رواية خذلان الحب الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرفت سعيد
رواية خذلان الحب البارت الثامن عشر
رواية خذلان الحب الجزء الثامن عشر
رواية خذلان الحب الحلقة الثامنة عشر
تاني يوم مالك كان علي مكتبه والممرضه دخلت عليه
الممرضه: في حاله برا ياادكتور
مالك:تمام دخليها
الحاله دخلت ومالك مكنش شايفها
مالك وهو بينظر له:حرك بتشتكي….ثم قال بغضب :اااانت
سليم ببتسامه وخبث:ايوه انا
مالك بغضب :انت عايز اي
سليم:انت اللي عايز اي
مالك :نعم انت اللي جاي
سليم:قصدي حور عايز اي من حور
مالك بغضب وغيرة راح ومسكه من هدومه:ملكش دعوه من حور
سليم ببرود:انا وحور قصة حب من زمان من اول ما شوفتها حبتها انتم قصتكم انتهت. انتهت لما سفرت وانا اللي حبتها انا اللي فضلت جمبها مش انت .انت كنت مستني انها ترجع من السفر
مالك مسكه جامد وضر*به بالبوكس :حوووور بتاعتي انا وبتحبني انا
سليم ببرود رغم وجعه من ضر*ب مالك:متوهمش نفسك حور بتاعتي انا محدش ليه الحق في حور غيري
مالك بغضب:اقسم بالله لو مخرجتش حور من دماغك ومن حياتك كلها انا اللي مش هخرك من هنا سلييييم انت فاهم
سليم :مش هتقدر والاخر مره بقولك حور بتحبني انا وابعد هنا
مالك فقد عقله وهجم علي سليم والمستشفي كلها سمعت وفصلوا بين مالك و سليم
حور جرت علشان تعرف وخايفه علي مالك في اي بس شافت سليم فوق خوفها جمدها مكنتش عارفه تتحرك فضلت واقفه
مالك:الحيو*ان ده لو جه تاني ميدخلش واللي هيدخله هيمشي معاه
الامن خرج سليم برا وحور خوفها من مالك خلها تمشي علشان مالك ميشوفهاش
مالك بحده:حور
حور بتوتر:ن نعم
مالك: استني..الكل برا
*************
قمر كانت قاعده زهقانه وكانت حزينه علي حياتها اللي ادمرت عمرها ما شافت يوم حلو في حياتها كانت دموعها بتنزل بهدوء وهي بتفكر في حياتها الجايه هتكون عامله ازاي قطع تفكيرها صوت خبط علي الباب
قمر :مين
سليم:افتحي ياقمر
قمر فتحت :خير في حاجه
سليم:اي حرام اجي بيتي
قمر:لا مش حرام
سليم :طب انا هدخل انام شويه .
قمر:تنام فين معايا في نفس الشقه
سليم برفع حاجب:هو انتي مش مراتي برده ولا اي
قمر:ايوه بس علي الورق لعبه
سليم ببرود:لعبة مش لعبة ده ميغيرش انك مراتي انا هدخل انام
قمر:طب استني هو انت مش قولت انك عندك شقه تانيه وانت قاعد فيها
سليم بغضب:جرا اي هو انا علشان قعدك في بيتي يبقي خلاص تتحكمي فيه براحتك متنسيش انك هنا ضيفه اسمك مراتي ااه بس قدام الناس زي ما قولتي لعبه .
نظرت له قمر بصدمه ودموع من كلامه
قمر بكسره وحزن:علفكرة انا عارفه ان ده بيتك واسفه اني اديت لنفسي مساحة اني اتحكم فيه
نظر لها سليم بندم ن كلامه بس سكت ودخل غرفته بعد شويه سمع صوت باب الشقه بيتقفل خرج من الاوضه وبينده عليها بس مفيش رد خرج بسرعه علشان يشوفها لقاها ماشيه
سليم بسرعه :قمر ..قمر استني ومسكها من ايديها
قمر وهي بتبعد ايده وقالت ببكاء:عايز اي
سليم بحزن من بكاءها ولهفه:انا اسف والله ما كان قصدي انا بس كنت مدايق شويه معلش طلعت ضيقتي فيكي تعالي يلا نرجع
قمر:لا معلش ..مش هرجع
سليم: قمر انا اعتذرت ليكي قولت ليكي اني الكلام ده طلع غصب عني والله كان قصدي خلاص بقا
نظرت له قمر بحيره ومش عارفه تعمل اي
سليم :يلا بقا ارجعي بلاش الوقفه دي وياستي انا اللي همشي
قمر:لا متشيش خلاص انا مراتك برده انك تقعد معايا مش حرام بس تقعد بأدبك
سليم يضحك:ماشي يلا
ورجعوا البيت وقمر فرحت وحست انها عندها معزه خاصه عند سليم وانه هو عيزها معاه
سليم:انا هدخل انام وابقي صحيني شويه كده
**************
عليا كانت في مكتبها ودخل عليها سعد
سعد خبط ودخل:ممكن ادخل
عليا بتوتر:اتفضل ياسعد
سعد بأسف:انا بعتذر منك ياعليا علي اللي حصل امبارح وان معرفتش اننا نخرج
عليا بارتباك:لا عادي
سعد :طب مش هننزل ننقي الشبكه
عليا:شبكه!!
سعد ببتسامه:ااه الشبكه علشان نحدد معاد الخطوبه
علي دخل ببرود :لا ما هو مفيش خطوبه كل سن وانت طيب
سعد:يعني اي وانت يادكتور بتدخل ليه
علي بسخريه:ادخل ليه !علشان باختصار ان الدكتورة تبقي خطيبتي احنا بس اتخنقنا شويه وانت عارف بقا البنات احنا اسفين
سعد بصدمه:يعني انتم كنتم بتلعبوا عليا
عليا:اكيد لا يا
علي قاطعها:متخدهاش كده انت جيت اتقدمت ومحصلش نصيب خلاص ربنا يرزقك ببنت الحلال
سعد:تمام بس بعد كده لما تتخنقوا بلاش تدخلوا الناس في لعبكم عن اذنكم ومشي
علي ببرود:شوفتي الموضوع سهل ازاي
عليا بتريقه وبتقلده:شوفت الموضوع سهل ازاي ..هو اي ده اللي سهل افرض انه قال لحد شكلي يبقا اي دلوقتي هو ممش انا قولت لك سبني اتكلم معاه انا
علي:بقولك اي هنفضل بقا نتكللم ونشوف مين اللي قال وين اللي مقالش انا عايز اخلص
عليا بعدم فهم:تخلص اي مش فاهمه
علي:انا مش هفضل مستني اجي اتقدم امته
عليا:انت متسربع علي اي
علي:لا والله انت عيزاني استني تاني
عليا بخجل:خلاص تعالي النهارده
علي:ايووه بقا هو ده الكلام هخلص شغل وهتلقيني ناطط عندكم في البيت
عليا ضحكت بخجل وعلي بينظر لها بحب وفرحه انها اخيرا بقت ليه
************
السكرتييرة:صقر بيه في حد برا عايزك
صقر:مين ؟
السكرتيرة:اسمه سليم
صقر:ااه دخليه
صقر:ازيك ياسليم بيه
سليم:بيه اي بقا ياريت يبقي سليم بس
صقر ببتسامه:تمام وياريت يبقي صقر بس
سليم :اوك..فين الملف
صقر :ثانيه واحده تشرب اي
سليم:قهوة مظبوطه
صقر ورفع السماعه وكلم السكرتيره:ابعتيلي ليلي ومعاها الملف اللي كنت قايل لها عليه واعملي اتنين قهوة مظبوطه
سليم وصقر يعرفوا بعض عن طريق الشغل ))
ليلي خبطت وسعت صوته من جوه يأذن لها بالدخول
ليلي :الملف ياصقر بيه
صقر:تمام يا ليلي اتفضلي انتي
ليلي مشت
سليم:مين دي مشوفتهاش هنا قبل كده
صقر:دي ليلي مهندسه جت واشتغلت هنا من فتره
سليم:اسمها ليلي اي
صقر برفع حاجب وغيره:ليه؟
سليم:عادي
صقر:ليلي الغرباوي
سليم بصدمه:الغرباوي!؟ ..اخوها مالك الغرباوي ؟؟!
صقر:ايوه اخوات
سليم بخبث:تماااام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خذلان الحب)