رواية خذلان الحب الفصل السادس 6 بقلم ميرفت سعيد
رواية خذلان الحب البارت السادس
رواية خذلان الحب الجزء السادس
رواية خذلان الحب الحلقة السادسة
في يوم جديد
مالك مستني حور تحت في العربية
مالك بعصبية: سنه علشان ست حور تنزل
حور وهي بتركب وبتضحك علي مالك: زهقت من اولها مش كنت عايزني اجي من السفر خلاص استحمل بقا
مالك بحب: طبعا استحمل واستناكي مليون سنه كمان
حور بخجل : طب امشي يلا م عايزين نتأخر
مالك: ما تيجي نزوغ ومنروحش النهارده
حور: يلا يامالك بطل لعب عيال
مالك برفع حاجب : لعب عيال !!!!
حور: احم قصدي يعني نخرج بعد الشغل … يلا امشي
مالك وحور وصولوا المستشفي
مالك: اتفضلي ياحضرة الدكتوره حور
حور: شكرا يا حضرة الدكتور مالك
مالك وحور دخلوا مع بعض المستشفي الكل نظر ليهم باستغراب واستحقا*ر لحور
****************
حور دخلت لعليا المكتب لقت انها سرحانه وفي اثار دموع علي وشها
حور بصدمه: اي ده يا عليا انتي بتعيطي؟!
عليا وهي بتمسح دموعها: لا مش بعيط
حور: في اي برن عليكي من امبارح مش بتردي وكمان امبارح فصلتي الخط فجأة اي اللي حصل
عليا بدموع وحزن: لو سمحتي يا عليا بلاش دلوقتي تعالي بعد الشغل نروح اي مكان واحكيلك فيه
حور وهي بتفتكر انها قالت لمالك انهم هيخرجوا بس عليا محتجاها اكتر
حور: تمام ياحبيبتي بعد الشغل بس انا مش عيزاكي تبقي زعلانه
عليا بابتسامه حزينه: مش زعلانه ياحبيبتي
حور : ماشي .. سلام اشوفك بعد الشغل
عليا : ماشي
*****************
كانت ليلي بتجري علي المشايه ولبسه سماعة الاذن وبتسمع اغاني هاديه وسرحانه في الرسايل اللي بتتبعتلها وفي حبيبها اللي جرحها زمان وكان سبب انها تسافر وتكمل دراستها برا. قطع شرودها صوت رساله علي الفون
الرساله(حبيبتي رغم سنين الابتعاد، تزالي حبيبتي الأولى والدائمة والأزلية، ليت القلوب ترى، لأريكي مكانك في قلبي، يا تاج القلب ونبضه❤)
ليلي بعد ما قرأت الرسالة وقلبها يدق بعنف بصدمه وشعور مابين الفرحه والاشتياق والحزن والألم
ليلي بصدمة: معقول معقول يكون ص صقر…. ثم اضافت بدموع: لا اكيد لا ….. طب وازاي رساله بتقول كده… بس ازاي واللي حصل زمان ده هو اللي بعدني عنه
فلاش باك
ليلي : انا بحبك يا صقر
صقر: نعم!!! ب اي؟؟!
ليلي بتوتر : احم بحبك
صقر بسخرية : حب!! حب اي اللي بتتكلمي عنه.شكل طبتي ومعاملتي معاكي كانت غلط خلت دماغ تفهم غلط. ليلي انا لو كنت اتجوزت بدري شويه كنت خلفت قدك
ليلي بدموع: لا لا يا صقر وبعدين انت مش اكبر مني هما كل الحكاية 5 او 7 سنين
صقر ببرود : ودول كفايه. ليلي بلاش تفهمي معاملتي ليكي غلط انتي مش اكتر من اختي
ليلي بصدمة وقهر: اختك ؟؟!
صقر ببرود: ايوه اختي مش اكتر من كده بلاش تجرحي نفسك وتنزلي من كرامتك اكتر من كده مفيش بنت تروح تقول لرجل مهما كان انا بحبك دي بتبقي بنات معندهاش كرامه
ليلي وهي بتمسح دموعها بعنف: تمام. معاش ولا كان اللي ينزل من كرامتي كرامة ليلي الغرباوي بس انا مش هقولك زي الروايات الافلام وهتندم وهنتق*م والكلام ده. انتي من النهارده اصلا معتش فارق معايا خالص همسحك بأستيكه هنسي ان كان في حد في حياتي اسمه صقر فاهم
صقر بحده: ليلي الغرباوي علي نفسك ياماما مش انا اللي بنت تعلي صوتها عليه واحسن ليكي فعلا انك تمسحيني علشان محدش هيندم غيرك .. سلام ياقطه
ومشي
ليلي قعدت علي الارض بحزن بتعيط وتصرخ من الوجع ومن كلامه
نظر لها من بعيد بحزن وألم علي كلامه
صقر بألم وحزن: غصب عني ياقلب الصقر
باااااك
ليلي ببكاء: مستحيل يكون هو مستحيل بعد الكلام اللي قالو ليا يرجع تاني لا. ثم قالت بحده: حتي لو هو مش هسمح ليه يدخل في حياتي تاني نهائي. ويا انا يا انت يا صقر
**************
علي بأحراج وهو ينظر الي عليا اللي بتشتغل بجديه عايز يفتح معاها كلام بس مش قادر يتكلم معاها بسبب كلامه فضل امبارح يأنب نفسه بس فعلا مش قادر يسامح نفسه مش عايز يخسر عليا كاصحبه او كا اخت
علي بتوتر: احم عليا
عليا وهي لم تنظر اليه : نعم ؟
علي: احم انا هطلب اكل مش عايزه
عليا بلا مبالاة:لا شكرا
علي وهو بيحاول يفتح معاها كلام: عليا انا….
قطع كلامه تلفون عليا
عليا: ايوه يا ماما…. مين حضرتك… ثم قالت بصراخ بتقول اييييييييي
************
عند صقر دخل علي اخته سهر
صقر: احم سهر عامله اي
سهر بخبث: كويسه
صقر : احم مكلمتيش ليلي
سهر: لا ليه؟
صقر بخبث : طب بصي انا عايزك تعملي اللي هقولك عليه بالحرف انا عايزك تجيبلي ليلي في المكان****
سهر بخوف : ليه
صقر: ملكيش دعوه اعملي اللي بقولك عليه
*************
دخلت حور علي مالك المكتب وهي بتعيط
مالك بلهفه وقلق: مالك يا حور
حور :*************
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خذلان الحب)