “وهو ينظر ل اثير” انت ساكته ليه؟!!
اثير : ااا كنت عايزه اقول ان ااا
ادم بأستغراب : ان ايه؟؟
اثير بنفس عميق: ان الدليل دا مش كافي
زين : ايه !؟؟
__________________________

 

 

احمد: ادي الورق اهو …ياريت انت تمضي هنا
سمير : حلو اوي …بس ليه الكلام ملغوش كدا؟؟
احمد: لا لا احنا بنعرف نقرأه كدا دي طريقه كتابه
سمير بتفكير: ممكن بردو
احمد: احم بس في شرط ان الورق دا ينجح وينفع
سمير : ايه هو الشرط دا؟؟
احمد:تسيب الورق دا معايا عشان انا هطلع بيه ع القسم و اعرفهم اني ظابط واديلهم الورق دا
سمير : ماشي وانا هاجي معاك
احمد: لا لا انت الاول هتروح القسم تبلغ بعدها نروح بقا ونديلهم الورق
سمير: طيب ماشي
” خرج سمير ونسي ان يقيد الظابط من كثرة تحمسه ”
احمد وهو يخرج من الغرفه بخبث ومعاه الورق : حلو دا
‘ثم خرج من البيت مسرعاً ويتجه اللي القطار ليسافر للقاهره “لأن مكان جهاز المخابرات هناك””
احمد بخبث: انا هوريك انا ابقي مين وهوديك ف داهيه
&&&&&&&&&&&&&&&&5&&&
:الو
سمير: ايوه مين؟؟
:انا محمد يامعلم
سمير : عملت اللي قولتلك عليه
محمد بخبث: كل اللي قلت عليه
سمير :عفارم عليك ….انت وريت البت اللي جاتلك دي انهي فيديو؟؟
محمد: الفيديو رقم 2
سمير بصدمه : ايييه؟..دا الفيديو اللي مش متفبركككك
محمد بخوف:يباشا انا حذفت فيديو رقم 1 افتكرته الحقيقي
سمير وهو يض’رب يده علي رأسه: غبييي انتت غبييي…طب فين فونك متصلتش عليا منه ليه؟
محمد: م هما اخدوه …عشان كدا بكلمك من عند رقم البواب
بقلمي زينب نبيل___________________

 

 

“ادم واثير وزين وصلوا لمقر جهاز المخابرات”
الباشا : ايه يازين بيه…انا عرفت ان نتيجه التحليل طلعت وعرفت مين
زين : ياباشا والل…
الباشا بمقاطعته : نتيجه التحليل بينت خلاص لازم تيجي معايا
ادم بثقه : حضرة الظابط …انا معايا دليل يثبت برأه زين
الباشا : وريني
” ادم اعطاله الهاتف وشاهد الفيديو”
الباشا بدون اي تعابير وجه: الدليل دا مش كافي ..اتفضل معايا يا باشا زين
“اثير نظرت لأدم بألم”: هنعمل ايه؟؟
ادم بصدمه : مش عارف مش معانا دليل تاني …بس احنا لازم نشتغل علي الموضوع عشان نعرف نطلعه ف اسرع وقت قبل م يتحكم عليه
اثير :اوعدك اني هحاول الاقي فكره ف اقرب وقت
_____________________
” ادم راح يشرب ورجع البيت بيطوح يمين وشمال من كتر الشرب عشان ينسي “

 

 

ادم وهو يضع يده على رأسه: انا حاسس اني فشلت..فشلت اني الاقي دليل..بس اكيد في دليل هنعرفه “ثم اخرج سيجاره وبدأ بالزفير وان يخرج كل الهم تطاير معها الدخان”
” الباب خبط …ادم بيحاول يسند نفسه عشان يقوم لحد م وصل للباب”
” فتح الباب واتصدم لما لقي الظابط احمد و و و….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى