رواية خداع العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني
رواية خداع العشق البارت الحادي عشر
رواية خداع العشق الجزء الحادي عشر
رواية خداع العشق الحلقة الحادية عشر
مروان بهدوء:ـ بعد كدا بلاش تقف في طريقي لانى مش مصطفى ولا اى حد من صاحبك
هنادي مسكت ايد سها:ـ الكلام الى مروان قاله حقيقي اتكلمي يا سها مهددك باي
سها مسكت ايد مروان بقوة:ـ انا بحب مروان و دا من زمان اوى انا محدش يقدر يهددني و خصوصا مروان لان دا مش طبعه و غيرهم
هنادي هزت راسها بنفي:ـ سها سها افهمي ابوس ايدك كلهم بيقولوا كدا في الاول بلاش تكوني زايى بلاش تكوني نسخة مني بلاش تعيشي الى عيشته انتي بتقولي كدا في لحظة غضب فوقي و ارجعي لعقلك
سها اتنهدت بهدوء:ـ انا عمري ما كنت بعقلي زى النهاردة مشكلتك انكي من اول مطب بتحسبي الدنيا كلها زى ما قبلتي هو موضوع اختيار يا هنادى اختيار و عقل مش اكتر المفروض تفرحي بعدت عنك خلاص
ماجدة حضنت سها و باركت ليها بفرح و اشرف بارك ليهم طبعا اهل مروان مصدومين لكن باركوا ليهم
هنادي بصت لى قاسم نظرة غير مفهومة و مشيت مروان خد سها و راحوا على شقتة
سها قعدت على الكرسي مروان قعد على ركبته و مسك ايديها
مروان:ـ انا عارف الموضوع يمكن صعب جدا عليكى بس دا الصح
سها بحزن:ـ بس مش لدرجة تقطع اهلك و اخوك علشاني احنا مش عارفين حاجة خالص عن بعض
مروان:ـ انا حافظك مش عارفك و عارف كل تفاصيل حياتك و عارف مخاوفك موضوع هنادى مذل مآثر عليكم حقك بس انا مش زايهم لا انا قاسم ولا مصطفى صحيح انا مجنون شوية انا بوعدك انى مستحيل ابعد عنك ولا هسمح لحد يدخل بينا بوعدك انكى الوحيدة الى في قلبي لحد اخر يوم في عمري
سها بصت له بفرح و هدوء مسكت ايده و قاموا واقفت قصاده بابتسامة:ـ انا حقيقي بحبك مكنتش بمثل قدامهم بس
مروان قبل ايديها بحب:ـ حتي لو مكنتيش اتخنقتي مع هنادي كنت هتجوزك في وقتها بحبك
سها بابتسامة:ـ و انا كمان
في القصر
مصطفى:ـ انا كنت فرحان انى
هنادي بمقاطعة:ـ انك اتجوزت مغفلة صح كنت فاكر اي انى اخدك بالحضن و اقولك حصل خير يا حبيبي اعمل ما بدلك دا انت عند أول مطب روحت اترميت في حضن الارف و ترقص مع الزبالة الى زيك اي فاكرني مش هعرف قولي يا مصطفى عايزني اثق فيك تانى ازاي هاا هتقدر تصلح الى حصل هتقدر تنسيني منظري و انا ماشية وسط امه لا اله الا الله بفستان فرحي لو كان عندك اخت تقبل ليها الى عملته فيا اتكلم انا فعلا غلطت بس قولت تدوق شوية من الى شوفته منك و في غيابك حسيت بفض.يحة صح ما هو دا الى حسيته انت عري.تني يا مصطفى حبي ليك اكبر غلطة عملتها في حياتي انتوا الاتنين ازبل من بعض انا اخد حقي منك مع ان فى نار في قلبي بس خلاص فوضى امري لله ربنا يتصرف فيكم رهان ههه هههههه حا ههههه دا اي انا رخيصه جدا بالنسبة ليكم شكرا
مصطفى مسك ايديها:ـ هنادي اتعدلي و
هنادي بسرخ:ـ مانا نسيها من زمان انت عجزتني بقيت كل ما ابص في المرايا معرفش نفسي احنا قصتنا انتهت من وقت ما سبتني تحت رجاي ليك و توسلي ليك بس انت ولا اكن في كلبة بتنادى و تترجاء فيك مش دا الى اخده عني انت كداب و حقير
مصطفى بغضب و عصبية:ـ عايزة تطلاقي تمام انتى طلاق يا هنادي مبروك ناجحتي في خراب بيتك
هنادي ابتسمت بسخرية:ـ لا والله يعني بعد كل دا انا الى خربت بيتي عموما شكرا يا سيدى ربنا يوفقك مع الاحسن مني ابنك هتشوفه و تقعد معاه انا مش انانية علشان احرمك منه انا حاولت اسامح بس مقدرتش
هنادي قالت كلامها و راحت تحط الهدوم في الشنط خدت حازم و مشيو من القصر تحت حزن مصطفى
هنادي ركبت عربيتها و مشيت و هى هتموت من الوجع صحيح بتحبه بس مش قادرة تنسا ولا عارفة تتعمل معاه عادى اصلا هو مدلقش عليها كوبية شاي دا سبها تانى يوم في جوازهم و الناس كلها شافتها بفستان فرحها
تاني يوم بليل في القسم
قاسم:ـ انتي
هنادي:ـ اي فاكرني هسيبك يعني تفضح.ني و تش.وه سمعته و كل البلاوى الحلوة الى عملتها و عايزني اسكوت تو ملكش حق في دى
قاسم بشر:ـ علشان انتي غبية و تستاهلي كل الى حصلك
هنادي قامت ببرود:ـ اوكي ابقا شوف مين الى هيطلعك اصل مروان خد مراته و سافر و هيستقرو هناك للابد و باباك اتخنق منك و من مشاكلك و ارفك سجن سعيد قاسم بيه
هنادي ضربت على كتفه و مشيت و هى بتغني
بعدت الايام و الحال كما هو مصطفى مركز في شغله و حازم و ازاي يكون اب كويس مصطفى ساب الملف و فتح فونه بيبص لصور فرحهم بحزن و ندم عند هنادى دخلت الشركة بكل ثقة و هيبة دخلت المكتب و قعدت تشتغل
هنادي بهدوء:ـ الو يا مصطفى
مصطفى:ـ الناس تقول صباح الخير مش خبط لزق كدا
هنادي:ـ مش وقت سلامتا بقولك روح جيب حازم من المدرس لان زعلان منك لان البيه نسي ابنه تقدر تقول مجتش ليه زى ما وعده
مصطفى:ـ والله كنت مشغول هجي النهاردة
هنادي بهدوء:ـ تمام ياريت متتاخرش سلام
بليل في النادى
مصطفى:ـ فكري
هنادي بهدوء و ابتسامه:ـ احنا اصدقاء و كل حاجة اكتر من كدا صدقني مش هينفع احنا اى حاجة غير ان نكون متجوزين انا مش في دماغي غير حازم و شغلي و بس ربنا يوفقك في شغلك و حياتك عملت اي في الصفقة الجديدة
مصطفى:ـ الحمدلله لحد دلوقتي تمام
هنادي:ـ يلا زمان حازم خلاص بس لو اتعور هيبقا بسببك و بسبب تشجيعك انت لو كنت قولت لا مكنش هيروح المولكمة
مصطفى:ـ حازم من حقه يلعب الحاجة الى بيحبها بلاش خوفك عليه يخليكي تقيدى حريته و حياته
هنادي:ـ خلاص يلا بقا
هنادي و مصطفى راحو لى حازم و قعدوا يتفرجوا عليه و هو بيلعب و كسب حازم
النهاية
النهاية يمكن مش زى ما انتوا عايزين بس انا شايفة ان دا المنطق مش في كل الأوقات الست لازم تسامح الجواز على الزوجة شي و الغدر و الرهان شئ و الخيانة شي و القسوة شي تاني اه ممكن الست تسامح بس تسامح في اى حاجه غير دول و طبعا المشاكل تختلف من شخص لآخر و برضو تختلف من مشكلة لتانية و انا سبق و قولت انى بكتب ك عائشة و اكيد مش هرض دا لنفسي احب اقول لاى بنت او ولد ياريت تحسن الاختيار و فكر مليون مرة قبل ما تخد الخطوة دى اتمنا النهاية تكون عجبتكم فين بقا الى بيقولوا البطلة هتتنزل عن كرامتها و هترجع للبطل ربنا يحفظكم من كل سوء و فجع الأقدر و يبدل حال الناس كلها لحال افضل اللهم امين يارب العالمين ♥️ ♥️
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خداع العشق)