رواية خذلان ولكن الفصل السابع 7 بقلم شروق حسام
رواية خذلان ولكن الجزء السابع
رواية خذلان ولكن البارت السابع
رواية خذلان ولكن الحلقة السابعة
_” متوترة ليه يا أروى اهدي عادي فيه حالات زي كده بتحصل مع بنات كتير فاهدي هنروح لدكتورة عشان تشوفك لما نرجع ”
أروى بخوف وتوتر وهي جسمها كله بيرتعش ” عمرو…..انا عايزة اقولك….. حاجة ضروري …و…وحاولت احكي لك كتير بس انت…انت مدتنيش فرصة ومكنتش عايز تسمعني ”
عمرو بإبتسامة وهو بيحط ايده علي بؤها وبيمنعها تكمل ” سيبك من كل ده لما نرجع ابقي احكي لي علي كل حاجة انتي عايزة تقوليها دلوقتي قومي غيري هدومك عشان نرجع لمصر ”
أروى قامت بهدوء ونفذت كلامها وهي عمالة تفكر كتير في اللي هيحصل هو مش مديها فرصة تتكلم او تشرح اي حاجة ودايما مانعها تتكلم هي حاسه نفسها خدعته بس في نفس الوقت حاولت تشرح ليه كتير قبل ما يتجوزه بس لا حياة لمن تنادي
……………
بعد فترة طويلة
كانوا رجعوا من السفر وعمرو اول ما دخل اوضته رمي نفسه علي السرير من التعب
أروى بتوتر وهي بتفرك ايديها في بعض” اسمعني بقي دلوقتي ”
عمرو بتعب ” مش دلوقتي يا أروى انا تعبان وعايز انام ”
أروى بغضب وصوت عالي ” لااا اسمعني دلوقتي مش كل شوية توقفني ايه انا زهقت انا دايما حاسة بالذنب بسببك ”
عمرو اتعدل وبص لها بصدمة ” حصل ايه لكل ده ”
أروى استغلت انه سامعها وقالت كلامها بسرعة ” انا كنت متجوزة قبل كده واتطلقت ”
عمرو بضحكة ” أروى بطلي هزارك ده بايخ اوي ”
_” لا مش بهزر بتكلم بجد حتي ممكن اوريك ورقة الطلاق ”
عمرو بغضب ” يعني ايه اللي حصل ده كان عشان انتي كنتي متجوزة بقي استغفلتيني ”
أروى بدموع ” يا عمرو افتكر كام مرة حاولت اكلمك فيها وانت منعتني وقولت لي انسي الماضي ومش عايز اسمع حاجة ”
عمرو بغضب وهو بيكسر كل حاجة حواليه ” يعنييي ايه انااا اتجوز واحد مطلقة بقي بتخدعيني يااا أرووى كان ممكن تحاولي تاااني بسس انتي طماعة وفلوسي عموا عيونك مش كده انتي مكنتيش ناوووية تعرفيني من الاووول ”
أروى سكتت ومعرفتش تتكلم هو عنده حق كان ممكن تحاول مرة واتنين وثلاثة وعشرة وتفضل تحاول لحد ما تقوله ومكنتش وافقت تتجوزه قبل ما تقوله كل ماضيها هي وافقت عليه عشان حست انه هيعوضها عن كل الوجع اللي شافته وقالت انه بيحبها فليه متديش ليه ولنفسها فرصة
أروى بخفوت ” عندك حق أنا اللي غلطانة مش انت وانا عايزة اطلقك ”
عمرو بغضب ” مش بالسهولة دي اطلقك انا هوريكي الذل الأول قبل ما اطلقك ”
أروى بوجع من كلامه ” اللي عايزه اعمله ”
عمرو مسك نفسه انه يكسرها هو مش من شيمه انه يمد ايد علي واحدة خرج بسرعة برا الفيلا وراح للمكان اللي كان دايما بيلجأ له وقت الحزن
…………..
_” ايه يا أروى مش هتسلمي عليا هو جوازك من عمرو بيه خلاكي تنسيني ”
أروى بدموع ” انا مش قادرة اتكلم دلوقتي يا مريم انا تعبانة اوي ”
مريم بحقد اول مرة تظهر لحد ” هو شكل بجد نستيني اتجوزتي واحد متريش وطلعت من الذل والبهدلة اللي كنتي فيهم ”
أروى بصدمة ودموع زي الشلال ” انتي بتقولي ايه ”
كملت بصراخ ” انتي مين هااا انتي مين انتي مستحيل تكوني مريم صاحبتي انتي الحقد عمي عيونك ”
مريم بصوت عالي ” بطلي تمثيل ودموع التماسيح دي انا بجد ندمانة انِ جبتك هنا وندمانه انِ عرفت واحدة زيك ”
خلصت مريم كلامها وسابتها وخرجت من الأوضة هي مش كده بس هي كانت معجبة بعمرو ولما أروى اتجوزته اتضايقت وزعلت وحقدت عليها
أروى بجنون ” اعععع هههه انتي مفكرررة ايه يا أروى مفكرة انك بقيتي مبسوطة وكويسه واحسن من الأول وبقي عندددك نااس تحبك هههه الكل عمال يخذلك ويسيبك واحد ورا التاني كلمك انااانين ومش بحبوااا غير نفسهم حتي مررريم سابتني هههه سابتني طلعت مش بتحبني ”
أروى فضلت تكلم نفسها كتير لحد ما غرقت في النوم ومصحيتش غير علي صوت عمرو اللي كان عالي نسبيا
طلعت برا الأوضة عشان تشوفه هو فين
_” عمرو انت رجعت ”
كملت بصدمة ” مين اللي معاك دي ”
عمرو بضحكة وهو بيطوح يمين وشمال ” نورسين نور حبيبتي يلا نطلع فوق يا بيبي سيبك من المتخلفة دي ههه سهرتنا طويلة ”
أروى بغيرة وغضب ” عمرو انت اتجننت مين دي ”
نورسين بدلع ” انا نور اتعرفت علي عموري في ال night club بالصدفة وكانت احلي صدفة في حياتي ”
أروى بإبتسامة شريرة ” اه احلي صدفة ماشي يا حبيبتي ”
كملت بغضب وهي بتشدها بعيد عن عمرو وبتطلعها برا ” طب يلا يا ماما برااا ومش عايزة أشوف خلقتك هنا تاني ”
نورسين فضلت تنادي علي عمرو عشان يدخلها تاني بس عمرو كان مش في وعيه ومش قادر يركز
عمرو بإبتسامة ” نورسين يلا يا بيبي علي فوق ”
أروى بضيق وهي بتسنده ” يلا ”
طلعته الأوضة وحاولت تغير له هدومه علي قد ما تقدر وبعدين نيمته علي السرير ونامت جنبه وهي بتحضنه بقوة هي عايزة تحس بدفا ومش عايزة تفكر في حاجة غير النوم وبس
…………..
تاني يوم قبل الظهر
صحي من النوم وهو حاسس بتعب وصداع فظيع بص حواليه لقي الأوضة فاضية وفي جنبه علي الكوميدينو كوباية عصير ليمون وبرشام للصداع
اتعدل وخد برشامتين وبعدين بدأ يشرب العصير وعيونه بتدور علي أروى
خلص وقام خد شاور وطلع ولسه بدأ يغير هدومه سمع صوت عالي جاي من تحت وصت أروى بتستنجد بيه
_” قولتلكم ااااابعدوا عنييي عمرو الحقني “
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خذلان ولكن)