رواية الخروج من صفقه الفصل الثاني 2 بقلم زينب نبيل
رواية الخروج من صفقه الجزء الثاني
رواية الخروج من صفقه البارت الثاني
رواية الخروج من صفقه الحلقة الثانية
“اثير وهي تفكر في طريقه لفتح الباب”
اثير:انا عندي فكره…”احضرت سلك من الحديد ونجحت في فتح الباب …ولكن..رأت ظل رجل يفر امامها بسرعه
اثير بخوف: ااا مين هنا “اكملت سيرها ثم رأت رجل يراقبها من بعيد ” هو انت مينن
:تعرفي..ابوكي حاططني هنا حراسه..وقاللي لو حصل حاجه بلغني..وانت خرجتي من اوضتك وانا دلوقتي المفروض ابلغه
اثير: لا بالله عليك ماتقولله حاجه …والله م هيسيبني وهيضر”بني…هو فين اصلا؟
: في صفقه تهريب اسل”حه هو داخل فيها ….راح يقابل الكبير بتاعهم عشان واحد منهم اقت’ل
اثير بصدمه : بابا بيهرب اسل’حه؟؟
:للأسف …هو قاللي ما اقولكيش بس انت لازم تعرفي ابوكي نظامه ايه
اثير : لا مستحيل
: توقعي من ابوكي اي حاجه
اثير : انا مش عارفه اعمل ايه دلوقتي
____________________________
ادم : عايز عينه من الد’م دا وتروحوا تحللوها فورا…وزي ما اخدوا عينه د’م من اللي كانوا في الواقعه ويشوفوا عينه الد’م دي تبقي من مين
علي :حاضر يا ادم باشا
ادم : مش عايز تأخير عن اسبوعين عايزين نعرف مين اللي قت”له بالد”م دا
علي : حاضر ياباشا مش هنتأخر
زين :طب اتفضل انت ياعلي
“خرج علي من امام ادم…ض”رب ادم بقبضة يديه علي مكتبه”
ادم: لو عرفت مين اللي عامل الصفقه وربنا م هسيبه…وديني ما هرحمه..
زين : استهدي بالله كدا …هنعرف نوصله بتحليل عينه الد”م دي هي اللي هترشدنا
ادم : اديني مستني اهو مين الوا”طي اللي عمل كدا
__________________________
اثير: انا لازم الاقي حل في اللي بابا بيعمله دا “اكملت بنظره شر” هنضم للمخابرات وهعرف انت بتعمل ايه ومين اللي ق’تل الظابط وهاخد حق ماما وحقي.
اكملت وهي تتجه اللي المرآه وتُسيب خصلات شعرها الطويل الناعم: ادي المقص وهقصه قصير عشان بحبه قصير..”احضرت المقص ثم قصت شعرها قصير وكانت اجمل واجمل وهي ترتدي الملابس السوداء”
اثير: بس كدا حلو اوي كان نفسي ف كدا
اثير وتنظر للمرآه بكل ثقه وشر : وعشان تعرف ان بنتك مش سهله …ومش هرحمك ولو انت فاكرني ضعيفه ياسمير يا ابن نسرين وهتستغلني هوريك انا ابقي مين …..
_____________________
سمير موجه السلا’ح امام الظابط: عارف لو نطقت لحد وقولت اننا اللي عاملين الصفقه لأدف”نك مكانك هنا ويا انا يا انت
:طب فكني طيب هفضل مربوط كدا
سميره :هه فاكرني عبيط وهفكك يعني وتروح تعترف ان انا اللي عامل الصفقه انا مش هديك فرصه تعيش اصلا “اطلق النا”ر عليه ثم خرج من الغرفه”
ماجد بصدمه: الله يخربيتك انت قت”لته
سمير : لا يعم جات ف دراعه بس …اقتله ليه دا الدليل الوحيد اللي يقدر يجيبلنا معلومات
ماجد :عفارم عليك….لو حد عرف مين اللي قت”ل الظابط هنروح فداهيه والد”م اللي مكان اللي قت”له ف الارض ممكن يحللوه ويعرفوا مين
سمير : لا محدش هيعرف…”وكمل بأبتسامه شر” وبخصوص الد”م احنا غيرنا بدم واحد من المخابرا’ت
ماجد : مين ؟؟
سمير بصة شر: هتعرف انت مين هو
_______________________
“اثير انتهت من دراستها وتبدأ ان تعمل في المخابرات بدون ماتخبر اباها بعد ان علمت انه في الصفقه الذين يبحثون عنها المخابرات …وبدأت اسير تتقوي بالتجارب واصبحت اقوي واذكي ”
” اثير وهي بتخبط ”
اثير: عايزه المدير لو سمحت
: اسمه ادم باشا صح
اثير بتردد: مش عارفه بصراحه هو اسمه ايه بس عايزه الرتبه العاليه
:تمام اتفضلي عند الباشا ادم
……..
اثير : حضرتك ادم باشا
ادم : اتفضلي
اثير : ازي حضرتك..عايزه اقدم هنا
ادم : معاكي اوراق ….اكيد مش هتقدمي ف شغل ظباط من غير اوراق
اثير : اكيد اتفضل ” اعطته الاوراق ” انا اسمي اسير سمير عندي 20 سنه
ادم :اممم تمام …عندك اي فكره عن الشغل؟..الشغل دا محتاج تشغلي دماغ واي غلطه صغيره هتوقعنا ف مشكله كبيره كلنا ف محتاج انك تركزي وتتعاملي بدقه
اثير :ايوه يافندم
ادم : تمام…هتبدأي شغل من النهارده
اثير : تمام اتمني اني اشرف حضرتك
______________________
” فر اسبوع كامل واسير تتعامل مع اصدقائها في المخابرات وصادقتهم”
زين : اسير عينه الد”م هتوصل انهارده عايزك اول م توصل تديها ل ادم عشان هتوصل ف مكتبك انت يعني
اثير : المهم…بحثت عند ادله ولاقيت دليل
زين: بجد ايه هو؟؟
اثير : هقولك لو معرفناش مين هو من عينة الد”م
____________________
“ثم وصل نتيجه التحليل لأسير ودلفت ل ادم لتعطيه هذه العينه”
اثير : اتفضل ياادم باشا نتيجه التحليل اهي
ادم:اخيرا
اثير : عن اذنك
ادم : لا اقعدي عنها علي م نشوف مين بقا اللي ق’تل الظابط…”ثم فتح ظرف التحليل وصدم صدمه قويه”
ادم وقف بصدمه : ايييييه…زين ازاااي؟؟؟؟؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)