روايات

رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع الفصل السادس 6 بقلم نشوة عادل

موقع كتابك في سطور

رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع الفصل السادس 6 بقلم نشوة عادل

رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع الجزء السادس

رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع البارت السادس

خارج عن المألوف الجزء الرابع
خارج عن المألوف الجزء الرابع

رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع الحلقة السادسة

-بعد ما خلصت التحقيقات …الظابط:احنا اتصلنا بأهل المجنى عليها عشان يجوا يستلموا الجثة من المشرحة بس كنت عاوز اسأل حاجة
فارس: اتفضل
الظابط: هى مكنش ليها اعداء مثلا او حد تكونوا شاكين فيه؟!
فارس: لا ابدا ي فندم ماسة كانت بنت مسالمة جدا وبتحب كل الناس ومستحيل يكون ليها اى اعداء وحتى لو فيه من الجاحد اللى بلا قلب ورحمة اللى يق*تل بالشكل البشع ده
الظابط: تمام اتفضلوا انتم بس ياريت تفضلوا هنا كام يوم لحد ما تخلص التحقيقات
آدم: احنا هنفضل لحد اخر الاسبوع وبعدها لازم نرجع عشان امتحاناتنا
الظابط: اخر الاسبوع ده اللى هو الجمعة صح النهاردة لسه التلات يعنى لسه معانا يومين
آدم: ان شاء الله عن اذنك
اخد الشباب البنات ورجعوا ع الشاليه …هبة بدموع: انا مش قادرة اصدق اللى حصل ده معقول حد يكون بالوحش*ية دى ويقت*لها كده طب ليه؟!
ندى: يمكن حرامى وطلع عليها عشان يسر*قها لما لقاها لوحدها
مازن: حرامى ازاى والفلوس والفون والحلق والخاتم الدهب زى ما هما فيه سبب تانى
ندى: قصدك ايه انه كان فيه حد قاصد يقت*لها طب مين وليه؟!
آدم: نتمنى الشرطة تلقاه بسرعة هما اللى عندهم حل للسؤال ده
مارينا: انا مش هستنى هنا دقيقة واحدة بعد اللى حصل انا همشى
فارس: تمشى فين انتى اتجننتى مش الظابط قال ادامك محدش يمشى
مارينا بعصبية: وانا مش هقعد ف المكان ده دقيقة واحدة بعد اللى حصل لماسة انتم عاوزين تفضلوا انتم حريين
روان: مارينا انا مقدرة زعلك وانك كنتى اقرب واحدة لماسة بس مينفعش تمشى لوحدك اديكى شوفتى اللى حصل لماسة مش ناقصين نخسر حد تانى
مارينا: انا اتصلت بأوبر وهو وصل هتيجوا معايا ولا اسافر لوحدى
مازن: قولنا مش هينفع انتى غبية معنى انك تمشى هتخلى البوليس يشك فيكى
مارينا: يشكوا براحتهم خليكم انتم هنا سلام
مازن: طب طمنينا عليكى لما توصلى
مارينا: اما اوصل بقى سلام
مشيت مارينا وركبت الاوبر اللى طلبته وبعد ساعتين رنت عليها روان
روان: ايه ي مارى انتى كويسة
مارينا: الحمدلله مش كنتى جيتى معايا وسبتيهم احسن
روان: مينفعش ي مارينا قرار مشيك وف وقت زى ده اصلا غلط
فجأة وسط الكلام وقفت العربية فجأة ….مارينا: خير ي اسطى فيه حاجة ولا ايه؟!
السائق: مش عارف العربية وقفت فجأة ليه ثوانى انزل اشوف ايه المشكلة بعد اذنك بس تنزلى معايا تنورلى بفلاش الفون
مارينا: اوك ….رورو خليكى معايا ثوانى لو سمحتى
نزلت روان تساعد السواق وبعد ما ظبط الكهربا بتاعت العربية ركب وكانت هى لسه هتركب فجأة العربية مشيت فضلت مارينا تصرخ : استنى انت رايح ي بنى ادم انت متسبنيش ف المكان ده لوحدى
روان: ف ايه مالك ايه اللى حصل؟؟
مارينا بخوف: روان الحقينى الاوبر مشى وسابنى لوحدى ف الصحرا
روان: ايه طب انتى فين بالظبط ابعتى اللوكيشن بسرعة
آدم: ف ايه ي بنتى
حكت ليهم روان …فارس: اهدى ي مارى وحاولى تشوفى اى مكان او اى حد عندك خليكى معاه لحد ما نوصل
مارينا بخوف: انا وسط الجبال انا مرعوبة
فارس: خليكى معانا ع الخط متقفليش
جرى فارس وادم ومازن ع السمسار واخدوا منه العربية وكانت مارينا لوحدها ف الصحراء مفيش غير ضوء القمر فجأة شافت واحد قصادها فصرخت ….الشخص: متخافيش
مارينا بخوف: انت مين؟!
الشخص: انا ساحر جاى من السيرك والعربية بتاعت الكوتش بتاعها نام ومفيش استبن وملا حاجة انفخها بيها انتى هنا ليه؟!
مارينا: الاوبر هرب وسابنى لوحدى
فارس: الووووو مارى ردى عليا انتى بتكلمى مين؟!
مارينا: واحد عربيته الكوتش بتاعه نام
فارس: طب كويس الحمدلله خليكى معاه لحد ما نوصل بس متقفليش الخط
بدأ الساحر يعمل ليها خدع بحجة التسلية وهى نسيت خوفها وبدأت تندمج وتسقف
مازن: هى بتسقف ع ايه وبعدين انا عاوز افهم انا مش سامع صوت حد تانى معاها ليه ؟!
آدم: فعلا احنا مش سامعين صوت حد معاها
الساحر: ايه رأيك نجرب خدعة الصندوق
مارينا بحماس: اه موافقة جدا
آدم: موافقة ع ايه ي بنتى فهمينا؟!
مارينا: اصل الشخص اللى انا ركبت معاه طلع ساحر ف السيرك وانا هدخل الصندوق
آدم بقلق: لا متدخليش حاجة اسمعى الكلام متدخليش
مارينا باستغراب: ليه يعنى؟!
آدم: هو انتى تعرفى الراجل ده هتأمنى ليه ع اى اساس ي بنتى اسمعى الكلام
مارينا: ي ابنى ده شخص لطيف جدا وجنتل مان
فارس: اسمعى الكلام طب بصى تعرفى تصوريه وتبعتى لينا الصورة
مارينا: مفيش ضوء
مازن: ي ام الذكاء شغلى الفلاش
بالفعل شغلت الفلاش وصورته من ضهره وبعتت الصورة والساحر نده عليها وطلب منها تدخل الصندوق ودخلت وقفل عليها ولما الصورة وصلت للشباب اتصدموا لان اللى كان ف الصورة افعى عملاقة
فارس بصريخ: مارينا اجرى من عندك بسرعة
لكن مارينا كانت دخلت الصندوق والشبكة اتشوشت …..مارينا: افتحلى بليز الأكسجين هنا قليل اوى
لكن مفيش صوت كررت كلامها لكن مفتحش ليها حاولت تفتح الباب لكن متفتحش فضلت تصوت وتستنجد بسرعة طلع مازن فونه ورن ع الشرطة وبعت ليهم اللوكيشن
مارينا بصويت: ارجوك افتح الباب هموت من الخنقة ارجوك
فجأة دخل سيف من فتحة ف اخر الصندوق فصرخت بالصوت العالى …مارينا: مش عاوزة اكمل اللعبة السخيفة دى من فضلك افتحلى
لكنه كمل وفجأة دخلها ع رجلها وعورها جامد فصرخت وكان فارس بيسجل المكالمة
مارينا: الحقونى ده شكله هيقتلنى ابوس ايدكم
سرع فارس اكتر … مارينا: الحقونى
لكن هو كان بيدخل السيف بالتدريج من تحت لفوق ويقطع جزء من جسمها وهى تصرخ وتستنجد لحد ما ق*طع رقبتها واختفى الصوت
فارس : ماري مارى ردى علينا مارى
وصلت الشرطة قبلهم ولقوا الصندوق ولما فتحوه لقوها جواه مجروحة واجزاء كتير منها مقط*وعة ووووو…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خارج عن المألوف الجزء الرابع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى